Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1418 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

הגזענות הייתה לדוגמא. לא חסר מוסכים שגובים מחיר X מגבר ומחיר Y מאישה, ושורדים. או נהגי מוניות ותיירים, סיפור אהבה. היה לא מזמן בחדשות על 4 מנות פלאפל ואחת שווארמה ב-400 ש"ח כי תיירים.

ואיך תדע שהוא תוקע לך מחיר אם אתה לא מכיר את השוק? 

תגיד לי אתה, כמה עולה בימינו צילינדר של דלת? או שפכטל 2"? או דיסק פלפ 4.5"? או מופה של צנרת? או מטר של צינור PVC? או חופן ברגי 8.8 M6? או מברז?

אם נתקעת, ובדיוק חסר לך, אתה לא תבדוק ותעשה סקר שוק- אתה תלך כנראה למקום הכי קרוב אליך פיזית, ותשלם (כמו שעשו לאשתי פעם אחת לפני שנים רבות) 20 ש"ח על דאקינג שפכטל קטן כי אין לך מושג כמה אמור לעלות.

ושוב- לא חוקי. על כל מוצר חייב להיות סימון מחיר בעסק שמוכר ללקוחות קצה (לא סיטונאי).

עריכה אחרונה על ידי ברווז

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

יודע שזה לא חוקי, שואל ברמה העקרונית.

זה באחריות הלקוח לבדוק את האפשרויות שלו. העסק רוצה להרוויח כמה שיותר.

אם אתה תקוע, אתה תשלם גם במצב הנוכחי עם החוק כמה שיבקשו ממך בלי להתחיל לעשות סקר שוק, אז זה לא באמת משנה.

אם יש לי עסק, למה שלא תהיה לי את האפשרות למכור למישהו בזול יותר אם אני מרגיש שיש לי שפה משותפת איתו ובעתיד נמשיך לעשות עסקים, לעומת מישהו שאני מראש לא רוצה לעשות איתו עסקים, אבל החוק מחייב אותי לתת שירות לכולם, אז נותן לו בכוונה הצעת מחיר גבוהה כדי שיעזוב.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

ברמה העקרונית, אתה בוחר להתעלם מהחוק. 

אוקי, "נזרום" עם זה לרגע. 

כן, אתה יכול להעניק הנחות שונות ומשונות מהמחיר הנקוב לפי ראות עיניך.

אבל איפה פה ההוגנות?

 

אם ההנחות מבוססות על היגיון מסחרי כלשהו (לקוח קבוע שקונה אצלך אחת לתקופה קבועה, רכישה בסכום גדול או בתנאי תשלום מצויינים עבורך וכדומה) אז ניחא, זה חלק מהמסחר. 

אבל הנחה שמבוססת על הבדיחה הטובה של משה מול הסיפור המשעמם של חיים והמחיר המלא ששילם היא איננה הוגנת.

 

משפט שמאד מצא חן בעיניי, שלימדו אותי בקורס שיווק שלקחתי כשהייתי עצמאי:

תעיף מבט בשטר של דולר אמריקאי אחד. 

כתוב עליו, בגאון ובגדול, IN GOD WE TRUST.

הדגש הוא על המילה TRUST. כי בלי אמון,  לא ניתן יהיה לבצע עסקים. 

כן, קצת צולע, מסכים- אבל עדיין, המסר אמיתי ונכון. הרי לא תלך למוסך שאתה לא סומך עליו, כמו שלא תלך לחנות שאתה לא סומך עליה או לתחנת דלק שאתה לא סומך עליה.

ההוגנות היא חלק בלתי נפרד בעיניי מהאמון הנ"ל.

עסק שלא מתנהל בצורה הזו, לא רק שמתנהל בצורה שאיננה הוגנת, אלא גם חוטא ב"בין אדם לחברו" (מה שנקרא, מוסיף חטא על פשע בעברית צחה).

 

 

למיטב ידיעתי, יש לך הזכות לומר ללקוח שאתה לא מעוניין לעשות איתו עסקים, בלי קשר להצ"מ גבוהה\נמוכה וכדומה. אתה לא חייב אפילו לתת לו הצעה.

