Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום לכולם וחג שמח.

קניתי סאב וופר אקטיבי להתקנה מתחת לכסא הנהג. (ניסרתי החוצה את מוצא המיזוג לנוסעים מאחורה שהיה מתחת למושב -בדקתי והוא ממילא כמעט לא הוציא אוויר בשום מצב של בורר כיווני הזרמת האוויר).

1800W בשיא. 300RMS.

בחוברת ההדרכה כתוב שלחיבורי המתח יש להשתמש בחוט 8ga. מה גודל הנתיך?

אני לא משתמש בחיבור RCA כי אני לא רוצה להתקין מנחת.

באלו חוטים אני אמור להשתמש על מנת לחבר את הרדיו ל-Hi Level ? מדובר בכמטר חוט.

 

תודה

עריכה אחרונה על ידי tsabarib
הוספתי שאלה על הנתיך
  • תגובות 92
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

המספרים שלך שונים ממה שמופיע בעמוד שקישרת אליו. שם רשום 350w RMS (המקסימום לא מענין). אם כי בכל מקרה לפי הפיוז בתמונות שם של 25A גם הוא לא באמת מגיע לזה. 

 

בכל אופן, הפיוז על הכבל מתח נועד להגן עליו ולא על המגבר. בין כ-40A לכבל CCA ועד כ-60A לכבל OFC איכותי.

 

חיבורי היי לבל מתבצעים מחוטי הרמקולים, האחוריים כנראה הכי נוח מבחינתך. התעלקות או שימוש ישיר. 

פורסם

תודה טום.

לגבי החיבור לרמקולים האחוריים, ענית לי על שאלה ששכחתי לשאול.

אני מבין ש"התעלקות" פירושה שאני לא חייב לנתק את הרמקולים גם אם אני מתחבר לחוטים שלהם.

אם יסתדר לי להעביר את החוטים ישירות מיחידת הראש, אפשר להשתמש בחוטים של הקדמיים? זה משנה משהו? 

בשאלה המקורית לגבי חוטי האודיו למגבר התכוונתי באיזה סוג חוט להשתמש. חצי ממ יספיק?

תודה.

פורסם

אפשר להתעלק (הפרשנות שלך נכונה) גם על הקדמיים. אין הבדל עקרוני, למעט אם היחידה המקורית מבצעת איזשהו חיתוך/EQ שונה בין קדימה לאחור שיגביל את ביצועי הסאב.

 

חצי מ"מ כנראה יספיק. נסה שלא יפחת מהחיווט המקורי לפחות.

פורסם

חג שמח.

התחלתי עם חיבור הפלוס למצבר כי חשבתי שיהיה הכי קשה. דווקא היה קל. מצאתי בקלות את המעבר בקיר האש.

חיברתי את המינוס לבורג בשלדה.

 

חיבור אודיו ורימוט:

מצ"ב תמונות של הרדיו וחיבור הצמה.

מצאתי בצמה חוט כחול לבן אבל הוא לא הדליק את הטסטר בשום מצב.

החוט הכחול בצמה כן הדליק את הטסטר. רק כשהרדיו פועל -אבל הדליק די חלש. אני מבין שזה הרימוט?

אין פירוט של החיבורים על הרדיו ואין בו RCA -מצ"ב תמונה.

אפשר לזהות בצמה מה החיבורים של הרמקולים לפי הצבעים?

תמיד יש לי את האפשרות לקחת מהרמקולים האחוריים אבל ממש לא בא לי לפרק את הדלתות. ממילא אני סולל חוט לרימוט מהרדיו למגבר אז חשבתי גם את הרמקולים.

 

 

 

 

פרטי הרדיו.jpeg

חלק אחורי.jpeg

צמה.jpeg

רימוט.jpeg

פורסם (נערך)

בעיקרון אלו אמורים להיות חיבורים סטנדרטים. QuadLock Fakra 40pin (16+12+12).

אבל כל יצרן משנה קצת חלק מהתפקודים של הפינים האלו, בעיקר הקטנים יותר.

