Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קטנוע לוולט


פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

היי, אני מעוניין לעשות איזו השלמת הכנסה בוולט, לא עבודה עיקרית. 

מעוניין לרכוש קטנוע חדש (אין לי כוח לטרטור של רכישת משומש, רוצה כלי חדש ולהיות שקט ולשמור עליו כמו שצריך). 

      אני לא בעולם הזה של דו גלגלי אלא בעולם הרכבים אבל יש לי רשיון עד ל- 500 סמ"ק עם הגבלה של 55 כ"ס. אין לי כמובן בעיה של בטחון, זה כמו לרכוב על אופניים מבחינתי, כמובן שבעבר הרחוק התנסיתי הרבה מאד ברכיבה וגם עבדתי בשליחויות וגם לקחתי סיבובים באופנועים.

     הכלי שנעול עליו זה הפורצה 250 בגלל מדרגות הביטוח. הייתי רוצה לרכוש את ה- 350 שההפרש ברכישה לא גבוה כל כך אבל אוותר בגלל מחיר הביטוח. ייאמר שאני חולה הגה ומאד אוהב רכבים ספורטיביים ונהיגה ומעריך מאד מאד התנהגות כביש טובה ולכן אני רוצה גם קטנוע שיספק את זה עד כמה שאפשר וזו הסיבה שמסתכל לכיוון ההונדה. עוד קטנוע שחשבתי עליו בגלל הקטע הזה הוא אפריליה sr200gt אבל שמעתי שהאמינות לא משהו...האמנם?

     אשמח לשמוע קודם האם באמת להתרחק מהאפריליה? לגבי הפורצה...האם אמין? האם אני יכול לסמוך על מרווחי הטיפולים הארוכים או כן להקדים אותם? האם הבעיה בווריאטור (סנדלי סחיבה) נעלמה/טופלה או שעדיין קיימת? ואם כן, אחרי כמה זמן בערך מופיעה? האם הסרן האחורי עדיין מקפץ או שהקטנוע כבר הפך לנוח יותר? האם יש קטנוע נוח יותר משמעותית או שזה מה יש וככה זה קטנועים מעצם אופן התכנון שלהם? אומר שוב שאני מחפש איכות וגם איזושהי חוויית רכיבה עד כמה שקיימת בקטנועים כאלה ולכן פחות נוטה לכיוון הטייוואנים. 

ועוד שאלה...מדוע צויין פה בפורום לעשות קורס רכיבה מתקדמת אחרי חודשיים נניח ולא מייד יחסית עם הרכישה? בשביל "לעשות טעויות" ואז לדעת איך לשפר?

עריכה אחרונה על ידי BRAVO30
פורסם (נערך)
לפני 52 דקות, BRAVO30 כתב:

מדוע צויין פה בפורום לעשות קורס רכיבה מתקדמת אחרי חודשיים נניח ולא מייד יחסית עם הרכישה?

בעיקר כדי להתרגל לכלי ולהכיר אותו באופן בסיסי.

אם רכבת בעבר אז אפשר לגשת לקורס כזה אפילו אחרי שבוע-שבועיים של התרגלות.

 

פורזה אמין מאוד. טיפול שנתי או כל 12K ק"מ.

אפריליה הרבה פחות נפוץ, אז זמינות של חלפים נמוכה יותר,

וגם פחות מכונאים מנוסים איתם שמכירים את כל נקודות התורפה.

 

חוויית רכיבה לא הייתי מחפש בקטנועי הביניים.

 

לפני 52 דקות, BRAVO30 כתב:

אין לי כמובן בעיה של בטחון, זה כמו לרכוב על אופניים מבחינתי,

בטחון יתר הוא אחד הגורמים המשמעותיים לתאונות...

זה אחד הדברים שקורס רכיבה מתקדמת יתן להבין עד כמה הבטחון שלך מבוסס.

