Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני שעה, Buki כתב:

אני רשאי ומוסמך לטפל במערכות מיזוג הקפאה וקירור עד 20 טון קירור או 240000BTU

 

לפני שעה, Buki כתב:

דרג 1 עד 5 טון קירור (מיזוג בייתי).
דרג 2 עד 20 טון קירור (מיזוג בייתי ומסחרי קטן עד בינוני).

הקורס כלל את 2 הרמות? אין צורך לעשות קורסים נפרדים?

פורד פיאסטה 1.25 ידנית 2012

פורסם

פעם בחצי שנה אתה מפרסם איזה סקירה על לימודים/קורס או משהו.

 

חייב לשאול משהו

אתה נרשם ללימודים בשביל הכיף?

יש מטרה אחרי כל הקורסים שאתה עושה?

.

פורסם
לפני 12 דקות, om2 כתב:

יש מטרה אחרי כל הקורסים שאתה עושה?

יש כמה מטרות:

 

1. רוצה לדעת דברים חדשים. 

2. משעמם לי בשגרת העבודה הרגילה.

3. רוצה להיות מסוגל לעשות כל דבר לבד ולא להרגיש עבריין או חאפר. 

4. עובד בתחום שנמצא בנסיגה ויש לי עוד הרבה שנים עד הפנסיה אז רוצה שיהיו דברים לגיבוי

5. מסגרת לימודית זה יכול להיות דבר טוב לפעמים. 

 

 

לפני שעה, שחר 1 כתב:

 

הקורס כלל את 2 הרמות? אין צורך לעשות קורסים נפרדים?

זה כמו רישיון על אופנוע.

כל דרגה גבוהה יותר כוללת בתוכה את הנמוכות.

  • אהבתי 5
  • רעיון טוב! 2

 

 

פורסם

טון קירור, במקור טון של קרח. שריד מהתקופה בה היו משתמשים בגושי קרח לקירור. משהו כמו 12,000 btu/hr , שכביכול שווה ערך לאנרגית חום שטון אחד של קרח יכל לסלק ביום (הספק קירור). כמובן שזו דרך מדידה לא מדוייקת ומיושנת, אבל נקבע ערך המרה לצורך סטנדרטיזציה.     

  • מעניין 5
פורסם

קיימים אצלם קורסים לבעלי ניסיון ולחסרי ניסיון,

הלכתי  על דרג 2 לחסרי ניסיון.

מחיר הקורס 11.500 ש"ח. המחיר לא קשיח, יתכן שאפשר בשיחה עם היועץ הלימודי לקבל הנחה מסויימת. 

לפי הלו"ז הקוס היה אמור להיארך כ 10 חודשים, בפועל בגלל כל מיני אילוצים כמו מרצים חולים או בחופשה וביטולי שיעורים פה ושם, ארך כמעט שנה. 

 

350 שעות לימוד, שני מפגשים בשבוע 16:30 עד 20:30.

 

בסוף שני מבחנים:

 

מבחן עיוני - 50 שאלות אמריקאיות, ציון עובר 60. 

את המבחן אפשר לבצע בכמה אתרים בארץ, קובעים דרך אפליקציה My Visit תור וניגשים למבחן. את התוצאה מקבלים ב SMS כ 3 שעות אחרי סיום המבחן.

מבחן מעשי - בוחן מטעם משרד העבודה מגיע למכללה. נבחנים מולו אחד אחד, משך הבחינה כ 20 דקות - חצי שעה. גם כאן ציון עובר 60. 

 

האוכלוסיה שמגיעה לקרוסים האלו מגוונת ביותר.

היו כמה חשמלאים פעילים שרצו להרחיב את מגוון השרותים שהם נותים, כמה אנשים שעובדים במקצועת מיזוג ורצו הסמכה, כמה אנשים שלא קשורים לתחום בכלל 0 ניסיון. 

כ 15 תלמידים בקורס. 

גם מנעד הגילאים רחב מאוד 20-60.

 

הקורס מתחיל בפרקים עיוניים - תורת המיזוג, טרמודינמיקה, הולכת חום בחומרים וכו'. אחד לכמה שיעורים היו מבחנים פנימיים של המרצה. זה מפגש אחד בשבוע.