בחיפוש של כמה דקות, לא הצלחתי למצוא ספציפית דיאגרמה שתואמת בוודאות לרדיו שלך 🤷‍♂️, וכנראה שתצטרך להתעמק ולוודא מה התפקוד של כל פין, אלא אם יבוא מישהו אחר להושיע את השרשור.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
פורסם
לפני 4 שעות, Tom_22 כתב:

בעיקרון אלו אמורים להיות חיבורים סטנדרטים. QuadLock Fakra 40pin (16+12+12).

אבל כל יצרן משנה קצת חלק מהתפקודים של הפינים האלו, בעיקר הקטנים יותר.

בחיפוש של כמה דקות, לא הצלחתי למצוא ספציפית דיאגרמה שתואמת בוודאות לרדיו שלך 🤷‍♂️, וכנראה שתצטרך להתעמק ולוודא מה התפקוד של כל פין, אלא אם יבוא מישהו אחר להושיע את השרשור.

 

 

 

מה שסימנתי זה הרמקולים הקידמיים והאחורים

בדרכ מה שבקצוות זה רמקולים אחורה 

ובאמצע זה הרמקולים הקיידמים

עדיף להתעלק על הקיידמים 

לדוגמה צהוב וירוק בהיר ביחד

 

8C8CFC3A-7870-48FB-B8E7-32BA51D95F99.jpeg

דוקטור קארלד-מתקין מערכות שמע ומסכים לרכב (גילוי נאות ! )

 

פורסם

הי לכולם.

חיבןר פלו+מינוס+רימוט הושלם ועובד.

 

דוקטור,

לא ראיתי בזמן את ההודעה שלך שעדיף להתעלק על הקדמיים, אז פתחתי את הדלתות האחוריות. לרמקול ימין אחור מגיעים חוט אדום וירוק. לאחורי שמאלי מגיעים שחור ולבן.

והם אכן הקיצוניים במחבר בדיוק כפי ציינת.

אני מבין שהאדום והלבן הם הפלוסים. נכון?

 

פורסם
לפני 6 שעות, tsabarib כתב:

הי לכולם.

חיבןר פלו+מינוס+רימוט הושלם ועובד.

 

דוקטור,

לא ראיתי בזמן את ההודעה שלך שעדיף להתעלק על הקדמיים, אז פתחתי את הדלתות האחוריות. לרמקול ימין אחור מגיעים חוט אדום וירוק. לאחורי שמאלי מגיעים שחור ולבן.

והם אכן הקיצוניים במחבר בדיוק כפי ציינת.

אני מבין שהאדום והלבן הם הפלוסים. נכון?

 

 

 

צריך לחבר סוללה של מברגה לבדוק פאזה שברמקול יוצא

 

אבל אם אתה מתקין סאב אתה ישר תרגיש אם הפאזה הפוכה כלומר אם חיבור פלוס מינוס הפוך הסאב ידפוק לא טוב

אם תהפוך את החוטים הסאב ידפוק טוב

דוקטור קארלד-מתקין מערכות שמע ומסכים לרכב (גילוי נאות ! )

 

פורסם

השלמתי את ההתקנה. תודה למסייעים. לא ברור לי אם מה שאני שומע זה מה שאמור להיות כי אף פעם לא היה לי סאב. אצטרך כנראה לגשת למתקין שיגיד אם הסאב פועל תקין.

תודה.

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 23 דקות, tsabarib כתב:

לא ברור לי אם מה שאני שומע זה מה שאמור להיות

מה הכוונה?

אולי סרטון יעזור? רק תנסה שהמוזיקה תהיה בווליום שהמיקרופון של הטלפון שלך לא מעוות.

פורסם

חשבתי שהסאב יגביר באופן כללי את הווליום של המערכת כי היא מעט חלשה בעיני. זה לא קרה. אני יודע שהוא מוציא באסים כי אני מרגיש את זה בישבן (כמאמר הגשש: "אתה שמעת פעם את חוליו איגלסיאס מהת#ת?"). אבל גם הבאסים שהוא מוציא זו לא דרמה גדולה מדי. בקושי מבחינים באוזן. רק בישבן...

פורסם (נערך)

למה שיגביר את שאר המערכת? זה סאבוופר, הוא מיועד להגביר את התדרים הנמוכים בלבד.

ולגבי "דרמה", קודם כל אין הרבה מה לצפות מראש מסאב בתצורה כזו. לכל היותר הוא ישלים ויעבה קצת את הנמוכים.