 

מקום שאתפוס שעושה איפה ואיפה אשר אני רוכש בו, יפסיד אותי כלקוח ויקבל שיימינג ממני, שזה דבר שאני לא נוהג לבצע כלל ועיקר. אבל לכל דבר יש גבול.

ראבאק, אם אני יכלתי להיות עצמאי הוגן, למה אחרים לא? 

האקסטרה 5 שקלים שתרוויח במכירה אחת שווים לך אובדן לקוחות בטווח הרחוק? מוניטין של "לשמור מרחק"? 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם (נערך)

אתה יכול לפי חוק לעשות הנחה למי שתרצה וכמה שתרצה. 

אתה לא יכול להעלות מחיר.

זאת אומרת קבעת שהמחיר הוא X. אתה לא יכול לבוא למישהו במצוקה ולהגיד לו "שומע, המחיר הוא 2X". אתה כן יכול לבוא למישהו ולהגיד לו "היי, אני עושה לך הנחת חתיך X/2".

אבל איקס שקבעת, בתיאוריה, חייב להיות איקס לכולם.

כי אז למשל, עלות טיפול בחדר מיון הייתה מאה אלף שקלים או מיליון. אה לא רוצה לשלם? לך לבית חולים אחר. 

"אבל למה לי עם התקף הלב המחיר הוא 100K שקלים ולמי שיש שבר ברגל זה 500 ש"ח"?

כי בלעדיי אתה תמות ולא תגיע לבית חולים אחר, אז כעת אני אנצל אצל את זה לעשות רווח.

 

זה ברמה העקרונית כאמור. ברור שהדוגמה לא מושלמת אבל לשם היא עלולה להוביל ללא החוק. 

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

ככה בדיוק התחלנו לסבול מיוקר המחייה בארץ.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 6 דקות, ברווז כתב:

אבל איפה פה ההוגנות?

הוגנות זאת מילה מאד כללית. מה שנחשב אצלך הוגן, לא הוגן בספר של מישהו אחר.

בגלל זה מה שבאמת הוגן זה מה שנקבע בין 2 הצדדים, המוכר והקונה. למה זה הוגן להגביל רק צד אחד?

לפני 15 דקות, ברווז כתב:

למיטב ידיעתי, יש לך הזכות לומר ללקוח שאתה לא מעוניין לעשות איתו עסקים, בלי קשר להצ"מ גבוהה\נמוכה וכדומה. אתה לא חייב אפילו לתת לו הצעה

לפי החוק בארץ אתה מחוייב לתת שירות לכל אדם, אחרת זו אפליה.

לפני 19 דקות, ברווז כתב:

האקסטרה 5 שקלים שתרוויח במכירה אחת שווים לך אובדן לקוחות בטווח הרחוק?

זאת בדיוק הפואנטה. זה לא רווחי להיות גזען/מיזוגן/ אנערף. אף אחד שרוצה עסק מתפקד לא יעשה את זה, אז למה צריך להגביל בגלל זה את חופש הבחירה עם מי לעשות עסקים? אם מישהו לא רוצה לעשות איתך עסקה/לתת לך מחיר גבוה במיוחד מסיבות לגיטימיות, לא חושב שצריך להגביל אותו.

לפני 48 דקות, ניקו פ. כתב:

כי בלעדיי אתה תמות ולא תגיע לבית חולים אחר, אז כעת אני אנצל אצל את זה לעשות רווח

זה דוגמא קיצונית מדי, לא מדברים על חיים ומוות, מה גם שיש חובה נפרדת לעניין הזה לתת טיפול במקרה שנשקפת סכנת חיים.

במצב שאני רוצה למכור לך את המסטיק ב10 שקל במקום ב5 כי יצאת ממרצדס ויש לך רולקס אמיתי על היד, איפה הבעיה?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 12 דקות, SlowRide כתב:

הוגנות זאת מילה מאד כללית. מה שנחשב אצלך הוגן, לא הוגן בספר של מישהו אחר.

