Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1418 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני שעתיים, amosbmw כתב:

שאני חושב על זה, בנקים מוכרים את המוצר שלהם (הלוואות ומשכנתאות) לחלוטין במחיר דיפרנציאלי על פי הערכתם את הלקוח. בחסות החוק.

על פי הערכה המבוססת על נתונים ודירוג אשראי, מספרים אמפיריים.

לפני שעתיים, SlowRide כתב:

לדעתי זו לא גישה בריאה לקבל את החוק בלי לפקפק ולשאול שאלות. במיוחד חוקים שפוגעים בחופש שלנו.

לא מפקפק בו אלא מסכים איתו.

לפני שעתיים, SlowRide כתב:

אם כבר חוק, החוק צריך להגביל קיום של מונופולים במקום לבטל את האחריות האישית לצרכנות חכמה של הקונה.

מסכים לחלוטין. אבל לא יקרה.

לפני שעתיים, SlowRide כתב:

זה בדיוק העניין, זו צריכה להיות בחירה שלך אם להתסכן או לא. לא משהו שהחוק מכתיב לך. הרי אם מתברר שצדקת והסיכון היה אמיתי, אם תבוא בטענות המדינה תגיד לך ללכת לעזאזל והאחריות לעסקה הגרועה היא עליך.

לא ענית לי על השאלה.

לפני שעתיים, SlowRide כתב:

פרצות? קוראים לזה מסחר. שנינו קונים ביצים מאותו לול. אתה מוכר את זה כ"ביצה" ב1 ש"ח לביצה, אני מוכר את זה כ"חלבון טבעי פרימיום המופק מתרנגולות שעברו משטר אימונים קפדני" ב10 שקל לביצה. אם יש מי שקונה, מה הבעיה?

לא הבנתי אותך נכון אם כך. חשבתי שאתה קונה את הביצים מאותו לול ומוכר אחת כביצה ואחת כחלבון טבעי פרמיום. זה אגב לא חוקי, גם אם אתה מפצל את החברה שלך ומוכר אחת כביצה בחברה א ואחת כחלבון טבעי פרמיום בחברה ב.

לפני שעתיים, SlowRide כתב:

את מחיר הבנזין המדינה קובעת, יש לתחנות ממש מעט משחק עם המחיר. בסולר אתה בהחלט יכול ללכת למקום אחר זול יותר. חשמל אתה קונה ממונופול בחסות המדינה שנקרא חברת חשמל. המדינה קובעת את מחיר החשמל. אי אפשר להשוות את זה לעסק פרטי שרוצה למקסם רווחים, ואם המחירים שלו לא מתאימים לך, תמיד יהיה מישהו אחר שימכור בזול יותר. גם אם אתה במצב חירום וחייב משהו דחוף, כל עוד יש יותר מספק אחד אתה יכול למצוא את הזול מבניהם. אם הם מתאמים מחירים בכוונה, נו טוב, במקרה כזה מה עוזר לך שיש מחיר קבוע? הוא יהיה גבוה גם ככה...

אבל עדיין יש משחק עם המחיר. למה לא הולך לתחנה אחרת? 

המדינה קובעת לך גם את החוקים למסחר, בדיוק כפי שהיא קובעת את מחירי החשמל.

המצב שהדגשתי הוא מה שקורה בפועל ברוב הדברים בארץ.

ותבדיל בין "מחיר קבוע" לבין "מחיר שונה בהתאם ללקוח".

גם בשופרסל וגם ביינות ביתן (סתם לצורך הדוגמא) תוכל למצוא אריזת לקט ירקות להקפצה של סנפרוסט במחיר די דומה (שוב. סתם לצורך הדוגמא). 

אם תלך לרמי לוי, או לויקטורי, או לאושר עד, או לזבינאמו הנביא ובניו בע"מ בעירבון מוגבל כל אחד יחד וכולם לחוד ושות, אתה תמצא את אותו המוצר באותה סביבת מחיר.

אה, וגם המבצעים מתוזמנים בכל המקומות האלו כך שהם בערך באותו הזמן (פלוס מינוס יום) ובאותה סביבת מחיר לצרכן. 

