Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

קיה ריו 2014, 1.4 האצבק עם 103,000 ק״מ

אני לא כל כך מבין במכניקה ובדברים האלו של הרכב אשמח אם תוכלו לפרט ולהעריך כמה יעלה תיקונים או אם כדאי לוותר

de4b5fa6-25f7-4936-ba52-7d54ee992ecb.jpeg

פורסם

יהיה יותר יעיל וזול אם תוכל להיעזר בבן משפחה / חברים בסינון רכבים אחרת תבזבז זמן וכסף על רכבים שמראש ניתן לפסול. 

עלות תיקונים ניתן לקבל לאחר בדיקה במוסך. 

בהנחה שהמוכר מוכן להתגמש על עלות התיקונים, תבקש המלצה על מוסך תיגש ותקבל הצעת מחיר, עדיף אם ניתן לגשת עם אדם נוסף שאתה סומך על דעתו. 

כמובן שלא למוסך שהמוכר מפנה. 

  • רעיון טוב! 1
פורסם

לרכב בן 11 סביר, מה שכן צרעך חבדוק אם נזילת שמן גור זאת הזעה קלה או נזילה שמחייבת תיקון, ואז זה לא זול.

מה הבעיה במנעולים?

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני שעתיים, yulianx כתב:

לרכב בן 11 סביר, מה שכן צרעך חבדוק אם נזילת שמן גור זאת הזעה קלה או נזילה שמחייבת תיקון, ואז זה לא זול.

מה הבעיה במנעולים?

אין לי מושג אבא שלי לקח אותה לבדיקה אשאל אותו

  • ספונסר פורום
פורסם
לפני 13 שעות, nosi כתב:

קיה ריו 2014, 1.4 האצבק עם 103,000 ק״מ

אני לא כל כך מבין במכניקה ובדברים האלו של הרכב אשמח אם תוכלו לפרט ולהעריך כמה יעלה תיקונים או אם כדאי לוותר

de4b5fa6-25f7-4936-ba52-7d54ee992ecb.jpeg

עוד דוגמה מיני רבות למה השיטה של בדיקה במכון כסת"ח כלשהוא פשוט לא עובדת ...

וברכב ישן זה פשוט בולט יותר ויקר יותר, יחסית.  אנצל את הבמה הזו להמחיש.

 

קודם כל אסביר למה אינני נוהג לקחת את הרכבים שאני בודק עבור לקוחותי למכון - אלא למוסך שמתמחה בסוג הרכב שאותו בודקים:

  • בכל רכב משומש בגיל הזה (וגם הרבה פחות משומש) יופיעו "משפטי כס"תח" קבועים שנועדו בראש ובראשונה להוריד אחריות מהמכון: "יש לבדוק תצרוכת שמן בנסיעה" או "רעש גלגלות ושסתומים /מיסבים/ מדיח כלים של השכנה מלמעלה" - הכל נועד לאפשר למכון לשים X יפה על המנוע ולהוריד מעצמו אחריות. מה אמור הקונה לעשות - לנסוע לאילת וחזרה כדי למדוד תצרוכת שמן?... האם הרעש הוא רגיל למנוע או לא?... לך תדע...
  • רשימת המכלולים והנתונים שמראש לא מכוסים הולכת וגדלה עם השנים: טורבו, גיר בכללי, או לכל הפחות גיר רובוטי, מצמדים, מוח-גיר, וכפי שניתן פה - בכלל רכב עם מכל 100K ק"מ...  ועוד לא דיברנו על היעדר בדיקת מחשב לאיתור תקלות או אחריות על "אלקטרוניקה"...      טוב, אז מה הועילו חכמים בתקנתם? למה לשלם מאות שקלים ולקבל יותר סימני שאלה מאשר תשובות ?
  • גם כשכבר יש איבחון בנוסח "נזילת שמן / מים בחיבורים" או "סימני קורוזיה במקום XXX" זה אף פעם לא מלווה בהסבר לגבי חומרת הנזילות, מה שמותיר את הקונה במצב של ניחוש/השערות/תפילות לגבי עלות יישור-קו.
  • בגדול - דו"ח בדיקה כגון הנ"ל בעיקר טוב ליצירת אנטגוניזם בין המוכר לקונה, כי כל צד יכול ורוצה לתת פרשנות שונה לאותם הממצאים  - ובסופו של דבר אנו עדים לויכוח הבלתי נגמר בין "עזוב - זה כלום, אתה מסדר הכל ב-200 ש"ח" מצד המוכר, לבין "מה קורה לך אחי?...זה לפחות 3,000 ש"ח לסדר את כל מה שיש פה" מצד הקונה.

תוסיפו לכך את העובדה ששוק המשומשות הזולות (עד 50K ואף יותר) נמצא ממש ברתיחה - עודף ביקוש מטורף שיוצר גם עליית מחירים בעשרות אחוזים מעל מחירון וגם תופעה מכוערת שתמיד קיימת (אבל עכשיו הרבה יותר) שאפילו מכוניות במצב מכני ירוד מוצעות למכירה ב-10K ויותר מעל מחירון פשוט בגלל שיש 20 קופצים על כל רכב בזול...

 

והריו ששאל עליה פות"ש היא קלאסית - תן לי לנחש שזו מכונית יד3 כמו כלום, שהיתה ליסינג בעברה (ולכן תשכחו מהיסטוריית טיפולים ותאונות לפחות ב-3 השנים הראשונות שלה), ששווה במחירות סביב 20K אבל דורשים עליה סביב 30K.  ניחשתי בסדר??..

 

במצב כזה - שבו בדיקה גם עולה המון וגם לא באמת מספקת תשובות לשתי השאלות החשובות ביותר (האם לקנות? ואם כן - באיזה מחיר?), יש חשיבות גדולה לתיעוד של טיפולים, לדו"ח סליקה מלא של חברות הביטוח ובעיקר להבנה ממי אתם קונים. ולכל שאלה כזו - קשה מאד לקבל תשובות בעיקר ברכב ישן, שאילו היה מוצע למכירה סביב 15K ש"ח היינו יכולים לקחת צ'אנס בכיף ולסדר ליקויים בעוד כמה אלפים בודדים. במצב של VFM עלוב כמו שיש היום בשוק - אני מוצא עצמי בכל יום עם הרבה פניות שאין לי זמן לענות על כולן - וכולן מסתכתמות בגדול במה שכתבתי כאן -

זהירות ממי קונים, התעקשות על תיעוד מקסימלי, בדיקה ע"י מכונאי שאתם מכירים ויכולים לסמוך עליו כדי לדעת באמת כמה יעלה הרכב כשהוא תקין ומיושר-קו, ובסוף גם לדעת פשוט להסתובב וללכת כשמקבלים סיפורים במקום עובדות.

 

שיהיה בהצלחה.

 

  • אהבתי 9

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...