Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1418 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

למשל במקום 2 מגבים אז כתוב "פריט כללי -חנות" 50 ש"ח.

(כל אחד 25). או למשל ידית לדלת נניח אז "מוצר כללי" - 25 שקל. 

אפשר כמובן אח"כ לכתוב עם עט על הקבלה/מאחורי הקבלה. וגם המוצרים שפה הם רק לדוגמה (קטנים)

אני מתכוון למוצרים יותר גדולים (במחיר, שייתכן ויהיה צורך בקבלה למימוש האחריות) ועדיין כתוב "כללי" (כלומר ככה יוצאות הקבלה מהחנויות האלה)

יש סיבה שחנויות מעדיפות להוציא קבלות עם תיאורים כאלה כללים?

הרי גם לבעל החנות זה לא נוח. אין לו נתונים אם הוא ירצה מתישהו להשתמש במידע. (כמה הוא מכר מאיזה פריט וכולי)

 

אולי יש פה בעלי עסקים שיכולים להסביר את זה?

את ההיגיון מאחורי זה שאין תיאור בקבלה של מה שנרכש?

 

 

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

בעבר עבדתי בתחום הקופות הממוחשבות, ואני יכול להעיד שבדרך כלל פשוט מדובר בעצלנות של הקופאי / בעל החנות.
התופעה הזאת נפוצה במקומות שבהם אין סורק ברקודים, ופשוט מזינים את המוצר והמחיר באופן ידני. אז משתמשים ב-"כללי" כדי לחסוך זמן.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

ניחוש מושכל - כדי לא להחזיק בסיס נתונים עם שמות ותיאורים של פריטים.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

Golf_91, אתה צודק - על המוצרים לא היה ברקוד (איזה מוזר כשאני חושב על זה).

vadim6385, איזו תשובה מוזרה😉 נראה לי לא חכם (אבל אני כמובן לא בעל עסק, פשוט זה נראה לי מאוד מוזר ולא חכם -

למה שבעל עסק לא ירצה שיהיה לו מסד נתונים מסודר, עם שם הפריט, מס' קטלוגי, מחיר, כמות וכו'?)

פורסם (נערך)

זה תלוי אם אתה אדם אופטימי או פסימי.

אם אתה אופטימי, זה באמת לרוב מעצלות.

אם אתה פסימי אז זה גם מאפשר לתת מחירים שונים לאנשים שונים בצורה פחות מעוררת בעיות. 

אם יש לך מאגר נתונים, אז ברגע שהכנסת את הפריט כשתזין אותו לכולם יהיה אותו מחיר (אפשר גם את זה לשנות, אבל זה עוד קליק מיותר). ברגע שכתבת משהו כללי אתה מנפיק את הקבלה על איזה סכום שתרצה. אפשר גם לשנות מחיר של מוצר קיים אבל אם לאחד יהיה כתוב מגבים 30 שקלים ולאחר מגבים 50 שקלים יש יותר סיכוי שיבואו אליך בשאלות לעומת "כללי". 

כמוכן מוצרים ללא בר קוד יכולים לנסוע מעצלות וחיסכון עובדים, או לחלופין, מוצר שנפתח והוחזר, משומש וכו'. 

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.
  • אהבתי 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

באמת אני נהנה מהתשובות - כל אחד מגיב עם תשובה אחרת, שלא חשבתי עליה. כיף לראות דרכי חשיבה שונים. כל אחד ואיך שהוא רואה את זה.

אהבתי במיוחד את הסיבה שזה מאפשר לתת מחיר שונה לכל אחד.

זה נשמע נכון. ממש מעניין.

אגב, זה באמת בדר"כ חנויות כאלה שיש הרגשה שאפשר לקבל שם הנחה (סוג של חנויות טמבור, הכל לבית, חלפים לרכב וכולי).

מעניין, מעניין. תודה.

פורסם (נערך)

תבקר בתאילנד/הודו/וכו' ותראה שהקופה הרושמת בכלל ידנית. המוכר/ת מקישים סכום וזה מוציא קבלה על הסכום עם שם החנות. זהו. 

הייתה לנו מוכרת כזו במכולת כשגדלתי בנתניה. נכנס אדם מבוגר וקונה חלב ב-3 שקלים. אחריו נכנס ילד בן 7 וקונה חלב ב-6 שקלים. שניהם קיבלו דף לבן עם המחיר ושם המכולת. קבלה כללית. זה היה בשנות ה-90 אבל מאמין שעדיין קיים היום באזורים מסוימים. 

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.
  • מצחיק 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם (נערך)

יכולות להיות 1001 סיבות. 

המוצר לא מגיע עם ברקוד לחנות, ולכן לא ניתן לסרוק אותו; לא נפתח עדיין מקט למוצר (מוצר חדש במגוון\קוצר זמן לפעולות תחזוקה); הקופאי מיהר ולקח את המחיר ממדבקה שהייתה על המוצר ורשם מוצר כללי (לרוב מקט קל מאד לזכירה ושימוש); קומבינות שונות ומשונות כמו שציינו פה; מערכת קופות חדשה בשיטה שונה מהקודמת, ולא הוזנו עדיין כל הברקודים לתוכה; ועוד. 

למיטב ידיעתי זה לא חוקי במיוחד (אאל"ט בהקשר לתקן איזו לפחות, דבר שהוא ממש לא רלוונטי למכולת שכונתית\טמבורייה), וכל מוצר שזז (נקנה ע"י החנות, נמכר ללקוח, חוזר לספק ועוד) צריך לעבור תנועה ממוחשבת על המקט הייעודי שלו- מקט כללי נועד בעיקר להצעות מחיר ודברים שלא קשורים ישירות לענייני מס (מס=רכישת מוצר, הצעת מחיר לא מהווה אסמכתת רכישה).

