Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

זה לא.

בתמונה שצירפתי, מדובר בשני אלמנטים זהים ויש טווחי תדרים עם פער של כ-10dB (שנתפס באוזן כהכפלת העוצמה).

אתה מדבר על מבחן של אלמנטים שונים, עם רגישות שונה (ולכן ווליום שונה לאותו הספק) והתנהגות שונה. תגובת התדרים תהיה שונה אף יותר בין הצדדים ולא בהכרח מייצגת לדעתי.

רגישות האוזן גדולה יותר מכך. אתה יכול לנסות לבחון את עצמך (עם אוזניות) דרך האתר הזה למשל.

 

ענין הצדדים נאמר בגלל מיקום המדידה (צילום המסך הוא מסרטון מאנגליה והנהג יושב בצד ימין פשוט). יש השפעה מסויימת של המיקום כמו גם הבדל בין ימין לשמאל מבחינת הקבינה - מכלול הגה למשל, אבל גם הזווית של הראש ביחס לרמקולים, החזרים ממשטחים שונים וכד'.

וגם, אם אתה בוחן סט קומפוננט, מה לגבי הטוויטר שלו? גם הוא ישפיע על התמונה הכללית (כולל איך ימוקם פיזית - ככל שהתדר גבוה יותר, כך הוא כיווני יותר).

 

אולי ל- @lanosforce יש זמן להרחיב בנידון אם יחוש צורך 😉

  • תגובות 92
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אמל"ק:


למי שנמצא ב"כניסה" ומחפש לא להשתולל אבל להישאר עם אחלה תוצאה ותקציב רצפה - אלו הן ההמלצות שלי (מניסיון כמובן):

1. DSP של TARAMPS 2.4S מאמזון. באיזור 70 דולר עד הבית (לחכות למבצע אם צריך). לינק פה.
2. מגבר 4 ערוצים CLASS D. באיזור 95 דולר עד הבית (כנ"ל בנוגע למבצעים). לינק פה.
3. במידה ורוצים HU, זה של פיוניר יעשה את העבודה נהדר - 390 ש"ח. לינק פה.
4. קומפוננט של מורל - זה הכיוון. גם הבסיסי ביותר של 6.5" פשוט מעולה.

5. סאב 8 או 10". מאות בודדות של שקלים.

קיט חיווט עם פיוז טוב וכבל מינימום 6 ממ"ר.

בהתאם לחיבור לאוטו - לדאוג לכבל המתאים (RCA או כבל נחושת דו גידי פשוט של רמקול).

 

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

תודה תום ואיציק.

 

תום,

התכוונתי לשים רמקול בשמאל וקומפוננט בימין כשהטוויטר באופן זמני במקום הצרצר הקיים -מתחת לשמשה הקדמית. תמונה למטה. 

 

איציק,

תודה על התגובה המושקעת. לפני חודש פשוט הייתי מזמין הכל מיד וסוגר עניין.

סאב כרגע יש לי. HU בשלב זה לא מתכנן להחליף.

רמקולים -סביר להניח שאכן אזמין מורל ברמת הכניסה או אחת מעל.

לגבי המעבד+מגבר: אם אוסיף כ-350 ש"ח אוכל לקנות את המגבר הזה (תום מצא -ללא המלצה מיוחדת). האם לדעתך המגבר הזה ייתן תוצאות יותר טובות מהסט של אמזון?

 תודה.

 

 

 

image.png.8885b0c35db4457d44a79a56bd95418a.png 

פורסם
לפני 7 שעות, tsabarib כתב:

התכוונתי לשים רמקול בשמאל וקומפוננט בימין כשהטוויטר באופן זמני במקום הצרצר הקיים -מתחת לשמשה הקדמית. תמונה למטה. 

מה שכתבתי קודם תקף גם לגביהם.

גם אם תוציא מהדש, יש משמעות ל-on-axis לעומת off-axis.

פורסם

אין איזה מיקום/כיוון דיפולטי להתקנה של הטוויטר? רק לצורכי ההשוואה  -גם אם לא בתנאים אופטימליים.

בכל מקרה אני מבין שאם אני רוצה להשוות רמקול לקומפוננט אני אמור להתקין את הסט הראשון, להקשיב, ואז להתקין את הסט השני ושוב להתקין.

