Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1033 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בחלק מהמכללות היום ניתן להתחבר למחשב וירטואלי מרחוק ולעבוד על כל התוכנות מהבית.

 

בכל מקרה, מהיכרות שלי מחשבים ניידים Hp לא הכי מוצלחים ונתקלתי בלא מעט בעיות במחשבים חדשים לחלוטין. 

מניסיון שלי, Lenovo מסדרת Thinkpad או Dell מסדרת Latitude עושים אחלה עבודה. 

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)
לפני 5 שעות, borsood כתב:

כל הדיונים פה מאד מעניינים אבל המלצה לדגם עוד לא ראיתי ☹️

 

 

https://ksp.co.il/web/item/214970

3450 ש"ח באילת. שים לב שמגיע ללא מערכת הפעלה ותצטרך להשיג רשיון windows בנפרד. בעבר ניתן היה לקבל רשיון מהאוניברסיטה, מניח שזה המצב גם היום.

 

אופציה נוספת, אותו מחשב עם מעבד i5 במקום i7 אבל עם כרטיס מסך חיצוני (אם כי בסיסי למדי), באותו מחיר:

https://ksp.co.il/web/item/241124

עריכה אחרונה על ידי RedLabel
  • אהבתי 1

"ai motoare capul doare"

פורסם
לפני 7 שעות, borsood כתב:

ה שאומר שאולי צריך מעבד קצת חזק על חשבון HD, או אם יש 32GB בתקציב (לא ראיתי).

 

להפך.

אמרו I5 עדיף. לפחות 16GB. לפחות 512GB. אם נכנס, כרטיס מסך בסיסי.

אוסיף, מסך לא יותר מ-2K.

מכאן והלאה, בטח אם יש נייח, הייתי הולך על משקל קל וחיי סוללה.

הבעיה עם חיי סוללה שקשה למצוא את הנתון אלא אם הדגם הספיציצי נבחן באתר רציני.

 

תחרוש את המבחנים של Just Josh בטיוב ולך על ההמלצה שלו לתקציב, בכפוף לאחריות שאפשר לקבל בארץ:

https://www.youtube.com/channel/UCtHm9ai5zSb-yfRnnUBopAg

 

נ.ב. אפשר ללכת על מעבדים של AMD. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=6ZJFciRzxBI - אבל הביקורות על התמיכה של אסוס בארץ לא משהו.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אני חושב שמשקל זה סופר חשוב, הוא הולך לסחוב את הלפטופ 4-5 שנים על הגב. עדיף שיהיה קל יחסית ולא גדול מדי.

לדעתי 13.3 או 14 אינץ' זה ה-Sweet spot למחשב סטודנט.

אם הוא הולך לשכור דירה אז הייתי גם מציע לקנות מסך 24\27 שיהיה נוח לעבוד איתו ואולי אפילו סט של עכבר ומקלדת כדי שיוכל לשמש תחליף לשולחני.

לפני שעתיים, RedLabel כתב:

אופציה נוספת, אותו מחשב עם מעבד i5 במקום i7 אבל עם כרטיס מסך חיצוני (אם כי בסיסי למדי), באותו מחיר:

https://ksp.co.il/web/item/241124

לדעתי זו אחלה בחירה.

שווה לבדוק גם אם יש מבצעי סטודנטים (שיש לפעמים בתקופה הזו) ואז אפשר לקנות מחשב עם אחריות יותר ארוכה או עם מפרט יותר טוב בתקציב דומה.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
לפני 16 דקות, dorsht כתב:

אם הוא הולך לשכור דירה אז הייתי גם מציע לקנות מסך 24\27 שיהיה נוח לעבוד איתו ואולי אפילו סט של עכבר ומקלדת כדי שיוכל לשמש תחליף לשולחני.

 

במקרה כזה שווה לדעתי לקנות גם תחנת עגינה, משהו בסגנון הזה:

https://www.aliexpress.com/item/1005005501127194.html

לא יקר והרבה יותר נוח, הכל יושב על כבל טייפ C אחד במקום להתחיל לחבר מטען, מסך ו USB בנפרד.

"ai motoare capul doare"

פורסם
לפני 8 שעות, borsood כתב:

כל הדיונים פה מאד מעניינים אבל המלצה לדגם עוד לא ראיתי ☹️

לקחתם את ה"הנדסה" רחוק מדי. הכוונה הייתה שזה לא סטודנט למשפטים שרק קורא PDFים וכותב מסמכי וורד.

מה שאומר שאולי צריך מעבד קצת חזק על חשבון HD, או אם יש 32GB בתקציב (לא ראיתי).

אני מניח שאם יהיו תרגילים או פרוייקטים תובעניים ישתמש בנייחים שבבית או בחווה שבמוסד הלימודים. זה עוד קצת רחוק, אבל את המחשב צריכים עכשיו.

