Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

הי הי.

אכן קודם כל קניתי את הסאב ורק אח"כ התייעצתי. יש מצב שביזבזתי כ- 500 ש"ח. על העבודה של ההתקנה אני לא מצטער כי זה די מאתגר אותי.

אכן מדובר על רנו קוליאוס 2011 (איך ידעת את השנתון???).

נראה לי אלך על האופציה של מנחת+מגבר 4 ערוצים+ 2 רמקולים קדמיים. אם לא יספק אותי, אוסיף DSP.

נראה אם הנחתי נכון את אופן החיבור:

מנתק את 4 חוטי הרמקולים הקדמיים בצמה הראשית ומחבר אותם מהרדיו למנחת. 

את ה-RCA היוצא של המנחת אני מחבר למגבר.

את המגבר אני מחבר לחשמל ורימוט.

אני מניח שיש למגבר 4 חוטים לרמקולים הקדמיים -אותם אני מחזיר לצמה הראשית ומחבר אליהם את החוטים היוצאים לרמקולים הקדמיים.

אצטרך לנתק ולחבר למנחת ולמגבר גם את 4 החוטים של האחוריים? מחובר אליהם (במקביל) הסאב.

אגב, מסתבר שבתא מתחת למשענת היד בין שני המושבים הקדמיים יש חיבורי RCA. אלו יציאות מהרדיו או כניסות?

 

עריכה אחרונה על ידי tsabarib
נשלח בטעות מוקדם מדי
  • תגובות 92
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

היסטוריית ההודעות שלך בשילוב עם הרדיו מסגירה אותך 😉

 

לגבי האופציה שנבחרה, זה תלוי קצת בציוד שתרכוש.

תלוי אם תרכוש מנחת 2 ערוצים, 4 ערוצים או משהו מתקדם יותר כמו אודיו קונטרול LC7i לדוגמה.

 

תלוי במגבר שתרכוש, אם למשל יש לו יציאות Passthrough שתוכל להשתמש בהן לחיבור הסאב במקום ההתעלקות על חוטי הרמקולים. לגבי הרימוט, בשימוש בכניסות RCA מהמנחת אני לא בטוח שיש מגברים שמזהים אות אוטומטי [בדר"כ משוייך לכניסות היי-לבל (מנחת פנימי במגבר)], צריך לבדוק בציוד שתתכנן עליו. ולכן צריך שהמנחת יתמוך באופציה כזו וינפק אות רימוט או למצוא קו מתח שפעיל אחרי סוויץ' שיפעיל את המגבר כל עוד הרכב פעיל (ללא תלות ברדיו, אלא אם יש לו יציאה כזו משום מה).

 

לגבי שימוש בחיווט המקורי, זה תלוי בהספק המגבר ובעובי (ומרחק) החיווט המקורי. בכל מקרה, הייתי ממליץ למצוא מתאם ISO לאותם חיבורים מקוריים מאשר לבצע חיתוכים.

 

לגבי ה-RCA במשענת היד, לדעתי מדובר בכניסות AUX לרדיו.

פורסם

מגבר רמת כניסה +/-.

עם מנחת מובנה (עד כמה שראיתי ללא זיהוי אוטומטי של סיגנל. סביר שברמה נמוכה יותר ממנחת חיצוני). ללא יציאות Passthrough.

 

#רקאומר שיש מגברים משולבי DSP זולים סביב ה-1000 ש"ח באתרים הישראליים השונים. ממשק ותוצאה לא ידועים מבחינתי.

 

אולי @AUDIO KING יוכל להציע מפרט או שניים ולתת איזשהו אינפוט על ציוד שאתה בוחן?

פורסם

אני רק יכול להגיב לענין הבדלי המפרטים. זה לא יעיד בהכרח על התוצאה בפועל (מבחינת אמינות, ביצועים בפועל, ומבחן השמיעה בעיקר לאור שימוש ב-HU המקורי).

 

הסרווין הוא מגבר קלאס AB בניגוד ל-JBL שהוא קלאס D. אולי לא ענין משמעותי מבחינתך, למעט יחס אות לרעש (SNR) עדיף בסרווין.

הסרווין מעט חלש יותר (לא משמעותי) והמידות הפיזיות מעט שונות (מגברי קלאס D נוטים להיות קטנים יותר כי יעילים יותר, אבל במקרה הזה ההבדל קטן).

פורסם (נערך)

טום, תודה על כל ההשקעה.

גם הסרווין הוא עם מנחת מובנה?