הבעיה אצלי שאני לא אוכל לשמר בראש את התוצאות של הסט הראשון להשוואה מול הסט השני.

הקלטה בטלפון בתנאים זהים תעזור?

בטח יש אפליקציות למדידת דציבל. יוכלו אולי לתת מענה חלקי לעוצמה. יש אפליקציות אפשריות נוספות?

פורסם

לדעתי אתה נכנס כאן לקצת מאמץ מיותר.

רוץ עם התקציב הנתון על ציוד כזה או אחר שמומלץ בגדול ותעבוד מנקודה זו והלאה.

וגם, מרגע שתכין תשתית התקנה ראויה, שדרוג עתידי יהיה קל יותר.

 

לשאלתך, לא ממש.

מיקום מקורי/דשבורד/קורות/משולש, ובזווית כזו או אחרת, הם כולם "דיפולטיים".

הסברתי כבר למה ההיענות מהצדדים השונים תהיה שונה. האם זה יהיה משמעותי מבחינתך כדי להחליט אם רמקול/סט כזה או אחר נשמע לך טוב? לא יודע. וכן, אם תשמע סט 1 ורק אז תתקין סט 2 ותקשיב לו, סביר שהמוח יעשה למה שתשמע א/עיבוד נוסף (גם במובן של העדפה פסיכולוגית של סט 1 על פני 2). ולמרות זאת, אם יהיה הבדל גדול בין השניים (מה שהגיוני לעומת הרמקולים המקוריים) כן סביר שתדע להצביע בגדול מה אתה מעדיף מהשניים. ונגיד שלא תאהב את החדש? כבר פתחת והשתמשת. לא תוכל להזדכות.

 

בהקלטה בטלפון אתה נכנס גם לאיכות ההקלטה וכן לאיכות האוזניות שתקשיב איתן אח"כ.

מבחינת דציבלים, לא יודע עד כמה מדויק ו/או תלוי ברגישות המיקרופון בטלפון לתדרים השונים.

 

רוצה להשוות בין רמקולים "על יבש"? תחבר אותם מחוץ לרכב על פלטת עץ רחבה. מה שמחזיר אותי לענין המאמץ.

פורסם
לפני 10 שעות, tsabarib כתב:

תודה תום ואיציק.

 

תום,

התכוונתי לשים רמקול בשמאל וקומפוננט בימין כשהטוויטר באופן זמני במקום הצרצר הקיים -מתחת לשמשה הקדמית. תמונה למטה. 

 

איציק,

תודה על התגובה המושקעת. לפני חודש פשוט הייתי מזמין הכל מיד וסוגר עניין.

סאב כרגע יש לי. HU בשלב זה לא מתכנן להחליף.

רמקולים -סביר להניח שאכן אזמין מורל ברמת הכניסה או אחת מעל.

לגבי המעבד+מגבר: אם אוסיף כ-350 ש"ח אוכל לקנות את המגבר הזה (תום מצא -ללא המלצה מיוחדת). האם לדעתך המגבר הזה ייתן תוצאות יותר טובות מהסט של אמזון?

 תודה.

 

על ה"סט" של אמאזון אני ממליץ מניסיון שלי, אחרי ששוחחתי רבות עם אדי ( @lanosforce) בזמנו על הנושא.
את ה DSP הזמנתי על דעת עצמי - יופי של מכשיר, סכנת נפשות לבעלי OCD כי אתה יכול להשתגע מכמות האופציות שיש במכשיר, וזה נחשב למכשיר יחסית בסיסי - ואפשר להגיע לכיוונים מצויינים איתו.

על ה SOUNDIGITAL התייעצתי עם אדי אחרי שראיתי את הסקירות של Willston audio Labs, שם הוא בוחן כל מגבר אפשרי (כולל וינטג') שיוצא לשוק, במיוחד סחורה מאמאזון (מוכרת ולא מוכרת)

.
למעקב - Willston Audio Labs ביוטיוב (לינק -> https://www.youtube.com/@wal ).

בהמלצה של הנ"ל הזמנתי גם מגבר לסאבוופר כולל שלט חוטי לכיוון GAIN ב 50$.

כל המגברים הם קלאס-D, סופר קטנים, וחזקים באופן מפתיע.

