Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצולם: בלמים קידמיים ברלינגו 2008-2019


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 1129 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 54
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ברור שאין צורך במקורי, פשוט לא מצאתי מקור אחר בזמנו.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, Buki כתב:

אגב שמתם לב שבתמונות חסר פקק גומי לניפל ניקוז?

100282346_1(1).thumb.jpg.d8edfd49404d9df1f2fee675533200b2.jpg

 

הזמנתי 10 פקקים כאלה (זו הכמות הכי קטנה שמצאתי) בכמה גרושים.

869615577_1(4).thumb.jpg.4bf86464b70c098551ee7179fa2db8df.jpg

 

 

451576723_1(3).thumb.jpg.f8c4f9c54531c8e10ebd77dee0e51a2f.jpg

 

1684028167_1(2).thumb.jpg.61b680be29bc2865d8848f0db12fb7a9.jpg

היי.

אני ראיתי , חשבתי לרשום לך אבל הייתי בטוח שהורדת אותם בזמן דחיפת בוכנה פנימה.

לדוגמה - כאשר אני מטפל ברכב מאוד ישן וכדי לא לפגוע באטם פנימי שבקליפר בזמן הדחיפה בוכנה פנימה פותח ניפל ניקוז ,מה שזה עושה מוציא כל הליכלוך עם נוזל ישן החוצה וגם לא נוצר לחץ כבד על אטמים פנימיים והם לא נפגעים ולא נוזלים ,חושב שפעולה הזאת טובה . כמובן לא חובה לעשות את זה כך ,זאת רק המלצה, כמובן מספיק לפתוח מכסה במיכל  מילוי נוזל בלמים אבל אם אני לבד לא אוהב להשאיר מכסה פתוח וללכת לבדוק כל פעם מה קורה שם.

מעניין עם במוסך הוי שמים מכסים חדשים על ניפלים ,לא יודע אבל משום מה בטוח שלא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, Buki כתב:

זה לא פקק מקורי של PSA כמובן. לא התאמצתי לחפש מקוריים, לדעתי חסר משמעות במקרה זה. 

הפקקים הזולים לא מחזיקים הרבה זמן מעמד.

תעדכן אותנו מה מצבם בטיפול הבא. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Buki כרגיל מדריך מצויין, רק חשוב לי לציין דבר אחד שלא דיברו עליו כאן ב-כ-ל-ל עד עכשיו:

גירוז המובילים של הקליפר בסיליקון גריז. סופר חשוב.

לא לנסות עם גריז נחושת (אל תשאלו למה), זה טוב בהתחלה אבל אח"כ גם זה מתייבש והעסק נהיה קשה יותר ויכול להגיע למצב של תפוס לגמרי. 

סיליקון גריז (בכל מקום שתקראו, תראו שזה החומר שצריך למרוח על הפינים\מובילים של הקליפר) הוא מגן באופן מצויין מפני כל מה שצריך (ליכלוך, חומרי ניקוי, קורוזיה וכד') והוא לא משחתי, הוא נהיה ממש נוזלי בפנים ומאפשר תנועה חלקה לחלוטין.

אצל מי שהמובילים תפוסים מעט ויעברו טיפול, מייד ירגיש את ההבדל בלחיצה הראשונית על דוושת הבלם. זה פשוט עובד חלק ומדוייק כמו שצריך.

 

איציק

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, איציק נ. כתב:

רק חשוב לי לציין דבר אחד שלא דיברו עליו כאן ב-כ-ל-ל עד עכשיו:

גירוז המובילים של הקליפר בסיליקון גריז.

 

 

אני כמובן מכיר את הנושא.

 

 

אבל ברכב הקודם היו נתפסים לי המובילים למרות שגירזתי בכל החלפה ושנית אין הוראת יצרן לגרז. 

 

אז לא גירזתי בהחלפה זו וגם לא בקודמת. זה כאמור במודע ולא כי שכחתי. יש לי גריז Permatex המפורסם. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר "permatex" ה"מפורסם".

איזה גריז זה ?

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משחה שמורחים אותה על גב הרפידה וגם מתאימה לפינים של הקליפר -  לעולם לא תהיה טובה כמו סיליקון גריז ("נקי") שהופך להיות ממש כמו שמן דליל בתוך המוביל של הפינים של הקליפר.

 

זה בדיוק אותו הדבר כמו גריז נחושת. הוא משחתי, מצויין לגב הרפידה וכל מיני מקומות נעים בטמפרטורה גבוהה - והוא עדיין נשאר משחתי... לפינים של הקליפר צריך רק סיליקון גריז (שהוא ממש לא משחתי ככל שהטמפ' עולה). מדובר בפינים שעובדים בסביבה דיי הדוקה ואם מורחים "משחה" מרגישים כבר בהכנסה שלהם את ההתנגדות. עם סיליקון גריז אתה תרגיש שהמובילים נעים באופן חלק לחלוטין פנימה והחוצה.


נסה להבא להשתמש אך ורק בסיליקון גריז לפינים.
אני קניתי לפני חודשיים את זה והתחלתי להשתמש בו לאחרונה (בינתיים מאוד מרוצה. מרגישים מייד את ההבדל בתנועה של המובילים בין הסיליקון גריז לכל משחה אחרת שהייתי שם קודם לכן).

איציק

  • מעניין 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה הקטע, היצרן מייעד אותו גם לפיני הקליפר. דווקא מיד אחרי הגירוז המובילים זזו יפה מאוד אבל עד להחלפה הבאה המובילים היו תפוסים אחרי שימוש בגריז הזה באוטו הקודם. אז החלטתי שעדיף בלי.

 

בהחלט אנסה את מה שאתה ממליץ, תודה. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלי בכלל לא הייתי מחזיר את הפינים. 

 

אם המשחה עושה את העבודה בין ההחלפות, אני לא רואה עם זה בעיה, אבל אם הם נתפסים סימן שאולי המשחה לא הכי מתאימה לזה. 

 

אני השתמשתי כמה פעמים במריחה קלילה של גריז נחושת שלא פוגע בחלקי גומי, ובדיוק אותו הדבר כמו אצלך קרה-  שלושה מתוך ארבעה פינים יצאו סביר (ממש לא עובדים חלק אבל גם לא תפוסים לחלוטין) ואחד היה תפוס לגמרי. זה לא שלא היתה משחה בפנים או שהתפתחה קורוזיה או חלודה, אלא "סתם" המשחה התקשתה. 

הסיליקון רחוק מלהיות משחתי, וגם אם צריך לחדש מריחה שלו בכל החלפת בלמים - זה באמת "בקטנה". 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסוג הקאליפר של בוקי אין צורך בגירוז המובילים. והם לא יכולים להתפס לעולם, וזאת משום שהקאליפר צף על גומיות בין המובילים.

אין מגע של מתכת במתכת במובילים. כמו ברוב הקאליפרים ושימוש בגריז לא מתאים עלול לרכך את הגומיות שמשמשות כתושבות סביב המובילים ובסופו של דבר הגומי יקרע.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1129 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...