Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

"אוטו ב 20 אלף שקל זה צרות של מישהו אחר." האם נכון? החלטתי לבדוק.


Buki

פוסטים מומלצים

בתאריך 21.5.2024 בשעה 16:41, innvision כתב:

 

בהצלחה, איזו גרסה התקנת ? חינמית או בתשלום?

 

כעיקרון אם הוא יעבוד זה כבר טוב, אבל זה כנראה יעבוד על המודול של המחשב מנוע, בשביל לגשת לשאר המודולים תצטרך מתאמים או דונגל שתומך ב multiplexing . יהיה מעניין לשמוע אם הצליח.

מתחבר לחלק מהמודלים. הגרסה החינמית לא מאפשרת סריקת תקלות, אולי בהמשך אקנה את הגרסה המלאה. תודה.

IMG_20240531_183939.thumb.jpg.1efd592e6b16c611adbde157cbcd4e3e.jpg

 

 

 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 10 חודשים מאוחר יותר...
לפני 13 דקות, Buki כתב:

כמו שכתבתי, האוטו הראשון שלי שגם אחראי לזה שאני מנהל פורום טכני, היה זה.

פיאט טיפו של פעם... קלאסיקה.

איזה רכב מחורבן אבל אמין יחסית, רק שעם מלא מחלות וקירקושים ועינטוזים מוזרים (אני זוכר שלפיאט אונו של חבר הייתה שקית במקום מיכל עודפים של נוזל הרדיאטור - זה אמיתי?), והייתה אפילו פיאט טיפו שהיא עם תא מטען ארוכה יותר (קראו לה Tempa אולי או משהו כזה?).

עד היום אני ממש אוהב את הפיאט אונו ואת העיצוב המיושן, המרובע והסגפני שלה. אין לי מושג למה.

המימדים של האונו מדהימים, קצרה קצרה וקומפקטית, קרטינגית למהדרין. 

ראיתי לא מזמן פיאט אונו על הכביש, כנראה 1992-1993, ונדהמתי שיש עוד כאלו על הכביש...

 

לפני 13 דקות, Buki כתב:

כמובן אני לא מתקרב אליה ללא סורק תקלות. פק"ל כיסים בכל נסיעה.

איזה סורק ODB יש ברשותך אם מותר לשאול?

אולי גם לי שווה לרכוש אחד?

 

לפני 13 דקות, Buki כתב:

מבחינת נסיעה - כייף. זה כייף שאולי לא כל אחד יכול להבין, אין לאוטו כוח בגרוש אבל זה בשביל מעין שילוב קצת (אבל ממש קצת) יותר מודרני של פיאט 127, אונו 3 דלתות, צ'יקוויצנטו וסייזצ'טו - וגם לנציאה אפסילון  - כל הפיאטים הקטנים הבסייסים שחלמתי עליהן כשהייתי צעיר יותר. 

ואוטוביאנקי! ההיא עם הפנסים העגולים... לא זוכר את שם הדגם.

 

לפני 13 דקות, Buki כתב:

אה, ונראה לי שהתקן הישראלי לגודל מקום חניה מוגזם. אבל ממש מוגזם...

IMG_20240516_101642.thumb.jpg.f1a31617ace674609ec0b0b81cf41892.jpg

 

היא יפהייפיה אמיתית... והצבע מעלף.

עיצוב מדהים.

לא יודע למה אני מכור לרכבים קטנים (וידניים). פשוט נראית פגז. רכב שכיף להיכנס אליו ולהיות בו.

עריכה אחרונה על ידי DAHUJI
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, DAHUJI כתב:

אני זוכר שלפיאט אונו של חבר הייתה שקית במקום מיכל עודפים של נוזל הרדיאטור - זה אמיתי?

היה בהרבה פיאטים של שנות ה 80, רק זה מיכול נוזל שמשות ולא רדיאטור.

Engine_bay_compact.JPG.454bb61c5dec1f7e18b0f0b4123f9fec.JPG

 

לפני 21 דקות, DAHUJI כתב:

והייתה אפילו פיאט טיפו שהיא עם תא מטען ארוכה יותר (קראו לה Tempa אולי או משהו כזה?).

טמפרה הייתה דגם נפרד, דומה אבל לא זהה, נגיד כמו גולף וג'טה היום. 

 

לפני 21 דקות, DAHUJI כתב:

איזה סורק ODB יש ברשותך אם מותר לשאול?

יש לי מתאם כזה שעובד עם מגוון אפליקציות בטלפון ובמחשב.

 

לפני 21 דקות, DAHUJI כתב:

ואוטוביאנקי! ההיא עם הפנסים העגולים... לא זוכר את שם הדגם.

