Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 19 שעות, IsraCar כתב:

לפי מה שכתוב על ידית ההילוכים?

בשנים האלה היה DSG וגם אוט' רגיל. (6 הילוכים)

 

בהכרח זה יהיה כתוב? 

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

גיר al4

Screenshot_20260121_232655_SamsungInternet.thumb.jpg.632f895c017d7e7b4f033e91ca85c0a0.jpg

 

גיר 6 הילוכים, החלק העליון בצורת משולש

Screenshot_20260121_232551_SamsungInternet.thumb.jpg.218e9403f8dc36be40ef74a3ed3cacda.jpg

  • אהבתי 2

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

נהגתי גם על מגאן 2008 וגם c4, הגיר al4 לא היה לי נוח בעיר, רוב הזמן נשאר בשני ולא יורד לשלישי, ומאידך בעליה תלולה החליף מהר מידיי לשלישי מה שגרם איבוד כח.

לעומתו, בלנסר של סבא ז’’ל גם 2008 לא הורגש משהו חריג בגיר..

משתדל לעזור

פורסם
בתאריך 17.12.2025 בשעה 13:42, dj_dani כתב:

כיום נוהגים בסוויפט, ככה שאימפרזה או לנסר עם מנוע 1.6+ יהיו בסדר עבורנו. 

הבעיה שבמסגרת התקציב מדובר במודל נמוך או ק"מ גבוה. 

 

דווקא ה208 קורצת עם המנוע 1.6, האם זה אותו מנוע 1.6 הותיק והאמין מה206?

זה הגיר היפני של אייסין? 

אם כן וכן, זה נשמע כמו שילוב טוב מאוד. 

ה301 זה אותו שילוב? 

 

הטיפו לא מגיעה מוגדשת עם המנוע של הבראבו? או שאני טועה? 

הטיפו לא מוגדשת.

המלצה אישית חמה... מהקרוז והאסטרה 1.4 להתרחק כמו אש. נוחות ומרווחות.. אבל הנדסית שפל של רכבים.

אני ממליץ מאוד על הלאנסר 1.6 (לא ה1.8) למי שלא צריך רכב חזק או בגאז ענק.

עושה הכל סביר (כח, צריכת דלק, מרווח, רעשי מנוע ורוח...גרוע מהסטנדרט של משפחתיות, אם כי טוב מאטראז ודומיו.) ואמין מאוד. וכשכבר כן צריך, מצויים חלקים ובמחירים זולים.

יפני של פעם. בלי טןרבו. גיר פלנטרי פשוט ואמין. בלי סוללה היברידית.

פורסם
לפני 1 דקה, בעל נסיון כתב:

מהקרוז והאסטרה 1.4 להתרחק כמו אש. נוחות ומרווחות.. אבל הנדסית שפל של רכבים.

אוי כמה שאתה צודק.. חור בכיס ובלב

כמה שתשקיע בו הוא לא מחזיר אהבה..

מה לא היה לי איתו? נזילות, בעיות בפליטה, חיישן חמצן בקיצור להתרחק

משתדל לעזור

פורסם

אז ככה, אחרי חיפושים,

כל ה301… כולן, היו יד ראשונה השכרה. 

 

נתתי צ'אנס (בכל זאת רכב בתקציב נמוך, עם פוטנציאל בסיסי לאמינות, וערך טוב לשקל)  וזיהיתי אחת ששווה להמשיך איתה לבדיקה. בכל מקרה הרכב שיירכש יעבור יישור קו. 

 

הרכב 2017, אבל הידית עם הראש הישן. 

נהגתי מעט ברכב אבל בפקקים ממש 5 דקות, ולא ממש יודע להרגיש איך אמורים להרגיש בהבדל בתחושה.

בהעברה ידנית של ההילוכים (גם במקום, וגם בנסיעה איטית) לא הצלחתי להעביר ליותר מהילוך שלישי. אולי רק במהירות גבוהה יותר יתאפשר. 

 

יש דרך נוספת לדעת מלבד צורת הידית? קוד דגם? מספר שלדה? משהו מנתוני הרישיון רכב? 

 

כי הוא 2017 ברישיון ודאי. 

