Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

על הקרבורטור ומה שמסביב


אבינר
שימו לב! השרשור הזה בן 5956 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לי מספר שאלות תם. אשמח לכל תשובה.

 

כשעברתי בפורום על הנושאים, בכל מה שקשור לקרבורטור, נתקלתי בהרבה מושגים שאין לי שמץ של מושג מה הם עושים והיכן הם נמצאים.

 

מה זה דיזה, דיזה ראשית, דיזת סרק. בכלל זידת סרק זה כבל חשמל או שזה אלמנט אחר, או שאני מבלבל בין שני דברים ?

 

איך קוראים לצינורות השחורים שיוצאים מהקרבורטור ?

 

איך קוראים לרכיבים שאליהם הצינורות מחוברים (לחצתי על המנופים שמחוברים אליהם וזה שחרר אוויר) ?

 

יש שני צינורות כאלה שמגיעים לקרבורטור, והם יוצאים מתוך רכיב חשמלי קטן ועגול (בדהייטסו אפלאוז) שמחובר בצידו האחר לכבל חשמלי דק. מה זה הרכיב הזה ?

 

בין מסנן הדלק לקרבורטור יש עוד רכיב, מחוברים אליו גם צינורות אוויר וגם צינורות דלק, מה זה הרכיב הזה (בצורת גליל עם פתחים לצינורות מלמעלה), נדמה לי שהוא מחובר לחשמל בתחתיתו אבל אני לא בטוח ?

 

תודה מראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה, נהנתי לקרוא את ההסברים. זה ענה על חלק מהשאלות שלי.

 

עדיין אני לא מכיר ולא מבין את החלקים שמסביב לקרבורטור, שמחוברים לקרבורטור, כמו החלקים שנמצאים בקצה השני של צינורות הואקום (הצינוריות השחורות הדקות, ככה נראות לא ?). אלה שמסומנים בעיגול אדום בתמונה שצירפתי.

 

תודה,

carb_2.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבינר שלום רב!

ראשית השרטוט של הקרבורטור שהבאת הוא של דייאטסו שרייד, ולא אפלאוז!

שנית צינורית הוואקום שבתמונה תפקידה למנוע סגירה מלאה של מצערת הצוק, בעת משיכה מקסמילית ,

של הצוק הידני בדיהטסו שרייד, בעל צוק ידני, והיא מתחברת לתא וואקום בעל דיאפרגמה, (והוא לא בעל חיבור חשמלי )אשר ניכנס לפעולה מיד עם התנעת הרכב!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה צביקה,

 

נכון, זה באמת שרטוט של צוק ידני. אבל לא ידעתי לאיזה רכב הוא שייך.

 

הנה צירפתי שרטוט אחר, של קרבורטור עם צ'וק אוטומטי, הוא באמת יותר דומה לצ'וק שלי, אבל גם כאן אני לא יודע לאיזה קרבורטור, (של איזה רכב הכוונה) השרטוט שייך.

 

אז אני מבין שהחלקים המתכתיים העגולים נקראים תאי ואקום ? נראה לי שאחד מהם, זה שנמצא בצד ימין (מהצד של פתח מכסה המנוע) אצלי בדהייטסו הפסיק לתפקד, יכול להיות שזה מה שגורם לסל"ד נמוך בסרק ?

 

היום ריססתי את הקרבורטור שוב, עם ספריי קרבורטים, מבפנים ומבחוץ, ונראה שזה עזר קצת, הסלד בסרק עכשיו בשני קווים (בערך) מתחת ל - 1,000 סל"ד (שזה היה המקום של המחוג לפני שהתחילו הבעיות), כלומר אני מתניע, הצ'וק האוטומטי פועל, וכאשר מד החום מתחייצב על האמצע הטורים יורדים לאיזור הזה שציינתי.

 

האם זה הפתרון, פשוט לרסס בכמויות את הקרבורטור בספריי עד שהוא יחזור לתפקד כרגיל ?

 

תודה,

carb_autochke2.GIF

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה צביקה,

 

נכון, זה באמת שרטוט של צוק ידני. אבל לא ידעתי לאיזה רכב הוא שייך.

 

הנה צירפתי שרטוט אחר, של קרבורטור עם צ'וק אוטומטי, הוא באמת יותר דומה לצ'וק שלי, אבל גם כאן אני לא יודע לאיזה קרבורטור, (של איזה רכב הכוונה) השרטוט שייך. ( גם דיהטסו שרייד)

אז אני מבין שהחלקים המתכתיים העגולים נקראים תאי ואקום ? נראה לי שאחד מהם, זה שנמצא בצד ימין (מהצד של פתח מכסה המנוע) אצלי בדהייטסו הפסיק לתפקד, יכול להיות שזה מה שגורם לסל"ד נמוך בסרק ?( לא בהכרח !)

