Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כביש 6 - כש 120 קמ״ש מרגיש לאט


TsachiE
שימו לב! השרשור הזה בן 1153 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 11 דקות, מיץ פטל כתב:

אפשר לטפל בזה.

למשל להעלות מהירות ל 150 ולקנוס ב 5,000 ש"ח מי שיחרוג.

 

זה לא יעזור, תחשוב שהיום עבור 151 קמ"ש (שזה עם רכב מודרני בכביש 6 בסך הכל מהירות סבירה), או אפילו 146 קמ"ש מזכה אותך בדו"ח של 750 שקל, כפול כמות דו"חות ענקית, כי המציאות חזקה יותר, ולכן רוב האנשים נוהגים במהירות שנתפסת כסבירה, גם אם זה דו"ח של 750 שקל.

 

עכשיו אם אתה מתחיל לאכוף רק מ-166 קמ"ש, אתה תקבל הרבה פחות דו"חות, כי הרבה פחות אנשים (התפלגות נורמלית, פעמון גאוס) ינהגו על 166 קמ"ש לאחר הפחתה.

מצד שני אתה מעלה משמעותית את סכום הקנס, ככה שהרבה אנשים ייזהרו לא להגיע ל-166, אבל יגיעו נניח ל-164 קמ"ש, שזה לא קנס של 5000 שקל. וככה הפסדת פעמיים כסף.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 210
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הכל זה הנחות שלך. סבירות או לא.

יש כנראה איזור אופטימלי שישפר את יעלות התנועה.

קנס של 5,000 נמוך לך? 7,000 ש"ח...

 

לא טוב?

תעלה ל 140 ותקנוס ב 2,000...

 

ווטאבר

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התפלגות נורמלית זה לא הנחות.

 

כמו כן קנס פוטנציאלי של 5000 שקל בהחלט מרתיע נהגים, לכן הרבה פעמים תראה שהרוב נוהגים במהירות שנופלת לתוך הקטגוריה של ה-250 שקל קנס, חלק קטן אבל משמעותי (ומייצר הרבה הכנסות) במהירות שנופלת לקטגוריה של ה-750 שקל, מיעוט ממש שנופל לקטגוריות הגבוהות יותר של 1500 או זימון לדין.

 

לכן אם אתה מצד אחד עושה לגליזציה של כמעט כל הקטגוריה של ה-250 שקל היום (מה שהיום זה 1-20, יהפוך ממחר להיות חוקי לגמרי), ומצד שני מעלה משמעותית את הקנס של הקטגוריה הבאה או זו שאחריה, אתה תייצר מלאכותית שכולם כמעט יתייצבו על המהירות שטיפה נמוכה מהקנס המשמעותי.

 

סתם לדוגמה, אם היום המדינה מנפיקה 477 אלף דו"חות מהירות בלבד, כשההתפלגות הנורמלית עומדת באמצע על 750 שקל, זה נותן לנו 357 מיליון שקל.

עכשיו בשביל לייצר את אותה הכנסה מדו"חות של 5000 שקל אתה צריך 71 אלף דו"חות, אני לא רואה איך מייצרים 71 אלף דו"חות על מהירות של 166 קמ"ש ומעלה.

 

באותה מידה חשבו שמצלמות מהירות ממוצעת יעבדו בחו"ל, פתאום בתחנת עצירה לפני המצלמה השנייה מלא עצרו "להתרעננות".

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3
  • אהבתי 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאוריה אתה אולי כמעט משכנע. בחיים האמיתיים בפועל המהירויות עלו מ 90 ל 100, ל110...

וגם בכבישים ספציפיים. כך שהתאמות מעלה מושכות גם את מרכז ההתפלגות לשם.

