Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 308, סליחה שהמלצתי (ספויילר: בסוף לא הלך מנוע, זה היה מיכל דלק תקול)


mcshmupi
שימו לב! השרשור הזה בן 345 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תשמע מני, ממך לא ציפית לדמגוגיה הזו. מיילא אתה "מטיל פצצה", אבל לפחות תדייק בנתונים שאתה מעלה על המסך.

 

מנוע ה 1.5HDI נכנס לשורות בתחילת 2019, אם תהיה קטנוני, סוף 2018.
זה מנוע חדש בקונצרן - וכמו כל דבר חדש בתחילת הדרך, יכולות להיות בעיות (גם ב 1.6HDI היו בהתחלה בעיות, אי שם ב 2006).

ה TSB של היצרן מדבר על כשל בסדרה שיוצרה עד סוף 2019, סה"כ שנה אחת. אנחנו כבר עברנו את 2020 ו 2021, שנתיים שכבר משווק המנוע עם הרכיבים ה"מתוקנים".
רוב המכוניות האלו (2019) עדיין באחריות אז גם אם תצוץ בעיה, היא מטופלת.
בשורה התחתונה, לאורך מאות אלפי קילומטרים - ההתעסקות עם הדיזל תהיה זניחה ביחס להתעסקות עם הבנזין. לקחת מקרה נקודתי, שנתון ספציפי, ולהשליך אותו על כל דגמי אותו המנוע - זה לא נכון ולא מדוייק.
 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1.5 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

סקרנתם... מחר אני אבקש מידע טכני ולראות אם קיים TSB על מנועי ה-1.5.

מני, אולי שווה לפצל לנושא חדש למען הסדר הטוב

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, איציק נ. כתב:

ה TSB של היצרן מדבר על כשל בסדרה שיוצרה עד סוף 2019, סה"כ שנה אחת. אנחנו כבר עברנו את 2020 ו 2021, שנתיים שכבר משווק המנוע עם הרכיבים ה"מתוקנים".

או שלא....מקסימום יהיה רוויזיה 2 או 3,את זה נדע עוד שנה/שנתיים,אבל נקווה לטוב ונהיה אופטימיים,היסטוריה של היצרן רק מחזק את זה,והיבואן בטוח יעשה שמיניות באוויר כדי לפתור בעיות אם חלילה לא.
 

לפני 18 דקות, איציק נ. כתב:

רוב המכוניות האלו (2019) עדיין באחריות אז גם אם תצוץ בעיה, היא מטופלת.

 

נו בטח,כל עוד אתה מטפל ברשת,אחרת תתחנן לרצון טוב.

 

לפני 20 דקות, איציק נ. כתב:

בשורה התחתונה, לאורך מאות אלפי קילומטרים - ההתעסקות עם הדיזל תהיה זניחה ביחס להתעסקות עם הבנזין. לקחת מקרה נקודתי, שנתון ספציפי, ולהשליך אותו על כל דגמי אותו המנוע - זה לא נכון ולא מדוייק.

המערכת SCR כבר ידאג שהאמירה הזאת תהפוך ל"אוטופיה",או כמובן שוב פעם נחזור ל"רצון טוב",או .....

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, מקבל את הביקורת, אבל תאכלס כמות הכשלים של הקונצרן הזה בשנים האחרונות גרמו אפילו לי לסמן את הקונצרן הזה עם דגל אדום. 

 

המלצתי בעבר למספר מקורבים לרכוש מכוניות עם מנוע ה-1.2 והיום אני ממש מתבאס שבגללי אחת לפחות צריכה להחליף מנוע (ב-208 1.2 שנת 2017). 

 

תוסיף לזה את העובדה שהקונצרן הזה, באופן די עקבי, לא עושה חיים קלים ללקוחות שלו שאכלו לאקרדה (אפילו להיפך), אז היום אני לא ממליץ לאף אחד לרכוש מכונית חדשה של היצרן הזה (ואם כבר, אז רק מנוע 1.6 בנזין)

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, menir1 כתב:

המלצתי בעבר למספר מקורבים לרכוש מכוניות עם מנוע ה-1.2 והיום אני ממש מתבאס שבגללי אחת לפחות צריכה להחליף מנוע (ב-208 1.2 שנת 2017). 

