Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1931 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

זה לא פקק מקורי של PSA כמובן. לא התאמצתי לחפש מקוריים, לדעתי חסר משמעות במקרה זה. 

 

 

  • תגובות 54
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ברור שאין צורך במקורי, פשוט לא מצאתי מקור אחר בזמנו.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
לפני 17 שעות, Buki כתב:

אגב שמתם לב שבתמונות חסר פקק גומי לניפל ניקוז?

100282346_1(1).thumb.jpg.d8edfd49404d9df1f2fee675533200b2.jpg

 

הזמנתי 10 פקקים כאלה (זו הכמות הכי קטנה שמצאתי) בכמה גרושים.

869615577_1(4).thumb.jpg.4bf86464b70c098551ee7179fa2db8df.jpg

 

 

451576723_1(3).thumb.jpg.f8c4f9c54531c8e10ebd77dee0e51a2f.jpg

 

1684028167_1(2).thumb.jpg.61b680be29bc2865d8848f0db12fb7a9.jpg

היי.

אני ראיתי , חשבתי לרשום לך אבל הייתי בטוח שהורדת אותם בזמן דחיפת בוכנה פנימה.

לדוגמה - כאשר אני מטפל ברכב מאוד ישן וכדי לא לפגוע באטם פנימי שבקליפר בזמן הדחיפה בוכנה פנימה פותח ניפל ניקוז ,מה שזה עושה מוציא כל הליכלוך עם נוזל ישן החוצה וגם לא נוצר לחץ כבד על אטמים פנימיים והם לא נפגעים ולא נוזלים ,חושב שפעולה הזאת טובה . כמובן לא חובה לעשות את זה כך ,זאת רק המלצה, כמובן מספיק לפתוח מכסה במיכל  מילוי נוזל בלמים אבל אם אני לבד לא אוהב להשאיר מכסה פתוח וללכת לבדוק כל פעם מה קורה שם.

מעניין עם במוסך הוי שמים מכסים חדשים על ניפלים ,לא יודע אבל משום מה בטוח שלא.

פורסם
לפני 14 שעות, Buki כתב:

זה לא פקק מקורי של PSA כמובן. לא התאמצתי לחפש מקוריים, לדעתי חסר משמעות במקרה זה. 

הפקקים הזולים לא מחזיקים הרבה זמן מעמד.

תעדכן אותנו מה מצבם בטיפול הבא. 

פורסם

@Buki כרגיל מדריך מצויין, רק חשוב לי לציין דבר אחד שלא דיברו עליו כאן ב-כ-ל-ל עד עכשיו:

גירוז המובילים של הקליפר בסיליקון גריז. סופר חשוב.

לא לנסות עם גריז נחושת (אל תשאלו למה), זה טוב בהתחלה אבל אח"כ גם זה מתייבש והעסק נהיה קשה יותר ויכול להגיע למצב של תפוס לגמרי. 

סיליקון גריז (בכל מקום שתקראו, תראו שזה החומר שצריך למרוח על הפינים\מובילים של הקליפר) הוא מגן באופן מצויין מפני כל מה שצריך (ליכלוך, חומרי ניקוי, קורוזיה וכד') והוא לא משחתי, הוא נהיה ממש נוזלי בפנים ומאפשר תנועה חלקה לחלוטין.

אצל מי שהמובילים תפוסים מעט ויעברו טיפול, מייד ירגיש את ההבדל בלחיצה הראשונית על דוושת הבלם. זה פשוט עובד חלק ומדוייק כמו שצריך.

 

איציק

  • אהבתי 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני 10 דקות, איציק נ. כתב:

רק חשוב לי לציין דבר אחד שלא דיברו עליו כאן ב-כ-ל-ל עד עכשיו:

גירוז המובילים של הקליפר בסיליקון גריז.

 

 

אני כמובן מכיר את הנושא.

 

 

אבל ברכב הקודם היו נתפסים לי המובילים למרות שגירזתי בכל החלפה ושנית אין הוראת יצרן לגרז. 

 

אז לא גירזתי בהחלפה זו וגם לא בקודמת. זה כאמור במודע ולא כי שכחתי. יש לי גריז Permatex המפורסם. 

 

 

פורסם

משחה שמורחים אותה על גב הרפידה וגם מתאימה לפינים של הקליפר -  לעולם לא תהיה טובה כמו סיליקון גריז ("נקי") שהופך להיות ממש כמו שמן דליל בתוך המוביל של הפינים של הקליפר.

 

זה בדיוק אותו הדבר כמו גריז נחושת. הוא משחתי, מצויין לגב הרפידה וכל מיני מקומות נעים בטמפרטורה גבוהה - והוא עדיין נשאר משחתי... לפינים של הקליפר צריך רק סיליקון גריז (שהוא ממש לא משחתי ככל שהטמפ' עולה). מדובר בפינים שעובדים בסביבה דיי הדוקה ואם מורחים "משחה" מרגישים כבר בהכנסה שלהם את ההתנגדות. עם סיליקון גריז אתה תרגיש שהמובילים נעים באופן חלק לחלוטין פנימה והחוצה.


נסה להבא להשתמש אך ורק בסיליקון גריז לפינים.
אני קניתי לפני חודשיים את זה והתחלתי להשתמש בו לאחרונה (בינתיים מאוד מרוצה. מרגישים מייד את ההבדל בתנועה של המובילים בין הסיליקון גריז לכל משחה אחרת שהייתי שם קודם לכן).

איציק

  • מעניין 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

זה הקטע, היצרן מייעד אותו גם לפיני הקליפר. דווקא מיד אחרי הגירוז המובילים זזו יפה מאוד אבל עד להחלפה הבאה המובילים היו תפוסים אחרי שימוש בגריז הזה באוטו הקודם. אז החלטתי שעדיף בלי.

 

בהחלט אנסה את מה שאתה ממליץ, תודה. 

 

 

פורסם

בלי בכלל לא הייתי מחזיר את הפינים. 

 

אם המשחה עושה את העבודה בין ההחלפות, אני לא רואה עם זה בעיה, אבל אם הם נתפסים סימן שאולי המשחה לא הכי מתאימה לזה. 

 

אני השתמשתי כמה פעמים במריחה קלילה של גריז נחושת שלא פוגע בחלקי גומי, ובדיוק אותו הדבר כמו אצלך קרה-  שלושה מתוך ארבעה פינים יצאו סביר (ממש לא עובדים חלק אבל גם לא תפוסים לחלוטין) ואחד היה תפוס לגמרי. זה לא שלא היתה משחה בפנים או שהתפתחה קורוזיה או חלודה, אלא "סתם" המשחה התקשתה. 

הסיליקון רחוק מלהיות משחתי, וגם אם צריך לחדש מריחה שלו בכל החלפת בלמים - זה באמת "בקטנה". 

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

בסוג הקאליפר של בוקי אין צורך בגירוז המובילים. והם לא יכולים להתפס לעולם, וזאת משום שהקאליפר צף על גומיות בין המובילים.

אין מגע של מתכת במתכת במובילים. כמו ברוב הקאליפרים ושימוש בגריז לא מתאים עלול לרכך את הגומיות שמשמשות כתושבות סביב המובילים ובסופו של דבר הגומי יקרע.

  • מעניין 1
×
×
  • תוכן חדש...