ולגבי DSP, האם המגבר הזה נראה לך ייתן תוצאה יותר טובה? יצרן לא מוכר לי אבל זה היחיד שמצאתי DSP באזור 1000 ש"ח בארץ

 

https://www.hanizoz.com/product/מגבר-dsp-לרכב-vibe-powerbox-654?aff=Zap&aff_a=1

עריכה אחרונה על ידי tsabarib
תוספת
פורסם (נערך)
לפני שעתיים, tsabarib כתב:

גם הסרווין הוא עם מנחת מובנה?

לא, אין לו [חפש במאפיינים Hi/High Level Inputs, ועם טווח מתח (V) גבוה יותר ביחס ל-Low input/RCA, לרוב גם עם כניסות שונות בצורת פלאג רב-גידי כמו מולקס או דומה לו].

אבל כן נראה שיש לו זוג יציאות Passthrough למשל.

 

לפני שעתיים, tsabarib כתב:

ולגבי DSP, האם המגבר הזה נראה לך ייתן תוצאה יותר טובה? יצרן לא מוכר לי אבל זה היחיד שמצאתי DSP באזור 1000 ש"ח בארץ

לא ברור אם טעות, אבל באותו מחיר מוצא גרסה משודרגת שלו אצל היבואן לדעתי:

https://syncopeaudio.co.il/el/product/מעבד-4-ערוצים-vibe-powerbox80-6-v3-80w/

 

אחרים שמצאתי באותו רף מחיר +/- למשל:

https://www.caraudio.co.il/product/audio-system-co-40-5dsp-bt/

https://alexsander.co.il/products/מגבר-dsp-nakamichi-fdsk230a-pro-מותאם-לפולקסווגן-כולל-צמה (תתעלם מענין הצמה לצורך הענין)

https://alexsander.co.il/products/מגבר-dsp-nakamichi-ndse100a-מותאם-להונדה-כולל-צמה (אותו כנ"ל)

https://exsound.co.il/products/brnenst-dsp-406ll

https://exsound.co.il/products/sinfoni-bo6-pro

https://exsound.co.il/products/sinfoni-es6

https://www.cheaper.co.il/product/מגבר-מעבד-סאונד-recoil-p610-pro-dsp

https://autopower.co.il/product/kicker-key180-4-מגבר-חכם-כולל-מעבד-dsp/

 

קצת קשה להשוות בין כולם. לכל אחד מהם יש מאפיינים שונים למדי.

בין אם הספק, כניסות/יציאות, יכולת שליטה ידנית/אוטומטית עם/בלי תוכנה וכו' וכו'.

 

צריך לעשות חושבים עמוק לגבי היקף השדרוג ומה צריך לעומת מה נחמד שיהיה.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
פורסם
לפני 4 שעות, AUDIO KING כתב:

סתם שאלה.

למה לא להחליף את יחידת הראש ביחידה 1DIN 

או במולטימדיה עם שאסי 1DIN עם מסך צף.?

 

אתה מבזבז כסף ומאמצים על היחידה המקורית וחבל.

 

 

 

הי.

התחלתי בכל הסיפור כי הווליום היה חלש מדי לטעמי.

לא התכוונתי להשקיע הרבה. רציתי להוסיף לו אולי 20% עוצמה.

קניתי סאבוופר אקטיבי כי חשבתי שיוסיף גם עוצמה ולא רק בס.

מכיוון שאני לא כל כך אנין טעם, לא כיוונתי לאיכות מיוחדת (אבל עכשיו כבר קצת נהיה לי חשק...)

בכל מקרה, יחידת הראש נשלטת מההגה ומוצגת על מסך קטן מעל לוח המחוונים וזה די נחמד לי.

ברכבים קודמים כל מה שהחלפתי היה יחידת הראש ואז ויתרתי למשל על מחשב הדרך במזדה 2.

חשוב לציין שהשימוש היחיד של המערכת הוא בהזרמת בלוטות מהיוטיוב בטלפון (יש לי טלפון נפרד ברכב עם סים רק בשביל הזרמת המוסיקה הזו)

ובכל זאת, מה היתרון של החלפת יחידת הראש? איכות צליל סופית טובה יותר?

איך זה ישנה את הקופיגרציה, מגבר ללא צורך במנחת? ללא מגבר בכלל?

 

פורסם

הרדיו אצלך הוא 1DIN , יחידת ראש קובעת את איכות הצליל מלכתחילה ולכן היא מרכיב חשוב ביותר במערכת 

אתה יכול לרכוש רדיודיסק של פיוניר למשל איכותי 1DIN עם מסגרת רדיו מתאימה 

ולסגור סיפור ,זה כמובן מנטרל לך את המסך הקטן למעלה 

יש אופציה נוספת במקום המסך הקטן להתקין מולטימדיה 

יש כאלו רק עם מסגרת רדיו ויש כאלו עם מולטימדיה מובנת.

