Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כמה שאלות של רוכב לעתיד


Overdrive
שימו לב! השרשור הזה בן 827 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

כבר המון שנים שאני חולם להוציא רישיון לאופנוע, לפני כמה שנים אפילו הוצאתי את כל המסמכים וכבר יצרתי קשר עם מורה לגבי שיעורים. לצערי באופן כמעט מיסטי באותו יום מישהו שאני מכיר נהרג בתאונת אופנוע וזה היכה בי קשות כולל ההבנה שאני לא אחראי מספיק כדי להתחמק מגורל דומה ברגע שאעלה על כביש עם אופנוע (לצערי לפעמים זה אפילו לא תלוי באחריותינו) והחלום ננטש.

לאחרונה החשק מתחיל לבעור שוב אחרי שהתנסיתי ברכיבת שטח והפעם אני בוגר מספיק כדי לעשות את זה באחריות ולהשאיר את זה בתחומי השטח בלבד (יודע שגם בזה כרוכים סיכונים אבל לא קרובים לסיכונים שברכיבה בכביש, במיוחד אם זה נעשה לצורך הנאה).

השאלה שלי היא האם הוצאת רישיון A1 מספיקה על מנת לרכב בשטח או שדרושה הכשרה נוספת? מה בכלל ההבדל בין רישוי צהוב לרישוי אפור מבחינה מכנית ומבחינת ההרשאה שיש לבעלי רישיון A1 ברכיבה על אופנוע מכל סוג רישוי? אני יודע שאופנועים ברישוי אפור מורשים רק במסלולים אבל לא מבין מה ההבדל בין אופנוע ברישוי צהוב לאופנוע ברישוי אפור (שמעתי את המונח מוטוקרוס אבל אין לי מושג מה זה אומר) שאסור לי לרכב על אופנוע עם רישוי אפור בשטח גם אם אני לא מתחרה?

שאלה נוספת היא האם יש המלצה לאופנוע למתחילים?

תודה רבה לעוזרים!

 

עריכה אחרונה על ידי Overdrive

How sky is the limit if there are footprints on the moon?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רישוי אפור זה אופנוע (לרוב אכן מוטוקרוס- מוטוקרוס מתייחס לאופנוע שמיועד למסלול עם קפיצות) עם רישוי שלא מאפשר לרכב על הכביש. בנוסף הרוכב צריך להוציא רשיון תחרותי.

לא נראה לי שזה הכיוון שלך.

רשיון a1 יספיק לך מאוד. אם התכנון הוא טיולי שבילים ונופים אופנוע 250 4 פעימות יעשה את העבודה נאמנה. 

אם אתה מעוניין- יש קורסים לרכיבה. בשיעורי נהיגה לא באמת תלמד הרבה.

קח בחשבון שציוד לביטוח חובה זה לא מעט. כדי לקבל מושג על עלות הביטוח חפש 'מחשבון ביטוח' בגוגל והזן פרטים. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 13.6.2021 בשעה 13:53, אורח לרגע כתב:

רישוי אפור זה אופנוע (לרוב אכן מוטוקרוס- מוטוקרוס מתייחס לאופנוע שמיועד למסלול עם קפיצות) עם רישוי שלא מאפשר לרכב על הכביש. בנוסף הרוכב צריך להוציא רשיון תחרותי.

לא נראה לי שזה הכיוון שלך.

רשיון a1 יספיק לך מאוד. אם התכנון הוא טיולי שבילים ונופים אופנוע 250 4 פעימות יעשה את העבודה נאמנה. 

אם אתה מעוניין- יש קורסים לרכיבה. בשיעורי נהיגה לא באמת תלמד הרבה.

קח בחשבון שציוד לביטוח חובה זה לא מעט. כדי לקבל מושג על עלות הביטוח חפש 'מחשבון ביטוח' בגוגל והזן פרטים. 

 

תודה על המענה!

