Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

הי לכולם.

תום, תודה על האזהרה לגבי המשטרה. לא ידעתי את זה.

 

פתחתי אתמול את הדלת הקדמית.

גיליתי שהרמקול המקורי מובנה יחד עם עריסת הפלסטיק שלו. לא ניתן להפרדה ממנה. מצ"ב תמונות.

קוטר החור בדלת הוא 12 ס"מ כך שאני מבין שאוכל להתקין רמקול 6.5 כי הרמקול לא צריך להיכנס כולו אל הדלת אלא בולט עוד כ-4 ס"מ פנימה אל תוך דיפון הדלת.

חיברתי את הרמקול הרמן קרדן למספר שניות. נשמע הרבה יותר איכותי מהרמקול המקורי (ההשוואה היתה כששניהם מחוץ לדלת כי אין לי עריסה מוכנה לרמקול)

המקורי נשמע מחוץ לדלת כמו פודל נובח בטרוף. ההרמן היה הרבה יותר Cool.

כיוונתי את המערכת שתשמיע רק את רמקול ימין קדמי כדי לעשות את ההשוואה. כאשר אף רמקול לא היה מחובר, גיליתי שיש איזה טוויטר שמצרצר לו מתוך החלק הקדמי של הדשבורד. לא יודע בינתיים מה לעשות איתו.

בכל מקרה, אני מבין מזה שמגבר ורמקולים טובים ישפרו את הצליל גם אם אשאר עם היחידה המקורית. לא מושלם, אבל זו פשרה בין הנוחות לאיכות הצליל.

אז מה בא לי?

בא לי מגבר DSP בסיסי. מה שתום מצא.

המגבר הוא 80RMS 

אז יש רמקולים 90RMS של אינפיניטי עם התנגדות 3 אום. יתאים? אם לא, יש של פיוניר 80 RMS עם 4 אום. עדיף?  

ברור שלא הלכתי על הטוב ביותר אבל אני מבין שאני כן יכול לצפות לשיפור באיכות ובעוצמה.

יש כאן איזו בעיה מיוחדת שלא עליתי עליה? צריך גם מנחת או רכיב נוסף?

בנוסף, איך אתקין את הרמקול 6.5 אם אין לי עריסה קיימת?

תודה.

 

 

 

 

 

 

רמקול מקורי3.jpeg

רמקול מקורי2.jpeg

רמקול מקורי1.jpeg

פתח הרמקול2.jpeg

פתח הרמקול1.jpeg

עריכה אחרונה על ידי tsabarib
  • תגובות 92
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

זה די היה ברור (כמובן למי שמכיר את התחום 😉) שיש שם מתאם פלסטיק מקורי. זה קיים בערך בכל רכב.

תצטרך לרכוש מתאם כזה מפלסטיק/עץ (יכול להיות אבל לא בטוח שהמידה יחסית סטנדרטית ברכבי רנו, אם מחפשים ברשת) או להתאים אחד אצל נגר/מתקין מ-MDF מטופל נגד לחות. כמה שיותר יקרב את הרמקול לדיפון הפנימי, בדגש על כך שלא ימחץ על ידו. לגבי עומק ההתקנה, מאחר וכל רמקול הוא אחר, תצטרך גם לוודא שאין בעיית עומק כאשר החלון מורד מטה.

 

מומלץ כאמור באותה נשימה של פירוקי הדלתות להתקין קצת בידוד, לפחות משהו מינימלי - יריעות בוטיל על משטחים שטוחים גדולים ואולי כמה  ספוגים (CCF) וכן טבעות Fast-rings.

 

לגבי המגבר/DSP.

בדקת שזה אכן מחירו? הוא נמוך בצורה מחשידה (וקרוב יותר לאחיו הקטן 65.4 שגם הוא נראה יקר יותר) ולכן גם שאלתי קודם. בחו"ל המחיר שלו שווה ערך לכ-1500 ש"ח. גם

כמו כן, תמיד עדיף להיכנס לאתר היצרן ולהוריד אף חוברת הפעלה (ובמקרה של DSP, להוריד גם את התוכנה שלו למחשב/טלפון ולראות אם נוחה לתפעול, במידה ומתכננים לכוון לבד - וגם אז חשוב להבין מה כל דבר. ואם לא לבד, אז לתת למישהו שבאמת יודע מה עושה. כבר ראינו זוועות) כדי לקבל מושג טוב יותר לגבי המפרט, ההתקנה והתפעול.