המפגש השבועי השני - חשמל, עם מרצה אחר. מכיוון שיש לי "חשמלא מוסמך" הייתי פטור משיעירי חשמל אבל עדיין הגעתי לרוב השיעורים. 

הרמה הנלמדת נמוכה יותר ממה שלומדים בחשמלאי מוסמך, ממש עקרונות בסיסיים ותרגילים פשוטים. פה צריך לציין שטכנאי מיזוג הוא לא חשמלאי ולא רשאי לבצע עבודות חשמל מעבר לעבודות בתוך המזגן עצמו.

התקנת תשתית חשמל למזגן - זה לחשמלאי ולא לטכנאי מיזוג. 

 

אחרי סיום הפרקים העיוניים (משהו כמו 60% מסך השעות) עוברים ללמוד במעבדה, לחלק המעשי, עם מרצה אחר. 

כמה שעירים לומדים עבודת צנרת - חיתוך, כיפוף, הלחמות עם ברנר, אחרי זה כללי זהירות עם קררים, הרבה שיעורים על מדחסים, מבנה ועקרון פעולה של מזגן ושל מקרר בייתי ותעשייתי,

אחרי זה ביצוע וואקום, ריקון ומילוי קרר, כיוון פרסוסטטים, בדקית לחצים וטמפרטורות - כל זה היה די מעניין ולמדתי לא מעט דברים חדשים. 

היו כ 4 שיעורים על מערכות VRF - רק עיוני ולא מקבלים מזה שום יכולת לעבוד עם מערכות VRF מעבר להבנה בסיסית מה זה ואיך זה עובד. 

 

שתי הסמכות נוספות במסגרת הקורס - עזרה ראשונה ועבודה בגובה, מתבצעות על ידי אנשי מקצוע חיצוניים. השתתפות חובה כתנאי לקבלת תעודה. 

 

בשביל כל החומר הזה לא הווה בעיה, עברתי את שני המבחנים בלי שהייתי צריך לשבת ללמוד קודם, עיוני 84, מעשי 90. היו אנשים שקיבלו ציונים דומים , היו אנשים שהתקשו אבל עברו והיו אנשים שנכשלו. 

 

סה"כ חוויה חיובית למדי אבל חייבים להבין שהקורס הזה הוא כמו רישיון נהיגה. אחרי שעברים טסט ומקבלים רישיון, יודעים לתפעל את האוטו ומכירים את חוקי התנועה, רשאים לנהוג. אבל זה לא אומר שיודעים לנהוג, זה מגיע אחרי תקופת ניסיון. 

פה זה אותו דבר בדיוק. 

 

חיתוך, הרחבה, כיפוף, הפשלת צנרת נחושת.

IMG_20241216_170245.thumb.jpg.0acf3e7746159a8c4b41501f7a45f43d.jpg IMG_20241216_172243.thumb.jpg.c78cb10751e3b68da0204ba316df5add.jpg

 

IMG_20241216_170802.thumb.jpg.5c14e8fcca4f3caa9e8717dbd2109b4e.jpg IMG_20241216_171020.thumb.jpg.df89a007765f5a3e70ff5fe13d0bd927.jpg IMG_20241216_172751.thumb.jpg.5cf06069d69dfed97d20d5f0f311b32c.jpg

    

הלחמה בלהבה. 

IMG_20241216_192402(1).thumb.jpg.8f7c689509233630e0489ccb87b64fd4.jpg IMG_20241216_185429.thumb.jpg.7c418481868a9900d14171b6986d47f6.jpg

 

הלחמת ונטיל שרות.

IMG_20241216_191048.thumb.jpg.11714acff7c3c76b59b39205ed90c479.jpg

 

 

ביצוע וואקום ובדיקות לחצים.

IMG_20241230_190511.thumb.jpg.f75c5e2f82f1d659e3b6396ec1882044.jpg

 

IMG_20250213_181534.thumb.jpg.b15bc43fdf115ce247aeb74d0331c7c5.jpg

 

IMG_20250213_180043.thumb.jpg.b57d95d9f71e9f753b79da1e1f659321.jpg

 

בסוף יוצאים עם זה, אפשר לעבוד עם זה כבר עכשיו.

