Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב ידני וכיפי


Turbo_LAG

פוסטים מומלצים

תתחיל עם ידני זה בטוח :) מי שמתחיל עם אוטומט לא חוזר כבר, ונשאר עם הבינוניות הזאת לתמיד.

לגבי כל השאר... כוח זה דבר יחסי. בשנות ה70 מכונית בגודל של פיאט 500 עם 69 כ״ס היה נחשב דגם ספורטיבי.

יש משהו מאוד נחמד ומספק בלהרגיש לבד מה חסר לך ואז להשיג אותו בהמשך, או להרגיש שלא באמת חסר לך ולחסוך בו. זה אותו דבר לגבי רמת נוחות או יוקרה, אמינות, שקט או רעש, וגם כוח. הכי קל לקנות הכי טוב וזהו, יותר חכם גם לדעת באמת מה זה אומר לעומת החלופה הפשוטה יותר. אני משער שבתור נהג חדש מה שיאריס ts מספקת ירגיש לך כמו חיה משוגעת. אחרי כמה ימי מסלול כנראה שפחות אבל עד שתגיע לזה יצטבר עוד הרבה כסף בבנק ו הרבה ניסיון בנהיגה. אוטו זה לא אחד לכל החיים, מתקדמים בהתאם למה שלומדים שרוצים או צריכים.

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, Moshe c כתב:

לא הייתה לי כוונה להציע לו ידני.

ידני מסכן את פותײש יותר מאוטומט שירסן אותו מעט.

ברור לי שהמילים שלי לא ישנו את דעתו מקצה לקצה, אבל אוטומט, בצירוף המלל שלי, יחד עם תגובות באותה רוח מצד אחרים ואולי גם מצד הוריו, אולי יגרמו לו לשקול שוב את העניין. 

 

זאת בדיוק מסוג התגובות שעליהן דובר בשרשור ה"מבאסים" בפורום הכללי.

 

פות"ש מבקש רכב כניסה לעולם הספורטיביות. הוא לא רוצה להתחיל מ-458 איטליה, ואפילו לא מההוט האצ'ים המודרניות, שכולן מהירות מאד. ידני מדרבן ואוטומטי מרסן? עד לפני כמה שנים כולם נסעו על ידני בהתחלה, ולא קרה כלום. די. לא צריך להוריד בכח לכולם. הוא לא מבקש סופרקאר ולא מתחיל מאופנוע ליטר.

 

אם כבר, הוא עושה בדיוק מה שצריך לעשות. רוצה רכב כניסה, שלא יבאס, אבל גם כזה שלא יכניס אותו ליותר מדי צרות.

 

די לבאס אותו, די להוריד לו. הדבר היחיד שהייתי עושה שונה מפות"ש אם יכולתי כשאני הייתי בגילו, זה לוקח קורס נהיגה מתקדמת אתמול, שלשום, ומיד אחרי שהוצאתי רישיון. כל השאר הוא עושה נכון.

  • רעיון טוב! 1

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, liorwohl כתב:

תתחיל עם ידני זה בטוח :) מי שמתחיל עם אוטומט לא חוזר כבר, ונשאר עם הבינוניות הזאת לתמיד.

לגבי כל השאר... כוח זה דבר יחסי. בשנות ה70 מכונית בגודל של פיאט 500 עם 69 כ״ס היה נחשב דגם ספורטיבי.

יש משהו מאוד נחמד ומספק בלהרגיש לבד מה חסר לך ואז להשיג אותו בהמשך, או להרגיש שלא באמת חסר לך ולחסוך בו. זה אותו דבר לגבי רמת נוחות או יוקרה, אמינות, שקט או רעש, וגם כוח. הכי קל לקנות הכי טוב וזהו, יותר חכם גם לדעת באמת מה זה אומר לעומת החלופה הפשוטה יותר. אני משער שבתור נהג חדש מה שיאריס ts מספקת ירגיש לך כמו חיה משוגעת. אחרי כמה ימי מסלול כנראה שפחות אבל עד שתגיע לזה יצטבר עוד הרבה כסף בבנק ו הרבה ניסיון בנהיגה. אוטו זה לא אחד לכל החיים, מתקדמים בהתאם למה שלומדים שרוצים או צריכים.