בגלל זה מה שבאמת הוגן זה מה שנקבע בין 2 הצדדים, המוכר והקונה. למה זה הוגן להגביל רק צד אחד?

הצד שיש אצלו את הכח הוא הצד המוגבל לפי החוק. החוק מתייחס לצד המוכר כאל הצד עם הכח מול הצרכן, לכן יש הרבה חוקים שנועדו להגן על הלקוח. CHECKS AND BALANCES.

לפני 12 דקות, SlowRide כתב:

לפי החוק בארץ אתה מחוייב לתת שירות לכל אדם, אחרת זו אפליה.

זו אפליה במקרים מסויימים בלבד. ממליץ לגגל את הנושא.

לפני 12 דקות, SlowRide כתב:

זאת בדיוק הפואנטה. זה לא רווחי להיות גזען/מיזוגן/ אנערף. אף אחד שרוצה עסק מתפקד לא יעשה את זה, אז למה צריך להגביל בגלל זה את חופש הבחירה עם מי לעשות עסקים? אם מישהו לא רוצה לעשות איתך עסקה/לתת לך מחיר גבוה במיוחד מסיבות לגיטימיות, לא חושב שצריך להגביל אותו.

ומי מגדיר את הלגיטימיות של הסיבות? ואיך ההגדרה מתייחסת לאובייקטיביות\סובייקטיביות שלהן?

לפני 12 דקות, SlowRide כתב:

במצב שאני רוצה למכור לך את המסטיק ב10 שקל במקום ב5 כי יצאת ממרצדס ויש לך רולקס אמיתי על היד, איפה הבעיה?

אני אוהב את השאלות של מה אם.

מה אם לבחור יש רולקס מזוייף ומרצדס ישנה (או וולבו חדשה יחסית), וגם זה רק כי הוא נכה (ללא פגיעה נראית לעין) וקיבל חבילת פיצויים נרחבת? זה עדיין הוגן? ולמה שתנסה בכלל לראות אם הרולקס אמיתי או לא? מה זה משנה לך כמוכר?

מה אם מגיע אליך בחור חנון, לבוש ברישול, נראה חצי מוזנח? יש לא מעט עשירים שמתלבשים כך.

זו חלק מהסיבה למה יש סוג של תקן אחיד לכולם.

 

אפרופו. 

מה אם יבצעו קנסות חנייה באופן דיפרנציאלי ביחס להכנסות- מי שיש לו רכב יוקרה, ישלם פי 5 ממי שיש לו טרנטה. אותו עיקרון בדיוק. 

הוגן? הגיוני? 

לדעתי, הגיוני- כן. הוגן? לא בהכרח. בהחלט לא עבור מי שיש לו רכב יוקרה, שפתאום יצטרך לשלם יותר אחרי שהיה רגיל לשלם מחיר רגיל (לא חסרים אנשים שעבורם קנס אדום-לבן זה פשוט תשלום על שעת חנייה וזהו, רק שזה תופס לכל היום ולא רק לשעתיים כמו לפשוטי העם שכמותינו). ואם אותו מר בחור על סף פשיטת רגל ומחר מוכר את הרכב יוקרה שלו? למה הוא צריך לשלם קנס של פי 5? 

מקווה שאתה מבין לאיפה זה הולך. 

 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

בתור מוכר בחנות, אין לי 'מחסן עם מלאי' מטורף. סה"כ קומת גלריה עם כמה ארגזים.

אנחנו מדביקים על כל פריט את המחיר של אותו מוצר, או שיודעים בעל-פה את המחירים. לחלק מהדברים מילאנו רשומות ידניות שתלויות על הלוח מודעות.

אנחנו לא מנהלים מלאי מעודכן אלא עושים סכם שנתי בכל סוף שנה לגבי מה יש בחנות ומה המחיר.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 4 דקות, ברווז כתב:

הצד שיש אצלו את הכח הוא הצד המוגבל לפי החוק.

למה המוכר הוא תמיד הצד החזק? לקונה יש עוד מקומות ללכת אליהם. הכסף נמצא ביד של הקונה, לא של המוכר.

