Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קורקינטים שיתופיים Wind


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 950 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא יודע כמה אנשים פה מכירים את כלי התחבורה הזה, בטוח שרבים מכירים.

 

הסקירה מיועדת כמובן למי שלא מכיר.

 

בתל אביב הם קיימים כבר תקופה ארוכה ויש מספר מפעילים, אבל בראשל"צ לא היו עד לאחרונה. 

אחרי שהגיעו לראשל"צ, נסיתי אותם. זה נכון לעכשיו המפעיל היחידי בראשל"צ.

 

 

אז דבר ראשון צריך להוריד אפליקציה ולהירשם. 

הרישום רק למי שמעל גיל 18 ובעל רישיון נהיגה. בתהליך הרישום צריך לעלות צילום של רישיון נהיגה ואת התמונה שלך, וכמובן לשייך כרטיס אשראי למנוי. 

בדיקת רישיון הנהיגה מתבצע תוך עד 20 דקות ידנית (זה מה שהאפליקציה אומרת). אחרי הבדיקה שבפועל לקחה 3 דקות ולא 20,  מקבלים הודעת אישור, אחרי זה עוברים על כללי השימיוש וההנחיות (לחבוש קסדה, לא לרכב על המדרכות, לא לחנות כלי שלישי בצמוד לשני כלים אחרים אלא אם כן זה מקום יעודי כמו מסוף תחבורה ציבורית  וזהו, אפשר להתחיל.

 

 

במפה באפליקציה מוצג מיקום הכלים, קיום/אי קיום קסדה על הכלי ורמת טעינה של הסוללה. 

210607691_1(1).thumb.png.a6b167e4dd6db373bd7b20a249072d13.png

 

 

לחיצה על הכלי מראה את אחוזי הסוללה והקילומטרז' הנותר באופן פרטני. כלים עם סוללה חלשה (לא יודע מתחת לכמה אחוז, מניח 20%) לא מופיעים במפה. 

935215231_1(2).thumb.png.a8ec966af7b8858ba2ac7d4a582dff08.png

 

 

761622110_1(3).thumb.png.636f20c18d36d48276479c0a9defd232.png

 

 

אפשר לשריין כלי במחיר 30 אגורות לכל דקת שיריון. מחיר השימוש - שקל אחד לכל דקת רכיבה. Beep&Flash - מיועד לזיהוי הכלי "שלך" בקבוצה של כמה כלים חונים אחד ליד השני.

במהלך הרכביה אשפר לעשות Pause. הכלי עדיין נשאר "שלך" והחיוב אותו חיוב כמו בעת רכיבה. 10 דקות ללא רכיבה וללא Pause מפורשות כסיום נסיעה. 

איפה שיש קסדה, הנסיעה לא מתחילה עד שלא מוציאים את הקסדה מהמנשא שלה או לפחות עושים תנועה של "כאילו" על מנת להפעיל את החיישן. 

בסיום הנסיעה האפליקציה מבקשת לעשות צילום של הכלי על מנת שאפשר יהיה לוודא שהוא "הוחזר" ללא נזקים. 

מספר דקות אחרי הסיום ונעילת הכלי נשלחת חשבונית במייל. את מסלול הנסיעה והמרחק אפשר גם כן לראות באפליקציה.

אפשר לרכוש מראש חבילות דקות עם הנחה ולהפעיל חידוש אוטומטי אם רוצים. 

846733960_1(4).thumb.jpg.21659ebe6d4df85d36cd6cf4e92653ec.jpg

 

 

הכלי עצמו הוא כלי אנטי וונדליזם ללא כבלים חשופים, כבד (30 קילו, זה המון) ומאסיבי, עם צמיגים מלאים ללא אוויר כדי שהמפעילים לא יתעסקו עם פנצ'רים, מוגבל על פי חוק ל 25 קמ"ש.

יש לו ג'יק מרכזי כמו של אופנוע, יש שני בלמי תוף שפועלים לא רע, פנס קידמי ואחורי וצופר. 

הסוללה גם רצינית שמספיקה ל 60 ק"מ. 

