Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1759 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)


שלום, 

 

ברשותי יונדאי אלנטרה 2018 שעכשיו צריכה לעבור טיפול 90000 ק"מ. 
את הרכב קניתי מליסינג וזה טיפול ראשון שאני מבצע באוטו. 

 

הרכב עובר נסועה מרובה (35000 ק"מ בשנה) ולכן אני רואה לנכון 
להשתמש בשמן איכותי בטיפולים. 

 

המכונאי שלי הציע לי שמן XCEL (מיוצר בארה"ב) סינטטי מלא 5/30 - עלות השמן 180 ש"ח.

 

אודה לעזרתכם:


1. חברות שמן מומלצות (האם XCEL מותג טוב?)
2. צמיגות מתאימה 
3. לא ברור לי כל כך נושא התקנים - בספר הרכב המליצו להשתמש בתקן
ב-ACEA A5/A3 או גבוה יותר. בשמנים שהוא שלח לי רשום תקן C2/C3
השאלה איך אני צריך להתייחס לזה מבחינת תאימות.


4. שאלה נוספת בנושא, האם שטיפת מנוע היא פעולה מומלצת בטיפול?

מצורף תמונות מספר הרכב וגם תמונות של שמנים שהוא שלח לי.

 

תודה רבה מראש 
 

 

Untitled.jpg

option1.jpg

option2.jpeg

עריכה אחרונה על ידי Alospider
פורסם

צריך את התקן המתאים, לא ברור למה הוא מציע לך את זה. כאילו חסר שמן מנוע בישראל.
כזה אני קונה לרכבים שאני מטפל בהם, מעל 300 ש"ח יש משלוח חינם לכן אולי שווה לך לקחת כמה מיכלים עם הנסועה שלך.
https://www.solomycar.co.il/item/909/שמן-מנוע-ACEA-A5-B5-10-API-SL-CF-4L-5W30-MOTUL/

פורסם

אני מבין מה שאותה אומר ובגלל זה אני כאן להתייעץ. 

אבל אני לא בטוח שמה שהוא מציע לא מתאים - גם בספר רכב רשום A5/A3 או יותר

ויכול להיות שהם כן נכנסים לקטגוריה הזאת.. 

 

אגב מה לגבי הצמיגות, 5/30 זו הבחירה הנכונה? 

פורסם

כן, הצמיגות מדויקת.

שים לב שאתה יכול להשתמש בכמה סוגי צמיגויות במנוע הזה. 

ממליץ לך לרכוש שמן איכותי מחברה גדולה מוכרת ולא מותג לא ידוע. ונויות מומלצות הן יונדאי שופ, ואבי חלפים.

 

POLO, 1.4 2001 > SPARK, 1.0 2014 > 108, 1.2 2016 > CLIO - 5, 1.0T 2021

 

פורסם

אלו חברות נחשבות טובות/איכותיות?

 

אגב, מה דעתכם על עניין שטיפת המנוע? האם בעייתי ברכבים חדשים? 

האם יש בכלל צורך?

פורסם (נערך)

Castrol, Motul,Valvoline, Shell, Liqui Moly., ELF.

 

אפשר גם שמנים יותר זולים שעומדים בדרישות היצרן כמו Eurol, Wolf, Kixx.

רק סינטטי מלא Acea A5 , הצמיגות 5w-30 בסדר גמור.

 

בשביל מה אתה צריך שטיפת מנוע?

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

תודה חברים על כל התגובות, האיר את עיניי המידע. 

 

@vladclar

חשבתי שאולי זה כדאי כטיפול "יישור קו". 

אני יודע שבליסינג הרכב לא בדיוק מטופל בצורה איכותית. 

 

 

@outnex

מהתגובות כאן ומקריאה באינטרנט אני מבין שmotul חברה איכותית ואני נוטה מאוד לכיוון הדגם שהצעת (ACEA A5/B5 8100) - 

נראה אגב מחיר זול ממש לחברה טובה ומומלצת. 

האם האתר הזה (solomycar) נחשב אמין? האם יש עוד אתרים שכדאי לבדוק בהם?

 

 

 

פורסם (נערך)

כל השמנים האלה מתאימים:

https://www.justmotor.co.il/items~140~0~16643-16545-16514.htm

אתה יכול בשקט לקנות בחנות הזאת.

מוטול מסדרה 8100 שמן טוב מאוד .

גם Castrol, Shell, ELF

אני אישית הייתי קונה קסטרול אדג', כי הוא עומד גם בתקן API SN יותר מתקדם  , ולא SL כמו מוטול. בכל זאת, הרכב שלך מ 2018.

https://www.justmotor.co.il/product/שמן-מנוע-יגואר-לנדרובר-castrol-edge-professional-a5-5w30-4l

 

 

 

 

כנראה אתה מתכוון  לפלאשינג למנוע ...

אני לא בטוח שצריך. כנראה שלא.

לעומת זאת תבדוק מתי החליפו פלגים ומה הוראות היצרן לגבי ההחלפה.

 

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

לא מבין למה הומלץ לך השמן הזה ששלחת...

 

השמן שהומלץ לך פה מתאים ועדיף שתשתמש בו או דומה (A5 ו5w-30)

עוד חברות נחמדות זה castrol וliqui moly.

פורסם (נערך)
בתאריך 31.8.2021 בשעה 23:42, vladclar כתב:

כל השמנים האלה מתאימים:

https://www.justmotor.co.il/items~140~0~16643-16545-16514.htm

אתה יכול בשקט לקנות בחנות הזאת.

מוטול מסדרה 8100 שמן טוב מאוד .

גם Castrol, Shell, ELF

אני אישית הייתי קונה קסטרול אדג', כי הוא עומד גם בתקן API SN יותר מתקדם  , ולא SL כמו מוטול. בכל זאת, הרכב שלך מ 2018.

https://www.justmotor.co.il/product/שמן-מנוע-יגואר-לנדרובר-castrol-edge-professional-a5-5w30-4l

 

 

 

 

כנראה אתה מתכוון  לפלאשינג למנוע ...

אני לא בטוח שצריך. כנראה שלא.

לעומת זאת תבדוק מתי החליפו פלגים ומה הוראות היצרן לגבי ההחלפה.

 

 

אם אתה אומר שתקן API SN מתקדם יותר, אז ההמלצה של המכונאי שלי כן במקום ואפילו מדובר בשמן איכותי. 

התקן שם אפילו גרסה מתקדמת יותר, לא? (API SN PLUS) - אפשר לראות בתמונה הראשונה. 

 

 

עריכה אחרונה על ידי Alospider
פורסם (נערך)

עזוב את ה Plus. זה תקן לרכבים עם מנועי טורבו, יש בו תוסף למניעת תופעה של  LSPI (הצתה מוקדמת במהירות נמוכה). לא קשור לרכב שלך.

השמן שהוא הציע מחברה לא כל כך מוכרת בארץ, לא עומד בתקן А5 Acea  גם יחסית יקר.

 

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

×
×
  • תוכן חדש...