 

אודה למי שיכול להציץ במה שנמכר היום ויתן תובנות, רצוי דגמים, מועד הנסיעה לאילת מתקרב.

 

רק עכשיו אמרת שיש גם נייח, אז לפני זה היה בעיה להמליץ.

במקרה כזה, שיהיה הכי קל ונייד שאפשר.

מה עם טאבלט, יש בקנה?

אם כן, אז כל מחשב 14 אינץ מסדרה טובה יהיה טוב. להקפיד על מסך עם בהירות 300 nits לפחות.

עם פשרה באיכות בניה (פלסטיק ולא אלומיניום):

https://ksp.co.il/web/item/267809

עם כרטיס חיצוני ובהירות גבוהה, אבל זה אסוס:

https://ksp.co.il/web/item/272493

יש כזה גם בלי כרטיס חיצוני, אבל במקרה כזה כבר הייתי מעדיף ideapad slim 5.

פורסם
לפני 10 שעות, RedLabel כתב:

ת, אותו מחשב עם מעבד i5 במקום i7 אבל עם כרטיס מסך חיצוני (אם כי בסיסי למדי), באותו מחיר:

https://ksp.co.il/web/item/241124

עריכה אחרונה לפני 10 שעות על ידי RedLabel (הצג היסטוריית עריכה)

 

זה מחשב שמגיע עם לינוקס, כן?! 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

כן, אובונטו זו הפצה של לינוקס.

אבל אין שום בעיה לפרמט ולהתקין ווינדוס, אני גם קניתי לפטופ שהגיע עם אובונטו.

 

אם הוא יהיה סטודנט להנדסת תוכנה יש מצב שאפילו יהיה לו שימושי. אולי גם בהנדסת חשמל.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
בתאריך 22.8.2023 בשעה 21:22, falou כתב:

מה אני אגיד לך, אם מערכת ההפעלה של אייפון היא מאבק, לימודי הנדסה הולכים להיות קשים...

אני מניח שנכתב בחצי-הומור, אבל ברצינות: זאת חתיכת נורה אדומה לחיים.

מילא ללימודים, אבל לעבודה עצמה? ההגדרה המעשית של מהנדס בעבודה אמיתית ובמציאות אמיתית - זה אחד שפעם בשבוע נתקל בממשק לא מוכר, ונדרש לפענח אותו ולגרום לו לעבוד.

 

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

הניסוח היה הומוריסטי, אבל הכוונה אמיתית.

 

אני מודע לזה שגדלתי בתקופה שלפני ה-GUI, עבדתי על MF, מה שאומר שהתחשלתי לאורך זמן במס׳ לא קטן של מממשקים לאורך האבולוציה שלהם. עבדתי גם על אופיס וגם על לוטוס 123 וגם על לוטוס נוטס וגם על כל מיני מערכות שפעם היו מפתחים נקודתית לזה ולהוא וגם וגם וגם, והתרגלתי לא להתרגל.

 

אבל אני, בסופו של דבר, יוזר. יותר מתקדם אולי מהממוצע, אבל יוזר. לא קרוב להיות מהנדס.

בתור יוזר אני יכול לאמר שההבדלים בין iOS לאנדרואידים השונים (ובינם לבין עצמם), לא מהותיים. יענו, אין שומדבר שממש משנה את הפונקציונאליות והשימושיות של המכשיר שאפשר לעשות בזה ואי אפשר באחר. הם רק מתנהגים קצת אחרת, ויחסית כולם מאוד גמישים למשתמש. יענו, אין שומדבר שאתה יכול לגרום למערכת אחת לעשות שהשנייה לא.

 

אני חושב שמישהו שהולך להתעסק במערכות טכנולוגיות צריך מידה בריאה של עקשנות, סקרנות ויכולת ללמוד ולהבין לוגיקה של מערכת. אם מישהו מתקשה מול טכנולוגיה, אז הייתי באמת בודק מה כיוון הלימודים המתאים. 

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, falou כתב:

 

זה מחשב שמגיע עם לינוקס, כן?! 

כתבתי את זה:

לפני 13 שעות, RedLabel כתב:

שים לב שמגיע ללא מערכת הפעלה ותצטרך להשיג רשיון windows בנפרד. בעבר ניתן היה לקבל רשיון מהאוניברסיטה, מניח שזה המצב גם היום.

 

גם אם לא יקבל רשיון מהאוניברסיטה הוא יכול לקנות רשיון לווינדוס במה שנשאר מהתקציב, ואם הולכים על איזה רשיון שוק אפור העלות בכלל זניחה.

