Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: טסלה מודל 3 - לונג ריינג' דואל מוטור


discoTD5

פוסטים מומלצים

המבחן המלא פורסם ב CAR-PAD ממש כאן

 

אתמול הודיעה טסלה על הוזלת חלק מהדגמים כך שרכב המבחן עולה כמה אלפי שקלים פחות ממחירו בעת הפרסום. 

 

להלן התקציר,

 

הטסלה מודל 3 שעם הגעתה לישראל הפכה לאטרקציה שמצטלמים לידה ושולחים בווטסאפ המשפחתי או עם החבר'ה, זכתה בישראל להצלחה עצומה, ויש לה חלק משמעותי במהפכה החשמלית המתרחשת ברגעים אלו על כבישי ישראל.

 

כותב שורות אלו לא היה מחובבי המותג, ההייפ נראה לי מוגזם, והאהדה למותג שהפכה לכת אלימה מילולית כלפי כל ביקורת, נראו לי כמועדון שאני לא רוצה להיות חלק ממנו.

 

ואחרי כל ההקדמה הזו, הטסלה מודל 3 החדשה, בדגם הלונג ריינג', דואל מוטור המככבת במבחן הזה היא אחת המכוניות הטובות בהן נהגתי, ומספקת VFM גבוה מאוד למי שיחליט לרכוש אותה. 

 

העיצוב החיצוני של מודל 3 החדשה, עבר עדכונים קלים, ועדיין נותר מזוהה כל-כך עם דגמי טסלה האחרים.  בסה"כ למרות שהתרגלנו לעיצוב החיצוני אחרי אלפי טסלות הנעות על כבישי ישראל, העיצוב נותר מודרני, נקי מאוד ו'לא מתאמץ'.

 

20240331_183452.jpg.ca3f9e42671244436a363b26902a9481.jpg

 

העיצוב הפנימי הוא בהחלט משהו ששווה להתעכב עליו. מי שלא התנסה ברכבי טסלה מומלץ מאוד לעצור כאן, ולהתבונן בתמונות. כמעט ואין כפתורים או מתגים. דשבורד אופקי לחלוטין, בו מוטמעים ומוסתרים פתחי מיזוג. מסך מולטימדיה מרכזי בגודל 15.4'' השולט בכל מערכות הרכב, לרבות שילוב ההילוכים עם החלקה קדימה במקום המתאים לטובת שילוב ל D, החלקה אחורה לטובת R ולחיצה ל P. מה עושים אם המסך מתקלקל, יש כפתורי גיבוי מעל המראה הפנימית המרכזית. שני משטחי טעינה מתחת למסך המולטימדיה, וקונסולה מרכזית שימושית עם תאים גדולים לאיחסון. מול הנהג הגה תלת חישורי בגודל מושלם, עבה בדיוק במידה ועליו שתי גלגלות לטובת שליטה בפונקציונליות השונה בהתאם לבחירה. נקי, נקי, נקי.

 

20240331_185516.jpg.fd8ebd7e21a718898e3b56b1616ec5bc.jpg

 

מושב הנהג נמוך יחסית אולם עם מגוון אפשרויות כיוון חשמליות, וכל נהג יוכל למצוא את תנוחת הנהיגה הנוחה לו.

 

מאחור המרווח ראוי הודות לבסיס גלגלים של 2.875 מטר, אולם פחות אהבתי את תנוחת הישיבה הנמוכה מדי לטעמי. יושבי המושב האחורי יהנו גם ממסך מולטימדיה פרטי בגודל 8''.

 

בטסלה כמו בטסלה, לא משחררים נתונים מדויקים אז נדרשה מעט נבירה במאגרי מידע שונים כדי לומר בסבירות גבוהה כי סוללת הרכב בקיבולת 78.1Kwh ברוטו, ו 75Kwh נטו, כלומר מה שזמין באמת לטובת נסיעה. יכולת הטעינה היא 11Kw בטעינה איטית AC ו 250Kw בטעינה מהירה DC. הטווח המוצהר עומד על 629 ק"מ בתקן WLTP. (לדגם ההנעה האחורית טווח מוצהר של 513 ק"מ). רכב המבחן בגירסת Dual Motor עושה שימוש בשני מנועים – מנוע קדמי בהספק של 212 כ"ס ואחורי בהספק של 279 כ"ס, וביחד נהנית הטסלה הזו מהספק משולב של 491 כ"ס ומעל 50 קג"מ.