 

היום ריססתי את הקרבורטור שוב, עם ספריי קרבורטים, מבפנים ומבחוץ, ונראה שזה עזר קצת, הסלד בסרק עכשיו בשני קווים (בערך) מתחת ל - 1,000 סל"ד (שזה היה המקום של המחוג לפני שהתחילו הבעיות), כלומר אני מתניע, הצ'וק האוטומטי פועל, וכאשר מד החום מתייצב על האמצע הטורים יורדים לאיזור הזה שציינתי.

 

האם זה הפתרון, פשוט לרסס בכמויות את הקרבורטור בספריי עד שהוא יחזור לתפקד כרגיל ?[לא ובגדול!!!}

 

תודה,

אין להשתמש בספריי קרבורטורים, בצורה לא מבוקרת, ויתכן שבעייתך מפתרה חלקית, ועלולה להחמיר בהמשך, ומומלץ לא להשתמש בספריי קרבורטורים, לשם ניקוי חיצוני ופנימי, כשהקרבורטור לא מפורק לגורמים, ולא נמצא מורכב בשלמותו ברכב!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעקרון צביקה צודק , ברוב הפעמים אין מנוס מללכת לבעל מקצוע שינקה יסודית,אבל

 

אצלי באסקורט הישנה שלי שכבתה בסרק,קניתי ספריי של STP ריססתי כמה פעמים לבפנים והרכב נסע מצויין אחרי זה ולא נכבה עשרות אלפי קילומטרים.

יכול להיות שהיה לי מזל ושהמצב לא היה חמור, אבל אם אתה כבר לוקח לבעל מקצוע, שווה להוציא כמה שקלים ולנסות לפתור את זה לבד,ואם לא תצליח ,לדעתי כדאי לך לפנות לצביקה.

בהצלחה.

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנתיים מאוחר יותר...
אבינר שלום רב!

ראשית השרטוט של הקרבורטור שהבאת הוא של דייאטסו שרייד, ולא אפלאוז!

שנית צינורית הוואקום שבתמונה תפקידה למנוע סגירה מלאה של מצערת הצוק, בעת משיכה מקסמילית ,

של הצוק הידני בדיהטסו שרייד, בעל צוק ידני, והיא מתחברת לתא וואקום בעל דיאפרגמה, (והוא לא בעל חיבור חשמלי )אשר ניכנס לפעולה מיד עם התנעת הרכב!

בברכה

צביקה

 

צביקה שלום שי מאילת שאלתי האים בקרבורטור של סוזוקי סוויפט 1300 אוטו 1991 יש בורג טורים ששייך לגיר האוטו

ואם תוכל לפרט לי את הברגים שאיתם מכוונים .

היתי שמח למסור את המשימה בידייך ובשימך כבעל מקצוע מצויין אבל המרחק גדול

תודה שי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר לריסוס ספריי קרב' לתוך הקרבורטור זה לא ממולץ שכן הוא יהרוס חלקי גומיות ואטמים למינהם,

מה שכן אפשר לרסס,זה על הדיזות (סרק והשניה שאחראית על האוויר שנכנס) רק מיבחוץ וכשהרכב כבוי וקר,

ואם יש לך צ'וק אוטומט אז כשהרכב קר והצוק פתוח תרסס עם צינורית ישר לתוך הנחיר של הצוק (יש לתוך הנחיר הזה שהפחית הקטנה אמורה לכסות) מניסיון זה משפר את ההתנעה והרכב מניע על המכה הרשאונה.

ולא סתם לרסס ולהציף את הקרבורטור .

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צביקה שלום שי מאילת שאלתי האים בקרבורטור של סוזוקי סוויפט 1300 אוטו 1991 יש בורג טורים ששייך לגיר האוטו?(תשובה: לא!)

ואם תוכל לפרט לי את הברגים שאיתם מכוונים .

היתי שמח למסור את המשימה בידייך ובשימך כבעל מקצוע מצויין אבל המרחק גדול

תודה שי

 

שי שלום רב!

קטונתי מלהדריך כיצד להדריך כיצד לכוון קרבורטור, בהדרכה מרחוק, קשה עד בלתי אפשרי לעשות זאת.

אני מניח שהרכב אוטומטי, ובשעת שילוב לדרייב, המנוע מתחיל לרעוד, עד למצב שהוא כמעט וכבה.

ברכב זה ובדומיו , אפלאוז ושרייד אוטומטים, קיים סולנוייד וואקום, הניזון מצהרת הוואקום הרבה, הקיימת ברבים אלה, ובעת שילוב לדרייב, ו/או הדלקת אורות, הסולנוייד פועל כמו מגבר טורים למזגן, ומעלה את הסלד בעת שילוב לדרייב, ומתנתק כאשר אתה מעביר לפרקינג או לניוטרל.

הסולנויד כנראה התנתק מצנרת הוואקום, או לא תקין, או לא מכוון.

כמו שאמרתי, קשה להדריך בשלט רחוק, ולכן יש לגשת לבעל מקצוע.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5956 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...