Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מפוח עובד רק על מהירות 4, ניסאן נוט 2012


מעבר לפיתרון נפתר ע"י אביavi,
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1342 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

לגבי הקונטקטור -זה לא נראה שיש התכה רצינית של הקונטקטור. יש התכה מסוימת, אבל נראה לי יותר כמו בגלל בשנתיים האחרונות שהיה לי בעיות עם המפוח והוחלף, ולעיתים און-אוף בגלל אי רציפות חשמלית במגעים... מעלה תמונה. זה מתחת לחול האדום

 

אגב, לא מצאתי בכלל קונטקטור כזה. יש אפשרות פשוט לחבר את החוטים האלה היטב למפוח ללא הקונטקטור והחלק הצהוב שעליו? כי במצב הנוכחי, חוץ מבעית הנגד שתפתר היום כי החדש הגיע מחו"ל, יש בעיה ברורה במגעים בחוט האדום דבר שגורם למפוח לא לעבוד פתאום באמצע נסיעה, ולאחר תזוזה קטנה בחוט האדום הכול חוזר לעוד כמה שעות של נסיעה טובה

 

 

20220922_160424.jpg

עריכה אחרונה על ידי אביavi
פורסם

נסה לנקות היטב את המגעים בעזרת מברשת שיניים טבולה באלכוהול 95 אחוז.

תעלה תמונה של הנגד החדש ? האם הוא מתאים בול ?

 

להחליף את הקונקטור זה לא פשוט אלא אם יש ברשותך קונקטור חדש+מגעים חדשים והכי חשוב לוחץ נעלי כבל מתאים.
בדוק במוסך המורשה.

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)

עדכון:

הנגד שהגיע חדש ונראה מתאים כמעט אחד לאחד.

הבעיה היחידה כעת היא שמפעילים בפעם הראשונה מ0 ל1 או 2 - המפוח לא עובד. מעבירים ל3 או 4 - עובד. ואז במצב זה גם כשמחזירים ל1 או 2 זה עובד.

כלומר, נראה שמצב 1 או 2 לא מצליח לקבל/להוציא חשמל למצב אלא רק אם כבר ניתן על ידי מצב 3.

 

עכשיו אני שם לב כך:

מצב 2 מגיע לעבוד אחרי בערך 15 שניות.

מצב 1 לא עובד וכשאני שם 15 שניות על מצב אחד ומעביר ל3 שיעבוד יש ריח של שרוף מהמזגן.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי אביavi
פורסם (נערך)

מעניין.

פרק את הקונקטור מהמפוח.

חבר מד-מתח לפינים של הקונקטור בצורה יציבה. שים לב לא לבצע קצר.

בדוק שהמתח עולה בהדרגה מ-0 ל-12.6 וולט כאשר אתה משנה המהירות מ-0 ל-4.

במידה והמתח עולה בצורה תקינה כנראה הבעיה במפוח.

 

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)

רק שאבין, איך המתח עובר מהנגד למפוח? אני רואה שלנגד מגיעים רק 4 חוטים ולא 5. (לא אמור להיות 4 שיוצאים מהכפתור הבורר בפאנל אל הנגד, ואז אחד מהנגד למפוח?)

עריכה אחרונה על ידי אביavi
פורסם (נערך)

הריח של משהו שרוף מדאיג אותי לכן לדעתי עלייך לעצור את המשך ההתעסקות ולגשת לחשמלאי.

אכן צריכים להיות רק 4 חוטים אשר מגיעים לנגד מהירויות.

מהבורר מהירויות יוצאים 3 חוטים אשר מתחברים לנגד המהירויות וחוט נוסף שלא עובר דרך הנגד אלא ישירות למחבר שמתחבר למפוח. החוט הזה מספק מתח מכסימלי ישירות מהמצבר עבור מהירות מספר 4.

 

ראה תמונה מצורפת.

Nissan Note.jpg

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)

אוקי. תודה רבה מרק על כל העזרה!!

 

 

ספוילר

 

 

הסתבכתי קצת.

שמתי את הרב מודד על 20v ואז היה על 12.6 וואט בכל המצבים. אח''כ בסרטון שהבאת ראיתי שהוא שם על 10a ומשנה את מיקום האדום, ואז באמת היה הבדל במספרים - 1 עד 4 היה בכתוב 4, 6, 10, 13 בהתאמה אבל אז התחילו החוטים של הרב מודד להיות מותכים אז הפסקתי מיד!