אבל אם לך ימכרו אריזת לקט ירקות להקפצה ב-22 ש"ח, ולמישהו אחר את אותה אריזה ב-32 ש"ח, זה לא חוקי ולא הוגן כלפיך. פה יש את התערבות החוק.

 

לפני שעתיים, SlowRide כתב:

זה פשוט לא נכון. עבודה זה שירות שאתה מספק למעסיק תמורת שכר. מה ההבדל בין שירות ומוצר לצורך הדיון? על שניהם משלמים.

הדיון הזה עולה לבית המשפט תחת תביעה ייצוגית מול וולט- האם השליחים שלהם נחשבים לעובדים או רק לספקי שירות.

 

הדוגמא לא מתאימה לסיטואציה.

לפני שעתיים, SlowRide כתב:

אני בטוח שעל התפקיד שלך משלמים בכל מקום שכר שונה. כתבת בעצמך, "טווח". 

השכר השעתי שלי נותר דומה. ושוב, עבודה לא צריכה להיכנס לדיון על רכישות מוצרים.

לפני שעתיים, SlowRide כתב:

לדעתי זה הכי הגיוני שיש. אתה משלם לפי שימוש, יש יותר הוגן מזה? לא השתמשת, לא שילמת.

הגיוני למדיי, אבל בארץ זה כמו כל דבר - יעוות מראש בצורה הזויה. 

א', להחיל את זה אחרי שמעולם לא היה פה, יהיה סוג של תועבה מכמה סיבות (כולל המכשירי-חדירה-לפרטיות שתצטרך להתקין, על חשבונך!, ברכב כדי לעקוב על הנסועה שלך) ולא נתפס כהוגן. מצד שני גם המצב הקיים שבו הרכבים החשמליים לא משלמים כמעט כלום על דלק לא הוגן לשאר.

ב', תרשה לי להספים את מקש ה-ח' במקלדת, עאלק "לא השתמשת לא שילמת". בארץ?! שלא תשלם על שימוש ברכב?!?! מבטיח!!! לך שיהיה כמות מינימום שתיאלץ לשלם אם תיסע ואם לא. כי בארץ וזה.

לפני שעתיים, SlowRide כתב:

שוב, החוקים צריכים לאפשר לך חופש. לא לעשות לך מיקרו-מנג'מנט ולהגביל את החופש שלך שלא לצורך.

יש לך את כל החופש שבעולם.

אתה לחלוטין רשאי לקבוע בעצמך את המחיר שבו תמכור את המוצר שלך. 

אתה לחלוטין רשאי לתת עליו הנחות ככל העולה על רוחך.

אתה כן חייב לכתוב את המחיר המלא על המוצר. אתה כן חייב לא למכור במחיר גבוה יותר מהמחיר הנקוב. זה הכל. 

לפני שעתיים, SlowRide כתב:

מה זה הוגנות והגינות? זה כמו לומר שאתה בעד מה שטוב ונגד מה שרע. הדרך הטובה ביותר לעשות עסקים היא שזה נעשה מרצון שני הצדדים, ושניהם מרוצים. אם יש להם שותף שלישי שקט (המדינה) אז שלא יתערב יותר מדי ויתן להם לעשות כסף בשקט. בסוף זה לטובתו כי ככל שהרווחים גודלים המדינה מקבלת יותר מיסים.
אני לא חושב שזה רמאות, יש מוצר, זה המחיר, אתה חופשי לקנות או לסרב. 

תרשה לי לצטט מהתנ"ך (לא מאמין שאמרתי את זה :silly:😞 "גר, יתום ואלמנה לא תעשוק". 

דהיינו, תהיה הוגן. לפחות לגר, יתום ואלמנה- ותעשוק את היתר כמה שבא לך.

סתם. 

המסר הוא, תהיה הוגן. אל תדפוק את החלשים. אל תתנהל בצורה מכוערת.

יש מוצר, זה המחיר, אתה חופשי לקנות או לסרב- זה למה מחירי המזון עולים כל כך הרבה. 

זה למה מחירי הדלק בארץ הם מהגבוהים בעולם. 

זה למה אין מתחרה לחברת החשמל. 