וגם אז עשוי להיות מידע סותר - באתר למשל לא רשום שתומך בהתנגדות 2 אוהם, בעוד בחוברת ההפעלה רשום שכן, ואף שזוג ערוצים אחד מתוך ה-6 תומך בגישור. אז צריך לוודא את הענין איכשהו.

 

ואגב, אולי אתה לא חייב גם אותו ויכול תכלס להסתפק באח הקטן שלו.

תלוי מה התכנון מבחינת ההגברה -

6 ערוצים למשל: סט קומפוננט קדמי אקטיבי (מידבאס וטוויטר מוגברים בנפרד כל אחד עם ערוץ משלו) + סט קואקסלי אחורי.

6 ערוצים למשל 2: סט קומפוננט קדמי אקטיבי וסאבוופר אחר מוגבר בגישור (שני ערוצים מחוברים יחד להספק כולל גבוה יותר).

4 ערוצים למשל: סט קומפוננט קדמי פאסיבי (הגברה דרך הקרוסאובר הפאסיבי של הסט, ערוץ לכל  צד) + סט קואקסלי אחורי.

4  ערוצים למשל 2: סט קומפוננט קדמי אקטיבי, וביטול סט אחורי.

ואפשר לחשוב על עוד נוסחים.

 

לגבי התנגדות הרמקולים, תלוי במפרט של ההגברה.

אם להסתמך על האתר של ה-80.6 הוא תומך רק ב-4 אוהם ומעלה. אבל לפי החוברת תומך גם ב-2, אז 3 אוהם יהיה בסדר.

באתר/חוברת של ה-65.4, רשום רק 4 אוהם (וללא גישור) למשל. אז עדיף לא לחבר אליו רמקולים עם התנגדות נמוכה יותר מכך.

פורסם

בשלב הזה אני רוצה להשאיר ללא שינוי את האחוריים ואת הסאב הקיים שמתעלק עליהם.

רק להתקין את שני הקומפוננטים 3 אום מקדימה.

אני מבין שאשתמש רק בשני ערוצים.

אפשרי?

אני לוקח בחשבון שייתכן ובסוף התהליך אלך למישהו שיכוננן לי את ה-dsp

פורסם

2 פאסיבי או 4 אקטיבי.

 

לא שזה לא יכול לתרום לשיפור, אבל שימוש ב-DSP בשביל 2 ערוצים פסיביים זה בזבוז משאבים וחסר תכלית לדעתי.

 

לטעמי, כל הרמקולים ברכב צריכים לעבור דרכו בצורה כזו או אחרת. וזה כולל את האות לסאב המוגבר. 

פורסם (נערך)

כתבתי בתמציתיות בהודעה הארוכה קודם. 

תוסיף לשיעורי הבית שלך 😉 

 

ומעבר לזה, אולי גם לא יזיק להבין לאן אתה נכנס בגדול: 

 

וגם, למרות שישן והשתנו והשפתפרו קצת דברים בתחום: 

 

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
פורסם

סבבה.

יורד למדרון אחורי לכמה ימים.

מה שהתחיל כגחמה קטנה הפך לפרויקט קטן. בכיף.

בינתיים גם תגיע מאליאקספרס הארכת הרתמה שאולי תקל על ההתקנה.

I'll Be Back

פורסם (נערך)

דמיינתי שאצליח להתאפק. לא עבד.

 

מצאתי קומפוננט נציל. 94DB. של morel

849 ש"ח

אני יכול להתקין אותו בינתיים במקום המקורי ללא מגבר. אולי ישפר.

הוא 4אום ו-90RMS כך שאם לא אהיה מרוצה מספיק, אהיה חופשי לקנות מגבר ללא מגבלות מיוחדות

דבגו אותי, אני עושה טעות?

 

עריכה אחרונה על ידי tsabarib
  • רעיון טוב! 1
פורסם

לא יודע להעיד על טיב הסט (ביחס למתחרים במחיר דומה, כולל הטמפו אולטרה שמחירו נמוך יותר וזו סדרה מעל), אבל שים לב שהנצילות היא ב-2.83V ולא ב-1W. אם אתה משווה לסט 4 אוהם אחר שמוצהר ב-1W, המקסימו HE המדובר יהיה שווה ערך ל-91dB.

 

יצרנים שונים מדרגים באופן מעט שונה את המוצרים שלהם וצריך להשוות תפוחים לתפוחים. מה שלא תמיד קל, כי לא תמיד המידע כולו מפורסם.

פורסם

ואיך הסט הזה? פירוט למטה. עולה 489 ש"ח.