אני באותה הדעה. לכן אני מכוון לרכב יחסית פשוט בתור התחלה, אבל לא משהו שאני אקום בבוקר ולא ירגיש את הנוכחות שלו בחניה.

לפני 7 דקות, RK כתב:

הדבר היחיד שהייתי עושה שונה מפות"ש אם יכולתי כשאני הייתי בגילו, זה לוקח קורס נהיגה מתקדמת אתמול, שלשום, ומיד אחרי שהוצאתי רישיון.

נשמע לי קצת פזיז מדי, בכל זאת.. למה לא. נחכה ונראה.

"אין דבר העומד בפני הרצון"... חוץ מהעובדה שאתה גר במדינת ישראל. נו טוב, העיקר הכוונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, Moshe c כתב:

מתנצל מראש על התגובה.

לדעתי אתה נסחף ומתלהב. אתה עוד לא יודע לנהוג ואתה כבר רוצה להתחיל ברכב ספורטיבי. 

קח בהתחלה רכב פשוט ואמין שלא תצטער על כל מכה קטנה ולא תבלה כל יום במוסך ותמשיך משם ובמקום לקחת קורס נהיגה ספורטיבית, תבקר קודם בבית לווינשטיין ברעננה במחלקה האורתופדית לשעה, זה בטוח ירגיע אותך. 

לדעתי אתה הולך לסכן את עצמך ואת אחרים. רכב זה לא צעצוע והכביש הוא לא מגרש משחקים. 

ולעניננו, מאזדה 3 האצ'בק 2.0L לדעתי נאה, אמינה ולא חלשה והיא הרבה מעל הצרכים והיכולות שלך כנהג חדש וצעיר. 

אני לא מתכוון להטיף לך מוסר, בסהײכ מדאגה כנה לך ולאחרים.

 

 

כל מילה בסלע מצטרף 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 10 דקות, RK כתב:

קורס נהיגה פזיז מדי? איך בדיוק?

לדעתי, ותקנו אותי אם אני טועה, פותח השרשור חושב שבשביל קורס נהיגה צריך איזה שהוא כישור בסיסי או יכולת ורק אז להתחיל.

ההפך הוא הנכון.

הרבה יותר קל ונכון להנחיל הרגלי נהיגה נכונים מההתחלה, על בלאנקו, מאשר למחוק הרגלים שגויים ואז להטמיע חדשים. הרבה.

גם אני כמו רומן, בדיעבד, הייתי לוקח קורס נהיגה ביום שהוצאתי רישיון ואז עוד שניים בשבועות הבאים. 

"קורס" = הכוונה לא יום מסלול, אלא קורס (שיכול להיות גם במסלול). הדרכה עם מדריך שילמד אותך על התנהגות הרכב, משקל והעברות שלו, מה זו פניה נכונה במירוצים ומה זה בנהיגה בכביש, מבט נכון (כמובן) ועוד הרבה דברים חשובים. פות"ש, אם תסגל את ההרגלים הנכונים מלכתחילה, אז עליהם תתאמן. אם קודם תתאמן, אז האימון יקבע את ההרגלים של נהג חדש, שהם פחות אופטימליים; ותגיע להדרכה עם קושי להיפטר מהם. שוב, זו עצתי, אבל אתה כמובן לא חייב. 

 

נ.ב.  אישית הייתי גם לוקח נהיגה מתקדמת, שמתמקד יותר בפן הבטיחותי. בלימת חירום וכו'. כולם חושבים שלא תהיה להם בעיה לבלום חירום, לכולם יש את הבעיה עד שמתנסים כמה פעמים. 

 

  • רעיון טוב! 2

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בא נגיד שאני עכשיו יותר מבין את הפות"ש מבחינת רצון

אבל אני גם דואג כשאני רואה דברים כאלו 

רכב זה לא משחק ילדים תרתי משמע

הייתי ממליץ לך לבקר במחלקות כאלו בלי קשר כדי שהפאן שהרכב מביא לך לא יגזים

כן אני גם חושב שקורס נהיגה מקצועית יכול לעזור שלא תעשה טעויות

לך על זה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, ניקו פ. כתב:

 

לדעתי, ותקנו אותי אם אני טועה, פותח השרשור חושב שבשביל קורס נהיגה צריך איזה שהוא כישור בסיסי או יכולת ורק אז להתחיל.