זה למה כמעט שלא תמצא יצרנים קטנים בארץ- לגדולים יש כח למחוץ אותם או לקנות אותם כדי שלא יתחרו בהם. 

להיות הוגן לא אומר דווקא שהמחיר יהיה מוסכם על 2 הצדדים- אלא שהוא יהיה נכון לשני הצדדים, שהאחד מרוויח והשני מקבל ערך אמיתי לכסף שלו. כל שינוי מהמשוואה הזו סוטה מכיוון ההוגנות, וכמובן שאם צד אחד גדול מהשני בסדרי גודל, גם אז המשוואה איננה הוגנת.

 

פלוס, 

לפני שעתיים, SlowRide כתב:

יש מוצר, זה המחיר, אתה חופשי לקנות או לסרב. 

זה לא מדוייק- היית צריך לכתוב: "יש מוצר, זה המחיר ב ש ב י ל ך, אתה חופשי לקנות או לסרב". שהרי על זה כל הדיון פה. 

אם היו מציעים למכור לך רכב ב-30% מעל המחירון כי אתה נראה כמו אחד שלא מבין בזה, זה היה הוגן כלפיך? זה בדיוק מה שאתה רוצה לעשות- למצוא את הלקוח שלא מבין מהחיים שלו ולתקוע לו את כל האלמנט.

אם עד עכשיו לא הצלחתי לגרום לך לראות את הצד השני של המשוואה, אני מרים ידיים- כנראה שגם לא אצליח.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני שעה, SlowRide כתב:

 

יש חוק שמחייב אותך למחיר אחיד. הוא מגביל רווח פוטנציאלי. למה הוא טוב?

לא נכון. חוץ ממוצרים בפיקוח החוק מחייב אותך להציג מחיר על מנת שהלקוח ידע היכן הוא עומד. אבל את המחיר אתה קובע לפי ההיצע, הביקוש, התחרות ומצב הרוח של אשתך.

 

מוצרים בפיקוח זו קטגוריה ייחודית ומצומצמת מאוד, וכמובן שיש כל חוקי התחרות, אבל הם נוגעים למצבים בהם השוק אינו נתון לתחרות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

זה לא מה שהוא התכוון להבנתי- אלא שהצגת המחיר היא למעשה המחיר האחיד, ושהוא לא יכול "לתקוע" מחיר ללקוח ש"בא לו במרצדס ורולקס" ועל כך מלין הלז.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

גם החוק שמחייב לשירות רפואי מגביל רווח פוטנציאלי. 

אז למה להגביל רופא ולא מוכר בחנות?

או שאתה פותח לכולם או שאתה מגביל את כולם. אי אפשר שאחד יחיה בשוק פתוח והשני לא. 

גם ניתוח זה לא תמיד חיי אדם. לפעמים זה רק סבל. לא רוצה? לך למנתח אחר. 

לפני שעתיים, SlowRide כתב:

מדרון חלקלק כשזה מגיע לחיי אדם, אבל למה להגיע לשם?

יש חוק שמחייב מתן שירות רפואי בסכנת חיים. זה חוק טוב כי חיים זה ערך עליון.

יש חוק שמחייב אותך למחיר אחיד. הוא מגביל רווח פוטנציאלי. למה הוא טוב?

 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)
לפני שעתיים, ברווז כתב:

לא מפקפק בו אלא מסכים איתו.

את זה הבנתי. אני לא מסכים איתו.

לפני שעתיים, ברווז כתב:

מסכים לחלוטין. אבל לא יקרה.

זה כבר נושא לדיון אחר, אבל אני מאמין שהכל אפשרי. גם בארץ המגבלות הבלתי אפשריות (מדינת ישראל). רק צריך לשחרר קצת מגבלות, זה הכל.

לפני שעתיים, ברווז כתב:

לא ענית לי על השאלה.

עניתי. אתה לא יודע אם הסיכון אמיתי או לא, אבל עדיין מכריחים אותך לקחת אותו. זה תקין בעיניך? בעיני החוק כן, בעיני לא.

