Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1223 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מישהו נכנס ברכב של אבי רכב משנתון 96 

הנזק ללא ספק מספיק רציני כדי להוריד את הרכב מהכביש 

אממה שאין לרכב מחירון 

לפי לוח יד 2 זה שווה 3000 ש"ח 

אבל תכלס הרכב מתפקד  מבחינה ביצועית מעולה והמכה היתה מאחור כך שלסדר את זה זה עדיין בגדר האפשרי 

אבל זה בהחלט יכול לעלות 4000 שח 

השאלה מה ניתן לעשות 

והאם הביטוח ייתן יותר מ"מחירון" והאם שייך להפוך את הרכב לאספנות בכזה גיל ואז יהיה לו מחירון ונוכל לתבוע את עלות התיקון

פורסם

הצחקת אותם 🤣

הביטוח ינסה לתמחר את הסכון המיזערי ביותר שהוא חייב.

אספנות? תצטרך לחכות עוד 3 שנים בכדי שהוא יכנס לסטטוס זה, גם אז לא כל רכב שמקבל סטטוס אספנות שווה יותר מסכום הגריטה שלו.

  • אהבתי 1

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

אם אתם מעוניינים להמשיך להשתמש ברכב, אתם צריכים לבקש מהשמאי להעריך את הנזק בסכום הגבוה ביותר שעדיין לא גורם לירידת הרכב מהכביש - למרות שהסכום נמוך יותר מגובה הנזק.

כך תקבלו חלק מהנזק (+ דמי השמאות) ותוכלו עדיין להמשיך להשתמש אתו.

זו פרוצדורה מוכרת לשמאים, רק תדגיש לו את הנקודה.

אפשר למשוך עד לאספנות אבל אם הכוונה היא להעלות את הערך של הרכב בכדי למכור זה כמעט תמיד לא כלכלי.

  • רעיון טוב! 1

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

פורסם

הבנתי ש בהערכת נזק 60% משווי הרכב הביטוח של המזיק ידרוש טוטאלוס  מה שמשאיר לי טווח של נזק רק כ 1700 שח ......

בקיצור לא תמיד שווה להנזק הפעם באמת יצאנו עם נזק 

פורסם
לפני 18 שעות, tinoki כתב:

אם אתם מעוניינים להמשיך להשתמש ברכב, אתם צריכים לבקש מהשמאי להעריך את הנזק בסכום הגבוה ביותר שעדיין לא גורם לירידת הרכב מהכביש - למרות שהסכום נמוך יותר מגובה הנזק.

כך תקבלו חלק מהנזק (+ דמי השמאות) ותוכלו עדיין להמשיך להשתמש אתו.

זו פרוצדורה מוכרת לשמאים, רק תדגיש לו את הנקודה.

אפשר למשוך עד לאספנות אבל אם הכוונה היא להעלות את הערך של הרכב בכדי למכור זה כמעט תמיד לא כלכלי.

אפשר לבקש אבל לדעתי אף שמאי לא יעשה את זה.

הדרך הנכונה היא לתקן את הרכב בלי הערכת שמאי ולתבוע את הפוגע על סמך הקבלה מהמוסך.

פורסם

עצה רעה. חברת הביטוח לא תשלם יותר משווי הרכב, וגם אם תתבע אותה בבית משפט, תפסיד. השבת הנזק לקדמותו מסתכם בפיצוי בשווי השוק של הרכב.

:turn-l:
פורסם

בוא נעשה חושבים

 

שמאי קובע אובדן מוחלט

ערך הרכב 5000 ש"ח נניח

כמה תשלם חברת הביטוח 5000 ש"ח מינוס 10% ערך הגרט כלומר 4500 ש"ח והגרוטאה נשארת אצלך.

 

לכן זה הסכום שחברת הביטוח תהיה מוכנה לשלם גם על תיקון הרכב. כמובן על סמך חשבונית של המוסך. בלי שמאות.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם (נערך)
לפני 16 שעות, yuvk כתב:

עצה רעה. חברת הביטוח לא תשלם יותר משווי הרכב, וגם אם תתבע אותה בבית משפט, תפסיד. השבת הנזק לקדמותו מסתכם בפיצוי בשווי השוק של הרכב.