ההפך הוא הנכון.

הרבה יותר קל ונכון להנחיל הרגלי נהיגה נכונים מההתחלה, על בלאנקו, מאשר למחוק הרגלים שגויים ואז להטמיע חדשים. הרבה.

גם אני כמו רומן, בדיעבד, הייתי לוקח קורס נהיגה ביום שהוצאתי רישיון ואז עוד שניים בשבועות הבאים. 

"קורס" = הכוונה לא יום מסלול, אלא קורס (שיכול להיות גם במסלול). הדרכה עם מדריך שילמד אותך על התנהגות הרכב, משקל והעברות שלו, מה זו פניה נכונה במירוצים ומה זה בנהיגה בכביש, מבט נכון (כמובן) ועוד הרבה דברים חשובים. פות"ש, אם תסגל את ההרגלים הנכונים מלכתחילה, אז עליהם תתאמן. אם קודם תתאמן, אז האימון יקבע את ההרגלים של נהג חדש, שהם פחות אופטימליים; ותגיע להדרכה עם קושי להיפטר מהם. שוב, זו עצתי, אבל אתה כמובן לא חייב. 

 

נ.ב.  אישית הייתי גם לוקח נהיגה מתקדמת, שמתמקד יותר בפן הבטיחותי. בלימת חירום וכו'. כולם חושבים שלא תהיה להם בעיה לבלום חירום, לכולם יש את הבעיה עד שמתנסים כמה פעמים. 

 

דווקא בלימות חירום ופן הבטיחותי זה הבסיס, זה קורס מגרש החלקה בסיסי. ואיתו רצוי להתחיל ומשם להתקדם לפי הרצון/צורך/כיס.

קורסים יותר מתקדמים, ספורטיבים, זה נוגע בהעברות משקל, קווי פניה, 

אני בכלל הייתי חושב גם על נהיגה בשטח, אין כמו נהיגה על מצע רעועה לקבל יכולת הבנה על אחיזה של צמיגים.

ככה אני התחלתי מהשטח, וגם על קטנועים.

וגם עשיתי קורס נהיגת ראלי קורס שנמשך יומיים.

והתקדמתי להדרכת נהיגה, בחברת מסלולים.

 

לפני 4 דקות, eliau כתב:

בא נגיד שאני עכשיו יותר מבין את הפות"ש מבחינת רצון

אבל אני גם דואג כשאני רואה דברים כאלו 

רכב זה לא משחק ילדים תרתי משמע

הייתי ממליץ לך לבקר במחלקות כאלו בלי קשר כדי שהפאן שהרכב מביא לך לא יגזים

זה נראה לי קצת תלוש, אנשים מודעים לסיכונים. 

זה לא יהפוך אותם לנהגים זהירים, צריך קצת מודעות עצמית.

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, eliau כתב:

בא נגיד שאני עכשיו יותר מבין את הפות"ש מבחינת רצון

אבל אני גם דואג כשאני רואה דברים כאלו 

רכב זה לא משחק ילדים תרתי משמע

הייתי ממליץ לך לבקר במחלקות כאלו בלי קשר כדי שהפאן שהרכב מביא לך לא יגזים

כן אני גם חושב שקורס נהיגה מקצועית יכול לעזור שלא תעשה טעויות

לך על זה

יכול להגיד לך בכנות, שאימנתי נהגים שנוהגים המון שנים בכביש, גם פי 3 ממני) והיו די גרועים. 

אתה יודע מה היה המכנה המשותף? שכולם חשבו שהם טובים. 

קורס המלצה טובה לכולם, תמיד. העניין הזה שכל נהג צעיר ברכב מהיר הוא מתאבד זו שטות. רובם לא עושים תאונות קטלניות ואלו שכן, סביר שהיו עושים אותה גם ברכב פשוט יותר. לקשור בין יאריס TS לסיכוי של נהג לעשו תאונה מגוחך בעיניי וכך גם התגובות שחושבות שאם הוא יקנה מאזדה 3 במקום היאריס הזו הבטיחות של מישהו אחר בכביש סביבו תשתפר. שטות גמורה לדעתי. 