יש לא מעט יוניקורנים בתחום הזה ולכן שווה לעקוב, לראות ולהזמין שיש מציאה.

 

איציק

  • אהבתי 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

כל עוד אתה מתקין ללא dsp, לאופי הרמקולים הבסיסי יש משקל מאוד ברור.

 

מוראל בדכ מאוד רגועים, חמים ונעימים אבל מאידך, סט פסיבי, הטוויטר יכול בקלות לקבל יותר מידי הספק ולהיות חד ובלתי נסבל והדיעה שלך תהיה מוטעית.

 

בייחוד! אם המידבאס בסט לא מותקן על תושבת ראויה ובידוד אקוסטי נכון ואז אף תדר נמוך לא יבוא ממנו לידי ביטוי, הדלת עצמה תנגן וכל העסק כבר היה עדיף עם הוופר המקורי שמלחתכילה הותאם לדלת והדיפון.

 

מעבר לזה הייתי מדלג על הhu בכלל, רוכש dac טוב וזול כלשהוא כמו douk audio, smsl, fiio ומחבר אליהם את הטלפון ישירות בכבל usb ואותם להגברה או לdsp נוסח dayton שהוא בפני עצמו יחסית זול או הטאראמפס שאיציק הזכיר.

 

אם הטלפון שלך עם חיבור טייפ c כמו הרוב המוחץ היום, כנראה גם חיבור לדוקינג usb הכי פשוט גם יאפשר לך לטעון אותו תוך כדי ואתה עדיין נשאר במערכת בטווח עלות שמוגדר מגוחך.

 

אפשר להנות היום, מאוד! בכל רמת כיס.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

תודה אדי.

 (גם על המדריך לאודיופיל המתחיל)

 

ה-dac והדילוג על HU אמורים לשפר את האיכות או משרתים רק נוחות שימוש/התקנה?

 

פורסם

הם מדלגים על המיותר בעיני. 

 

אתה במילא משתמש בטלפון שלך למוזיקה וניווט - ואם זה HU שאין לו מסך עם שיקוף ועוד מקורי - למה להחליף אותו באחד אחר כשכבר הטלפון שלך עושה הכל גם ככה?

הDACים האלה הם גם USB CONVERTER לכל דבר ודבר ואתה יכול להכנס מהם אופטי\קואקס דיגיטל ישר לDSP ולחסוך את הטווח האנלוגי הכי רועש - שזה כבל RCA ארוך...

וגם אם לא - תביא כבל USB ארוך ותשים את הDAC יותר קרוב לDSP\הגברה ושוב - חסכת את הטווח הכי רועש ברכב כי הRCA יהיה קצר. 

 

תשאיר אפילו את הHU המקורי סתם בשביל המראה המקורי של הרכב אם בא לך - חבר אותו לאיזה רמקול פרוביזורי.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

הי אדי.

תודה.

בשלב ראשון אני אנסה להישאר עם ה-HU כי מאוד נוח לי לעבוד איתו.

לאור דבריך, אתקין את ה-dsp מאוד קרוב לרדיו (20 סמ כבל כנראה) על מנת להפחית את הרעש האנלוגי.

הזמנתי כבר את ה-dsp. 

פורסם

הזמנתי רק dsp שאיציק המליץ.

עם המגבר אני ממתין מעט אולי יהיה מחיר טוב.

רמקולים עדיין לא הזמנתי.

קיבלתי את רתמת ההארכה של הרדיו שאליה אני רוצה להתחבר. עובדת מצוין. כלומר כשאני מתקין אותה בין הרתמה המקורית לרדיו, הכל עובד. רק שאי אפשר כרגע להחזיר את הרדיו למקום כי הקונקטורים הענקיים האלו תופסים מקום. אפתור את זה בימים הקרובים.

פורסם

השרשור הזה התחיל רגוע ונהיה מאד מעניין.

אבל רציתי לשאול משהו :

מבין ש- HU מקורי (בעיקר משהו לפני 10-15 שנה, גם אצלי כזה) נחשב למקור אות בסיסי ולא מספיק טוב, אם אני מחבר DSP הוא כאילו ישפר את הסאונד או שהכל מתחיל ממקור טוב.

 

דבר שני, HU של 2DIN מהשנים האחרונות, כזה למשל, הוא תחליף טוב למערכת מקורית? 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...