לפני 4 דקות, ברווז כתב:

זו אפליה במקרים מסויימים בלבד. ממליץ לגגל את הנושא

זו אפליה במקרים מסויימים שאפשר להכיל אותם כמעט על כל מקרה. אסור לך להפלות מישהו על "השקפה". מה זה השקפה? זה יכול להיות לגבי מזג האויר וזה יכול להיות לגבי הזכות שלך לחיות.

לפני 23 דקות, ברווז כתב:

מי מגדיר את הלגיטימיות של הסיבות?

הנסיבות. אתה יכול לבקש מחיר גבוה ממישהו כי מבחינתך לעבוד איתו זה סיכון. לא לגיטימי?

אתה יכול לבקש מחיר שאתה חושב שהוא יסכים לשלם. לא לגיטימי? למה לא? מה ההבדל בין זה לבין למכור את אותו הדבר רק עם שם יוקרתי במחיר כפול? את זה עושים כל הזמן.

לפני 29 דקות, ברווז כתב:

מה אם לבחור יש רולקס מזוייף ומרצדס ישנה (או וולבו חדשה יחסית), וגם זה רק כי הוא נכה (ללא פגיעה נראית לעין) וקיבל חבילת פיצויים נרחבת? זה עדיין הוגן?

זה תמיד הוגן כי הוא לא חייב לך שום דבר. אם המחיר לא מתאים לו, שילך למקום אחר.

אתה הולך לראיון עבודה בעסק קטן משפחתי ובחברת ענק עם שם עולמי. שואלים אותך מה ציפיות השכר שלך. אתה נותן את אותה התשובה למרות שאתה יודע שהמקום השני יכול לשלם לך יותר?

לפני 34 דקות, ברווז כתב:

לדעתי, הגיוני- כן. הוגן? לא בהכרח

למה לא הוגן? קנס דיפרנציאלי יש בפינלנד. למה שם זה הוגן ופה לא? ואיפה הם ואיפה אנחנו.

לפני 35 דקות, ברווז כתב:

מקווה שאתה מבין לאיפה זה הולך

אם אתה נותן למדינה להכתיב לך כל פסיק איך לנהל את העסקים שלך בלי מרחב תמרון ובלי שום חופש, זה הולך לכיוון לא טוב.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 3 שעות, ברווז כתב:

מה אם יבצעו קנסות חנייה באופן דיפרנציאלי ביחס להכנסות- מי שיש לו רכב יוקרה, ישלם פי 5 ממי שיש לו טרנטה. אותו עיקרון בדיוק. 

הוגן? הגיוני

יש מדינות (פינלנד לדוגמה) ששם קנסות תעבורה וחניה הן אחוז מההכנסה של הנאשם.

יש הגיון בדבר.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
לפני 16 שעות, SlowRide כתב:

למה המוכר הוא תמיד הצד החזק? לקונה יש עוד מקומות ללכת אליהם. הכסף נמצא ביד של הקונה, לא של המוכר.

בכנות? לא ממש יודע. ככה החוק רואה את זה, ומבחינתי זהו.

בגדול, יש הרבה היגיון בדבר- לא חסר מונופולים בשוק. והקונה הוא לא תמיד, איך נאמר את זה, מושכל ומתמצא במצב השוק ואין לו מושג כמה אמור לעלות.

לפני 16 שעות, SlowRide כתב:

זו אפליה במקרים מסויימים שאפשר להכיל אותם כמעט על כל מקרה. אסור לך להפלות מישהו על "השקפה". מה זה השקפה? זה יכול להיות לגבי מזג האויר וזה יכול להיות לגבי הזכות שלך לחיות.

סליחה אבל אני לא מעוניין להיכנס לפילפולים ברמה הזו. זה כבר דיון אחר לגמרי ועם ניחוח משפטי למדיי. 

לפני 16 שעות, SlowRide כתב:

הנסיבות. אתה יכול לבקש מחיר גבוה ממישהו כי מבחינתך לעבוד איתו זה סיכון. לא לגיטימי?

יפה אמרת, מבחינתך. האם הסיכון הוא אמיתי או מדומיין? איך תוכל להבדיל? איך תוכל לדעת מראש?