455585326_1(1).thumb.jpg.b9a47b26193a9ed770e90dbeec6d1f04.jpg

 

במרכז הכידון ספידומטר ומד עוצמת סוללה, הם מוארים רק כשהכלי "דלוק". ותושבת לסלולרי, אביזר חובה...

1187208353_1(2).thumb.jpg.3b440fd49a5b3cca01e0886792ce9cfb.jpg

 

רמת הביצועים -  יותר טוב מקורקינט שיאומי M365, אבל בכל מקרה כבד וחלש.  סביר לרכיבה במישור. קופצני בגלל צמיגים מלאים והמזלג הקידמי עם זוג בולמים לא ממש עוזר. 

מחיר השרות - שקל לדקה, יקר משהו. רכבתי למכולת הלוך וחזור, 400 מטר לכיוון, כולל כניסה למכולת לכמה דקות וזה עלה 14 ש"ח. 

אבל הרעיון עצמו נחמד מאוד.

 

 

  • אהבתי 3
  • מעניין 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לדעתי המדד הכי טוב כשמדובר בכלים שיתופיים, תחת הקטגוריות - זול לשימוש/בטיחותי/יעיל הוא שרוב השליחים השתמשו דווקא בWind ולא במתחרים.

אם רוצים דוגמה אז זה כמו תחנת דלק שבה מתדלקים המוניות, זה אותו הרעיון בהשוואה. כנראה שמשהו עובד בWind.

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Buki כתב:

רכבתי למכולת הלוך וחזור, 400 מטר לכיוון, כולל כניסה למכולת לכמה דקות וזה עלה 14 ש"ח. 

ראיתי שליחים של וולט רוכבים על זה. איך זה משתלם להם, לא ברור לי.

  • רעיון טוב! 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

הבעיה שלי עם השירות הזה, ושל עוד חברות, שאנשים זורקים את הכלי על המדרכה בסוף השימוש וזה חוסם את המעבר לפעמים.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 45 דקות, SlowRide כתב:

שאנשים זורקים את הכלי על המדרכה בסוף השימוש וזה חוסם את המעבר לפעמים.

 

 

ראיתי גם שמחנים אותם ממש בתוך תחנת אוטובוס, אבל זו בעיה של רמת מודעות נמוכה וחוסר אכפתיות של אותם אנשים ולא של השרות עצמו. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

נכון, אבל לחברה שנותנת את השירות אין אפשרות למנוע את ההתנהגות הזו ונוצר מטרד. מעניין איך יפתרו את זה בעתיד.
 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לחברת השכרת רכב אין אפשרות למנוע חניה של מכוניות שכורות על המדרכה. 

 זה תפקיד של פיקוח עירוני ושל המשטרה ולא של חברת ההשכרה. 

 

 

אולי באותו אופן זה יפתר גם עם הכלים האלו. חונה במקום אסור? בודקים מי השוכר האחרון והוא משלם קנס. 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול בשלב הזה לכתוב מגילה שלמה שתסביר כאן למה הדבר הזה זה החרא הכי גדול שקרה לערי העולם מאז המצאת הפרבור, אבל זה יהיה קצת בזבוז זמן לכולנו. כן אפשר לסכם בקצרה ולהגיד שהתנהגות אנוכית ומסוכנת היא לחלוטין מובנית בכלים האלו, כנראה מתוקף זה שהם לא דורשים שום דבר מהמשתמש - לא כושר, לא רשיון, לא הון עצמי לא כלום. יש גם לא מעט סקרים ומחקרים שמתעדים את זה שקורקינטים שיתופיים מחליפים בפער גדול בעיקר הליכה, רכיבה ותחבורה צבורית. ואצל הצפון אברופאים - אלו שהכי קרובים להגשמת חזון אפס - הכלים האלו נעים על התפר שבין לא חוקיים לבין מוגבלים באזורי וזמני ההפעלה. 

 

  • אהבתי 5
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, יבגניפ כתב:

לא רשיון

דווקא כן צריך רישיון נהיגה בשביל להשתמש בשרות הזה. ללא הרישיון אתה לא יכול להירשם. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 50 דקות, SlowRide כתב:

אין אפשרות

יש, העירייה מקצה איזורים ייעודיים לחניה, ואם החלטת "לזרוק" את הקורקינט במקום לא מורשה אפשר להטיל קנס/עמלה כלשהי על המשתמש. העירייה בתורה יכולה לאכוף חניות לא תקניות.