אני יודע שרישוי אפור לא מאפשר לרכב על כביש, למרות שהתכנון שלי הוא לא לרכב על כביש מעניין אותי מה הסיבות המכניות שהופכות אופנוע ללא חוקי לרכיבה על כביש או בשטח לא סלול שלא מהווה מסלול, ולמה בעצם אופנוע עם מנוע 2 פעימות לא חוקי לרכיבת שטח שהיא לא מסלול. לא מצאתי תשובה לזה בשום מקום שחיפשתי.

התכנון הוא טיולי שטח ושבילי נופים אבל המטרה היא פשוט להשתולל קצת בשטחים פתוחים🙄 

How sky is the limit if there are footprints on the moon?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום סיבה מכאנית.

כעקרון אופנוע עם רישוי אפור יכול להיות ללא תאורה, וינקרים ומראות, זה ההבדל ה'מכאני'.

אבל גם עם רישוי צהוב אתה תגלה מאוד מהר שרצוי לרכב בלי וינקרים ומחרשה ומראות- סתם כי כל נפילה כואבת גם בכיס.

 

לגבי דו"פ (2 פעימות)- אין קשר . יש אופנועים דו"פ צהובים ואפורים ויש 4 פעימות צהובים ואפורים.

 

אופנוע למתחילים עם נטייה לטיולי שבילים -

לא 2 פעימות. זה קרבי מדי לשימוש שלך.

4 פעימות 250 או 400 יהיה אחלה.

הייתי מחפש דרוזי (drz), אופנוע אמין מאוד, פשוט ולא פראייר בשטח גם קצת יותר מאתגר משבילים לבנים.

 

תתחיל מלהוציא רשיון. בד"כ לומדים על דו"שים (דו- שימושיים) כאלה. זה ייתן לך אומדן כלשהוא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, אורח לרגע כתב:

אין שום סיבה מכאנית.

כעקרון אופנוע עם רישוי אפור יכול להיות ללא תאורה, וינקרים ומראות, זה ההבדל ה'מכאני'.

אבל גם עם רישוי צהוב אתה תגלה מאוד מהר שרצוי לרכב בלי וינקרים ומחרשה ומראות- סתם כי כל נפילה כואבת גם בכיס.

 

לגבי דו"פ (2 פעימות)- אין קשר . יש אופנועים דו"פ צהובים ואפורים ויש 4 פעימות צהובים ואפורים.

 

אופנוע למתחילים עם נטייה לטיולי שבילים -

לא 2 פעימות. זה קרבי מדי לשימוש שלך.

4 פעימות 250 או 400 יהיה אחלה.

הייתי מחפש דרוזי (drz), אופנוע אמין מאוד, פשוט ולא פראייר בשטח גם קצת יותר מאתגר משבילים לבנים.

 

תתחיל מלהוציא רשיון. בד"כ לומדים על דו"שים (דו- שימושיים) כאלה. זה ייתן לך אומדן כלשהוא.

 

זאת אומרת שכל דגם של אופנוע עם רישוי אפור אפשר להפוך לרישוי צהוב על ידי הוספה של תאורה וינקרים ומראות? אני גם ככה לא מתכוון לרכב עם וינקרים או מראות כי אני מתכוון לרכב רק בשטח ולהוביל את האופנוע על נגרר סתם מדבר תיאורטית.

למה 2 פעימות קרבי מדי למתחילים? מקבל את מה שאתה אומר, סתם מעניינים אותי ההבדלים בהתנהגות בין דו"פ ל-4 פעימות.

How sky is the limit if there are footprints on the moon?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא. אי אפשר להפוך כלי אפור לצהוב עד כמה שידוע לי. 

ולא, מה שזה אומר זה שיש כלים (סתם דוגמא crf) שיש ממנו כלים ברישוי צהוב וכלים ברישוי אפור. 

כלי ברישוי אפור זול מצהוב. לכן יש הרבה שקונים אפור ורוכבים איתו בשטח- אם תפס אותך שוטר- הסתבכת. אם נפצעת אין לך ביטוח.

 

2 פעימות זה כלי עם כח יותר "מתפרץ" שאוהב לעבוד בטורים גבוהים. פחות נוח לטיולי שבילים ופחות בריא למנוע לרכב על טורים נמוכים וקבועים לאורך זמן.

