Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 6 שעות, עצלן כתב:

 

ספייס סטאר / פיקנטו שתיהן בכלל רכבים בקטגוריית מיני - שנועדו לנסיעה עירונית, לא באותה קטגוריה בכלל של האיביזה שנמצאת בסופר מיני

זה לא נכון

בקטגוריית המיני יש רכבים כמו : פיג'ו 107, סיאט מי, טויוטה אייגו...

הספייס מרווחת בהרבה מהן, ונחשבת סופר מיני, גם הפיקנטו.

ובעלות תא מטען סביר.

 

פורד פומה 2021, כריזמה אייר 2002 

יאריס 2005

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

פורסם

 

הפיקנטו נחשבת לרכב מיני, הספייס סטאר איפשהו באמצע, אבל יותר לקטגורית המיני.

2025-02-18-7_44_32.thumb.png.a22ee2b38c82d4c4b6df40796679ee94.png

 

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

הייתה לי תקופה בעבודה שהייתי נוסע מהצפון למרכז, דרך כביש 6.

היה לי מהעבודה, פיקנטו, ספייס, מיקרה, וגם פיזו 108.

לא הייתי קורא להן רכבי מיני.

הן לא מאסיביות כמו האיביזה, אבל הם הרבה יוצר מרווחות ועם תא מטען הרבה יותר נורמלי מרכבי המיני.

אם פותח השרשור היה שואל אותי סתור סטודנט תקנה ספייס.

רק לבדוק את היסטורית החלפת שמן הגיר.

 

פורד פומה 2021, כריזמה אייר 2002 

יאריס 2005

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

פורסם

הפיקנטו וה108 צפופות מאחור ול108 תא מטען קטן מאוד. הספייס יותר מרווחת, בגודל שלהם הם רכבי מיני.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם (נערך)

למרות שהן גדולות/מרווחות יותר מרכבים קטנים מאוד כמו סיאט מי, לא הייתי משווה את הפיקנטו, i10, ספארק וכדומה לרכבים כמו איביזה, i20, מאזדה 2, יאריס, גאז, גולף וכו.

 

לגבי הפח, יותר התכוונתי בתחושה של הרכב והגודל שלו מאשר בטיחות, קצת לא נעים לשבת ברכב שהפח החיצוני מרגיש דקיק והמרחק מעצמים בחוץ מרגיש קטן יותר, בעיקר שהרכבים על הכביש נהיים עצומים משנה לשנה.

 

בכל מקרה הפער בין האיביזה לבין הספייס/פיקנטו הוא די גדול ויש הרבה אופציות טובות לבחור בין לבין, אבל אם ההתלבטות היא בין שלושתן, מסכים שהספייס עדיפה.

עריכה אחרונה על ידי עצלן
פורסם
בתאריך 17.2.2025 בשעה 23:51, עצלן כתב:

 

כשאני נסעתי בפיקנטו הרגשתי שאני דחוס בתוך פחית שימורים, הרכב צורח אבל הקמ"ש בקושי עולה, נשגב ממני להבין למה הן כל כך פופולריות במיוחד בקרב נוסעי בין עירוני, בעיקר הפיקנטו שהפער אליה במחיר הוא די לא משמעותי. 

 

 

זה הכל יחסי בסוף. נהגת באלטו או ב 107/C1/אייגו?

נראה שאתה משווה את הפיקנטו לאיביזה/פולו/קורולה או משהו כזה. ואז באמת זה צפוף ופשוט.

 

אבל יחסית לרבי מיני הפיקנטו (ואחותה i10) הן דוקא יחסית יותר מאובזרות ומרגישות יותר גרסה מוקטנת של סופר מיני ופחות רכב מיני ספרטני.

 

הפיקנטו פופולארית, כי סיפקה רכב מיני עם תחושה משודרגת במעט מהמקובל. בשלבים מסויימים הפער במחיר בהשוואה ל סופר מיני לא היה בלתי משמעותי.

 

הרבה גילו שזה נוח וזול להחזיק פיקנטו או i10 כרכב שני במשפחה ומשפחות קטנות בלי הרבה ניסעות בינעירוניות אפילו הסתדרו יפה עם פיקנטו כרכב יחיד.

 

  • אהבתי 2
פורסם

קצת רקע על חלק מהרכבים:

 

היו הרבה מאד אנשים (בעיקר נשים) שרצו רכב מינימלי, שפשוט יוביל אותם (וילדים/קניות) מנק' א' לנק' ב', במינימום עלויות ,ויהיה אמין.

אמנם צריכת הדלק לא משהו יחסית למכונית קטנה, אבל הפיקנטו וה- i10 בהחלט סיפקו את הסחורה בתחום הזה.

חבל שעברו לתיבת-הילוכים אוטומאטית רובוטית עם קלאץ' יחיד.

אם היו ממשיכים לייצר אותן עם אותו מנוע (אפילו בהספק מופחת), ותיבת הילוכים, להערכתי הן היו ממשיכות למכור טוב אצלנו.

 

אותו כנ"ל גם לגבי ניסאן מיקרה.

היו לה מגרעות בתחום בידוד רעשים/התנהגות, אבל  היתה גדולה יחסית ,זולה, וצריכת-דלק נמוכה.

היא גם סיפקה את הסחורה לאותה אוכלוסיה.

אבל אז היצרן בחר להחליף אותה בדגם אחר, והרבה הפסיקו לקנות בעיקר בגלל המחיר שקפץ.

 

חוץ מזה, למיקרה הקודמת יש בעיות אמינות עם תיבת ההילוכים הרציפה, שלא מעט כאלה הוחלפו בתקופתה (באחריות או שלא באחריות).

 

כיום יש גם מיצובישי ספייס-סטאר ואטראז' (שזה ספייס סטאר עם בגאז' גדול). 

לא מוכרים יותר חדשים, וגם הם שייכים לאותו הסגמנט. רועשים יחסית, אבל מספקים את הסחורה בתחום האמינות וצריכת-דלק.

בנוסף, מעט יותר מרווחים מהפיקנטו/ i10.

הרבה רכבי אטראז' שירתו קצינים בצבא, אז ניתן להשיג בזול יחסית (כמובן לבצע בדיקה לפני קניה).

פורסם

פות"ש עדיין לא ענית אם ידני זה רלוונטי בשבילך

 

וכן האיביזה יקרה יותר לביטוח מאשר רכבים בקטגוריה שלה ואפי' עם יותר כוחות סוס

לטענת הנציגה זה בגלל ש"אתה יודע מי הם הנהגים של איביזה..."

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...