לכן מציע לשחרר את הגיל שלו ולהתייחס לתוכן הדברים שלו. 

לפני 4 דקות, לירון .ה. כתב:

דווקא בלימות חירום ופן הבטיחותי זה הבסיס, זה קורס מגרש החלקה בסיסי. ואיתו רצוי להתחיל ומשם להתקדם לפי הרצון/צורך/כיס.

קורסים יותר מתקדמים, ספורטיבים, זה נוגע בהעברות משקל, קווי פניה, 

אני בכלל הייתי חושב גם על נהיגה בשטח, אין כמו נהיגה על מצע רעועה לקבל יכולת הבנה על אחיזה של צמיגים.

ככה אני התחלתי מהשטח, וגם על קטנועים.

וגם עשיתי קורס נהיגת ראלי קורס שנמשך יומיים.

והתקדמתי להדרכת נהיגה, בחברת מסלולים.

למה דווקא?

אני עשיתי בדיוק ככה, אבל בכנות אציין, שאם הייתי עושה ספורטיבי לפני הבסיסי זה לא היה משנה המון לדעתי. הם לא מאוד חופפים. 

נהיגת שטח אני שם בצד, זו נהיגה שונה ותלויה מטרתה (אין דין נהג ראלי כדין נהג מבצעי בצבא כדין מישהו שאוהב לעלות על אבן עם גלגל אחד ולצלם את הרכב לאינסטוש).  לכל אחת הכשרה שונה ומשלה, ולדעתי צריך להגיע אחרי שידע מה לעשות בכביש. בקורס בסיסי אגב, אותי לימדו גם את ההבדלים שבבלימה על עפר וחצץ וגם חצי חצי. 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי אומר שסוג הרכב לא משנה

יותר הגישה כשניגשים לנהיגה

וגם זה לא משנה איזה בדיוק תאונות אפשר חלילה לעשות

סלח לי אבל אתה טועה

גם אם אתה מורה נהיגה

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מורה נהיגה ואין לך על מה להתנצל. זכותך לא להסכים עם העמדה שלי. 

רק לא הבנתי במה בדיוק אני טועה, לכן אם אתה רוצה לדון בזה אשמח לשמוע במה בדיוק אני טועה. 

אם לא, זה גם בסדר. 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, Turbo_LAG כתב:

 

1. עוד לא התחלתי ללמוד, כנראה שאתחיל בחודשים הקרובים. ההערכה שלי היא שיהיה לי רישיון תוך 3-4 חודשים,

זה המפתח. פות"ש עדיין לא למד לכוון מושב ומראות, וכאן דנים על רכב ספורטיבי.

 

פות"ש, לא הייתי בונה על לוח הזמנים שלך. ה-3-4 חודשים האלה יכולים להסתיים בטסט אחד, אבל להיות בקלות שנה עם חצי תריסר טסטים. דרך אגב, כשלונות בטסט מעידים רק על דבר אחד - קושי לעבור את המבחן. לא על יכולת הנהיגה שתפגין בעתיד.

 

אז אם אינך טרול אני ממליץ לשתות כוס מים ולחזור אחרי סיום תקופת הליווי. כנראה שאז תדע יותר טוב מה אתה מחפש ומה התקציב, ובהתאם לכך תקבל ייעוץ ממוקד במקום האינדיקים שנזרקים כאן לכל עבר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 51 דקות, ניקו פ. כתב:

יכול להגיד לך בכנות, שאימנתי נהגים שנוהגים המון שנים בכביש, גם פי 3 ממני) והיו די גרועים. 

אתה יודע מה היה המכנה המשותף? שכולם חשבו שהם טובים. 

קורס המלצה טובה לכולם, תמיד. העניין הזה שכל נהג צעיר ברכב מהיר הוא מתאבד זו שטות. רובם לא עושים תאונות קטלניות ואלו שכן, סביר שהיו עושים אותה גם ברכב פשוט יותר. לקשור בין יאריס TS לסיכוי של נהג לעשו תאונה מגוחך בעיניי וכך גם התגובות שחושבות שאם הוא יקנה מאזדה 3 במקום היאריס הזו הבטיחות של מישהו אחר בכביש סביבו תשתפר. שטות גמורה לדעתי. 

