Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

היות וזה דוח משטרה, אכן נראה שדינו להתבטל, כי הוא לא עומד בדרישות החנ"א לסעיף 6599:

 

"אי ציות לתמרור 511 (אוסר עצירה לאורך אבני שפה צבועות אדום צהוב) לא צייתת לתמרור ,511 בכך שעצרת את הרכב הנ"ל לאורך קטע של אבני שפה הצבועות אדום צהוב, בניגוד לתקנה 22(א) לתקנות התעבורה.

* חובה לציין בנסיבות הדו"ח מהו סוג הרכב שעצירתו הותרה בתמרור המוצב במקום"

 

ההמלצה שלי למקבלי הדוח הוא לפנות למשטרה בדרישה לביטול היות ואין פירוט של סוג הרכב שעצירתו מותרת, לאור העובדה שאין תמרור שמפרט זאת. (לא יזיק גם לפרט את ענין העובדה שאכן לא מדובר בתחנת אוטובוס פעילה והיסטורית ההתנגדות, ושמדובר במפרץ שחנהי בו לא מפריעה לתנועה).

פורסם

זה מתוך החנ"א  הלכתי לעמוד בפינה במשך 16 דקות 

 

ציות לתמרור 511 (אוסר עצירה לאורך אבני שפה צבועות אדום צהוב)
לא צייתת לתמרור 511 , בכך שעצרת את הרכב הנ"ל לאורך קטע של אבני שפה
הצבועות אדום צהוב, בניגוד לתקנה 22 (א) לתקנות התעבורה.
* אם הוצב תמרור המתיר עצירה לסוג מסוים של רכב, חובה לציין בנסיבות מהו סוג הרכב שעצירתו
הותרה. אם אין תמרור – העצירה אסורה לכל סוגי הרכב.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

אני לא חס וחלילה חולק על החנ"א, אבל מבחינת אכיפה עירונית (לא משטרה), במקרה אידיאלי של עמוד תחנה וסימון או בלי סימון, כל עוד התחנה פעילה בשעות הפעילות של האוטובוסים בתחנה - אפשר לאכוף, וברגע שכבר אין אוטובוסים, למשל אחרי השעה אחת בלילה (תלוי מתי האוטובוס האחרון מגיע) עד תחילת הפעילות למחרת או בימי מנוחה כשאין שילוט (לפעמים יש שילוט), לא אוכפים רכבים שחונים בתחנת אוטובוס - כי זה לא פעיל, ואם יאכפו כשהתחנה לא פעילה, הדוחות יבוטלו.

ישנם גם מקומות שהתחנה פעילה רק בלילה או רק בימי שבת, אז האכיפה (עירונית) תהיה רק בשעות פעילות התחנה, ולא 24/7.

פורסם (נערך)
לפני 4 שעות, ישה כתב:

אם אין תמרור – העצירה אסורה לכל סוגי הרכב.

זה מופיע אצלך בחנ"א? אצלי לא.

 

לאחר עיון נוסף אני אחזור בי שוב, לדעתי בהעדר תמרור מפרט, לכולם מותר לעצור במקום.

כי תמרור 511 לא "אוסר עצירה לאורך אבני שפה צבועות אדום צהוב", שזה מעין נסיון של מי שכתב את החנ"א לפרש לשפה אנושית את הוראת התמרור אבל נעשה בצורה חלקית. כי הגדרת תמרור 511 היא  "מקום עצירה לסוג מסויים של רכב ליד אבני שפה צבועות אדום-צהוב". 

 

בציבור רווחת הטעות שאדום-צהוב  = תחנת אוטובוס. אבל כאמור, הוראת התמרור הרבה יותר כללית והסימון כאמור יכול לשמש למקום עצירה של סוגים שונים של כלי רכב, שצריכים להיות מפורטים בשלט נוסף. כלומר זהו מקום שמיועד לעצירה, ניסוח חיובי. עכשיו נשאר להגדיר למי. הניסוח השלילי של איסור העצירה תקף רק ביחס  לפירוט "אסורה עצירה, למעט...". לפיכך לא נכון לטעון שאם לא הוגדר למי מותר לעצור, אז אסור לכולם. התמרור מתחיל בהיתר.