לפני 52 דקות, BRAVO30 כתב:

יש לי רשיון עד ל- 500 סמ"ק עם הגבלה של 55 כ"ס

אגב, אין לך הגבלת נפח כיום. רק של כ"ס.

הרשיון שלך הוא A1 עם החרגה של עד 54 כ"ס במקום עד 47 .

עריכה אחרונה על ידי BoazB11
פורסם

אז אתה אומר שטכנית אני יכול אפילו פורצה 750 אבל להגיד להם שיגבילו אותי באיזה 4 כ"ס (יש לו 58 כ"ס)...לא באמת, הלוואי והייתי יכול להרשות לעצמי כלי כזה. 

   האם יש עדיפות לאיזו סוכנות לגשת בת"א? ראיתי יש המלצות לסוכנות בהרצל...

   ולגבי ביטוח, האם אפשר להסתפק בחובה וצד ג' ולהשתמש בשירות ה"זעקה האחרונה" במקום מקיף? הבנתי שהונדה הרבה פחות גניב לעומת המקבילים הטייוואנים שלו. האם זה נכון שצריך להגיד לביטוח שהקטנוע ישמש אותי גם לשליחויות בוולט ואז זה מייקר משמעותית את הביטוח? הרי אם חס וחלילה קורה משהו, איזו דרך יש להם לדעת שעבדתי בוולט? הם ישלחו חוקרים לחקור?

פורסם
לפני כשעה, BRAVO30 כתב:

טכנית אני יכול אפילו פורצה 750 אבל להגיד להם שיגבילו אותי באיזה 4 כ"ס

אין הגבלה "כבקשתך".

יש פורזה 750 מוגבל ל-47 כ"ס ועם רישוי L2 שמתאים לרשיון A1.

 

לפני כשעה, BRAVO30 כתב:

ראיתי יש המלצות לסוכנות בהרצל...

"ביג בויז טויז". רק מילים טובות יש לי להגיד עליהם. 3 אופנועים אחרונים שלי קניתי אצלם.

 

לפני שעה, BRAVO30 כתב:

לגבי ביטוח

ביטוח חובה "עסקי" יקר יותר משמעותית, כן. היום מקפידים על זה יותר מבעבר כשאתה עושה 'חובה'.

לגבי מקיף, הונדה אכן פחות גניב מהטייוואנים ומימאהה.

אם ואיזה לעשות, זה עניין של ניהול סיכונים אישי (איפה גר, איפה חונה, כמה רזרבה כספית יש לך למקרה ש...),

בכל מקרה, על צד ג' אל תוותר. תיקון של מכה קטנה לרכב חדש עלול לעלות עשרות אלפי שקלים.

 

לפני שעה, BRAVO30 כתב:

אם חס וחלילה קורה משהו, איזו דרך יש להם לדעת שעבדתי בוולט? הם ישלחו חוקרים לחקור?

רוב הסיכויים שכן, תלוי בסכום התביעה אני משער.

 

 

פורסם
לפני 8 שעות, BoazB11 כתב:

אגב, אין לך הגבלת נפח כיום. רק של כ"ס.

הרשיון שלך הוא A1 עם החרגה של עד 54 כ"ס במקום עד 47 .

אין הגבלת נפח כיום אבל אצל מי שהוציא רישיון "עד 500" לפנ 2007, הגבלת הנפח נשארה.

 

זה עד 500 סמ"ק ועד 54.4, ככה זה מופיע ברישין נהיגה.

לא רשאי לרכב על פורזה 750 גם כזה עם רישוי L2 מוגבל ל 47 כ"ס.

 

מצרף את רישיון הנהיגה שלי לדוגמא.

 

license.jpg.6548cfc9c4644bd8985f8937c2eb70d8.jpg

 

 

 

 

 

פורסם
לפני כשעה, Buki כתב:

זה עד 500 סמ"ק ועד 54.4, ככה זה מופיע ברישין נהיגה.

לא רשאי לרכב על פורזה 750 גם כזה עם רישוי L2 מוגבל ל 47 כ"ס.