שיכנס ל-@מוסך גבע. ראיתי שיש להם את היכולת לשפץ מנוע כזה. 

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ד"א, זה לא שמנוע ה-1.6HDI בגרסת היורו 6 נקי מבעיות, להיפך. בנוסף לבעיה הידועה במיכל האוריאה, הייתה בעייה במכלול גלגלי הפולי של רצועת הטיימינג, בעיה עם מסנן DPF ועוד. 

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, menir1 כתב:

ד"א, זה לא שמנוע ה-1.6HDI בגרסת היורו 6 נקי מבעיות, להיפך. בנוסף לבעיה הידועה במיכל האוריאה, הייתה בעייה במכלול גלגלי הפולי של רצועת הטיימינג, בעיה עם מסנן DPF ועוד. 

זה ממש לא נכון וגם ממש לא מדוייק.
אין שום בעיה גורפת עם סנני DPF "ועוד".
גלגלי הפולי הוחלפו (בשנתונים ספציפיים בלבד) ב"ריקול" מסיבה שאינה ידועה לאף אחד.
לא היה כאן כשל שאנשים זחלו למוסך והתחננו לרצון טוב. מדובר בדגמים ספציפיים 2016-2017.
 

הבעיה באוריאה מוכרת - והיא אפילו לא במנוע עצמו אלא מערכת נילוות אז בוא תימחק את ה 1.6HDI מהרשימה ותגיד שהתקלה מתייחסת לדגמי ה BLUE-HDI של היצרן. אם כבר מדייקים - אז עד הסוף, כי גם מנועי ה 2.0HDI פגשו את אותה הבעיה, ושוב - הבעיה לא במנוע, זוהי מערכת נילוות למערכת פליטה של דיזל יורו 6.

מעבר לזה אני מכיר לא מעט וגם פגשתי לא מעט "היסטוריה" כתובה של 1.6HDI, בוא נגיד שזה רחוק שנות אור מ 1.6 טורבו בנזין. רחוק רחוק. המנוע הזה לוגם מאות אלפי קילומטרים בלי שום בעיות מיוחדות והוא זול לאחזקה, זה בניגוד גמור ל 1.6 טורבו בנזין שאחרי 100K ק"מ (או קצת לפני) כבר מתחיל בסשן החלפה של חלקים שלא פוסח על אף אחד (מכסה שסתומים, ממיר, פולי משאבת מים, פורק, צינור טורבו, שרשרת טיימינג). 

 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול לצרף הוכחה לגבי מה שאתה כותב על מנוע ה1.6 בנזין?

בינתיים יצא לי לשמוע מכל מקור מהיימן שהמנוע הזה אחרי העדכון ל165 כ"ס ומעלה כבר אמין לחלוטין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא אמין, אבל לא זול לאחזקה -  באזור ה-100K ק"מ לרוב נדרש להחליף קטליזטור, פולי משאבת מים, סלונואיד של תזמון שסתומים. מכסה שסתומים היה די גורף בשנתונים הראשונים, לאחר מכן לא גורף. גם השרשרת מחזיקה יותר מ-100K ק"מ - ברגע שמתחילים לשמוע רעשים בהנעה, כדאי להחליף. 

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, wildlands2019 כתב:

יכול לצרף הוכחה לגבי מה שאתה כותב על מנוע ה1.6 בנזין?

בינתיים יצא לי לשמוע מכל מקור מהיימן שהמנוע הזה אחרי העדכון ל165 כ"ס ומעלה כבר אמין לחלוטין.