 

20240331_183416.jpg.9ac2c2be3e3f235831da8b955ee6d88d.jpg

 

נהיגה בכבישים מהירים עוברת בנינוחות, אם אתם מצליחים לרסן את הילד שבכם שיושב על כתף ימין ולוחש "תלחץ נו, תלחץ! מה אתה נוהג כמו לקוח של מחלקה גריאטרית, תלחץץץץ!".

 

הנוחות טובה עם זאת הרכב מכויל יותר לכיוון הקשיח, מעט רעשי רוח ומעט זמזום שמגיע והולך, של משהו שלא מהודק עד הסוף. סה"כ נפלא. ואז אתה מגיע לכבישים מפותלים והטסלה הזו זורקת לכביש קלף מפתיע למדי. אחיזת כביש משובחת, תוך שהיא מציגה התנהגות מהודקת מאוד ומדוייקת מאוד, והגה שמאפשר לכל המשחקים האלה להתרחש. אני לא זוכר רכב חשמלי שמתנהג כל-כך טוב, ולמעשה בודדות המכוניות שמשתוות לאיכות הניהוג של הטסלה הזו, ואז אתה נזכר שבסטלה אומרים שהמודל 3 היא 'ספורט סדאן' וזה בדיוק מה שהיא. ספורט סדאן משובחת.

 

לאורך מאות ק"מ של מבחן צריכת חשמל של 14.1Kw ל 100 ק"מ, דבר שמביא את הטווח המחושב לכ 540 ק"מ. אמנם רחוק מהטווח המוצהר, אבל בסגנון הנהיגה זה נתון מרשים מאוד. נהיגה 'חסכונית' הביאה את צריכת החשמל לכדי 11.1Kw ל 100 ק"מ, כלומר טווח מחושב של 675 ק"מ. האמת ככל הנראה באמצע. איך שלא תהפכו את זה, למודל 3 החדשה טווח נסיעה מרשים מאוד.

 

לחובת הטסלה ניתן לציין כמה דברים, ראשית אין אפשרות לבחור את עוצמת הרגנרציה, וחבל. מי שרגיל לנהוג עם רגנרציה גבוהה מחפש אותה, ומי שלא רגיל, לא יאהב את ההתנהגות בעת עזיבת דוושת התאוצה. את השימוש במסך הראשי לכל פעולה מצאתי כלא נוח, בוודאי כשהבסיס שלי להשוואה הוא הממשק של יונדאי. עם זאת, בהשוואה לכלי רכב אחרים בהם מנסים לחקות ללא הצלחה את הממשק של טסלה, זה של הרכב הוא המוצלח ביותר שנתקלתי בו, מה שאומר שניתן לאלף גם קופי אדם לממשק הזה.

 

20240331_183345.jpg.ccbf4407ef42b5c04197ec571c1df8c9.jpg

 

מחירה של המודל 3 מתחיל ב 221,200 ₪ לדגם ההנעה האחורית בצבע לבן, ללא תוספות. דגם ההנעה הכפולה לונג ריינג' כבר עולה 254,143 ₪ ואילו רכב המבחן עם הצבע הכחול העמוק עולה 262,498 ₪.

 

למרות שאינני מחובבי הכת, ולמרות שאני מסתייג מממשק ההפעלה, הטסלה מודל 3 החדשה, בדגם הלונג ריינג' דואל מוטור היא אחת המכוניות המשובחות בהן נהגתי לאחרונה. 

 

 


לצפייה במאמר המלא

  • אהבתי 5
  • רעיון טוב! 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אחרי שבדקת את שלושת הספורט סדאן החשמליות עם כוח סוס מופרך, לאיזה תובנות הגעת? איך אתה מדרג את שלושת הרכבים? למי מתאים כל אחד?

לדעתי הסיניות עדיין לא הגיעו לרמת ליטוש של הטסלה, ונמכרות במחירים זהים או גבוהים יותר. ורכיב הפחת שלהם נותר לא ידוע, אבל ללא ספק האקספנג נותרה היפה בחבורה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יופי זה בעיני המתבונן, 

מבין השלוש, ללא התחשבות במחיר - ככל הנראה שהייתי יוצא עם הטסלה, שעולה היום 241.0 אש"ח בצבע לבן סטנדרטי.

האקספנג מצוינת, איכותית, נהדרת ועולה 280.0 אש"ח.

הסיל עולה גם היא 240.0 אש"ח.

 

שלושתן מצוינות, כל אחת בדרכה וכל אחת במה שהיא מביאה עימה.

אין כאן בחירה שגויה או לא נכונה.