יש כאלה שעושים את זה. טיולי שבילים עם דו"פים, ואפילו קטני נפח. אבל זה חבר'ה עם נסיון בדר"כ. 

 

שכח מהרישוי אפור, זה לא בשבילך. 

 

מוטוקרוס- אופנועי שטח עם מתלים קשיחים, התנהגות עצבנית, מיועדים למסלולים.

אנדורו- אופנועים מקצועיים יותר או פחות שמיועדים לרכיבת שטח שיכולה לכלול סינגלים סלעים וכו'

דו"ש- דו שימושי. כמו הדרוזי שהוזכר. כלים שאפשר לרכב איתם בכביש גם רכיבות ארוכות יחסית בלי שישברו התחת הגב והמנוע.

אדוונצ'ר- אופנועי כביש עם מרווח גחון גבוהה וצמיגים שיכולים להכנס לשבילים.

 

זה הדירוג +-. אנשים מתחילים מאנדורו/דו"ש.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...
בתאריך 15.6.2021 בשעה 14:16, Overdrive כתב:

 

תודה על המענה!

אני יודע שרישוי אפור לא מאפשר לרכב על כביש, למרות שהתכנון שלי הוא לא לרכב על כביש מעניין אותי מה הסיבות המכניות שהופכות אופנוע ללא חוקי לרכיבה על כביש או בשטח לא סלול שלא מהווה מסלול, ולמה בעצם אופנוע עם מנוע 2 פעימות לא חוקי לרכיבת שטח שהיא לא מסלול. לא מצאתי תשובה לזה בשום מקום שחיפשתי.

התכנון הוא טיולי שטח ושבילי נופים אבל המטרה היא פשוט להשתולל קצת בשטחים פתוחים🙄 

שלום וברכה, זה לא משנה אם מדובר במנועי 2 או 4 פעימות. אופנועים עם רישוי אפור הם אופנועים שמיועדים לרכיבה במסלולים סגורים בלבד. זה שהישראלי הקומבינטור קונה כאלה אופנועים ורוכב איתם ביערות ושטחים פתוחים זה "גאונות" שתוביל יום אחד להחלת אכיפה מאסיבית. למרות שיש עונשים כבדים בישראל על שימוש באופנוע עם רישוי אפור בשטחים פתוחים בפועל מעט מאוד אכיפה. בארצות הברית המדינות מנהלות מרדף עד חומרה אחרי חכמולוגים שרוכבים עם כאלה כלים באדמות מדינה. הכל החל מאיזה גאון שתבע את המדינה על כך שעשה תאונה עם כזה כלי כאשר לא היה לו ביטוח. הוא ניצח במשפט ומאז פני הדברים השתנו לרעה. המדינות החליטו לאסור רכיבה של כאלה כלים על אדמות השייכות לה. ואם מדברים, שתי המדינות העיקריות שכן מעודדות רכיבה על כאלה כלים הן פלורידה וקליפורניה. אם כי, קליפורניה מאוד נוקשית בעניין של זיהום אוויר. 
נחזור לישראל, הכלים הללו לא מצויידים באבזרים כמו צופר, ווינקרים, מראות וכולי ולכן מיועדים למסלולים סגורים ששם אין שום צורך בהם בכל מקרה. כמו כן, הכלים הללו, (רישוי אפור) מגיעים בדרך כלל עם צמיגים שהם מיועדים אך ורק לשטח ולכן לא מספקים אחיזה מספקת בכביש. לכן כלים כאלה לא ראויים לשימוש בכביש.

  • מעניין 1

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוץ מההיבט החוקי, ברישוי אפור יש אופנועי ספורט

שמטבעם הם קיצוניים וייעודיים לספורט מסוים.

ממש לא כלי להתחיל איתו.. אלים, בועט, ודורש ניסיון קודם.

מכלים כמו הונדה CRF250/300 או ימאהה WR250

תהנה הרבה יותר בשטח והיכולות שלהם די גבוהות,

או משהו כמו DR650 לטיולי שבילים רגועים וארוכים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 827 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...