אחרי שמערכת הרשיונות תעלה אפשר יהיה להוציא רישיון על סמך התעודה הזו.

11111.thumb.jpg.add52b595fb833fd8d78e2cf0ad7a4f9.jpg

 

 

ציטוט מתוך האתר הממשלתי, זה הסטטוס  היום:

 

הליך הנפקת הרישיון יחל עם כניסת החוק לתוקף ב- 14.4.25 או במועד כניסתן לתוקף של תקנות האגרות. בשלב זה תקנות האגרות טרם אושרו בוועדת העבודה והרווחה ולפיכך, החוק אינו נכנס לתוקפו. פרטים מלאים אודות דרכי הגשת הבקשה לקבלת רישיון ותשלומי האגרה, כמו גם מועד כניסת החוק לתוקף, יפורסמו בעמוד זה בסמוך לתאריך. 

חוק הסדרת העיסוק בעבודה במערכות קירור ומיזוג אוויר, התשפ"ה–2025, נועד להסדיר את הפעילות המקצועית בתחום זה, להבטיח את בטיחותם של העוסקים ושל הציבור ולהגן על הסביבה.

 

  • אהבתי 4

 

 

פורסם
לפני 11 שעות, Buki כתב:

יש כמה מטרות:

 

1. רוצה לדעת דברים חדשים. 

2. משעמם לי בשגרת העבודה הרגילה.

3. רוצה להיות מסוגל לעשות כל דבר לבד ולא להרגיש עבריין או חאפר. 

4. עובד בתחום שנמצא בנסיגה ויש לי עוד הרבה שנים עד הפנסיה אז רוצה שיהיו דברים לגיבוי

5. מסגרת לימודית זה יכול להיות דבר טוב לפעמים.

 

את 1-3 אני חושב שמי שמוכשר כמוך אין לו בעיה ללמוד לבד.

 

לפני 10 דקות, Buki כתב:

קיימים אצלם קורסים לבעלי ניסיון ולחסרי ניסיון,

הלכתי  על דרג 2 לחסרי ניסיון.

מחיר הקורס 11.500 ש"ח. המחיר לא קשיח, יתכן שאפשר בשיחה עם היועץ הלימודי לקבל הנחה מסויימת.

 

זה סכום בכלל לא זניח. טוב שאתה מסתכל קדימה ומתכנן את הקריירה שלך הלאה, אבל אולי אתה מתפזר יותר מדי?

בכל מקרה העדכונים האלה מאד מעניינים.

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם
לפני 3 דקות, borsood כתב:

העדכונים האלה מאד מעניינים.

זו מטרה מספר 6 :-)

 

  • אהבתי 5

 

 

פורסם (נערך)

זה עניין תרבותי. במיוחד בעדה שפות"ש מגיע ממנה, רכישת ידע/השכלה/לימוד מעמיק נחשבת תמיד למעלה.

או בקיצור-זה נראה להם מוזר, כשזה נראה למישהו אחר מוזר😃.

 

לא חושב שהשקעה בידע יכולה להיות בזבוז. סבא שלי (למרות שהוא בכלל מעדה סמוכה), נהג לומר לי ש"ידע זה הרכוש היחידי שאי-אפשר לקחת ממך".

 

אני אישית מקנא בבוקי שיש לו זמן ללמוד דברים מעניינים.

לא הייתי קורא לרכישת ידע מתחומים רבים ושונים "להתפזר".  הייתי קורא לזה לפתוח את הראש בצורה רחבה. 

אנשים מולטי-דיספלינריים הם אלו שמצליחים לעשות פריצות דרך, כי הם יכולים לעשות סימביוזה בין תחומים שבד"כ לא נפגשים

עריכה אחרונה על ידי natco
  • אהבתי 3

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם
לפני 40 דקות, natco כתב:

אני אישית מקנא בבוקי שיש לו זמן ללמוד דברים מעניינים.

