Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

אשמח להבין,

אולי פספסתי משהו,

אבל אני לא מצליח להבין למה תמיד מקרצפים כביש,

הכביש נותר כך תקופה של שבוע ו... במקרה הטוב, לעיתים אף הרבה מזה,

ורק אז סוללים את הכביש??

אשמחל להחכים..

פורסם

שאלה מעניינת אז בדקתי בchatgpt, זה נועד בשביל ליצור שטח אחיד ללא בליטות ושקיעות, הורדת גבוה אחרת כול סלילה חדשה תגביה עוד יותר, במהלך הקירצוף אפשר לזהות סדקים עמוקים בורות.

  • רעיון גרוע 2

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני כשעה, amosbmw כתב:

למי אכפת מהסבל של הנהגים והמכוניות?

למכוניות זה "רק" סבל, לדו-גלגליים זה גורם סיכון מוחשי ומשמעותי

שהולך וגובר ככל שהכלי בעל גלגלים קטנים יותר (קטנועים הכי רגישים לקירצוף)

כי הקירצוף נעשה בגלי אורך שמשפיעים ממש על ההיגוי, כאילו איזו רוח רפאים מטלטלת את הכידון לצדדים...

ובעיקר יורדת משמעותית תחושת ההיגוי והקשר עם הכביש, ולרוכב לא מיומן זה מפחיד ומסוכן.

 

כשהקירצוף בן כמה ימים ומעלה, או שמראש לא טואטא היטב, יש בשקעים אבנים קטנות

ואז התחושה היא כמו ברכיבה על כורכר ולא על כביש. (ברכב ממש שומעים את האבנים הקטנות נזרקות לבתי הגלגלים).

 

במקומות בהם יש קו ביוב מתחת לכביש, המכונה 'מדלגת' על המכסים במדרגה חדה,

ואז נוצרים עוד מפגעים שיכולים ממש להעיף רוכב מעל קטנוע עם מהלך מתלה קצר,

ולקינוח כבר נתקלתי בעבר בסיום קירצוף עם מדרגה חדה, אבל בשנים האחרונות זה לרוב בשיפוע מתון.

 

יש בחיפה (לא זוכר בדיוק באיזו עלייה/ירידה) כביש שמקורצף דרך קבע. (גם בזכרון אאל"ט)

בעבר היו פניות לעירייה בנושא הזה, והתשובה הייתה שהקירצוף מגביר אחיזה בתנאים רטובים,

אבל בפועל זה בדיוק הפוך. גם מפחיד וגם מסוכן ודווקא בגשם זה עוד יותר גרוע.

 

יש פתרון אגב, כפי שציינו קודם לכן, וכבר ראיתי שיוצרים מעין "רכבת" של מכונות

שהראשונה מקרצפת, האמצעיות מנקות ומרבדות באספלט חדש, ובסוף מכבש או שניים סוגרים סיפור עם כביש חדש.

למה לא עושים את זה בכל מקום? שאלה טובה למשרד התחבורע ולצרה שבראשו...

  • אהבתי 3
  • אחראי פורום
פורסם
לפני 5 דקות, BoazB11 כתב:

בחיפה (לא זוכר בדיוק באיזו עלייה/ירידה) כביש שמקורצף דרך קבע

אכן, פרויד. כ"כ גרוע.

מה שעוד מטריף אותי, שהחיבור לאספלט החדש אף פעם לא באותו גובה.

ליד איזור מגוריי יש עיקול באמצע ירידה חדה, כביש בינעירוני, שהחיבור שם (במרכז העיקול) הוא ממש מקפצה.

מדהימים אותי חוסר המחשבה והרשלנות.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם

בחיפה זה פרויד (ליתר דיוק הקטע הקרוי ויינשל) בירידה בלבד.  בשנים האחרונות הקירצוף הזה יותר עדין, אבל עדיין מיותר. לדעתי מפחית את שטח המגע של הצמיגים עם האספלט.

 

ועדיין, יותר תאונות בעליה מאשר בירידה. לפחות אלה שאני רואה מהחלון.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 16 שעות, הרקוליטו כתב:

כשזה עומד חודשים, כנראה הקבלן פשט רגל.

הכי גרוע שאין באמת פיקוח במהלך העבודה. הקבלן עושה טובה שהוא מעביר טיאוט ונשאר קירצוף בשוליים.

לא מחייב פשט רגל,פשוט אולי אין פועלים\מפעילים,או שהוא ממקבל כמה פרויקטים,ועושה מה בא לו איפה שבא לו (כאמור,אין פיקוח)

אולי בכלל חלק מהכלים במוסך :P

 

לפני 23 שעות, itaysamurai כתב:

אכן, פרויד. כ"כ גרוע.

מה שעוד מטריף אותי, שהחיבור לאספלט החדש אף פעם לא באותו גובה.

ליד איזור מגוריי יש עיקול באמצע ירידה חדה, כביש בינעירוני, שהחיבור שם (במרכז העיקול) הוא ממש מקפצה.

מדהימים אותי חוסר המחשבה והרשלנות.