לפני 16 שעות, SlowRide כתב:

אתה יכול לבקש מחיר שאתה חושב שהוא יסכים לשלם. לא לגיטימי? למה לא? מה ההבדל בין זה לבין למכור את אותו הדבר רק עם שם יוקרתי במחיר כפול? את זה עושים כל הזמן.

בתאכל'ס ההבדל הוא החוק. אתה לא יכול למכור מוצר במחיר גבוה מהמחיר הרשום עליו (וחייב להיות רשום עליו), אבל יש מספיק פרצות כדי לקחת צפרדע, לקרוא לה קרפדה ולמכור אותה במחיר כפול.

בדיוק כמו שלפעמים 1+1=3. זה נדיר, וקורה רק כשמדובר בערכים מאד גבוהים של 1 :lol:

לפני 16 שעות, SlowRide כתב:

זה תמיד הוגן כי הוא לא חייב לך שום דבר. אם המחיר לא מתאים לו, שילך למקום אחר.

אה, סבבה. אז אם המחיר של הדלק בתחנה לא מתאים לך, אתה הולך לתחנה אחרת? או אם מחיר החשמל לא בא לך בטוב אתה מחליף ספק?...זו לא תמיד אופצייה.

ולא רק מנסיבות כמו שנתתי בדוגמא (אילוצים ומחירים ארציים), אלא גם מנסיבות אחרות של הלקוח. למשל, הלקוח באמצע עבודה וצריך חלק מסויים כדי לסיים אותה; הלקוח הגיע מעיר אחרת ולא מכיר את האיזור והמחירים בו; הלקוח לא נייד במיוחד ולא יכול להיטרטר לחנות אחרת; ללקוח אין זמן בשביל לחפש את החלק במחיר הוגן במקומות אחרים ועוד הרבה אפשרויות.

 

בגדול זו לא הבעייה שלך בתור מוכר, אבל זה גם לא צריך להיות הבעייה של הלקוח!

 

לפני 16 שעות, SlowRide כתב:

אתה הולך לראיון עבודה בעסק קטן משפחתי ובחברת ענק עם שם עולמי. שואלים אותך מה ציפיות השכר שלך. אתה נותן את אותה התשובה למרות שאתה יודע שהמקום השני יכול לשלם לך יותר?

אין קשר בין עבודה לבין מוצר, הדוגמא לא משקפת כלום. 

וכן, התשובה שלי זהה בשני המקרים. אין למקום הגלובלי סיבה לשלם יותר על אותה עבודה, והם יודעים את זה. הם הרי לא הפכו לגלובליים בן לילה ובזכות זה שהם פתאים. 

לכל תפקיד יש טווח שכר הגיוני שמותאם לו.

*לא יודע איך זה עובד בהייטק... אז סייג קטן.

לפני 16 שעות, SlowRide כתב:

למה לא הוגן? קנס דיפרנציאלי יש בפינלנד. למה שם זה הוגן ופה לא? ואיפה הם ואיפה אנחנו.

יש הרי גם מיסי נסועה נהוגים במדינות שונות בעולם, זה לדעתך הוגן להחיל אותם בארץ קטנה כמו שלנו שמלאה בכל מקרה ומצב בפקקים ושאין לך שום חלופה סבירה לרכב פרטי בהרבה יותר מדיי מקרים?

לפני 16 שעות, SlowRide כתב:

אם אתה נותן למדינה להכתיב לך כל פסיק איך לנהל את העסקים שלך בלי מרחב תמרון ובלי שום חופש, זה הולך לכיוון לא טוב.

לא כל פסיק- אבל לחלוטין בהתאם לחוקים.

לגבי חופש, צ'מע- החופש שיש לי לא אומר לי שאני צריך להיות טמע. אני מאמין בהוגנות ובהגינות, לכל הכיוונים כי זו לדעתי הדרך הטובה ביותר לעשות עסקים. 

אני לא רוצה לרמות אף אחד כמו שאני לא רוצה שירמו אותי. 

