Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מיכל עיבוי, כמה מים אמור להיות שם?


FROGIE
מעבר לפיתרון נפתר ע"י Igalz,
שימו לב! השרשור הזה בן 1071 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קראתי כאן.

ולא הבנתי מה מים אמור להיות במיכל כשהאוטו קר. 

אם אני אמלא עד מקסימום, יהיה מקום לאדים להכנס?

 

תודה

עריכה אחרונה על ידי FROGIE
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המטרה של גובה מפלס הנוזל היא (בין היתר) לשמור על מערכת שתעמוד בלחץ שקבע היצרן. גובה מפלס המים הוא זה שקובע את כמות האויר שנשארת במיכל (בין מפלס הנוזל לפקק עצמו). ככל שכמות האויר גדולה, האויר יידחס פחות ברגע שהמים יתחממו, והלחץ שיצטבר יהיה באופן יחסי נמוך.

מילוי הנוזל בקו שבין MIN ל MAX יגרום למערכת לעבוד בטווח הלחצים שקבע היצרן ברגע שהמנוע מתחמם (הנוזל מתפשט ומתרחב). לחץ טוב ישמור על ספיקה טובה של משאבת המים במערכת הקירור. לחץ נמוך יגרום לספיקה נמוכה יותר של המערכת מאחר ומדובר במשאבת סיחרור ולא במשאבה שבאמת יודעת לשאוב ולהרים מים ממקום למקום.
במצבי קיצון (ימים של שרב כבד או רכב שעובד במאמץ) זה יכול להביא להבדל משמעותי ביכולת הסיחרור והקירור של המנוע.

מציע שהמערכת תהיה תמיד על ה MAX בבדיקה "על קר".

איציק

  • מעניין 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההסבר של איציק מתייחס למכוניות עם מיכל עיבוי.
 
למייטב זכרוני מהודעות קודמות לפותח השירשור יש קיה ריו. בקיה ריו אין מיכל עיבוי, יש מיכל התפשטות. 
 
מיכל התפשטות לא נתון תחץ לחץ ומפלס הנזל בו לא משפיע על לחץ עבודה במערכת. 
 
לחץ עבודה נקבע על ידי שסתום בפקק הרדיאטור, מעל לחץ מסויים (0.9 עד 1. 1 באר בדרך ככל) הפקק פורק את הנוזל למיכל התפשטות דרך צינורית עודפים. 
 
 
כשהמנוע מתקרר הנוזל חוזר ממיכל ההתפשטות חזרה למערכת דרך השסתום השני שיש בפקק. 
 
 
 
 
 
 
 
 



  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המטרה של גובה מפלס הנוזל היא (בין היתר) לשמור על מערכת שתעמוד בלחץ שקבע היצרן. גובה מפלס המים הוא זה שקובע את כמות האויר שנשארת במיכל (בין מפלס הנוזל לפקק עצמו). ככל שכמות האויר גדולה, האויר יידחס פחות ברגע שהמים יתחממו, והלחץ שיצטבר יהיה באופן יחסי נמוך.

מילוי הנוזל בקו שבין MIN ל MAX יגרום למערכת לעבוד בטווח הלחצים שקבע היצרן ברגע שהמנוע מתחמם (הנוזל מתפשט ומתרחב). לחץ טוב ישמור על ספיקה טובה של משאבת המים במערכת הקירור. לחץ נמוך יגרום לספיקה נמוכה יותר של המערכת מאחר ומדובר במשאבת סיחרור ולא במשאבה שבאמת יודעת לשאוב ולהרים מים ממקום למקום.
במצבי קיצון (ימים של שרב כבד או רכב שעובד במאמץ) זה יכול להביא להבדל משמעותי ביכולת הסיחרור והקירור של המנוע.

מציע שהמערכת תהיה תמיד על ה MAX בבדיקה "על קר".

איציק
חשוב לציין כי ההסבר המדוייק של איציק מתייחס רק למיכלי עיבוי שהינם חלק ממערכת קירור סגורה, ז"א מערכת בה נמצא הפקק של מיכל העיבוי תחת לחץ קבוע כחלק אינטגרלי במערכת (ברכבים צרפתים לדוגמא), למיכל לרוב ישנו 2 פתחי צינורות בנוסף למכסה לטובת סחרור הנוזל במערכת, שחרור מכסה מיכל העיבוי משחרר את הלחץ במערכת.

במערכת קירור פתוחה, (ברכבים יפנים לדוגמא), המיכל משמש כשמו כן הוא, מיכל עודפים.
קולט את עודף הנוזל אם קיים (עקב חימום הנוזל והתרחבותו) וכמובן להשלים נוזל אל הראדיאטור, במידה וחסר נוזל קירור (מה שבפועל לא אמור לקרות).

מכסה מיכל העיבוי במערכת פתוחה, אינו משתתף בלחץ הקיים במערכת, לפיכך למיכלים מהסוג הזה יש לרוב רק פתח צינור בודד, לטובת העברת הנוזל מהראדיאטור (באמצעות מכסה הראדיאטור) אל מיכל העודפים.

במידה ובמיכל ישנו יותר מידי נוזל, העודף פשוט נפלט החוצה, לרוב דרך צינורית פתוחה הנמצאת על פקק המיכל.


עריכה, ראו גם את ההסבר של בוקי במקביל אליי[emoji4]

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1071 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...