כמו שאומרים - זה לא באג,זה פיצ'ר!

פה ליד עפולה המקטע החדש של כביש 65 בין עפולה עלית (כניסה ליציאה) נסלל כמה וכמה פעמים,ובין העבודות הוזנח שבועות ארוכים עם קטעים מקורצפים ומדרגות ענקיות

  • רעיון גרוע 1

GTI

I'm not insane,My mother had me tested

סאאמק כולכם.

:lol:

פורסם

העבודה גרועה במכוון. ולהלן ההסבר ממומחה בתחום ומי שעוסק בזה ביום יום.

אם איכות העבודה תהיה גבוהה, הבלאי יפחת מאוד ובהתאם כמות העבודה והרווחים. בנוסף יצטרכו להיפטר מחלק מהפועלים וקבלני המשנה שכולם חברי מרכז ליכוד בעלי השפעה. בנוסף הבלאי לא ליניארי, וכן כניסת הפרויקטים, מה יעשו יפטרו קבלני משנה ועובדים ואחרי חודשיים ישכרו אותם שוב כשנכנסים פרויקטים? פועל יישב בבית ויחכה לפרויקטים? מכל הסיבות הנ"ל שאף אחד לא קשור לאיכות הכבישים, כך הם נראים. 

  • אהבתי 2
  • רעיון גרוע 1
פורסם (נערך)

אין ספק שכמו תמיד ובכול תחום הכסף משחק תפקיד משמעותי ועיקרי.

לצורך העניין, אם הרשויות והפיקוח מטעמן היו מספיק קשוחים עם הקבלן והיו קונסים את הקבלן על כל יום עיכוב מרגע סיום הקרצוף ועד סיום ריבוד שכבת האספלט החדשה (למעט מקרים חריגים שאין עליהם שליטה),

העבודה הייתה נגמרת בתוך יומיים כי מכונת הסלילה והמכבשים היו מוכנים ומזומנים וממתינים רק למשאיות האספלט.

 

מה שקורה לרוב הוא די פשוט ונפוץ, 

הקבלן לוקח כמה עבודות במקביל כך שאין לו מכונת סלילה זמינה מיד לאחר הקרצוף ופשוט מחרבן על הרשות

והרשות מעבירה את החרבון הזה אלינו האזרחים.

 

 

לפני 22 שעות, נירו72 כתב:

העבודה גרועה במכוון. ולהלן ההסבר ממומחה בתחום ומי שעוסק בזה ביום יום.

אם איכות העבודה תהיה גבוהה, הבלאי יפחת מאוד ובהתאם כמות העבודה והרווחים. בנוסף יצטרכו להיפטר מחלק מהפועלים וקבלני המשנה שכולם חברי מרכז ליכוד בעלי השפעה... 

 

אמנם אני ממש לא מומחה אבל במקרה מגיע מהתחום ולא הכרתי עד היום 'עבודה גרועה במכוון', 

אנחנו בישראל ולא צריך יותר מדי להתאמץ כדי לבצע עבודה גרועה במכוון,

מספיק לזלזל בתקן וביועצי קרקע/ביסוס וכו' ולא לעבוד לפי ההנחיות.

 

ואגב לגבי תאוריית המומחה, לא יודע מאיפה הוא מגיע אבל אישית לפחות 90% אחוז מקבלני המשנה שאני מכיר והכרתי הם יותר בכיוון של חברי רע"ם/תע"ל/בל"ד/רש"פ/חמאס/ג'יהאד..

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי shilo_v

"Dust in the wind, All we are is dust in the wind"

 

 The first love - Peugeot 205> Citroen Saxo> Fiat uno> Hyundai Lantra> Suzuki Belano> Peugeot 306> Volkswagen Polo> Seat Cordoba> Honda Accord> Subaru Impreza>Mazda 3 Spirit>VOLVO V40 KINETIC PLUS

פורסם
לפני 49 דקות, shilo_v כתב:

ואגב לגבי תאוריית המומחה, לא יודע מאיפה הוא מגיע

אני שאלתי את אותה שאלה עוד לפני כ-30 שנה אב של חבר שבמקרה היה אחראי במכון התקנים על עניין הכבישים והתשתיות. בכל כביש חדש היו לוקחים דוגמיות ובודקים את העסק. עזוב שמרמים ומרכיב הזפת שהוא הכי יקר תמיד מדללים אותו הרבה מעבר לתקן וזו אחת הסיבות לריבוד ברמה הנמוכה, זה היה ההסבר שלו דאז.

לפני 4 שעות, _DownLoaD_ כתב:

באחד מכבישי הדרום סיימו עבודות תוך 3 ימים כולל קרצוף, עיבוד וסלילה ותוך כדי היה מעבר ותנועה של רכבים אזרחים וצהליים.

 

ראיתי כבר יותר מפעם אחת קרצוף וסלילה במקביל על כביש 1 בלילה. בעוד צוות אחד עסק בקרצוף, צוות אחד עסק בהכנה, וצוות שלישי עסק בסלילה. כמובן שהיו הרבה אנשים וציוד. כך שמבחינה טכנית זה אפשרי. 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...