לפני שעתיים, ברווז כתב:

לא הבנתי אותך נכון אם כך. חשבתי שאתה קונה את הביצים מאותו לול ומוכר אחת כביצה ואחת כחלבון טבעי פרמיום. זה אגב לא חוקי, גם אם אתה מפצל את החברה שלך ומוכר אחת כביצה בחברה א ואחת כחלבון טבעי פרמיום בחברה ב.

זאת דוגמא למחיר שונה לאותו מוצר, רק שפה ממציאים לו שם חדש. מה בעצם ההבדל העקרוני בין זה לבין מחיר שונה לפי ראות עיניו של המוכר? ולקבוע מחיר רשמי 10 ש"ח לביצה אבל בפועל לתת לך 50% הנחה ולמישהו אחר 90% הנחה ולמחרת ההפך, זה בסדר...

לפני שעתיים, ברווז כתב:

השכר השעתי שלי נותר דומה. ושוב, עבודה לא צריכה להיכנס לדיון על רכישות מוצרים.

דומה זה לא זהה.
שכר נקבע בין היתר לפי ביקוש והיצע, כך גם מחירים של שירותים ומוצרים (אלא אם מדובר על מוצרים מפוקחים או שהם מסופקים ע"י מונופול). העיקרון זהה.

לפני שעתיים, ברווז כתב:

הגיוני למדיי, אבל בארץ זה כמו כל דבר - יעוות מראש בצורה הזויה. 

הכוונה לעבור משיטת המיסוי הקיימת לשיטה של מיסוי לפי שימוש. אם מה שיעשו בפועל זה להוסיף עוד מס שימוש בנוסף על מה שכבר יש, איך זה קשור לדיון? זה סתם תוספת מס, וזה בדיוק אותו אפקט כמו להעלות מס על משהו קיים כמו דלק.

לפני שעתיים, ברווז כתב:

יש לך את כל החופש שבעולם.

אתה לחלוטין רשאי לקבוע בעצמך את המחיר שבו תמכור את המוצר שלך. 

אתה לחלוטין רשאי לתת עליו הנחות ככל העולה על רוחך.

אתה כן חייב לכתוב את המחיר המלא על המוצר. אתה כן חייב לא למכור במחיר גבוה יותר מהמחיר הנקוב. זה הכל. 

כמו שכבר כתבתי. אם אני קובע מחיר גבוה מאד אבל נותן הנחות לפי מה שמתחשק לי, פתאום זה בסדר? זה בדיוק אותו הדבר. אז גם לא מנעת "עושק" (לשיטתך, לדעתי זה בכלל לא עושק) וגם סתם הוספת מגבלה מיותרת.

לפני שעתיים, ברווז כתב:

המסר הוא, תהיה הוגן. אל תדפוק את החלשים. אל תתנהל בצורה מכוערת.

איך אתה דופק את החלשים?! אם אתה רוצה למכור לחלשים אתה חייב להוריד את המחיר. אתה לא יכול למכור ביצה ב10 שקל למי שכל מה שיש לו זה 10 שקל. הוא ילך לקנות אצל מישהו אחר.

לפני שעתיים, ברווז כתב:

יש מוצר, זה המחיר, אתה חופשי לקנות או לסרב- זה למה מחירי המזון עולים כל כך הרבה. 

זה למה מחירי הדלק בארץ הם מהגבוהים בעולם. 

זה למה אין מתחרה לחברת החשמל. 

זה כל כך לא נכון שאין לי מושג מאיפה להתחיל.
מחירי המזון עולים כל כך הרבה כי לוביסטים לא מאפשרים יבוא. יש מונופול של כמה יבואנים שמתאמים מחירים בניהם ובנוסף יש לך אגודות קומוניסטיות של חקלאים שמונעות יבוא של פירות וירקות ומשמידות "עודפי" סחורה כדי שתישאר צרכן שבוי ותקנה במחירים שהם הכתיבו.
הדלק יקר כי 51% מהמחיר שלו זה מס - זה לא בגלל "טייקונים חזיריים" או מה שלא תרצה.
אין מתחרה לחברת חשמל כי אם המדינה תחליט לפתוח את שוק החשמל לתחרות, חברת חשמל תשבות כמחאה ואתה תשב בחושך עם נר ובלי מזגן, יחד עם חצי מדינה מושבתת. 