 

לשונית אולי ניתן לטעון שאם כתוב "אסור למעט" אבל אין פירוט, זה אומר שאסור לכולם, אבל משפטית אין שום הגיון בלהגדיר מקום עצירה ואז לומר שלכולם אסור לעצור בו.

 

לפיכך השורה  הזו, גם אם מופיעה, לדעתי אינה נכונה.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
פורסם

לפי הבנתי וידיעתי וגם בהתאם ללוח התמרורים, הסימון אדום צהוב (511/512) וסימון כחול לבן (817) הם תקפים רק בתנאי שיש עמוד תחנה או תמרור שנמצא לידם או בסמוך אליהם, ולא "תופסים" או מחייבים כתמרור בפני עצמם, ובהיעדר תמרור או עמוד תחנה, שזה יכול להיות תחנת אוטובוס או תחנת מוניות - אין להם שום משמעות חוץ מהטעיה, וכפי שרשמתי מקודם - בצורה ודאית לא ניתן לאכוף במקרים האלו (מבחינת אכיפה עירונית), ואם אכפו - הדוחות יבוטלו בערעור או בבית המשפט.

בניגוד לסימון אדום לבן (818) שהוא תמרור בפני עצמו, ולא מחייב תמרור בנוסף לסימון, למרות שברוב המקרים מוסיפים גם תמרור (433) רק כדי לחזק ולהדגיש.  

פורסם

מחנ"א 7/2024 מופיע התוספת שאם אין תמרור אז אסור לכולם

 

כיוון שהתמרור 511 מופיע בפרק על תחבורה ציבורית אז להבנתי ההיתר הוא רק עבור אוטובוס או מונית או רכבת קלה 

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם (נערך)

כבר טענתי זאת בעבר, אין שום תוקף לחלוקת לוח התמרורים לנושאים.

בער היתה חלוקה שונה, האם משמעות התמרורים השתנתה?

החלוקה היא לנוחות עיון בלבד, המשמעות שלה לא הוגדרה בשום מקום. מה שקובע את משמעותו של תמרור זו הוראתו כמו שהיא מופיע בספר התמרורים.

מעבר לכך, לאור העובדה שהשלט הנוסף יכול להתיר לכל סוג רכב לעצור במקום (כולל רכבים פרטיים, אופנועים וסמיטריילרים, הטיעון הזה נסתר לגמרי.

 

וטענה נוספת שהעלתי בעבר, גם לחנ"א אין משמעות חוקית, היא כלי עבודה של המשטרה, לא מוגדרת בחוק או בתקנות ולתוספות והבהרות שכתובות אין משמעות חוקית, הם לא נקבעו ע"י גוף מחוקק כלשהו. הן לא שונות מנהלים פנימיים שיכולים להשתנות מהיום למחר.

וכמו שכתבתי, במקרה הזה, השורה הזו היא פרשנות שגויה לדעתי, היא יוצר סתירה משפטית חסרת הגיון של מקום עצירה שבו אסור לאיש לעצור. 

 

 

עריכה אחרונה על ידי Be roo
פורסם

"עיקרי המאפיינים של התמרורים בלוח הם:
2.1
חלוקה לחלקים:
הלוח בנוי מ- 10 חלקים, ע"פ חלוקה לנושאים.
בכל אחד מהם רוכזו התמרורים השייכים לנושא של אותו החלק.

חלק 5 – תחבורה ציבורית – כולל את התמרורים והסימונים
העוסקים בנושא התחבורה הציבורית והסדרי ההעדפה שלה. למשל:
נתצי"ם, נרתי"ם, תחנות אוטובוסים, תחנות רכבת מקומית, תחנות
מוניות וכו'."

