Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8425 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש לי שאלה שקצת מעניינת אותי.

שאני ניכנס לפורומים בחו"ל אני רואה שמשתמשים במספרים אחרים לשימוש באוקטנים שונים.

למשל סוגי הדלק שהם משתמשים הם 87, 89 ו91 אוקטן. או למשל קראתי על דלק 91 פרימיום.

 

לפי מיטב ידיעתי אוקטן קשור לאיכות/יכולת הבערה של הדלק.

 

לשאלתי:

מה הקשר, אם יש, לסוגי הדלקים שלנו? הרי לא יכול להיות שבאירופה וארה"ב משתמשים בדלקים פחות טובים משלנו.

מועדון הרודסטרים, אין עוד מועדון כזה.

http://www.roadster.co.il/

פורסם

אני לא יודע בדיוק מה פרוש האוקטן בדלק

 

אבל אני יודע שהדלקים בארץ מאד מאד רחוקים מלהיות באמת מה שהם מתיימרים להיות,

כלומר 95 הוא פועל הרבה פחות...

שששששששששירוקו אדומה

פורסם

בארה"ב יש שיטה שונה מהשיטה בישראל ובאירופה לחשב את האוקטן, ולכן המספרים שם יותר נמוכים מאשר בארץ.

לעומת זאת, באירופה, או לפחות ברוב אירופה משתמשים בדלקים בעלי אוקטן נמוך יותר מאשר בארץ.

עד לא לפני הרבה שנים היו משתמשים בארץ בדלקים עם אוקטן נמוך כמו 82 או 87 ולאט לאט הדלק השתפר והיום כבר אי אפשר למצוא מקומות בהם נמכרים האוקטנים הללו, כמו גם למצוא מכוניות שיכולות לסוע עם הדלקים הללו...

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

פורסם

משמעות האוקטן בדלק היא מדד למידת הנקיון שלו מכל מיני זיהומים.

זה בעיקר חשוב מכיוון שהבוכנות של המנוע דוחסות את הדלק בלחץ גבוה ודלק יכול להתלקח לבד, בלי ניצוץ, כשהוא בלחץ גבוה. כעיקרון במנוע בנזין לא רוצים שהדלק יתלקח לפני שמערכת ההצתה רוצה לבעיר אותו כי זה גורם לחוסר תיאום, אובדן כח וגם נזק ממש למנוע.

 

מנוע צריך להיות מתוכנן (או מכוון) לסוג דלק נתון כך שלא ידחוס אותו ללחץ שבו הוא מתלקח לבד. דלק באוקטן גבוה יותר הוא נקי יותר, ולכן יכול לעמוד בלחץ יותר גבוה בלי להתלקח - לכן אפשר לדחוס אותו יותר וכך להפיק ממנו יותר כח.

 

לשאלה המקורית שלך - האוקטן בארץ נמדד באותה צורה כמו בחו"ל, וכן, הדלק בארה"ב הוא פחות נקי למשל מאצלנו. מצד שני גם המנועים שם מכוונים לפחות דחיסה, ולכן הם בד"כ גדולים יותר (נסה למצוא מנוע 1600 בארה"ב).

My responses are limited. You must ask the right questions

פורסם

אוקטן הוא ממש לא מידת הניקיון של הדלק. אוקטן הוא נתון המסמל כמה הדלק עמיד בפני התלקחות עצמית. ככול שהמספר גבוה יותר, כך הדלק עמיד יותר.

 

כמו ש 20VT כתב - התלקחות עצמית של המנוע משבשת פעולה בדירה של המנוע ועלולה לגרום לו לנזקים ולאיבוד כוח.

 

אך אוקטן הוא לא מידת הניקיון של הדלק, אלא מידת העמידות שלו מפני התלקחות עצמית.

פורסם

אז כמו שאני מבין אין שום צורך לכוון את המנוע שאני עובר לאוקטן גבוהה יותר?

 

למרות שאני וההגיון שלי אומרים אחרת.

מועדון הרודסטרים, אין עוד מועדון כזה.

http://www.roadster.co.il/

פורסם

באופן עקרוני אני יודע שבמכונית שלי ( קורסה 97 ) יש אפשרות לכוון את זה ע"י סיבוב כפתור ממש

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

אפשר למלא 98 נטול עופרת במקום 95 נטול עופרת בסוזוקי בלנו??