זכותי המלאה להחליט שאני יכול למכור מוצר בעלות+100% או עלות+200% או פלוס 400% או אפילו 1000%. זכותי המלאה להחליט לתת הנחה. על פי חוק אני לא יכול להחליט שהמוצר יימכר לכולם בעלות+200 ולמכור ללקוח מסויים בעלות+1000, רק כי הוא לבוש במעיל של ג'ורג'יו חרמני ותיק של צ'רלי ביטון עם שעון טיסות שלא ממריאות. אני כן יכול למכור לו בעלות+200 ללא הנחה כלל.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

שאני חושב על זה, בנקים מוכרים את המוצר שלהם (הלוואות ומשכנתאות) לחלוטין במחיר דיפרנציאלי על פי הערכתם את הלקוח. בחסות החוק.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני כשעה, ברווז כתב:

ככה החוק רואה את זה, ומבחינתי זהו.

לדעתי זו לא גישה בריאה לקבל את החוק בלי לפקפק ולשאול שאלות. במיוחד חוקים שפוגעים בחופש שלנו.
את החוק כתבו בני אדם, לא קיבלנו אותו מכח עליון שיודע הכל. 

לפני כשעה, ברווז כתב:

יש הרבה היגיון בדבר- לא חסר מונופולים בשוק. והקונה הוא לא תמיד, איך נאמר את זה, מושכל ומתמצא במצב השוק ואין לו מושג כמה אמור לעלות.

אם כבר חוק, החוק צריך להגביל קיום של מונופולים במקום לבטל את האחריות האישית לצרכנות חכמה של הקונה.

לפני כשעה, ברווז כתב:

סליחה אבל אני לא מעוניין להיכנס לפילפולים ברמה הזו. זה כבר דיון אחר לגמרי ועם ניחוח משפטי למדיי. 

שום פילפולים. לפי החוק אתה חייב לתת שירות לכל אחד כמעט בכל מצב. זה נתון. 

לפני כשעה, ברווז כתב:

האם הסיכון הוא אמיתי או מדומיין? איך תוכל להבדיל? איך תוכל לדעת מראש?

זה בדיוק העניין, זו צריכה להיות בחירה שלך אם להתסכן או לא. לא משהו שהחוק מכתיב לך. הרי אם מתברר שצדקת והסיכון היה אמיתי, אם תבוא בטענות המדינה תגיד לך ללכת לעזאזל והאחריות לעסקה הגרועה היא עליך.

לפני כשעה, ברווז כתב:

בתאכל'ס ההבדל הוא החוק. אתה לא יכול למכור מוצר במחיר גבוה מהמחיר הרשום עליו (וחייב להיות רשום עליו), אבל יש מספיק פרצות כדי לקחת צפרדע, לקרוא לה קרפדה ולמכור אותה במחיר כפול.

פרצות? קוראים לזה מסחר. שנינו קונים ביצים מאותו לול. אתה מוכר את זה כ"ביצה" ב1 ש"ח לביצה, אני מוכר את זה כ"חלבון טבעי פרימיום המופק מתרנגולות שעברו משטר אימונים קפדני" ב10 שקל לביצה. אם יש מי שקונה, מה הבעיה?

לפני כשעה, ברווז כתב:

אז אם המחיר של הדלק בתחנה לא מתאים לך, אתה הולך לתחנה אחרת? או אם מחיר החשמל לא בא לך בטוב אתה מחליף ספק?...זו לא תמיד אופצייה.

את מחיר הבנזין המדינה קובעת, יש לתחנות ממש מעט משחק עם המחיר. בסולר אתה בהחלט יכול ללכת למקום אחר זול יותר. חשמל אתה קונה ממונופול בחסות המדינה שנקרא חברת חשמל. המדינה קובעת את מחיר החשמל. אי אפשר להשוות את זה לעסק פרטי שרוצה למקסם רווחים, ואם המחירים שלו לא מתאימים לך, תמיד יהיה מישהו אחר שימכור בזול יותר. גם אם אתה במצב חירום וחייב משהו דחוף, כל עוד יש יותר מספק אחד אתה יכול למצוא את הזול מבניהם. אם הם מתאמים מחירים בכוונה, נו טוב, במקרה כזה מה עוזר לך שיש מחיר קבוע? הוא יהיה גבוה גם ככה...

