Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טויוטה קורולה 2018 החלפת רפידות וצלחות (בפעם הרביעית, 100K)


car_nooby

פוסטים מומלצים

היי,

 

רכשתי לאחרונה טויוטה קורולה שנת 2018, 
הרכב עצמו במצב טוב, שמור מאוד וטיפולים בזמן.
עשה טיפולים ב15, 20, 31, 47, 60, 75, 90 ו- 100

 

כל הטיפולים היו במוסך מורשה (חוץ מה2 האחרונים שהיו אצל הבעלים השני. אני השלישי)
לקחתי את הרכב למוסך המורשה שטיפל ברכב במקור כדי לבדוק כשלי טופס בדיקה, אמרו שכל מה שסימנו לא רלוונטי, אבל צריך לחליף צלחות ורפידות ב4 גלגלים.
כמו גם רצועת מנוע ומצבר.

 

משהו הרגיל לי מוזר כי הרכב בולם מצוין ואין רעידות ואין רעש.

הסתכלתי בהיסטורית טיפולים וראיתי שאותו מוסך מורשה החליף לאוטו הזה רפידות 3 פעמים כבר (20, 47, 75) וצלחות פעמיים (47, 75).

הגיוני הדבר הזה? מרגיש לי קצת כמו עוקץ (מה גם שהסתכלתי על האוטו במהלך הבדיקה עצמה (לא הסתנוורתי מהקפה והמזגן חחח) וראיתי שבכלל לא פירקו 4 גלגלים לבדיקה, פירקו ככל הנראה רק אחד שהיה מוסתר ממני.
ומעבר לזה, הרכב בכלל עמד בחניה במשך 45 דקות מתוך שעת העבודה)

 

איך אוכל לדעת שלא מדובר בשיטת מצליח ושבאמת יש צורך להחליף? מה גם שהחלפים התייקרו מאוד ורק הצלחות והרפידות כולל עבודה יוצא כ3000 שקל.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה יכול להיות:

1. נסיון עוקץ

2. מוסך פדנט שאוהב להחליף לפני הזמן ליתר ביטחון

3. נהגים קודמים שלא ידעו להשתמש נכון בבלמים ושחקו אותם שוב ושוב

תהיה חייב לקבל חוות דעת נוספת כדי להבין מה המקרה כאן, אפשר גם לצלם ולהעלות לכאן לקבל חוות דעת נוספות מבעלי נסיון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה קורה הרבה אצל מורשים כי הם מחוייבים לקנות מספר מסויים של חלפים מהיבואן גם אם לא צריכים.

לך למוסך אחר, לא צריך מורשה יבואן כדי להחליף בלמים.

לעניינך, אם אומרים לך שצריך להחליף בלמים ורפידות תבקש לראות את העובי.

בצלחות כתוב עליהן מה העובי המינימלי.

ברפידות המינימום לפני החלפה הוא חצי ס"מ אאל"ט. עדיף כמובן לא לקחת סיכון כדי שלא תגיע למצב שהחומר ברפידה יגמר ואז יתקעו לך הבלמים.

אם העובי בסדר והמכונאי ממליץ להחליף שיסביר לך מדוע.

 

עריכה אחרונה על ידי Coro

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהנחה והדגם שקנית זה לא דגם הליסינג(SUN) אז תסתכל מעבר לחישוק ותיראה מה עובי הרפידות. 

אם זה 3 מ"מ- צריך החלפה. אם זה סביב ה-5 מ"מ אז זה מאוד תלוי מה הנסועה שנתית שלך. אם זה למעלה מ-5 מ"מ אז סתם מנסים לעקוץ אותך. 

אני לא בהכרח מדד, כי אני נוהג 90 אחוז בינעירוני ללא יותר מדי פקקים, אבל הרפידות שלי הם בסביב ה-6-7 מ"מ, אחרי 40 אלף קילומטר מאז ההחלפה האחרונה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי בסגנון נהיגה ...

יש אנשים שמהרגע שמתחילה ירידה, הרגל לא זזה מהברקס...!

החלפתי לאחרונה לקורולה 2019 ברקסים בפעם הראשונה אחרי 96,000 קמ!!!

אגב גם הסכום שכתבת סכום יקר מאוד... אם אתה מאיזור ירושלים מוזמן לבדיקה ללא עלות!

  • אהבתי 1

honda civic 05 1.6 auto

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מספרי הק"מ המצויינים שני הנהגים הקודמים צריכים להיות בעלי סגנון נהיגה שמאוד(!) לא מיטיב עם הברקסים. יותר סביר בעיניי שהמוסך מנסה להגדיל הכנסות בקלות.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים, רפידות מקוריות בטויוטה נשחקות מהר. החלפה כל 30 אלף קילומטרים זה עוד בסדר.

הן גם יקרות מאוד במוסך מורשה.

מאז שעברתי לרפידות של TRW,  הרכב עובר כפול קילומטרים עד להחלפה.

עריכה אחרונה על ידי vladclar
  • אהבתי 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במורשה רואים קנט על הצלחת -  מחליפים ביחד עם הרפידות. ההיגיון שלהם - לפי הערכה, הן יירדו למינימום עובי המותר עוד לפני שהרכב יגיע לטיפול הבא בעוד 15 אלף קילומטרים.

אני לא מוצא לנכון לשלם מחיר של צלחות מקוריות גם כן .

Ferodo/ Febi או אפילו HI-Q הזולות יותר, עושות את העבודה בדיוק  כמו המקוריות.

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, RonABS כתב:

יש עוד אופציה שהמוסך לא באמת החליף אלא כתב שהחליף חייב ולא עשה את העבודה בפועל כי הצלחות/רפידות תקינות.

את זה כבר אפשר בקלות לראות וויזואלית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 1 דקה, Camaro 92 כתב:

את זה כבר אפשר בקלות לראות וויזואלית

עכשיו אי אפשר לראות אולי הבעלים הקודם יכל לראות אם היה חושד אבל עכשיו אי אפשר לדעת מה היה בטיפול 30 אלף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, Coro כתב:

ברפידות המינימום לפני החלפה הוא חצי ס"מ אאל"ט. עדיף כמובן לא לקחת סיכון כדי שלא תגיע למצב שהחומר ברפידה יגמר ואז יתקעו לך הבלמים.

המינימום שיצא לי לראות בהוראות היצרן ברפידות מקוריות זה מ"מ. תחליפיים: 2 מ"מ.

פות"ש, תכיר קצת את הנושא בעזרת גוגל בעברית ובשפה זרה. באנגלית: brake pads disks. להבא כשיגידו לך שצריך להחליף, תיגש לרכב ותוודא אם אכן צריך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...