לפני שעתיים, ברווז כתב:

להיות הוגן לא אומר דווקא שהמחיר יהיה מוסכם על 2 הצדדים- אלא שהוא יהיה נכון לשני הצדדים, שהאחד מרוויח והשני מקבל ערך אמיתי לכסף שלו.

מה זה ערך אמיתי לכסף?! אתה מוכן לשלם עבור משהו מחיר מסויים, ככה נקבע הערך שלו. אתה רוצה שיהיה מחירון קבוע לכל פריט בעולם? זה לא הגיוני.

לפני שעה, sperial כתב:

לא נכון. חוץ ממוצרים בפיקוח החוק מחייב אותך להציג מחיר על מנת שהלקוח ידע היכן הוא עומד. אבל את המחיר אתה קובע לפי ההיצע, הביקוש, התחרות ומצב הרוח של אשתך.

לא מדברים על מוצרים בפיקוח אלא במחיר אחיד לעומת מדיניות תמחור גמישה.

לפני 38 דקות, ניקו פ. כתב:

או שאתה פותח לכולם או שאתה מגביל את כולם. אי אפשר שאחד יחיה בשוק פתוח והשני לא. 

גם ניתוח זה לא תמיד חיי אדם. לפעמים זה רק סבל. לא רוצה? לך למנתח אחר. 

אם זה לא סכנת חיים יש לו אפשרות למצוא את המחיר הכי מתאים.

אתה לא מגביל את הרופא. זאת החובה המקצועית שלו במקצוע שהוא בחר עסוק בו. 

כמו ששוטר לא יכול (לא אמור לפחות) להסתובב כשהוא רואה פשע גם כשהוא לא בתפקיד.

היה רוצה לעשות כסף בלי להיות מוגבל, במקום רפואה היה הולך להיות דיג'יי.
 

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 20 דקות, SlowRide כתב:

אם זה לא סכנת חיים יש לו אפשרות למצוא את המחיר הכי מתאים.
 

ברור. אבל כדי למצוא את המחיר הכי מתאים הוא צריך לאסוף את הסבל שלו ולעבור אחד אחד עד שיתאים לו, כי לא מפרסמים מחירים באינטרנט, ככה כדי לשמור על עמימות. אה, ויש רק 20 רופאים שעושים את זה בארץ, מפוזרים לכל אורכה וכולם דופקים לך מחיר לפי הפרצוף. סבבה מבחינתך?

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

לאיזה רופא יש מחירון באינטרנט, כדי לדעת עלויות של טיפול לא צריך פגישה פיזית עם הרופא?

ולמה רק 20? אולי יש 2000?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

כי זה המספרים ברוב התחומים. 

בחלקם יש פחות.

אתה מתחמק מהשאלה שלי. יש 20. או יש רק 5. עדיין סבבה מבחינתך? 

אני בכוונה שואל (וזה לא מונפץ המספרים). זה רק כדי להדגים שאתה לא יכול לעשות איפה ואיפה ואתה כן עושה אותה לפי שיקולים שלך. בתחום מסוים אתה מחליט שהוא חשוב שאז צריך להשביע את העוסק שיהיה ככה וככה ובתחום אחר אין לי בעיה שיעשו מה שהם רוצים. אבל זה לא עובד ככה, לא בכלכלה ולא במציאות. 

ותגיד, מה עם מקצועות שהמחיר נקבע בסוף השירות? 

ומה עם קשישים? כל מי שבא לקשיש ייתן מחיר כפול 5.

אז הקשיש הזה יצטרך להזמין אינסטלטור אחר? אבל אז הזה שהגיע רוצה 250 על ביקור. 

בקיצור, קיבלת כמה וכמה סיבות למה יש את החוק. אם לא השכנעת, זו כבר החלטה שלך. 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

למה מתחמק? עניתי לך. אין לי בעיה עם זה. אני פשוט לא חושב שזה מצב ריאלי, כי אם זה רופא בבית חולים ציבורי, המחיר ידוע מראש. אם זה רופא פרטי והוא נותן מחיר גבוה מדי, הלקוח מסרב. אבל הרופא רוצה את העבודה, ויודע שאם הוא לא יקבל את הלקוח הזה, הקולגה שלו יקבל. אז יש לו אינטרס להגיע לעמק השווה עם הלקוח. 