כן בהחלט גם היא. A112.

 

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 48 דקות, Buki כתב:

מבחינת נסיעה - כייף. זה כייף שאולי לא כל אחד יכול להבין,

הייתה לי בצעירותי את האחות החורגת למשפחת המיני האיטלקיות.

אינוצ'נטי 82' שלמעשה הייתה מיני מיינור בעיצוב איטלקי,

וכמו שתיארת - כיף גדול. זוכר אותה לטובה עד היום.

לא גיבורה במנוע, אבל מתנהגת כמו קארטינג.

עורר בי געגועי נוסטלגיה הפוסט שלך... :-)

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, BoazB11 כתב:

אינוצ'נטי 82' שלמעשה הייתה מיני מיינור בעיצוב איטלקי,

ב 82 היה כבר מנוע של דייהטסו שרייד? או שעדיין של מיני?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Buki כתב:

עברה כמעט שנה, לא נסעתי עם האוטו הזה הרבה, משהו כמו 1000 ק"מ או קצת יותר.

 

כמו שכתבתי, האוטו הראשון שלי שגם אחראי לזה שאני מנהל פורום טכני, היה זה.

7.thumb.jpg.1d47b77bbf0ae1d91b3a0e5ca1ea0dd2.thumb.jpg.836124b13d12708a39a831f02e32b030.jpg

 

 

אחרי בית הספר שהוא עשה לי אני כבר הייתי מגובש לגמרי רק לקח כמעט 20 שנה עד שהייתי בשל לקנות פיאט נוספת :-)

 

זמן קצר אחרי הקניה נדלקה לי ב 500 נורת Check engine, כמובן אני לא מתקרב אליה ללא סורק תקלות. פק"ל כיסים בכל נסיעה.

סרקתי, זה מתג דוושת קלאץ'. יחידה שמורכבת על הדוושה ומדווחת למחשב מנוע את מצב הקלאץ', האם מופרד או משולב.

איפסתי את התקלה, היא חזרה שוב ושוב, אז שלפתי את אחד משני הכלים העיקריים לטיפול בפיאט - ספריי מגעים. (הכלי השני הוא איזולירבנד).

ריססתי יפה על המתג בלי לפרק אותו וזהו, אין יותר קוד תקלה. ביררתי כמה עולב בארץ מתג חדש - כ 500 ש"ח. אבל הגישה לא משהו וזה קצת קשה להחליף אותו.

בטסט נכשלתי על חופש בכריות בולמים, החלפתי במוסך זוג כריות בולמים (המקוריות יקרות, הורכבו כריות של SKF שזה יצרן מיסבים מוכר מאוד, לדעתי ברמה לא פחות טובה מהמקוריות), כ 1000 ש"ח כולל עבודה. 

 

כפתור VOLUME UP שעל ההגה לפעמים מפעיל MUTE. קורה אחד להרבה לחיצות.

בהחלפת פילטר אוויר למנוע שמתי לב שכמה ברגים שמוברגים למכסה שסתומים, חרושים - שלום לטיפו 1994 :-) 

בכללי למרות שה 500 צעירה יותר ב 22 שנה יש עדיין חלקים דומים בתא המנוע, למשל  תיבת מסנן אוויר נראית אותו דבר...

 

 

מבחינת נסיעה - כייף. זה כייף שאולי לא כל אחד יכול להבין, אין לאוטו כוח בגרוש אבל זה בשביל מעין שילוב קצת (אבל ממש קצת) יותר מודרני של פיאט 127, אונו 3 דלתות, צ'ינקוויצ'נטו וסייצ'נטו - וגם לנציאה אפסילון  - כל הפיאטים הקטנים הבסייסים שחלמתי עליהן כשהייתי צעיר יותר. 

 

רוברטו ג'וליטו, המעצב של פיאט 500 (2007) עשה עבודה מצויינת, יצר מחומרים זולים ופשוטים מכוניות שנראית לטעמי פשוט מצויין, כולל עיצוב פנימי פשוט מאוד אבל מיוחד ונעים. למרות שהוא עיצב קודם לכן גם את פיאט מולטיפלה השנויה במחלוקת...

 

זה כנראה הרכב הכי קטן היום בארץ עם שתי שורות מושבים, אורך 3.57 מטר (להשוואה Leapmotor T03- אורך 3.62 מטר).

 

אבל הפרקטיקה סבירה מאוד - מי שהיה לו את הכבוד המפוקפק לפגוש אותי ראה שאני די שונה במידות גוף מסטודנטית ממוצעת שהן הקל העיקרי של הדגם (אבל לא של הידני...)