מכיר את זה, וזו טעות.

זה כבר עבר בית משפט למיטב זכרוני.

 

אני זוכר היטב את הרפורמה, הייתי אז פעיל בתחום הדו"ג.

מה שהוביל לסעיף הזה זה הקיפוח שהרפורמה יצרה כלפי בעלי רשיון 'עד 500' הישן.

הם יכלו לרכב על אופנועי 500 עם הספק גבוה יותר מה-47 של A1 החדש דאז,

ונוצר מצב שבעלי אופנועים מסוימים לא יוכלו לרכב עליהם עם שינוי דרגות הרשיון.

מה שעשו היה לקחת את אופנוע ה-500 החזק ביותר (קוואסקי 500 אאל"ט) שהיה לו 54.4 כ"ס

ועל פי הנתון הזה קבעו את ההחרגה. A1 שלהם כולל את כל ה'זכויות' שלו, עם 'בונוס' של עד 54.4 כ"ס.

אין הגיון שסעיף שנועד למנוע קיפוח, ייצור בעצמו קיפוח חדש כפי שתיארת בדוגמה של פורזה 750 L2.

 

טעות מביכה נוספת שנעשתה ברפורמה הזו ולא תוקנה עד היום, היא ההיפוך בין A1 ל-A2.

מהות הרפורמה הייתה ליישר קו עם האיחוד האירופי במסגרת ה-OECD,

אבל שם הרשיון הבסיסי של עד 125 סמ"ק ו-14.5 כ"ס נקרא A1, ואצלנו משום מה זה A2...

כבר שמעתי על כאלה עם A1 "ישראלי" שעשו להם בעיות בחו"ל עם השכרה של אופנועים שמורשים שם ל-A2.

חלם...

 

בדרגות הרשיון רכב לעומת זאת, הסדר האירופי נשמר -  L1,2,3.

רק אצלנו L2 מקביל ל-A1  ו-L1 מתאים ל-A2.

 

חלם כבר אמרנו...?

  • מעניין 1
פורסם
לפני 15 דקות, BoazB11 כתב:

מכיר את זה, וזו טעות.

זו טעות כמובן בהבנת מחוקק את המצב אבל עדיין לא רשאי לרכב על אופנוע  L2 מעל 500, זו נהיגה ללא רישיון או בניגוד להגבלת הרישיון. 

 

אחרי הרפורמה הופיע ברישיון בדיוק  מה שאתה מתכוון ומה שצריך:

 

רשאי לרכב על אופנוע עד 500 סמ"ק או עד 54.4 כ"ס זאת אומרת לא תנאים מצטברים אלא אחד מהם.

 

זאת אומרת אופנוע בכל הספק עד 500 סמ"ק או אופנוע בכל נפח עד 54.4 כ"ס. 

 

בהמשך מישהו מסיבה לא מובנת שינה את זה למצב שמופיע היום, תנאים מצטברים ששניהם צריכים להתקיים.

 

בעבר חיפשתי ובדקתי ושאלתי לא מעט לגבי העניין הזה ולא מצאתי שום דבר רשמי שאומר אחרת. 

 

 

פורסם

זה כבר פלפול משפטי שנדון כבר,

ולפי מה שאני זוכר נפסק שהרשיון הזה הוא A1 לכל דבר (עד 47 כ"ס ללא הגבלת נפח)

וההחרגה מתירה עד 54 כ"ס בתנאי שנפח המנוע לא עולה על 500 סמ"ק

ולכן הניסוח שונה למצטבר, גם וגם, אבל לא גורע או מגביל לעומת A1 "רגיל".

פורסם

בועז תודה אבל מכיוון שיש באינטרנט המון תשובות סותרות בעניין הזה והנושא לא הוסדר ולא הבוהר כמו שצריך מאז הרפורמה של 2007, אני מאמין רק למסמך רשמי של משרד הרישוי וטרם ראיתי כזה. 