עריכה אחרונה על ידי RedLabel

"ai motoare capul doare"

פורסם
לפני שעתיים, falou כתב:

אני חושב שמישהו שהולך להתעסק במערכות טכנולוגיות צריך מידה בריאה של עקשנות

 

אינטואיטיבית זה אולי נכון לרוב, מעשית, אחד המפתחים המבריקים שעבדתי איתו לא טרח להכניס את מספר הטלפון של אישתו לסלולרי כי לא התחשק לו ללמוד לתפעל את פונקצית הזכרון (נוקיה מאי שם בתחילת שנות ה-2000). הוא זכר וחייג ידנית את כל המספרים.

פורסם

לאחר תחינות הוגדל מעט התקציב ונקנה המחשב הזה באילת מחשב נייד Lenovo Yoga Slim 6 14IRP8 82WV0041IV

 

אז עכשיו אפשר להתבזר לפי מיטב מסורת העוף...

 

בתאריך 22.8.2023 בשעה 18:12, Gosser1860 כתב:

לא היה את זה בזמנו בזולות. אם כן, אפשר לשקול. מצד שני איכות בניה זה עדיין מאפיין חשוב שעדיף לא להתפשר עליו.

שווה לחכות עם הקניה עד שידע לאיזה פקולטה הוא הולך ואילו תוכנות הוא יצטרך.

אז יש בסדרה הזו של לנובו.

 

לצערי קניית המחשב הייתה נחוצה עכשיו ולכן גם ההסתכלות כמה שנים קדימה למרות שהרבה דברים עוד לא סגורים.

טאבלט ושאר ירקות יקנו עם תחילת הלימודים ממש.

 

בתאריך 22.8.2023 בשעה 21:22, falou כתב:

מה אני אגיד לך, אם מערכת ההפעלה של אייפון היא מאבק, לימודי הנדסה הולכים להיות קשים...

קשה יש רק בלחם 😋

אולי הגזמתי, אבל אחרי כמה חודשים עם האייפון הוא החליט שנמאס לו, וכשבאה ההזדמנות נתן אותו לאחותו שמרוצה עד הגג וחזר לאנדרואיד. כולם שמחים.

 

בתאריך 23.8.2023 בשעה 00:43, Liviur כתב:

תשמע - אפשר לדבר על זה עד מחר :) אבל בסופו של יום יש בדיוק 2 קומפיילרים סטנדרטים בתעשיה בהקשר המצומצם הזה:

1. gcc

2. clang/llvm

לא לזלזל בmsvc! אולי באיזורי הפיתוח שלך הוא לא קיים, אבל יש כמה אספקטים שהוא מוביל בהם (קורוטינות לדוגמה).

ולא לערבב עם סטודיו שגוסס לו לאיטו בגלל vscode.

גם intelc חוזר לחיים אחרי כמה שנות דשדוש.

 

בתאריך 23.8.2023 בשעה 06:41, Liviur כתב:

לא הייתי קונה היום נייד בלי ssd.

אפילו הזבל של הזבל מגיע עם SSD. רובם הם MVME M.2

 

בתאריך 23.8.2023 בשעה 11:35, Ooga כתב:

למה שסטודנט עושה ב 4 שנות לימודים, הוא לא יראה הבדל בין מחשב עם כרטיס חיצוני לבין מחשב בלי.

זו גם ההערכה שלי במיוחד לכרטיסים מהדור האחרון של אינטל, אבל נראה מה יהיה.

 

לפני 5 שעות, falou כתב:

זה מחשב שמגיע עם לינוקס, כן?! 

בבית רוב הדסקטופים (וגם thinkpad עתיק) מריצים לינוקס כך שמהבחינה הזו אין בעייה, אבל בנייד חדש יש תמיד בעיות גם אם הלינוקס מותקן מראש. חלפו הימים עם הסבלנות לשבת יום-יומיים עם ההתקנות והרשיונות של win.

 

תודה לכל מי שעזר וכיוונן אותי.

 

 

  • רעיון טוב! 1

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם
לפני 4 שעות, hans כתב:

אני מניח שנכתב בחצי-הומור, אבל ברצינות: זאת חתיכת נורה אדומה לחיים.

מילא ללימודים, אבל לעבודה עצמה? ההגדרה המעשית של מהנדס בעבודה אמיתית ובמציאות אמיתית - זה אחד שפעם בשבוע נתקל בממשק לא מוכר, ונדרש לפענח אותו ולגרום לו לעבוד.

 

איזו הגזמה...

שום נורה אדומה, לא לחיים ולא ללימודים.

לא הסתדר לו עם אייפון, קנה טלפון אחר והמשיך הלאה.

 

אין שום סיבה להתעקש על משהו לא נוח.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם (נערך)

עריכה - לא משנה

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

×
×
  • תוכן חדש...