רמת הרכבים עולה ומאפשרת להעלות מהירות. והאופי של האנשים לא משתנה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ממש לא נכון, ההעלאות היחידות היו היצירה של כביש מהיר (עם מהירות דיפולטית של 110 קמ"ש), ולאחר מכן ההעלאה של ישראל כ"ץ מ-110 ל-120 בקטע מסוים של כביש 6

https://www.mako.co.il/news-israel/local-q4_2015/Article-84a6a4c50185151004.htm

 

מתי היו עוד העלאות מהירות? (לא כביש חדש שמראש קבעו בו מהירות, אלא כביש ששופץ, הורחב, נסלל, או סתם הועלתה בו מהירות)

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפחות פה כתוב שזה קרה בעשרות כבישים:

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3474601,00.html

לפני 3 דקות, m3x7r3m3 כתב:

זה ממש לא נכון, ההעלאות היחידות היו היצירה של כביש מהיר (עם מהירות דיפולטית של 110 קמ"ש), ולאחר מכן ההעלאה של ישראל כ"ץ מ-110 ל-120 בקטע מסוים של כביש 6

https://www.mako.co.il/news-israel/local-q4_2015/Article-84a6a4c50185151004.htm

 

מתי היו עוד העלאות מהירות? (לא כביש חדש שמראש קבעו בו מהירות, אלא כביש ששופץ, הורחב, נסלל, או סתם הועלתה בו מהירות)

 

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, אני מצטער, אבל יש כאן הנחות יסוד שמקובלות בפורום, אבל הן חסרות בסיס.

 

הראשונה - הקשר בין המהירות המותרת לבין תאונות הוא חד משמעי, ככל שהמהירות המותרת יותר גדולה גם מספר וגם חומרת התאונות גדלים.

 

השניה - שהאוטובאהן בטוח. יש לאוטובאהן הרבה יתרונות ובמרחקים של גרמניה נעים לנסוע בו, אבל הוא בהחלט קשור לריבוי תאונות. קיימת גם יוזמה להגביל את המהירות בו.

 

והערה היסטורית - עד סוף שנות ה-60 המהירות המותרת בישראל היתה 80 קמ"ש. עם פתיחת קטע קיסריה - עתלית הותרה בו נהיגה ב-90 קמ"ש, ואז חלפו עוד למעלה מ- 30 שנה עד שנקבעו מהירויות מותרות 100-110 קמ"ש. ו-120 באותו קטע של 6.

 

אני ארשה לעצמי לתייג את מי שיודעים לספר לנו משהו על הנדסת כבישים ועל תאוריה של בטיחות @shellcase@חן ג.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, DubelBoom כתב:

ממה שאני יודע אין קשר ישיר בין מהירות לבין כמות התאונות, אבל קשר מובהק (וטריוויאלי) בין המהירות וחומרת התאונות.

כלומר כשיש תאונה הסיכוי לפגיעות קשות וחס וחלילה הרוגים עולה, וזאת כבר סיבה מספיק טובה בעיניי לא להעלות את המהירות המותרת.

כל כך הרבה אנשים מסמסים, מאבדים ריכוז, מתעסקים במסך של הרכב והכל במהירויות גבוהות. שנייה אחת ויכולה להיות תאונה שבגלל המהירות הגבוהה תהיה קטלנית עוד יותר.

בדיוק הפוך.

מי שנוסע ב100 קמ"ש או פחות, הוא מתעסק בכל מיני הסחות דעת - טלפון ומולטימדיה. וכשנהג מתחיל לפזול לשם, המהירות שלו יורדת אוטומטית.

 

אין מצב שמישהו נוסע ב150 קמ"ש וצפונה והעיניים שלו לא 100% על הכביש. הוא פשוט לא יצליח.

  • רעיון טוב! 4

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, sperial כתב:

טוב, אני מצטער, אבל יש כאן הנחות יסוד שמקובלות בפורום, אבל הן חסרות בסיס.

 

הראשונה - הקשר בין המהירות המותרת לבין תאונות הוא חד משמעי, ככל שהמהירות המותרת יותר גדולה גם מספר וגם חומרת התאונות גדלים.

היה דיון ארוך,וחוץ מכמה מאמרים משנות ה70 לא הצלחת לבסס את הטענות האלה, ליאור בטח זוכר @m3x7r3m3.