שנית, יתכן והאות המקורי מוגבל מבחינת באסים. התייחסתי לכך גם קודם.

 

ואחרית, אתה יכול להעלות תמונה של הכיוונים בו?

image.thumb.png.d00bcc2e695f2a97cf9e64596cba59d6.png

האם יש איזושהי חוברת הפעלה שמפרטת טווח הגיין שלו? כיצד כיוונת?

האם באס בוסט מופעל?

להיכן כיוונת את ה-LPF?

ניסית לשנות את הפאזה (כפתור)? אם לא, נסה. אולי ישמע לך יותר טוב.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
פורסם (נערך)

הי.

לחצתי על כפתור הפאזה. יש שיפור ניכר בצליל הבס.

אני עובר לאתגר הבא. העלאת הווליום ושיפור השמע תוך ניסיון לשמור על הרדיו המקורי.

מתחילים בהחלפת שני הרמקולים המקוריים הקדמיים?

ואז אחוריים?

ואם לא עזר אז מגבר?

או בו זמנית להחליף 4 רמקולים ולהוסיף מגבר?

 

אין לי הכרות עם תחום השיפורים כי עד כה רק החלפתי יחידות ראש (בד"כ לצורך חיבור בלוטות או mp3 שלא היה קיים במקורי) בספארי, מזדה 2, פוקוס ועוד.

תקציב 1200 לרמקולים +800 למגבר יכול לתת תוצאה נחמדה?

 

עריכה אחרונה על ידי tsabarib
תקציב
פורסם (נערך)

היית צריך מראש לבוא עם ה"בקשה" הזו ואולי חוסך לעצמך כמה שלבים פלוס פירוק והרכבה של הרכב.

אני גם צופה למשל (כמובן לא מחייב) שאחרי שתשדרג רמקולים והגברה, הסאב לא יספיק לך או שתמצא נקודות תורפה אחרות.

אנחנו מדברים כעת על תקציב של כ-2500 ש"ח כולל הסאב שנרכש או 2000 בלעדיו, רק לציוד.

יעזור אולי גם לדעת באיזה רכב בדיוק מדובר (רנו קולאוס 2011?).

 

אני לא "מומחה" להמלצה על ציוד ספציפי, אבל אתה יכול ללכת בגדול על אחת משתי גישות.

הגישה הקלאסית - מגבר 4 ערוצים (עם מנחת מובנה או רכישת חיצוני איכותי יותר), סט קומפוננט קדמי וסט קואקסלי אחורי (שאפשר לוותר עליו). לגבי הסאב, הישארות עם הקיים או החלפה לסאב נורמלי ושימוש ב-2 ערוצי הגברה בגישור. זה יעזור להגביר את עוצמת המערכת, אבל יתבסס על איכות האות של הרדיו המקורי וכל EQ/חיתוך שמוטבע בו. כמו כן, זה עשוי לחשוף נקודות תורפה כמו פאנלים רועדים וכו' שידרשו (אם כי מומלץ בכל מקרה, גם למיקסום "תנאי העבודה" של הרמקולים) איטום/בידוד אקוסטי.

 

הגישה היותר מודרנית - משהו דומה לנ"ל + רכישת מעבד קול (DSP) שיתממשק ליציאות הרמקולים של היחידה המקורית (שאתה מתעקש לגביה, ומהווה צוואר בקבוק) ואולי תצליח לתקן חלק מהבעיות באות המקורי במידה ואינו "שטוח". ומעבר לכך, ככל שרלוונטי, אולי גם תציע אפשרויות ממשק ישירות אחרות איכותיות יותר (הזרמת BT באיכות גבוהה יותר או חיבור אופטי/קואקסלי לנגן חיצוני) וכמובן פוטנציאל שיפור עתידי. ישנם גם מוצרים המשלבים DSP ומגבר, אבל בכל מקרה מגבלת התקציב תגביל כמובן את התוצאה. יש גם צורך להבין איך לכוון DSP בצורה נכונה מה שאומר ללמוד לעומק לבד או לשלם לאיש מקצוע (שגם באמת מבין בזה...ואין הרבה כאלו).

עריכה אחרונה על ידי Tom_22

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...