 מה זה מקצועות שהמחיר נקבע בסוף? בכל עבודה נותנים הצעת מחיר לפני שמתחילים.

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

ספר דברים - פרק כ״ה - פסוק י״ג:

{יג} לֹֽא־יִהְיֶ֥ה לְךָ֛ בְּכִֽיסְךָ֖ אֶ֣בֶן וָאָ֑בֶן גְּדוֹלָ֖ה וּקְטַנָּֽה׃

{יד} לֹא־יִהְיֶ֥ה לְךָ֛ בְּבֵיתְךָ֖ אֵיפָ֣ה וְאֵיפָ֑ה גְּדוֹלָ֖ה וּקְטַנָּֽה׃

{טו} אֶ֣בֶן שְׁלֵמָ֤ה וָצֶ֙דֶק֙ יִֽהְיֶה־לָּ֔ךְ אֵיפָ֧ה שְׁלֵמָ֛ה וָצֶ֖דֶק יִֽהְיֶה־לָּ֑ךְ לְמַ֙עַן֙ יַאֲרִ֣יכוּ יָמֶ֔יךָ עַ֚ל הָֽאֲדָמָ֔ה אֲשֶׁר־יְהוָ֥ה אֱלֹהֶ֖יךָ נֹתֵ֥ן לָֽךְ׃

{טז} כִּ֧י תוֹעֲבַ֛ת יְהוָ֥ה אֱלֹהֶ֖יךָ כָּל־עֹ֣שֵׂה אֵ֑לֶּה כֹּ֖ל עֹ֥שֵׂה עָֽוֶל׃

 

למי שלא מבין - מחיר המוצר נקבע בתקופת התנ"ך על ידי המוכר, שהניח את המשקולת שאמורה להיות יחידת מידה מדוייקת על כף אחת של המאזניים, ואת הסחורה הנקנית על הכף השנייה ומאזן אותם.

ואם יש לך קילו קטן וקילו גדול, ואתה מוכר קילו ב100 שח, לקוח א' מקבל באמת קילו ולקוח ב' (זה שאתה מרמה אותו עם הקילו הקטן) מקבל 900 גרם באותו מחיר כמו שהראשון שילם על 1000 גרם, אתה פושע.

 

 

 

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אתה פושע כי שיקרת את הקונה, הוא חושב שהוא משלם על קילו אבל מקבל פחות. זה משהו אחר.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני שעה, SlowRide כתב:

זאת דוגמא למחיר שונה לאותו מוצר, רק שפה ממציאים לו שם חדש. מה בעצם ההבדל העקרוני בין זה לבין מחיר שונה לפי ראות עיניו של המוכר? ולקבוע מחיר רשמי 10 ש"ח לביצה אבל בפועל לתת לך 50% הנחה ולמישהו אחר 90% הנחה ולמחרת ההפך, זה בסדר...

וזה לרוב גם לא קורה, כי לרוב לא תיתן הנחה גדולה במיוחד אם אתה יכול שלא לתת אותה. כך פועל המח האנושי...

לפני שעה, SlowRide כתב:

כמו שכבר כתבתי. אם אני קובע מחיר גבוה מאד אבל נותן הנחות לפי מה שמתחשק לי, פתאום זה בסדר? זה בדיוק אותו הדבר. אז גם לא מנעת "עושק" (לשיטתך, לדעתי זה בכלל לא עושק) וגם סתם הוספת מגבלה מיותרת.

לא נתקלת בפייסבוק וכאלה בסיפורים על בעל מסעדה שמוחל לחיילים על החשבון? או על טכנאי שעושה עבור קשישים ניצולי שואה עבודה ללא חיוב שלהם כלל?

לשיטתך, זה גם לא בסדר?