 

 

פורסם

כן... כמעט 20 שנה ואף אחד לא טרח לנסח דבר פשוט כזה,

למרות שמועדון האופנועים ועוד קבוצות ביקשו אינספור פעמים ממשרד התחבורה לעשות סדר בבלגן.

 

היום זה כבר כמעט לא רלוונטי.

למיטב ידיעתי לא נמכר כאן אף אופנוע חדש שעונה על תנאי ההחרגה,

ואלה שכן כבר ישנים ומתמעטים עם הזמן.

פורסם
לפני 6 שעות, BoazB11 כתב:

למיטב ידיעתי לא נמכר כאן אף אופנוע חדש שעונה על תנאי ההחרגה,

נכון אם מתייחסים לזה כהחרגה אבל לא ברור (כי משרד הרישוי לא טרח להגדיר באופן ברור) אם זו הגבלה או החרגה. כלים מעל 500 סמ"ק ומתחת ל 47 כ"ס לא חסר ולא ברור אם מותר לרכב עליהם. למרות שאתה אומר שכן וזה אמור להיות כך לפי כל הגיון, זה לא כתוב ולא מוגדר בפירוש בשום מקום. המלל הזה מופיע בסעיף הייתרים והגבלות אז לא מובן אם זה הייתר או הגבלה.

 

 

פורסם

אז למה בכלל מופיע 500 סמ"ק?

איך זה רלוונטי? הרי הרפורמה הגדירה שנפח לא משנה אלה הספק בלבד.

שירשמו היתר עד 54 כ"ס ולא 47 וזהו, אז יהיה ברור. 

 

אבל זה לא מה שרשום. 

 

 

פורסם
לפני 13 דקות, Buki כתב:

אז למה בכלל מופיע 500 סמ"ק?

איך זה רלוונטי?

רלוונטי כי יש להיתר הזה סיבה.

נניח שב-2007 אתה עם רשיון 'עד 500' ויש לך קאוואסקי GPZ500 עם 54 כ"ס ומותר לך כמובן לרכב עליו.

באה הרפורמה והגבילה ל-33 כ"ס (אח"כ ל-47) ופתאום אסור לך לרכב על האופנוע שבבעלותך.

מועדון האופנועים זעק חמס ופנה למשרד התחבורה שהכניס את ההקלה הזו לבעלי רשיונות ישנים.

עכשיו עם ההיתר הזה יכלו בעלי אופנועי ה-500 שהיו די פופולריים אז, להמשיך ולרכב עליהם.

 

מצד שני לא רצו ליצור פרצה בתקנות, לכן הכניסו להיתר גם את הגבלת הנפח

כך שההקלה תתאים אך ורק לאותם אופנועי 500 שנפגעו מהרפורמה, ולא לפתוח פתח לאופנועים בנפח גדול יותר,

כמו נניח ב.מ.וו 650 עם 52 כ"ס, שלא היה מותר ברשיון הישן של עד-500.

 

בשום שלב לא היה רצון או סיבה להגביל או להעניש את בעלי הרשיונות הישנים לעומת A1 החדשים

וכל מה שהיה צריך זה ניסוח ברור של ההקלה, למשל:

רישיון A1 ובנוסף כל אופנוע עד 500 סמ"ק ועד 54 כ"ס.

 

ההקלה הזו עברה מספר גלגולים שאין טעם להרחיב עליהם,

אבל התוצאה הסופית של הניסוח הקיים עדיין לא ברורה ומבלבלת.

 

בפועל, במקרים של תאונות בהן הפול מנסה להתנער מהחבות שלו לפיצויים בגלל הסעיף הזה,

בית המשפט פסק לטובת הרוכב.

http://www.igudbit.org.il/?CategoryID=395&ArticleID=3477

https://thecar.co.il/בית-המשפט-דחה-התחמקות-של-הפול-מפיצוי-ל/

 

  • רעיון טוב! 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...