אין זמן. 

 

אבל כמו שכתבתי מקודם, זה מכניס אותך למסגרת. 

בדרך כלל לא הייתי יוצא מעבודה לפני 7:30 - 8:00 בערב, בימים  של הקורס הייתי יוצא ב 4. עושה בדיוק את אותה העבודה, פשוט עובד יותר ממוקד ופחות מתפזר, בסוף מגיע הביתה באותה שעה או מקסימום חצי שעה מאוחר יותר. 

  • מעניין 1

 

 

פורסם

אתה מקבל עבודות? או יותר נכון רוצה להתנסות על מזגן שיש לי?

אני בת'כלס צריך התקנה אבל זה עוד כמה חודשים כי תמ"א.

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם
לפני שעתיים, natco כתב:

לא חושב שהשקעה בידע יכולה להיות בזבוז. סבא שלי (למרות שהוא בכלל מעדה סמוכה), נהג לומר לי ש"ידע זה הרכוש היחידי שאי-אפשר לקחת ממך".

 

מסורת עתיקה של היהודי הנודד שרכושו בראשו או משהו דומה.

 

אבא שלי, שלימד את המקצוע שלו עד אחרי גיל 80, הוסיף להתעדכן.אם היית מבקש ממנו להרצות 5 שנים אחרי כן הוא היה שולף הרצאה מעודכנת. החבר הכי קרוב שלו, שפרש מההוראה (של מקצוע מקביל) בגיל 65, נרשם לאוניברסיטה, בגיל 80 קיבל תואר שלישי בתחום שכלל לא קשור למקצועו. וזה די אפיין את החברים של הורי.

 

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

היי בוקי, תודה על הפוסט. 

מעניין מאוד וגם גורם קצת לקנא 😀

 

שתי שאלות: 

1. ההסמכה היא גם למזגן ברכב? 

2. מה כלי העבודה הבסיסיים שכל טכנאי מיזוג מחזיק? 

  • אהבתי 1

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

פורסם
לפני 7 שעות, SurfHigh כתב:

1. ההסמכה היא גם למזגן ברכב? 

2. מה כלי העבודה הבסיסיים שכל טכנאי מיזוג מחזיק? 

1. לא זה לא קשרור בכלל, תחום אחר. 

2. האמת שבמהלך הקורס התקנתי איזה 3 מזגנים, מסתבר שלא עברתי על שום חוק כי לא היה חוק...

אבל כמובן אני ברמה התחלתית מאוד, חייב עוד כמה התקנות בבית או אצל המשפחה איפה שיש מקום לטעיות בשביל לצבור עוד ניסיון.

 

קניתי כמה כלים בסיסיים להתחלה, חלקם מעליאקספרס. 

 

סעפת שעונים.

IMG_20250509_170417.thumb.jpg.c3f6e9c265ca425aa582609ba12be870.jpg

 

משאבת וואקום.

IMG_20250509_170704.thumb.jpg.cca5cedf1dee33a44520efdfc9efb42b.jpg

 

חותך צנרת.

IMG_20250509_170510.thumb.jpg.11d1e053c11c4a0158045e0c3e22f681.jpg

 

מפתח שוודי זוויתי.

IMG_20250509_170527.thumb.jpg.4bb03e70ecf8f6d0949aae2fcd2a1292.jpg

 

סט פלר. 

משמש לביצוע הפשלות בקצה צינור, להידוק הצינור לניפל עם אום. 

IMG_20250509_170549.thumb.jpg.1ec04ebf769e79c685e73cb8402f165e.jpg

 

IMG_20250509_170904.thumb.jpg.f964897c3d3a3ead18c4af780eee68b5.jpg

 

כלי לניקוי "גרדים" בקצה צינור אחרי חיתוך.

IMG_20250509_171226.thumb.jpg.a2bfc3303445f4f33007dc608d97f28c.jpg

 

 

חסר עוד מכופף צינורות, אלו כלים בסיסיים ביותר, משם אפשר להתרחב בלי סוף. 

  • אהבתי 3

 

 

×
×
  • תוכן חדש...