 

נצילות מכובדת של 94DB בסולם חרטא 2.83V   -ייתכן וייתן שיפור גם ללא הגברה.

90W RMS למקרה שאצטרך בכל זאת להוסיף מגבר.

והתנגדות 4 אום שלא תגביל אותי בבחירת מגבר.

רמקולים לחתונה? לסטוץ?

 

שאלת בונוס:

אפשר לחבר את הקרוסאוברים שאקבל בסט לפני המגבר? ככה מקבלים 4 ערוצים של קומפוננט אקטיבי?

 

 

  • יצרן: MOREL
  • סוג: קומפוננט 2WAY
  • מידה: 6.5″
  • קרוס אובר: מלא חיצוני
  • טוויטר: 28MM
  • דגם: MAXIMO 602
  • הספק הפקטיבי: 90W RMS
  • הספק מקסימלי: 120W
  • נצילות: 94DB
  • טווח תדרים: 60-2200Hz
  • התנגדות:4 OHM
  • האריזה כוללת:סט קומפוננט של חברת מורל. זוג וופרים 6.5″,זוג קרוס אוברים,זוג טוויטרים. תושבות לטוויטר,סופיות כבל,ברגים.
פורסם

אני לא משוכנע בנתונים שם. על פניו הם זהים ל-HE שהעלת קודם, למעט גודל הטוויטר.

אולי זה דור אחר שלהם. אני לא בטוח.

סדרת המקסימו היא סדרת כניסה שיועדה עקרונית לעבודה בלי הגברה חיצונית. לא משהו מיוחד.

 

ההתנגדות לא תגביל אותך אם תוסיף מגבר (במרבית המקרים מגברים חיצוניים תומכים ב-2 אוהם לערוץ, ויש גם כאלו שנמוך מכך). היא תגביל אותך ללא הוספת מגבר, שכן המגבר הפנימי ברדיו לא בנוי לכך.

 

לשאלת הבונוס - בעקרון לא עושים דברים כאלו (ענייני התנגדות שהקרוס רואה וכד'). זה כנראה לא יעבוד כמצופה (ומצד שני כן אפשר למצוא מעין קרוסים in-line בתצורת RCA, אם כי לא יודע אם יש HPF לתדרים גבוהים. יש אחרים, אבל שמיועדים אחרי מגבר).

אפשר להרכיב קרוס פאסיבי אחרי מגבר, פשוט להשתמש בשניים אחרים ולא זה שיגיע עם הרמקולים (אלא אם כן יש לו אופציה bi-amp שקיימת לעיתים במוצרים יקרים יותר ואז פשוט משתמשים בו עם שני ערוצים נפרדים לכל צד).

 

או שתלך כבר על DSP, או שתמצא מגבר עם קרוסאובר מובנה רחב (אבל אז יהיה יותר מאתגר לכוון נקודת חיתוך מדוייקת).

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם (נערך)

הי.

בא לי לשחק קצת. להשוות בין רמקולים. אם כדי להשוות בין שני רמקולים,  אתקין רמקול בצד ימין ששונה מצד שמאל, הרדיו יבחין בהבדל ויתבאס עלי?

אגב, הגיעה הארכת הרתמה. עוד לא בדקתי אותה מול הרדיו אבל לא גילו יצירתיות מיוחדת בבחירת הצבעים...

IMG_20251106_084834.HEIC

עריכה אחרונה על ידי tsabarib
פורסם

אתה מנסה לייצר מבחן A-B? 

זה לא יעבוד לך ככה בצורה טובה ברכב משום שהתגובה של הרמקולים בשני הצדדים שונה. 

בתמונה מצורף גרף לדוגמה של מדידות בין שני מידבאסים (צד ימין תכלת, אבל המדידה מהמושב הימני): 

Screenshot_20251107-105032.YouTube.thumb.png.b224e1e6f14e05c4acdf85d072139939.png

 

פורסם

וואלה. אתה מיירט את רוב השטויות שלי...😱

אבל לפחות עכשיו אני יודע מה זה מבחן A-B.

 

התכוונתי להתקין שניים שונים מקדימה ולהעביר את כל האודיו לאחד מהם ואז לשני.

זה לא מבחן תקף כדי לזהות איכות צליל של הרמקול? או שבגלל שאני יושב בצד שמאל זה לא יהיה בסיס להשוואה (אני יכול לעבור למושב הנוסע)? או שהדלתות מעט שונות והרמקול מגיב אחרת לכל דלת?

ההבדלים האלו מספיק משמעותיים באוזן שלי כדי לסכל את ההשוואה?

 

 

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...