 

לפני שעה, SlowRide כתב:

איך אתה דופק את החלשים?! אם אתה רוצה למכור לחלשים אתה חייב להוריד את המחיר. אתה לא יכול למכור ביצה ב10 שקל למי שכל מה שיש לו זה 10 שקל. הוא ילך לקנות אצל מישהו אחר.

אם כולם ימכרו ביצה ב-10 שקלים, ללקוח לא תהיה ברירה והוא יהיה חייב לקנות אותה...

 

לפני שעה, SlowRide כתב:

מה זה ערך אמיתי לכסף?! אתה מוכן לשלם עבור משהו מחיר מסויים, ככה נקבע הערך שלו.

מאוורר עולה 120 שקלים. אחד שמתקלקל עולה כמו אחד ששורד שנים. לאיזה מהם יש ערך אמיתי ללקוח?

לפני שעה, SlowRide כתב:

אתה רוצה שיהיה מחירון קבוע לכל פריט בעולם? זה לא הגיוני.

תרשה לי לחדש לך- לחברות ספנות יש מחירון עלויות שכזה. 

זה המחיר שהם מורשים לרכוש חלקים וכלים לתחזוקה, בכל נמל בעולם. וזה באופן מפתיע גם פחות או יותר המחיר הריאלי של החלקים והכלים, ברוב הנמלים בעולם. 

אלא אם הם בישראל...

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 10 דקות, ברווז כתב:

וזה לרוב גם לא קורה, כי לרוב לא תיתן הנחה גדולה במיוחד אם אתה יכול שלא לתת אותה. כך פועל המח האנושי...

אבל אתה כן יכול לתת אותה, ואתה יודע שאם לא תתן אותה העסק שלך יקרוס כי לא ריאלי למכור ביצה ב10 שקל כשכולם מוכרים בפחות.

לפני 14 דקות, ברווז כתב:

אם כולם ימכרו ביצה ב-10 שקלים, ללקוח לא תהיה ברירה והוא יהיה חייב לקנות אותה

בגלל זה תיאום מחירים זה דבר שצריך להילחם בו, אבל זה לא שייך לנושא.

אם ביצה תעלה 10 ש"ח, אנשים יעברו לתחליפים כי זה לא ריאלי לשלם 120 שקל על קרטון ביצים. יראו שאף אחד לא קונה והמחיר ירד.

לפני 16 דקות, ברווז כתב:

לא נתקלת בפייסבוק וכאלה בסיפורים על בעל מסעדה שמוחל לחיילים על החשבון? או על טכנאי שעושה עבור קשישים ניצולי שואה עבודה ללא חיוב שלהם כלל?

לשיטתך, זה גם לא בסדר?

מה זה קשור? להפך, אני הכי בעד זה. העסק שלו ושייעשה בו מה שהוא רואה לנכון.

לפני 17 דקות, ברווז כתב:

מאוורר עולה 120 שקלים. אחד שמתקלקל עולה כמו אחד ששורד שנים. לאיזה מהם יש ערך אמיתי ללקוח?

מה עדיף? סוס מדבר שיודע לחזות תוצאות של משחקי כדורגל או תרנגולת שמטילה ביצים מזהב? כי זה בערך אותו הדבר. בשום תרחיש הגיוני מאוורר גרוע עולה כמו מאוורר איכותי. יכולים לנסות למכור לך מאוורר גרוע במחיר גבוה, אבל חובתך להיות צרכן חכם ולבדוק לפני שאתה רוכש.

לפני 20 דקות, ברווז כתב:

תרשה לי לחדש לך- לחברות ספנות יש מחירון עלויות שכזה. 

זה המחיר שהם מורשים לרכוש חלקים וכלים לתחזוקה, בכל נמל בעולם

מה זה שייך? אני שאלתי אם נראה לך הגיוני שלכל מוצר באשר הוא יהיה מחיר קבוע וידוע מראש בכל מקום בעולם, שאי אפשר לזוז ממנו.

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

ובאשר לאוניות, עבורם, לכל מוצר באשר הוא יש מחיר קבוע וידוע מראש.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם (נערך)

@SlowRide @ברווז

Come Join The Dark side - Darth Vader | Meme Generator

 

מוהאהאהא 😈

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭


×
×
  • תוכן חדש...