יש פה מספיק אנשים שכבר כתבו בעצמם על ה 165 כ"ס (פיקאסו בעיקר, כי הן על הכביש כבר מ 2014 עם המנוע הזה ויש מספיק ניסיון איתם) ומעבר לזה אני לא יכול לעשות outting לאנשים שמחזיקים מנוע כזה (או חזק יותר) והחליפו חלק כזה או אחר, כי כשאני מדבר איתם בפרטי (חברי פורום) אני מכבד את הפרטיות שלהם גם על המסך כאן.

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, איציק נ. כתב:

אין שום בעיה גורפת עם סנני DPF

מכיר מספר ברלינגו על טווח רחב של שנים שנאלצו להחליף. יש כאלו שעוקפים את המסנן. 

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, איציק נ. כתב:

יש פה מספיק אנשים שכבר כתבו בעצמם על ה 165 כ"ס (פיקאסו בעיקר, כי הן על הכביש כבר מ 2014 עם המנוע הזה ויש מספיק ניסיון איתם) ומעבר לזה אני לא יכול לעשות outting לאנשים שמחזיקים מנוע כזה (או חזק יותר) והחליפו חלק כזה או אחר, כי כשאני מדבר איתם בפרטי (חברי פורום) אני מכבד את הפרטיות שלהם גם על המסך כאן.

 

לי יש פיקאסו עם המנוע הנ"ל 2015 אולי הבלוק מנוע עצמו אמין אבל יש תקלות מוכרות ויקרות למדיי בכל המערכות הנלוות שכולם צצות באזור ה100 אק"מ.

אחלה רכב אבל ממש לא מומלץ לישראלי הממוצע שאמינות זו דרישת המפתח שלו.

והכי מעצבן אין כמעו מוסכים (כלליים) שיודעים לגעת בהם. 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בדיוק תקלות, כמו אורך חיים קצר של חלק מהרכיבים ההקפיים - קטליזטור למשל או הסלונואיד של מערכת תזמון השסתומים. בשרוה התחתונה, עלות האחזקה באזור ה-100K ק"מ היא לא זולה.

החלפת מכסה שסתומים הייתה די גורפת בשנתונים הראשונים של ה-165, אך בהמשך נראה ששיפרו תהליך הייצור וזה כבר לא כזה גורף.  

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה יותר גרוע מתקלה ברכב.

תקלה מפתיעה אותך ותוקעת אותך ללא הכנה.

מנועי 165, עם כל השיפור שבהם, סובלים מבלאי מהיר של חלקים. ז"א שיש פג תוקף שאתה בתור נהג צריך להתכונן אליו.

אתה יודע מה הולך להתקלקל, יודע כמה זה יעלה לך לתקן, רק לא באיזה יום ספציפי.

 

להחליף ממיר קטליטי עולה כמה אלפים טובים (החליפיים לא שווים הסתכלות). אף אחד לא אומר לך לעשות עדכון תוכנה שנועד לשמור עליו (כי למה שאני יוציא עוד 300 שקל אחרי שהוצאתי 4,000).

ואז תבוא לך תקלת מצערת והיד עוד נטויה..

 

אגב, גם ב-208 GTI התקלות זהות

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מה שאני קורא כאן בעמודים האחרונים גורם לי לשאול אם מדובר בקונצרן שמקבל החלטת TIME TO MARKET הרבה לפני שהשליםQA בסיסי למוצרים שלו. 

 

והאמת - ככה זה גם מרגיש. 

 

אבל אם הידיעה היא שהרכב פשוט יקבל תחזוקה שוטפת של חלקים מתבלים וסה"כ עלויות האחזקה של הרכב שפויות בזמן הזה - בסופו של דבר זה עניין של החלטה אם אני מוכן לחיות עם זה בשביל לקבל בתמורה רכב שכמוצר כולל והחוויה היומיומית שלו ברגיל - היא טובה מאוד. 

 

כל עוד לא אכלתי לאקרדה מאג'ורית בגלל שמשהו פוספס או קרס לפני שתפסתי בזמן - בשביל אלו שלא תפסו בזמן - מבין את התחושה. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 345 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...