רק לדעת מה לא עשיתי נכון. אני לא נוגע עוד במערכת אבל לידע כללי.

עריכה אחרונה על ידי אביavi
פורסם
לפני 35 דקות, אביavi כתב:

אוקי. תודה רבה מרק על כל העזרה!!

 

 

  הסתר תוכן

 

 

הסתבכתי קצת.

שמתי את הרב מודד על 20v ואז היה על 12.6 וואט בכל המצבים. אח''כ בסרטון שהבאת ראיתי שהוא שם על 10a ומשנה את מיקום האדום, ואז באמת היה הבדל במספרים - 1 עד 4 היה בכתוב 4, 6, 10, 13 בהתאמה אבל אז התחילו החוטים של הרב מודד להיות מותכים אז הפסקתי מיד!

רק לדעת מה לא עשיתי נכון. אני לא נוגע עוד במערכת אבל לידע כללי.

 

אני מציע לך ללמוד כיצד ואיך להשתמש ברב מודד למדידת מתח/זרם ועוד באתר של פלוק (ולא מסרטונים של ילדים הודים ביוטיוב).
https://www.fluke.com/en/learn/blog/digital-multimeters/how-to-measure-dc-voltage-with-a-digital-multimeter


https://www.fluke.com/en/learn/blog/digital-multimeters/how-to-measure-resistance
 

 

כתבתי לך קודם לכן שאתה צריך לבדוק שרב המודד שלך מתאים למדידת זרם מעל 10 אמפר (10A). גם אם הרב המודד שלך מתאים למדידת זרם של 10 אמפר עלייך להגביל את הבדיקה לזמן קצר במודדים פשוטים.

 

* ייתכן מאוד שטעית בבדיקה שלך ומדדת בטעות את הזרם בין הפלוס למינוס של המצבר לכן החוטים התחממו והותכו.

 

אני מתאר לעצמי שיש לך רב מודד סיני שעלה 20 או 50 שקלים לכן אני לא מתפלא שהחוטים לא עומדים בזרם גבוה.

 

אם יש לך רב מודד תוצרת פלוק בחלק מהדגמים ניתן למדוד זרם של עד 20 אמפר למשך 30 שניות מכסימום.

  • אהבתי 1

איזה כייף לי :)

פורסם
לפני 12 שעות, אביavi כתב:

הסתבכתי קצת.

שמתי את הרב מודד על 20v ואז היה על 12.6 וואט בכל המצבים.

 

לא ייתכן. אלא אם לא ביצעת את הבדיקה בצורה נכונה.

קודם לכן כתבת שעוצמת הזרם השתנתה בתלות במהירות סיבוב שבחרת לכן גם המתח בשקע של המפוח צריך להשתנות.

איזה כייף לי :)

פורסם
בתאריך 24.9.2022 בשעה 21:38, מרק10 כתב:

מעניין.

פרק את הקונקטור מהמפוח.

חבר מד-מתח לפינים של הקונקטור בצורה יציבה. שים לב לא לבצע קצר.

בדוק שהמתח עולה בהדרגה מ-0 ל-12.6 וולט כאשר אתה משנה המהירות מ-0 ל-4.

במידה והמתח עולה בצורה תקינה כנראה הבעיה במפוח.

 

 

בתאריך 24.9.2022 בשעה 22:47, אביavi כתב:

הסתבכתי קצת.

שמתי את הרב מודד על 20v ואז היה על 12.6 וואט בכל המצבים.

 

טעות שלי.

בכדי למדוד את המתח שמגיע למפוח בזמן שינוי מהירות המפוח אל תפרק את הקונקטור מהמפוח אלא נסה לבדוק את המתח כמו בסרטון שצירפתי לך.
 

1193467623_NissanNote.jpg.ee41131084a898dc1610d4a4e8da32fa.jpg

איזה כייף לי :)

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

חוזר לעדכן בעיקר לאלה שתהיה להם בעיה בעתיד.

 

מזכיר ששלב 1 לא עבד ואז היה ריח שרוף, אבל אם הייתי שם 3 ואז חוזר ל1 היה עובד ללא ריח.