לפות"ש חשוב שהרכב לא יורד מהכביש לכן זו עצה מעולה. אתה אומר שבבימ"ש הוא יפסיד כלומר לא יקבל גרוש- על מה אתה מסתמך?

עריכה אחרונה על ידי 2pac
פורסם (נערך)

להבהיר: אינני משפטן.

אני מסתמך על עקרון בסיסי בנזיקין שנקרא השבת המצב לקדמותו, שאומר שהפיצוי לתובע צריך להחזיר אותו למצב שהיה לפני המאורע, ולא מעבר לכך (כלומר הוא לא אמור להרוויח מהפיצוי). כשמדובר במכונית משומשת שיש כמותה דומות בשוק, תשלום של שווי המכונית הוא השבת המצב לקדמותו, כי הוא מאפשר לקנות מכונית דומה במקומה. אם התיקון עולה מעבר לשווי המכונית, התובע צריך לפעול ולמזער את נזקיו, כלומר לגרוט את המכונית ולרכוש אחרת, דומה. אם הנתבע בוחר שלא לעשות כן, זו בעיה שלו.

אם פות"ש יבחר לתקן את המכונית על חשבונו הוא עלול לגלות שהפיצוי שיקבל לבסוף יהיה קטן בהרבה ממה ששילם.

בנוסף, על נזק של מעל 50% חל אבדן גמור/להלכה:

 

ס' 6) ב) לתקנות הפיקוח על עסקי ביטוח (תנאי חוזה לביטוח רכב פרטי), תשמ"ו-1986) להלן: הפוליסה התקנית) קובע: "קבע שמאי מוסמך כי שיעור הנזק שנגרם לרכב הוא לפחות 50 אחוזים משווי הרכב סמוך לפני קרות מקרה הביטוח, רשאי המבטח לפצות את המבוטח כאילו היה אובדן גמור (להלן: אבדן גמור להלכה)".

 

עריכה אחרונה על ידי yuvk
:turn-l:
פורסם
לפני 5 שעות, yuvk כתב:

להבהיר: אינני משפטן.

אני מסתמך על עקרון בסיסי בנזיקין שנקרא השבת המצב לקדמותו, שאומר שהפיצוי לתובע צריך להחזיר אותו למצב שהיה לפני המאורע, ולא מעבר לכך (כלומר הוא לא אמור להרוויח מהפיצוי). כשמדובר במכונית משומשת שיש כמותה דומות בשוק, תשלום של שווי המכונית הוא השבת המצב לקדמותו, כי הוא מאפשר לקנות מכונית דומה במקומה. אם התיקון עולה מעבר לשווי המכונית, התובע צריך לפעול ולמזער את נזקיו, כלומר לגרוט את המכונית ולרכוש אחרת, דומה. אם הנתבע בוחר שלא לעשות כן, זו בעיה שלו.

אם פות"ש יבחר לתקן את המכונית על חשבונו הוא עלול לגלות שהפיצוי שיקבל לבסוף יהיה קטן בהרבה ממה ששילם.

בנוסף, על נזק של מעל 50% חל אבדן גמור/להלכה:

 

ס' 6) ב) לתקנות הפיקוח על עסקי ביטוח (תנאי חוזה לביטוח רכב פרטי), תשמ"ו-1986) להלן: הפוליסה התקנית) קובע: "קבע שמאי מוסמך כי שיעור הנזק שנגרם לרכב הוא לפחות 50 אחוזים משווי הרכב סמוך לפני קרות מקרה הביטוח, רשאי המבטח לפצות את המבוטח כאילו היה אובדן גמור (להלן: אבדן גמור להלכה)".

 

אבל שוב- הוא רוצה להמשיך לנסוע ברכב הזה, לכן הוא לא צריך לפנות לשמאי.

פורסם
לפני 21 שעות, ישה כתב:

שמאי קובע אובדן מוחלט

ערך הרכב 5000 ש"ח נניח

כמה תשלם חברת הביטוח 5000 ש"ח מינוס 10% ערך הגרט כלומר 4500 ש"ח והגרוטאה נשארת אצלך.

 

לכן זה הסכום שחברת הביטוח תהיה מוכנה לשלם גם על תיקון הרכב. כמובן על סמך חשבונית של המוסך. בלי שמאות

התבלבלתי

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

×
×
  • תוכן חדש...