 

וברור שזה בא להראות שייכות לסוג מסויים 

 

וזה מותאם לסוגים ספציפיים בלבד ולא כמו שכתבת לסוגים שונים של כלי רכב

 

" 1
. משמעות הסימונים
511
512
513
תחנה בקטע דרך שי ש
בה אבן שפה ואין בה
מפרץ .
מיועדת להעלאה
והורדת נוסעים, ע"פ
התמרור המוצב שם:
505 : לאוטובוסים
507 , 508 , 509 :
למוניות .
תחנה בתוך מפרץ
עם אבני שפה .
מיועדת להעלאה
והורדת נוסעים ע"פ
התמרור המוצב שם.
505 : לאוטובוסים
507 , 508 , 509 :
למוניות .
תחנה בקטע דרך שאין
בה מפרץ, ואבן השפה
איננה או לא מסומנת .
מיועדת להעלאה והורדת
נוסעים, ע"פ התמרור
המוצב שם:
505 : לאוטובוסים
507 , 508 , 509 : למוניות.
 

לגבי החנ"א 

 

על פיהם פועלים השוטרים ולכי להתווכח בבית משפט עם התיאוריה  שלך נכונה 

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם (נערך)
לפני 38 דקות, ישה כתב:

ברור שזה בא להראות שייכות לסוג מסויים

שום דבר לא ברור אם לא הוגדר בחוק.

והועבדה שהחלוקה השתנתה מוכיחה זאת.

לא רק זה, יש תמרורים שיכולים להשתייך לשתי קטגוריות, זה אומר שסימון אדום-צהוב הוא לא "סימון על פני הדרך" כמו אדום-לבן כי הוא נמצא בחלק אחר? פעם הוא היה בחלק הזה, לא היה חלק נפרד לתחבורה ציבורית, החלוקה היתה לפי סוגי תמרורים (הוריה, אזהרה, סימון...), החליטו לשנות את החלוקה לנוחות התמצאות, זה לא משפיע על הוראת התמרורים בשום צורה.

 

 

לפני 38 דקות, ישה כתב:

זה מותאם לסוגים ספציפיים בלבד ולא כמו שכתבת לסוגים שונים של כלי רכב

לא נכון.

אם היו רוצים להגביל את הסימון לתחב"צ בלבד, היו מגדירים ספציפית בלוח כי התמרורים שקובעים למי מותר לחנות הם 506-510, ואל עשו זאת, ומאפשרים גם שימוש בתמרור 439 שיכול להגדיר חניה לכל רכב, כמו שלמשל מתירים בסופ"ש לכל רכב לחנות במקום, מה שמעקר את הטיעון שהסימון שמור לתחב"צ בלבד, והכל תלוי רק בתמרורים שמפרטים למי מותר לעצור במקום.

 

 

לפני 38 דקות, ישה כתב:

על פיהם פועלים השוטרים ולכי להתווכח בבית משפט עם התיאוריה  שלך נכונה 

עוד משפט מזלזל?

אנחנו מתדיינים על החוק התאורטי כי לא לי ולא לך תהיה הזדמנות לבחון את הטענות שלנו בבית משפט (ובמקרה זה הסיכוי למצוא פסק דין במקרה מקביל הוא קלוש).

 

ושוטרים פועלים גם על פי הנחיות בעל פה שניתנות להן, זה לא הופך את זה לחוק. הנחיות יכולות להשתנות ממחר. אפילו בשרשור הזה יש גרסאות חנ"א שונות שבהן משפט רלוונטי מופיע באחת ולא בשניה. איזה הליך חוקי אישר את השינוי? איזו ועדת כנסת? איפה הרשומות והפרוטוקול? מדובר במדריך פנימי של המשטרה, לא חוק מחייב, אין תיעוד של מי אישר אותו, ולכן הוא לא מהווה מקור מוסמך לדיון משפטי.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
פורסם

משפט מזלזל 

לא ולא 

 

אני אנסח מחדש אני לא הייתי הולך לבית משפט על זה .

 

את החנ"א מנסחים אנשי מקצוע מאגף התנועה חלקם  עוכרי דין . הן חתומים בתחילת החנ"א .

 

התמרורים קובצו מחדש בהתאם לאמנה בינלאומית 

 

" הלוח תואם גם את "אמנת וינה" משנת 1968 , שישראל חתומה עליה, ואשר
קובעת אחידות של התמרורים בכל הארצות החתומות על האמנה."