חזרתי לתקלה וניסתי שוב לפתור אותה, הצצתי על המפוח בזמן שאני מפעיל על 1 וראיתי שהוא מתחיל לנוע ואז נעצר ויזה הסקתי שכנראה הבעיה המפוח שהוא כנראה תקוע אם אני נותן לו זרם חלש בעוצמה 1 ולכן הוא לא מצליח להתחיל תנופה וממילא אין מה שיקרה את הנגד מהירויות ולכן הוא מתחמם ויש ריח שרוף. זה גם מסביר למה שאני מעלה ל3 ולפעמים אף ל2 זה עובד ואז שאני חוזר ל1 זה ממשיך לעבוד. מדובר אגב לאחר שהחלטתי נגד מהירויות.

 

האמת שבזמנו פתחתי את המפוח וניקיתי אבל כנראה עדיין הוא תקול או תקוע ולכן אנסה להזמין חדש מהאתר שמרק מצא לי שם את הנגד מהירויות.

 

 

פורסם
בתאריך 31.8.2022 בשעה 21:25, רפי לין כתב:

צריך גם לבדוק אם המפוח הפנימי אינו תפוס חלקית, כך שהוא מסתובב "קשה"

ולכן נשרף הנגד.

בברכה  -  רפי לין

יש מצב שזו הבעיה. לכן במהירות 1 לא עובד ואז שאני עולה וחוזר ל1 זה כן עובד.

יש מה לעשות מבחינת שימון? החלפת לאגר? או שאין ברירה וללכת על חדש..

פורסם (נערך)
לפני 12 שעות, אביavi כתב:

חוזר לעדכן בעיקר לאלה שתהיה להם בעיה בעתיד.

 

מזכיר ששלב 1 לא עבד ואז היה ריח שרוף, אבל אם הייתי שם 3 ואז חוזר ל1 היה עובד ללא ריח.

חזרתי לתקלה וניסתי שוב לפתור אותה, הצצתי על המפוח בזמן שאני מפעיל על 1 וראיתי שהוא מתחיל לנוע ואז נעצר ויזה הסקתי שכנראה הבעיה המפוח שהוא כנראה תקוע אם אני נותן לו זרם חלש בעוצמה 1 ולכן הוא לא מצליח להתחיל תנופה וממילא אין מה שיקרה את הנגד מהירויות ולכן הוא מתחמם ויש ריח שרוף. זה גם מסביר למה שאני מעלה ל3 ולפעמים אף ל2 זה עובד ואז שאני חוזר ל1 זה ממשיך לעבוד. מדובר אגב לאחר שהחלטתי נגד מהירויות.

 

בהחלט ייתכן שמאוורר תפוס עשוי לעבוד כאשר מפעילים אותו במתח גבוה יותר ובמתח נמוך הוא לא יעבוד.

לדעתי לא שווה לך לנסות לשפץ את המאוורר על-ידי החלפת המיסב מכיוון שתצטרך לחפש מייסב חדש ותצטרך גם חולץ מיסבים. ייתכן גם שהבידוד של הסליל של המנוע נשרף במידה מסויימת או שתגלה שחלודה עוטפת איזור המיסב.

שימון/גירוז לא יפתרו לך את הבעיה לטווח הארוך.

 

תזמין מחו"ל מפוח חדש תוצרת FEBI/VALEO או SWAG.

עריכה אחרונה על ידי מרק10
  • רעיון טוב! 1

איזה כייף לי :)

פורסם
לפני 47 דקות, אביavi כתב:

תודה מרק. איפה אני יכול למצוא לפי הדגם שלי? באתר הקודם שהבאת לי משם את הנגד יכול להיות מפוח תואם?

 

לדעתי המפוח בקישור המצורף מתאים לרכבך.

אני הייתי בודק באתר נוסף שאכן זה המפוח שמתאים וגם משווה למפוח המותקן אצלך ברכב.

נתראה בעוד חודש.:rolleyes:
 

https://cars245.com/en/item/swag-60106364-interior-blower/

https://cars245.com/en/item/febi-bilstein-106364-interior-blower/

  • אהבתי 1

איזה כייף לי :)

×
×
  • תוכן חדש...