אני יכול להבין למה מסתייגים מתא הנהג של הטסלה, ולמה מעדיפים את הממשק של הסיל שממש רואים את ההתקדמות בתכנון תא הנוסעים שעברה החברה מהאטו 3 המצועצע, דרך הדולפין ועד לסיל. אגב, ה'האן' של סיל לא במשחק הזה. היא לטעמי פחות טובה משמעותית משלוש המכוניות הרשומות. 

 

אז מתוך השלוש האלה, אני הייתי 'משלים' עם המוזרויות של טסלה ובוחר בה בזכות התנהגות הכביש הנפלאה.

 

אבל אם אני צריך היום לשימושים שלי רכב חשמלי משפחתי שימושי, נוח ויעיל - אין לי בכלל התלבטות. איוניק 5. 

  • אהבתי 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה יואב. מאוד נהנה לקרוא את הסקירות שלך, מאוד מקצועי, ענייני ומתומצת.

אין לי ספק שמבחינת יעילות אנרגטית הטסלה היא המובילה. לטעמי גם יונדאי נחשבים ליעילים בהיבט הזה (קונה ואיוניק חשמלי דגם קודם).

מבחינת תוכנה ואפליקציה, טסלה מובילה בפער מעל כולם.

מפריע לי היעדר ידית איתות בדגם המחודש. ייתכן שמתרגלים לזה, אבל מה עושים בכיכר לקראת היציאה? איך יודעים איפו לחצן האיתות הרלוונטי?

איך הסתדרת עם זה יואב במהלך המבחן?

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 54 דקות, meir_gi כתב:

איך יודעים איפו לחצן האיתות הרלוונטי?

לחצן האיתות נמצא על ההגה, בחישור השמאלי.

טוב? לא. מתרגלים? לא. מעצבן? כן. 

כל עוד האיתות יעבוד בטסט, אני לא רואה בעיה... 🤔

 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי זה לא מעצבן, התרגלתי לזה מאוד מהר.

 

האיוניק 5 אכן מכונית מעולה, אבל המחיר שלה עלה משמעותית מאז ההשקה. (מצד שני, גם אצל טסלה המחירים עלו. מי שיצאו מורווחים מאוד מהסיפור הם אנשים כמוני, שהזמינו את הצורה הישנה וקיבלו את הצורה החדשה במחיר של הצורה הישנה, מה שמבטא הנחה של כ-13 אלף ש"ח במקרה של ה-SR)

אבל בעיניי המינוס הכי גדול שלה זה שהיא נחשבת גניבה. נכון לכתיבת שורות אלה לא נגנבה אף טסלה בארץ (למעט איזה סיפור על ניסיון להונאת ביטוח) בעוד שהאיוניק 5 ו-6 גניבות למדי.

 

האיוניק גם יותר קונבציונאלית וסטנדרטית.

 

בל נשכח עוד יתרון של טסלה - עמדות הסופר צ'רג'ר שלהם. יחס מהירות ומחיר הכי טובים שיש כרגע.

 

טווח נסיעה של כ-600 ק"מ זה אכן מרשים וזה קרוב להצהרת היצרן. אומרים שהטווח שמוצג ברכב הוא בתקן אחר מזה שטסלה מציגים באתר ולכן מקבלים טווח נמוך יותר.

 

יתרון משותף של קיה\יונדאי ושל טסלה - הטווח שמוצג במחשב הרכב די ריאלי.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה שהאיוניק נגנבת כ"כ היא בגלל שיש לה v2l. ואפשר להשתמש בבטריה לשימושים אחרים. אף אחד לא גונב איוניק לחלקי חילוף. בגלל זה גם לא גונבים טסלה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך ההתנהגות של הטסלה ביחס למכוניות סדאן ספורטיביות רגילות כמו סדרה 3?

מצחיק שסדרה 3 הכי זולה עם מנוע 2 ליטר טורבו 156כס עולה 300אלף!

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, דניאל1983 כתב:

איך ההתנהגות של הטסלה ביחס למכוניות סדאן ספורטיביות רגילות כמו סדרה 3?

לא יודע לענות.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 48 דקות, פורום רכב כתב:

צ'רלי icar 03 ג'פון חדש מרשים ביותר במחיר 

המ- 15.000 $ בסין שווה לבדוק ביוטיוב

צ.ל. צ'רי

העתק של רובר

לא הבנתי דבר ממה שרשמת כאן. 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, guy.a כתב:

בגלל זה גם לא גונבים טסלה. 

לא גונבים טסלה כי זה הרבה יותר קשה מרכב מסורתי.

הבחור דיי מסכם הכל בנושא:

https://tesla-israel.co.il/האם-אפשר-לגנוב-טסלה-סקירת-מנגנוני-ההגנ/

  • אהבתי 1

טסלה 3 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...