לפני כשעה, ברווז כתב:

אין קשר בין עבודה לבין מוצר, הדוגמא לא משקפת כלום. 

וכן, התשובה שלי זהה בשני המקרים. אין למקום הגלובלי סיבה לשלם יותר על אותה עבודה, והם יודעים את זה. הם הרי לא הפכו לגלובליים בן לילה ובזכות זה שהם פתאים. 

לכל תפקיד יש טווח שכר הגיוני שמותאם לו.

זה פשוט לא נכון. עבודה זה שירות שאתה מספק למעסיק תמורת שכר. מה ההבדל בין שירות ומוצר לצורך הדיון? על שניהם משלמים.
אני בטוח שעל התפקיד שלך משלמים בכל מקום שכר שונה. כתבת בעצמך, "טווח". 

לפני כשעה, ברווז כתב:

יש הרי גם מיסי נסועה נהוגים במדינות שונות בעולם, זה לדעתך הוגן להחיל אותם בארץ קטנה כמו שלנו שמלאה בכל מקרה ומצב בפקקים ושאין לך שום חלופה סבירה לרכב פרטי בהרבה יותר מדיי מקרים?

לדעתי זה הכי הגיוני שיש. אתה משלם לפי שימוש, יש יותר הוגן מזה? לא השתמשת, לא שילמת.

לפני כשעה, ברווז כתב:

לא כל פסיק- אבל לחלוטין בהתאם לחוקים.

לגבי חופש, צ'מע- החופש שיש לי לא אומר לי שאני צריך להיות טמע. אני מאמין בהוגנות ובהגינות, לכל הכיוונים כי זו לדעתי הדרך הטובה ביותר לעשות עסקים. 

אני לא רוצה לרמות אף אחד כמו שאני לא רוצה שירמו אותי. 

שוב, החוקים צריכים לאפשר לך חופש. לא לעשות לך מיקרו-מנג'מנט ולהגביל את החופש שלך שלא לצורך. מה זה הוגנות והגינות? זה כמו לומר שאתה בעד מה שטוב ונגד מה שרע. הדרך הטובה ביותר לעשות עסקים היא שזה נעשה מרצון שני הצדדים, ושניהם מרוצים. אם יש להם שותף שלישי שקט (המדינה) אז שלא יתערב יותר מדי ויתן להם לעשות כסף בשקט. בסוף זה לטובתו כי ככל שהרווחים גודלים המדינה מקבלת יותר מיסים.
אני לא חושב שזה רמאות, יש מוצר, זה המחיר, אתה חופשי לקנות או לסרב. 

וואוו כמה ציטוטים על הבוקר! 

 


 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)
לפני 21 שעות, SlowRide כתב:

 

במצב שאני רוצה למכור לך את המסטיק ב10 שקל במקום ב5 כי יצאת ממרצדס ויש לך רולקס אמיתי על היד, איפה הבעיה?

כי זה מדרון חלקלק.

למה הדוגמה שלי קיצונית? באמת אני שואל. למה מותר לך לדפוק מחיר על מסטיק ולי אסור לדפוק מחיר על טיפול רפואי? 

קח בחשבון שאם אתה מכניס כאן טיעון של מוסר, אז בעצם אני יכול להכניס מוסר אצלך. 

בסוף אתה לא יכול להפריד את הכלכלי מהחברתי. יש להם השפעה אחד על השני. 

מה שאתה מציע אגב, קורה היום לא מעט, נניח במוסכים (מה שנקרא מס אשכנזים וכו').

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

מדרון חלקלק כשזה מגיע לחיי אדם, אבל למה להגיע לשם?

יש חוק שמחייב מתן שירות רפואי בסכנת חיים. זה חוק טוב כי חיים זה ערך עליון.

יש חוק שמחייב אותך למחיר אחיד. הוא מגביל רווח פוטנציאלי. למה הוא טוב?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.


×
×
  • תוכן חדש...