ואם אני יעשה את זה אני ירגיש שינוי כלשהו לטובה??

"במכונית יפנית חדשה, בירידות אני דוהר"

פורסם
אפשר למלא 98 נטול עופרת במקום 95 נטול עופרת בסוזוקי בלנו??

ואם אני יעשה את זה אני ירגיש שינוי כלשהו לטובה??

 

אחרי כל התנעה הרכב יאמר לך תודה... ובסיום הנסיעה תשמע גרפס גדול...

פורסם
אפשר למלא 98 נטול עופרת במקום 95 נטול עופרת בסוזוקי בלנו??

ואם אני יעשה את זה אני ירגיש שינוי כלשהו לטובה??

 

 

לא תרגיש כל הבדל. המנוע מתוכנן ל-95 ורק החלפת דלק ל-98 לא תשנה כלום.אם זה ההיפך,כלומר מנוע מתוכנן ל-98 ומקבל 95 יש שינוי לרעה.הגורם העיקרי שקובע את מספר האוקטן הוא יחס הדחיסה . ככל שיחס הדחיסה גדול יותר הטמפרטורות בתא השריפה בסוף מהלך הדחיסה גבוהות יותר והסיכוי להצתה מוקדמת גדול יותר.לכן צריכים דלק בעל מספר אוקטן גבוה יותר.

פורסם
אפשר למלא 98 נטול עופרת במקום 95 נטול עופרת בסוזוקי בלנו??

ואם אני יעשה את זה אני ירגיש שינוי כלשהו לטובה??

 

 

לא תרגיש כל הבדל. המנוע מתוכנן ל-95 ורק החלפת דלק ל-98 לא תשנה כלום.אם זה ההיפך,כלומר מנוע מתוכנן ל-98 ומקבל 95 יש שינוי לרעה.הגורם העיקרי שקובע את מספר האוקטן הוא יחס הדחיסה . ככל שיחס הדחיסה גדול יותר הטמפרטורות בתא השריפה בסוף מהלך הדחיסה גבוהות יותר והסיכוי להצתה מוקדמת גדול יותר.לכן צריכים דלק בעל מספר אוקטן גבוה יותר.

 

גם האוטו שלי מיועד לעבוד עם 95 ולפעמים אני מתדלק 98 , וכן מרגישים את ההבדל המנוע עובד שקט יותר וגם התגובה של הדוושה מהירה יותר.

פורסם
אפשר למלא 98 נטול עופרת במקום 95 נטול עופרת בסוזוקי בלנו??

ואם אני יעשה את זה אני ירגיש שינוי כלשהו לטובה??

 

 

לא תרגיש כל הבדל. המנוע מתוכנן ל-95 ורק החלפת דלק ל-98 לא תשנה כלום.אם זה ההיפך,כלומר מנוע מתוכנן ל-98 ומקבל 95 יש שינוי לרעה.הגורם העיקרי שקובע את מספר האוקטן הוא יחס הדחיסה . ככל שיחס הדחיסה גדול יותר הטמפרטורות בתא השריפה בסוף מהלך הדחיסה גבוהות יותר והסיכוי להצתה מוקדמת גדול יותר.לכן צריכים דלק בעל מספר אוקטן גבוה יותר.

 

גם האוטו שלי מיועד לעבוד עם 95 ולפעמים אני מתדלק 98 , וכן מרגישים את ההבדל המנוע עובד שקט יותר וגם התגובה של הדוושה מהירה יותר.

 

זה פסיכולוגי...

פורסם
אפשר למלא 98 נטול עופרת במקום 95 נטול עופרת בסוזוקי בלנו??

ואם אני יעשה את זה אני ירגיש שינוי כלשהו לטובה??

 

אחרי כל התנעה הרכב יאמר לך תודה... ובסיום הנסיעה תשמע גרפס גדול...

 

חבל על הכסף ועל המנוע!!!

 

אוקטן הוא סקלה שאומרת לך עד כמה אתה יכול לדחוס את התערובת שלך מבלי לקבל הצתה מוקדמת!(ככול שה-לחץP עולה הטמפ'T עולה,מה שיגרום לצילצולים.)

יחס הדחיסה במנוע שלך נשאר אותו הדבר לכן אין שום טעם לעבור לאוקטן גבוה יותר.

instead of bieng pussy whiped...WHIP THAT PUSSY!

×
×
  • תוכן חדש...