 

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

נשמע שיש שם בעיה בגיר אם אי אפשר להעביר להילוכים גבוהים. 

 

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
בתאריך 26.1.2026 בשעה 19:56, dj_dani כתב:

אז ככה, אחרי חיפושים,

כל ה301… כולן, היו יד ראשונה השכרה. 

 

נתתי צ'אנס (בכל זאת רכב בתקציב נמוך, עם פוטנציאל בסיסי לאמינות, וערך טוב לשקל)  וזיהיתי אחת ששווה להמשיך איתה לבדיקה. בכל מקרה הרכב שיירכש יעבור יישור קו. 

 

הרכב 2017, אבל הידית עם הראש הישן. 

נהגתי מעט ברכב אבל בפקקים ממש 5 דקות, ולא ממש יודע להרגיש איך אמורים להרגיש בהבדל בתחושה.

בהעברה ידנית של ההילוכים (גם במקום, וגם בנסיעה איטית) לא הצלחתי להעביר ליותר מהילוך שלישי. אולי רק במהירות גבוהה יותר יתאפשר. 

 

יש דרך נוספת לדעת מלבד צורת הידית? קוד דגם? מספר שלדה? משהו מנתוני הרישיון רכב? 

 

כי הוא 2017 ברישיון ודאי. 

 

 

כמה ק״מ היא עברה? (זה לא אומר משהו חד משמעי אבל רק כדי לקבל אינדיקציה)
אני חושב שחלקן היו גם ליסינג - אלא אם כן אתה כולל בהשכרה גם ליסינג

פורסם

רשום ברישיון השכרה. 

הרבה מהם "מעלימים" את המידע במודעות. 

הרכב יד פרטית! (נכון, הנוכחית. הראשונה, הייתה השכרה) 

עבר כ160,000 ק"מ. 

 

הלכתי לראות יונדאי i20 עם נתונים מעניינים, אבל הרכב מבפנים היה במצב מזעזע, מושבים קרועים, דשבורד איבד צבע עם מלא שריטות עמוקות שלא ברור מאיפה הגיעו, לוח שעונים עכור. 

ויתרתי. 

 

אבדוק השבוע גם קיה סול. הבנתי שיחידת ההנעה דומה לפורטה, והגיר פלנטרי. והרכב "סובל" מביקוש נמוך יותר כנראה בגלל המראה המוזר שלו סטייל פיאט פנדה מגודלת. אז אולי זה יתרון. 

 

נתקלתי גם בכמה ריו שאולי שוות בדיקה. 

 

סוזוקי SX4 עולה לא מעט בלוחות, אבל נתקלתי כבר בכמה מודעות של החלפת מנוע. לא ברור. 

פורסם (נערך)

למה שלא תעיף מבט על הסוניק?

 

אני הייתי לא מזמן במצב דומה לשלך והייתי צריך למצוא רכב לאמא שלי עד 15 אלף שקל+-

 

בהתחלה גם חיפשתי 301, פיאט טיפו וקיה ריו. אבל כל מה שעלה פסלתי או בגלל מצב קוסמטי מזעזע או בגלל מצב מכאני/היסטוריה.

 

בסוף מצאתי שברולט סוניק במצב טוב, בגרסאת הסדאן היא דיי דומה לטיפו/301 מבחינת הגודל והבעיות שלה הן בעיקר הגיר בגרסאות מוקדמות וכל מיני דברים קטנים במנוע כמו נזילות מים ושמן מאטמים. סה"כ חוץ מזה המנוע דיי אמין ובסיסי כמו הרכב עצמו והגיר יכול להראות גם אמינות טובה אם שומרים על החלפות שמן לפי המלצות יצרן.

 

מה שחשוב בסוניק זה להיצמד לגרסאות המאוחרות מבחינת שנתון (סוף 2013 והלאה) כי בגרסאות המוקדמות היה גיר gen 1 של GM שהוא קטסטרופה ועשה לאנשים את המוות בשברולטים למיניהם, ב2012 בערך בסוניק עברו לגיר gen 2 שהוא הרבה יותר אמין וחלק.

עריכה אחרונה על ידי Gavrik

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...