Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

איך קיה סול עם מנוע 1.6 GDI?

 

אני רואה שנמכרות מעל המחירון. יש סיבה? 

בתאריך 30.12.2025 בשעה 16:42, Gavrik כתב:

קיה סיד/i30 בדור הנ"ל הגיעה עם גיר רובוטי דו מצמדי ומנוע GDI שסובל מבעיות של הצטברות פיח על השתומים אכילת שמן וממירים קטליטיים שהולכים... גם תקלות מאוד יקרות וצערינו נפוצות. לכן המחיר שלהן נמוך.

 

פורטה דווקא רכב מצויין, הגיע עם מנוע מהדור הקודם שלא סובל מאותן בעיות שהזכרתי למעלה וגיר 6 הילוכים אוטומטי מעולה.

 

 

 

מצאתי קיה סול 2012 עם מנוע GDI גיר 6 הילוכים

להמנע? יש משהו לבדוק? 

פורסם (נערך)
לפני 14 שעות, Gavrik כתב:

למה שלא תעיף מבט על הסוניק?

 

אני הייתי לא מזמן במצב דומה לשלך והייתי צריך למצוא רכב לאמא שלי עד 15 אלף שקל+-

 

בהתחלה גם חיפשתי 301, פיאט טיפו וקיה ריו. אבל כל מה שעלה פסלתי או בגלל מצב קוסמטי מזעזע או בגלל מצב מכאני/היסטוריה.

 

בסוף מצאתי שברולט סוניק במצב טוב, בגרסאת הסדאן היא דיי דומה לטיפו/301 מבחינת הגודל והבעיות שלה הן בעיקר הגיר בגרסאות מוקדמות וכל מיני דברים קטנים במנוע כמו נזילות מים ושמן מאטמים. סה"כ חוץ מזה המנוע דיי אמין ובסיסי כמו הרכב עצמו והגיר יכול להראות גם אמינות טובה אם שומרים על החלפות שמן לפי המלצות יצרן.

 

מה שחשוב בסוניק זה להיצמד לגרסאות המאוחרות מבחינת שנתון (סוף 2013 והלאה) כי בגרסאות המוקדמות היה גיר gen 1 של GM שהוא קטסטרופה ועשה לאנשים את המוות בשברולטים למיניהם, ב2012 בערך בסוניק עברו לגיר gen 2 שהוא הרבה יותר אמין וחלק.

מצטרף להמלצה. החזקתי עד לאחרונה סוניק 1600 מודל 12/23 הרכב היה עם 140KM במכירה לאחר 4 שנים אצלי והפגין אמינות מצוינת למעט כמה דברים קטנים וזולים לתיקון. מה שכן טיפלתי בקפדנות ייקית והרכב היה אצל אדם מבוגר לפני כן שטיפל רק במוסך מורשה יבואן וללא תאונות כל השנים ככה שלרכב היו חיים די קלים כל השנים והוא הזדקן בכבוד. המחירון במכירה היה 11700 קיבלתי עליה 12500 נמכרה ממש תוך ימים בודדים.

עריכה אחרונה על ידי TZR84

 

 

פורסם
לפני שעה, dj_dani כתב:

איך קיה סול עם מנוע 1.6 GDI?

 

אני רואה שנמכרות מעל המחירון. יש סיבה? 

 

מצאתי קיה סול 2012 עם מנוע GDI גיר 6 הילוכים

להמנע? יש משהו לבדוק? 

 

החיסרון היחיד זה המנוע, מנוע הGDI כמו מנועי הזרקה ישירה מודרניים רבים סובל מנטיה לצריכת שמן ובגלל ההזרקה הישירה נטיה להצטברות פיח על השסתומים (ניקוי שסתומים זה טיפול של בערך 3,000 שקל).

צריך לבדוק סימנים לצריכת שמן במנוע וגם ההיסטוריית טיפולים מוקפדת.

 

מעבר לזה הגיר והפלטפורמה עצמם דיי אמינים, אבל אני אישית הייתי מעדיף לחפש קיה ריו עם המנוע הישן יותר של קיה/יונדאי עם הזרקה רב נקודתית שלא סובל מהתופעות האלו.

 

 

פורסם
לפני 3 דקות, Gavrik כתב:

 

החיסרון היחיד זה המנוע, מנוע הGDI כמו מנועי הזרקה ישירה מודרניים רבים סובל מנטיה לצריכת שמן ובגלל ההזרקה הישירה נטיה להצטברות פיח על השסתומים (ניקוי שסתומים זה טיפול של בערך 3,000 שקל).

צריך לבדוק סימנים לצריכת שמן במנוע וגם ההיסטוריית טיפולים מוקפדת.

 

מעבר לזה הגיר והפלטפורמה עצמם דיי אמינים, אבל אני אישית הייתי מעדיף לחפש קיה ריו עם המנוע הישן יותר של קיה/יונדאי עם הזרקה רב נקודתית שלא סובל מהתופעות האלו.

 

 

היי תוכל בבקשה לפרט איזה מנועים שם נחשבים יותר ופחות אמינים?
לדוגמא המנועים שיש בi25 אקסנט בשנים של 2011 והלאה, ראיתי שיש 1.4 ו1.6 זה אותו 1.6?

 

פורסם

בקיה סול יש מנוע G4FG שנחשב מנוע אמין (כמו בקיה פורטה ויונדאי i35)  לעומת היונדאי i30 והקיה סיד שהם G4FD ולא תראה כמעט מנוע שעברת את ה170 אלף קילומטר בלא החלפת מנוע, יונדאי i25 מנוע 1.6 הוא יחסית אמין G4FC, את המנוע 1.4 אני לא מכיר.

הבעיה בקיה סול, זה הזמינות חלפים.

  • מעניין 1
פורסם (נערך)
לפני 12 שעות, רק ידני כתב:

בקיה סול יש מנוע G4FG שנחשב מנוע אמין (כמו בקיה פורטה ויונדאי i35)  לעומת היונדאי i30 והקיה סיד שהם G4FD ולא תראה כמעט מנוע שעברת את ה170 אלף קילומטר בלא החלפת מנוע, יונדאי i25 מנוע 1.6 הוא יחסית אמין G4FC, את המנוע 1.4 אני לא מכיר.

הבעיה בקיה סול, זה הזמינות חלפים.

 

המנוע בסול הוא G4FD לפחות ככה טוען הרישיון רכב. 

ביד 2 יש מספר סולים שחצו את ה-200 (לא יודע לגבי מקוריות המנוע) אבל הקביעה שלך די נחרצת. 

עריכה אחרונה על ידי dj_dani
  • מעניין 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...