לכן מציע לשחרר את הגיל שלו ולהתייחס לתוכן הדברים שלו. 

למה דווקא?

אני עשיתי בדיוק ככה, אבל בכנות אציין, שאם הייתי עושה ספורטיבי לפני הבסיסי זה לא היה משנה המון לדעתי. הם לא מאוד חופפים. 

נהיגת שטח אני שם בצד, זו נהיגה שונה ותלויה מטרתה (אין דין נהג ראלי כדין נהג מבצעי בצבא כדין מישהו שאוהב לעלות על אבן עם גלגל אחד ולצלם את הרכב לאינסטוש).  לכל אחת הכשרה שונה ומשלה, ולדעתי צריך להגיע אחרי שידע מה לעשות בכביש. בקורס בסיסי אגב, אותי לימדו גם את ההבדלים שבבלימה על עפר וחצץ וגם חצי חצי. 

זה הכי חשוב, נהיגה לא לומדים מנסיון, אין הזדמנות שניה בכביש. צריך הדרכה מסודרת במקום מוגדר.

העיקרון בנהיגת שטח, זה היכולת לנהוג על משטח עם מקדם אחיזה נמוך, ויכולת להגיע למגבלות במהירות נמוכה. בדרך כלל באופנועים ממליצים להתחיל מהשטח לפני הכביש. גם לי זה עזר, הגעתי מהשטח מגיל 10 בערך.

הכי חשוב בעיניי זה להגיע לקורס הראשוני, ההחלקה עם הרכב האישי שלך כבר. וככה להגיע למגבלות ולהכיר את מגבלותיו בסביבה בטוחה, תחת הדרכה נכונה.

 

  • רעיון טוב! 1

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, eliau כתב:

בא נגיד שאני עכשיו יותר מבין את הפות"ש מבחינת רצון

אבל אני גם דואג כשאני רואה דברים כאלו 

רכב זה לא משחק ילדים תרתי משמע

הייתי ממליץ לך לבקר במחלקות כאלו בלי קשר כדי שהפאן שהרכב מביא לך לא יגזים

כן אני גם חושב שקורס נהיגה מקצועית יכול לעזור שלא תעשה טעויות

לך על זה

 

מה הרקע שלך בנהיגה? ספורטיבית ובכלל?

 

לבקר במחלקות זה טוב בשביל לזעזע ובשביל אנשים שאין להם מושג איך לומדים לנהוג, ולא רוצים שיהיה להם מושג, כי כל מה שמעניין אותם זה להפחיד ולהימנע מפתרון. זה לא הראש שאנחנו רוצים כאן בפורום. כאן מלמדים לרכוש ידע ולהשתפר.

 

  • רעיון טוב! 2

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 54 דקות, RK כתב:

כאן מלמדים לרכוש ידע ולהשתפר.

כשאני שומע על בחור שעוד לא למד נהיגה

שמדבר על נהיגה ספורטיבית אני חושב שצריך לאפס אותו

אולי זה מתיחה מה אתם אומרים

הוא כתב שהוא לא לא יודע לרכב על אופניים

טוב לא משנה

להשתפר זה דבר ראשון בבטיחות

אין חולק על זה

אני חושב שזה חלק מהפורום שלכם [תשאל את הבוס שלך]

אבל כמו שכתבתי אני יותר מבין אותו

גם לא מובן לאיזה בעיה בדיוק אתה מתכוון שצריך לפתור

אני מכיר אנשים מראשי הנהיגה המוטורית כאן בארץ שלא מסוגלים לעלות למסלול בלי כלוב התהפכות

שביום יום הם נוסעים ממש בעדינות

זה אנשים שחיים את זה כל הזמן

הם אלה שיכולים ללמד אותנו משהו על הכביש

 

 

 

 

לפני שעתיים, ניקו פ. כתב:

רק לא הבנתי במה בדיוק אני טועה,

בעינין הגישה לתאונות

מה ההבדל איזה תאונה אנשים מסוגלים לעשות לעצמם

ה ישמור אותך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...