נוח לי לצאת ולהכנס,  נוח לשבת, נוח לנהוג, יותר מרווח מקיה פיקנטו ושות'.

במושב האחורי לא נסיתי לשבת, לא בטוח שאצליח לצאת אחרי שאכנס. 

 

אה, ונראה לי שהתקן הישראלי לגודל מקום חניה מוגזם. אבל ממש מוגזם...

 

IMG_20240516_101642.thumb.jpg.f1a31617ace674609ec0b0b81cf41892.jpg

 

 

החניה שלך ברוחב 2.5 מטרים.

זה תקן יחסית חדש.. אצלי בבניין (מתחילת המילניום) החניות ברוחב 2.10 והפער של עוד כמה ס"מ מורגש מאוד...

התקלות הקטנות שציינת מבאסות מהבחינה של איכות החומרים בעיניי.. כאילו אלו דברים שברוב הרכבים שהיום בשוק, לא אמור לקרות להם כלום למשך שנים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

זה למה בקושי רואים פיאטים מלפני 20 שנה על הכביש אבל יחסית הרבה יפניות ואפילו גרמניות.

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש,

אין ממה לחשוש, רכב אמין ופשוט שאין שם עם מה להסתבך.

היה לנו פיאט 500 שנת 2009 מנוע 1.4 ידנית, אחד הרכבים הכי כיפיים שהיו לי ולאשתי. גם בהיבט של אמינות לא זכוק לי שום דבר רע. היו כמה שטויות של איכות חומרים אבל זה היה זניח.

אם היה לי צורך ברכב קטן בנזין קל הייתי חוזר אליו.

בעתיד משתעשע ברעיון של אבארט כשזה יתאפשר ויהיה כלכלי עבורי (כנראה תהיה יד שניה כי החדשות זה כבר חשמלי).

אגב אני אישית הייתי יורד כמה שנים אם צריך בשנתון וקונה אחת עם ק''מ ויד נמוכים.

  • אהבתי 1

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, EliC25 כתב:

החניה שלך ברוחב 2.5 מטרים.

זה תקן יחסית חדש.. אצלי בבניין (מתחילת המילניום) החניות ברוחב 2.10 והפער של עוד כמה ס"מ מורגש מאוד...

התקלות הקטנות שציינת מבאסות מהבחינה של איכות החומרים בעיניי.. כאילו אלו דברים שברוב הרכבים שהיום בשוק, לא אמור לקרות להם כלום למשך שנים...

 

 

החניה אכן 2.5 מטר עד לקצה הפנימי של הקו המקווקו, הקו עצמו מוסיף עוד איזה 10 ס"מ. 

 

ועדיין כשאני חונה שם עם ברלינגו בין שני קורסאברים גדולים זה די צפוף, אז 2.10 בכלל בעייתי. 

 

לגבי תקלות קטנות, היו לי לא מעט תקלות כאלה בטיפו 1994, אז אותי זה לא מפתיע.

 

מצד אחד מבאס, מצד שני זו הסיבה שאוטו מודל 2016 עם ק"מ נמוך עולה 20 אלף ש"ח ולא 40-50. 

 

 

לפני 8 דקות, system_x כתב:

בעתיד משתעשע ברעיון של אבארט כשזה יתאפשר ויהיה כלכלי עבורי (כנראה תהיה יד שניה כי החדשות זה כבר חשמלי).

אני משתעשע ברעיון של ה Twinair  טורבו 2 צילינדרים שיש כאלה בכלום כסף, חלקן אפילו נדמה לי עם 6 הילוכים.  

 

מעניין עד כמה המנוע הזה בעייתי מבחינת אמינות כשהוא משומש נגיד 10 שנים על הכביש. 

ממש לא נפוץ ואין מידע. 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי בזמנו אמרו להתרחק, אני אוהב להסתכן אבל שם זה היה נשמע יותר מדיי.

הטוין אייר וה 1.4 עם אותו הספק כזכור לי של 100 כ''ס, אישית הייתי מעדיף את ה 1.4 האמין שגם נמכר בסכומים דומים אך מתפרסם לעיתים רחוקות בהרבה.

יום יבוא אקנה אבארו ידנית (אולי כשיהיה רכב מהעבודה).

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פיאט 127 עם המנוע הזה (באיטרציה הראשונה) היה הרכב הראשון שעליו נהגתי אחרי שקיבלתי רישיון נהיגה. הדבר הראשון שלמדתי הוא להתניע אותו בירידה, כי בבוקר הסטרטר לא הצליח לעשות זאת, גם בקיץ.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...