הבעיה שאני נתקלתי בה היא בעיקר הכמויות באותן חניות. כל כך הרבה קורקינטים עמוסים באותה נקודה (בעיקר בבוקר, כשאנשים מגיעים לעבודה) כך שהם זולגים לכל עבר וחוסמים מעבר להולכי רגל.

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קורקינטים שיתופיים זה רעיון מוצלח על הנייר, אבל כשטרחתי סוף סוף לבדוק את המחירים (אצל המתחרים זה בערך אותו דבר) - התפלצתי.

קטעים קצרים אפשר לסגור בהליכה, אפילו בתל אביב המהבילה, וקטעים ארוכים פשוט... זולים יותר במונית.

 

אולי זה פשוט מתחבר לגישה חברתית (?) של "כאן ועכשיו ומיד עם סמרטפון" - מתאים לכאלה שלא מתכננים מראש כלום אלא פשוט נעים "כאן ועכשיו". לא מחשבים עלות כלי פרטי, לא מחשבים נסועה צפויה, לא מפנים מראש זמן, אלא עוברים באופן מיידי מ"אני רוצה" ל"זה קורה" - ולעזאזל העלות הכספית. בדיוק כמו micro payment באפליקציות או התמכרות לעליאקספרס.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניסיתי כלי דומה בגרמניה, שם זאת חברת Tier (שלא מזמן תיעדו איזה נסיך אפריקאי מנסה אותו עם המאבטחים :lol:).

 

שם זה עובד קצת אחרת. קודם כל יש המון המון מגבלות מבחינת איפה אפשר להחנות אותו, ובמקומות חניה עמוסים כמו ליד תחנות מרכזיות, מחייבים אותך לצלם את מקום החניה כדי לוודא שאתה לא חוסם כלום.

יש מקומות שהכלי מוגבל בהם ל 10 קמש במקום ל 25, שטכנית הם אסורים לכניסה.

מבחינת עלויות - 30 סנט לפתיחה, ועוד 10 סנט לכל דקה. אם מחליפים סוללה לכלי עם מתחת ל 30% (יש תחנות החלפה במפה) - מקבלים עוד 10 דקות נסיעה בחינם.

אם אני לא טועה ב 10 אירו מקבלים 24 שעות של רכיבה בלי הגבלה, על כמה כלים שתרצה, כולל קטנועים חשמליים שיש להם.

סהכ מצאתי את זה כלי סביר, וזה גם נחמד שיש אמצעי שעולה גרושים וב 5 דקות נסיעה מאפשר לך לא לפספס את הרכבת אם התעכבת.

עריכה אחרונה על ידי Ooga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, SlowRide כתב:

הבעיה שלי עם השירות הזה, ושל עוד חברות, שאנשים זורקים את הכלי על המדרכה בסוף השימוש וזה חוסם את המעבר לפעמים.

פעם ראיתי כזה ברחוב ליד הבית שליטרלי חסם את כל המדרכה (ועוד חנה אופקית האידיוט)

במקרה היה כמה מטר ליד צפרדע גדולה של שיפוצים

מפה לשם הכלי מצא את עצמו בתוך הצפרדע

  • מצחיק 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 14.9.2021 בשעה 20:58, vadim6385 כתב:

ראיתי שליחים של וולט רוכבים על זה. איך זה משתלם להם, לא ברור לי.

הם פשוט קונים פס יומי ב-40 ₪ ליום.

כמה נסיעות שאתה רק רוצה ב-40 ₪. זה משתלם להם מאוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 15.9.2021 בשעה 00:04, hans כתב:

אפשר לסגור בהליכה, אפילו בתל אביב המהבילה,

 

אפשר גם לתקוע אצבע בעין, זה אפילו יותר נעים, אבל למה לא לקצר הליכה של עשרים דקות במזג אוויר לא נעים, לחמש דקות?

 

בתאריך 15.9.2021 בשעה 00:04, hans כתב:

וקטעים ארוכים פשוט... זולים יותר במונית.

 

זה בתנאי שהצלחת לתפוס מונית, וזה לא תמיד נכון.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...