עריכה אחרונה על ידי ברווז

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם (נערך)
לפני 13 שעות, super-man כתב:

vadim6385, איזו תשובה מוזרה😉 נראה לי לא חכם (אבל אני כמובן לא בעל עסק, פשוט זה נראה לי מאוד מוזר ולא חכם -

למה שבעל עסק לא ירצה שיהיה לו מסד נתונים מסודר, עם שם הפריט, מס' קטלוגי, מחיר, כמות וכו'?)

כי הדברים האלה, ההקמה והתחזוקה שלהם עולים כסף

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

לא רק- 

לדברים כמו ידיות לדלתות יכולים להיות 10\12\20 סוגים דומים כמעט לחלוטין, מכמות דומה של ספקים. לכל אחד מהם מקט יצרן משלו. 

להתחיל לפתוח מקט לכל אחד זה בלגאן שלם ותסבוכת רצינית- אז פשוט לא פותחים מקט וזהו... 

או עניין של "קבוצות מוצרים". 

לכל קבוצת מוצרים יש מחיר אחיד שבעל החנות מכיר. למשל, מגבים (גם אם יש לו 5 סוגים) עולים 50 לזוג, מתאמי צנרת למשל עולים 10 ליחידה, צילינדר עולה 55 וכדומה. 

כך שבמבט מהיר על הקבלה הוא יכול להבין מה הוא מכר. 

רחוק מלהיות אידאלי, פתח להמון צרות, אבל סוג של ישים.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • אחראי פורום
פורסם

וזמן הקופאי ששווה לזמן הלקוח בתור זה כלום בשבילכם?

יש חנויות עם מאות אלפי מוצרים שונים, לדוגמא אספקה טכנית. יש חנות לידי שמקפידים בה על רישום כל חלק בנפרד - דקות בתור.

ותמיד יהיה פריט שקשה לקופאי/ת למצוא ואז זה שאלות תו"כ צרחות לאחראי שצורח לה חזרה.

יש חנות סמוכה שלא רושמים - התור נגמר ברגע שעשו לי חשבון.

  • אהבתי 1

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם (נערך)
לפני שעה, itaysamurai כתב:

וזמן הקופאי ששווה לזמן הלקוח בתור זה כלום בשבילכם?

זה לא "כלום"- אבל זה עדיין לא תקין.

במקרה, בטעות, בלי כוונה, אני מסתובב הרבה בחנויות אספקה טכנית. וגם קונה בהן לבושתי הרבה. 

נדיר יחסית שהקופאית נתקלת בבעייה שמצריכה איבוד זמן כמו שתיארת. 

 

הכל מתחיל במקום אחר- במחסן ובסידור הסחורה. 

"פריט שקשה לקופאית למצוא" זה כי אין עליו מדבקת קוד\מקט. זה רשלנות בשלבים הקודמים של התהליך. 

כן, זה קורה. כן, זה גורם לאיבוד זמן שלפעמים הוא יקר, בעיקר כשאתה ממהר ולחוץ. 

אבל זה גם יחסית נדיר, לפחות בחנות שאני פוקד תדיר.

וסליחה על החרוז שברח ללא כוונת זדון במשפט...

 

יש לי אנקדוטה על אותו המשקל של הדוגמא שהעלית.

כשגרתי בקריות, סניף הדואר שאליו היו נשלחות החבילות שלי היה נסגר בשש. הייתי מגיע אליו לרוב בחמש וחצי. 

אם היה קצת תור, לפני הסגירה פשוט היו מתעלמים לחלוטין מכל מי שיש לו מספר תור- "מי שיש לו חבילה שיגיד לי את המספר מדף" והיו מוציאים את החבילות במרוכז לכו-לם. 

אלו שחיכו חצי שעה ואלו שרק נכנסו לפני דקה היו מקבלים באותו הזמן. 

זה מאד יעיל, כי ההמתנה מתקצרת מאד- אבל האם זה נכון לביצוע או הוגן כלפי אלו שהתייבשו בהמתנה?

עריכה אחרונה על ידי ברווז

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

קצת סטייה מהדיון, אבל למה זאת בעיה בעצם,

שהמוכר יכול להחליט מחיר איזה שבא לו למי שבא לו?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)

למה זו בעייה? 

אם למזרחים יש מחיר X ולאשכנזים מחיר Y, זו בעייה או לא?

אם ליהודים יש מחיר X ולערבים מחיר Y ולבהאים מחיר Z ולהינדים מחיר גמא ולנוצרים מחיר דלתא, זו בעייה או לא?

אם למי שיש לו כלב יש מחיר X ולמי שיש חזיר בר (אני חיפאי) יש מחיר Y, זו בעייה או לא?

אם לחרדי יש מחיר X ולאתאיסט יש מחיר Y זו בעייה או לא?

אם לתייר יש מחיר X ולתושב מחיר Y, זו בעייה או לא?

 

ומעבר לזה, זה לא חוקי.

עריכה אחרונה על ידי ברווז

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

לדעתי זו לא בעיה. זה חלק מחופש העיסוק.

אתה לא חייב לקנות אצל אחד כזה שאתה יודע שתוקע לך בכוונה מחיר גבוה מלאחרים.

חוץ מזה, לתמחר בצורה גזענית זה לא נכון כלכלית, עסק כזה לא ישרוד הרבה זמן.

  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.


×
×
  • תוכן חדש...