 

תמרור 439 בא בנוסף לתמרור תחנת אוטובוס והוא בדיוק סותר את עמדתך, כי רק כשהוא  נמצא בנוסף לתמרור הספציפי מותר לחנות לכלי רכב אחרים במועדים מסויימים .

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם (נערך)
לפני 4 שעות, ישה כתב:

את החנ"א מנסחים אנשי מקצוע מאגף התנועה חלקם  עוכרי דין . הן חתומים בתחילת החנ"א

זה לא הופך אותה לחוק. יש שלל ספרי משפטים שנכתבו ע"י משפטנים גדולים, הם עדיין לא ספרי חוק. 

 

 

לפני 4 שעות, ישה כתב:

התמרורים קובצו מחדש בהתאם לאמנה בינלאומית 

איך זה משנה את הנקודה? רוב התמרורים לא שונו, וזה שהם תחת קטגוריה חדשה לא משנה את הוראתם.

 

לפני 4 שעות, ישה כתב:

תמרור 439 בא בנוסף לתמרור תחנת אוטובוס והוא בדיוק סותר את עמדתך, כי רק כשהוא  נמצא בנוסף לתמרור הספציפי מותר לחנות לכלי רכב אחרים במועדים מסויימים

"רק כשהוא נמצא בנוסף"? מי קבע? ההגבלה הזו לא כתובה בשום מקום.

לא חסרים תמרורים וסימונים שמגדירים בפירוש איזה תמרורים אחרים באים בצירוף אליהם. אם היו רוצים, יכלו לקבוע שסימון 511 מוגדר לכלי רכב רק על פי תמרורים 506-510.  לא עשו זאת, לפיכך אין חובה להציב רק אותם וניתן להתמש בתמרור 439 לבדו לכל הגדרה של כל רכב.

 

ואם כבר מדברים על ההיתר לחנות בשבת, הוא תוצאה של תהליך משפטי שסותר את טענתך. הוא החל בדוח של נהג שחנה בתחנת אוטובוס בשבת. הוא ביקש להשפט והורשע. ערער למחוזי וזכה בטענה ש:

"מבחן לקיומה של "תחנת אוטובוסים" צריך להיות פונקציונלי ולא טריטוריאלי. רוצה לומר, בשעות בהן אין פעילות אוטובוסים במקום, חדלה התחנה להיות "תחנת אוטובוסים" כמובנה בחוק, ושבה להיות "פיסת כביש" רגילה, המותרת לחניה."

 

העליון הפך את ההחלטה, לא בגלל טענת הפונקציונליות, אלא בטענה שלנהג אין שיקול דעת לקבוע מתי התחנה פעילה. ואז הועבר החוק שמייתר את שיקול הדעת ומגדיר את שעות הפעילות, מה שמאשש את טיעון הפנקציונאליות.

במקרה שלנו אין שיקול דעת, ברור שפונציונאלית לא מדובר בתחנת אוטובוס, או תחנת מוניות או בתחנת הסעה, ולכן מותר לכל רכב לעצור בו (חניה זו סוגיה אחרת).

 

 

 

ומה תאמר אם מוצב תמרור 510? למי מותר לעצור?

 

 

עריכה אחרונה על ידי Be roo
פורסם

נסכים שלא נסכים

 

לגבי 510 מותר לעצור לכולם להורדה והעלאה של נוסעים/חיילים

 

ראי את ההבדל בניסוח 

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם (נערך)
לפני 32 דקות, ישה כתב:

510 מותר לעצור לכולם

אז יש תמרור שמתיר לכולם לעצור בסימון צהוב-אדום, למרות  ששני התמרורים תחת הקטגוריה של תחבורה ציבורית.

זה סותר את הטענה שלך שהקטגוריה יוצרת אבחנה.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
פורסם

נתתי לך רמז לקרוא את הוראות התמרור

 

רמז נוסף בכולם מופיע הפניה לסימון על אבני השפה בתחנת הסעה אין הפניה 

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
לפני 48 דקות, ישה כתב:

נתתי לך רמז

טוב, לי נשבר מההודעות המזלזלות שלך.

גם אם אתה מתנצל אחרי זה, כנראה שזה בא לך בקלות מידי ואתה אפילו לא מודע לזה.

 

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...