 

https://www.aliexpress.us/item/3256806774764600.html?spm=a2g0o.detail.pcDetailTopMoreOtherSeller.6.62afD6BWD6BWfl&gps-id=pcDetailTopMoreOtherSeller&scm=1007.40050.354490.0&scm_id=1007.40050.354490.0&scm-url=1007.40050.354490.0&pvid=38966e98-3479-44d9-90dc-59495ec0e53c&_t=gps-id:pcDetailTopMoreOtherSeller,scm-url:1007.40050.354490.0,pvid:38966e98-3479-44d9-90dc-59495ec0e53c,tpp_buckets:668%232846%238112%231997&isseo=y&pdp_ext_f={"order"%3A"15"%2C"eval"%3A"1"%2C"sceneId"%3A"30050"%2C"fromPage"%3A"recommend"}&pdp_npi=6%40dis!USD!201.60!135.07!!!1429.78!957.95!%400b1bf20817612021029935913efc12!12000038866384035!rec!US!!ABX!1!0!n_tag%3A-29910%3Bd%3A34d86c30%3Bm03_new_user%3A-29895&utparam-url=scene%3ApcDetailTopMoreOtherSeller|query_from%3A|x_object_id%3A1005006961079352|_p_origin_prod%3A

 

https://aerpro.com/vehicles/renault/renault-koleos-2008-2015

 

https://smarty-trend.com/en/renault-koleos-2008-2016-android-head-unit-carplay?srsltid=AfmBOoomfbg0uDhQXyE862yKT74fDftIibL9jkMBmvN5fbSUeuSM33DJ

 

https://www.aliexpress.us/item/3256805544324116.html?gatewayAdapt=glo2usa4itemAdapt

 

 

פורסם

תודה קינג.

אין לי מושג מה התפקיד של היחידה העליונה למעט העובדה שפעם הריצה תוכנת ניווט. היא בכלל מחוברת לרמקולים של הרכב?

הגישה אליה מאוד לא נוחה וצריך להתכופף אליה כדי לתפעל אותה.

רדיו פיוניר יחסוך לי מגבר? DSP?

פורסם
בתאריך 21.10.2025 בשעה 17:19, tsabarib כתב:

 

בינתיים אנסה להחליף את אחד הרמקולים ברמקול הרמן קרדן שנשאר לי מהביואיק. נראה אם ישפר משהו.

מסתבר שההרמן קרדן הוא 2 אום. אם הרמקול המקורי ברכב הוא 4 אום, אני מבין שלא כדאי לי לחבר אותו.

פורסם (נערך)

רק שים לב לגבי היחידות הסיניות ובכלל בהחלפה, ומאחר וציינת את הענין שהיחידה העליונה הריצה תוכנת ניווט (שהייתי מצפה שהיא תהיה חלק אינטגרלי מהמערכת ולכן מחוברת לרמקולים); במכירה דומה באליאקספרס, מצוין הצורך במתאם CANBUS בתיאור המורחב של היחידה. זה אמור לשמר את השליטה מההגה ושאר פוקנציות, כך שלא באמת תצטרך להתכופף יותר מדי למסך עצמו. מה גם שהתחליפיים שטוחים/בולטים החוצה ולא חבויים בגומחה שכזו (נגד סינוורי שמש אני מניח).

 

לא כדאי לחבר רמקול 2 אוהם למערכת מקורית, למעט אם הרמקולים המקוריים אצלך כרגע גם עובדים בהתנגדות כזו.

כנ"ל לגבי מרבית מערכות האפטרמרקט שתומכות ב-4 אוהם ומעלה.

אם תוסיף מגבר, לרוב (אבל לא תמיד) הוא יתמוך בהתנגדות 2 אוהם ויספק אף הספק גבוה יותר.

 

רדיו תחליפי לא ממש ישפר את העוצמה, אבל כן קצת את האיכות ויכולת השליטה על הסאונד (יש יחידות מתקדמות עם DSP מובנה).

הוא גם יאפשר חיבור עם RCA (קדם מגבר) שהוא איכותי יותר בהכללה ויחסוך צורך במנחת שהוא עוד חלק במערכת שפוגם בצליל בסופו של דבר.

 

  

לפני 20 שעות, tsabarib כתב:

חשוב לציין שהשימוש היחיד של המערכת הוא בהזרמת בלוטות מהיוטיוב בטלפון

תיזהר עם זה.

יוטיוב עם סרטון שרץ ברקע, גם אם מבחינתך זה רק בשביל המוזיקה, יכול לזכות אותך ב-4 נקודות וזימון לדין ע"י שוטר בשל תצוגה הנראית לנהג.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...