 

לעניין,מותר 120,ב130 לא יטרחו לעצור אותי ו140-145 זה קנס של 250 שקל שהמון מוכנים לספוג אז התנועה זורמת על 140-150.

גם על כביש 2 לכיוון צפון אחרי חדרה התנועה זורמת על 130-140 למרות שמותר 110.

עריכה אחרונה על ידי Potato
  • אהבתי 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פוטייטו, מאמרים מעודכנים מארה"ב ואירופה, עם השוואות בין כבישים או מדינות בהם הוגדלה או הוקטנה המהירות המותרת, ורובם המוחלט הראו שבגדלת המהירות המותרת מגדילה משמעותית את כמות התאונות וחומרתן. דרך אגב, גם מחקרים שסותרים עוד איזו הנחה שמקובלת כאן, טהיא שמצלמות מהירות אינן מועילות.

  • רעיון גרוע 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה מועיל במצלמות מהירות?

היא מופיעה בוייז,נותנים ברקס לפניה ומאיצים אחריה.

 

אלה באות למצוץ כסף מנהגים שלא שמו לב ושם התפקיד שלהן נגמר.

 

  • רעיון טוב! 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 46 דקות, מיץ פטל כתב:

לפחות פה כתוב שזה קרה בעשרות כבישים:

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3474601,00.html

 

 

בכביש 1 זה הועלה, ואז ירד ל-90 (וגם ירד בקטע מסוים מכביש מהיר לבין עירוני עם הפרדה).

בכביש 4 למיטב זכרוני זה חזר ל-100 קמ"ש.

 

בכבישים האחרים לא יצא לי לנהוג בשנה האחרונה ואולי גם יותר מכך.

 

מה שאומר, שלפעמים צריך לבחון את ההחלטה לאורך זמן ולא נקודתית.

 

לפני 27 דקות, sperial כתב:

הראשונה - הקשר בין המהירות המותרת לבין תאונות הוא חד משמעי, ככל שהמהירות המותרת יותר גדולה גם מספר וגם חומרת התאונות גדלים.

 

חצי אמת גרועה משקר, זה כמו ההוא (נו עם שם של כלי נגינה) משרשור הקורונה, שטוען שהקורונה לא גרועה כי בסה"כ בשנה עם 3 סגרים והרבה חל"תניקים ועובדים מהבית, אין יותר מתים משנים אחרות.

עדיף להסתכל על הגורמים לתאונה, ולא סתם על כמות תאונות.

 

כאילו לך תשווה בין כביש 1 לפני שהפכו ל-3 נתיבים (צרים, מאוד, בהחלטה שהפכה אותו חזרה לכביש בינעירוני ולא מהיר בחלק ממנו) ואחרי.

הרבה יותר תאונות אחרי השינוי, למרות שנהיו יותר נתיבים והמהירות המותרת ירדה.

אז זה אומר שנוסעים יותר לאט = יותר תאונות? ברור שלא, זה התעלמות מוחלטת מהגורם עצמו לתאונה, שהוא לא מהירות מהירה ולא מהירות איטית.

 

לפני 27 דקות, sperial כתב:

השניה - שהאוטובאהן בטוח. יש לאוטובאהן הרבה יתרונות ובמרחקים של גרמניה נעים לנסוע בו, אבל הוא בהחלט קשור לריבוי תאונות קיימת גם יוזמה להגביל את המהירות בו.

 

היוזמה להגבלת מהירות באוטובנים קשורה אך ורק לזיהום אוויר, לא לתאונות.

 

לפני 27 דקות, sperial כתב:

והערה היסטורית - עד סוף שנות ה-60 המהירות המותרת בישראל היתה 80 קמ"ש. עם פתיחת קטע קיסריה - עתלית הותרה בו נהיגה ב-90 קמ"ש, ואז ילפו עוד למעלה מ- 30תשנה עד שנקבעו מהירויות מותרות 100-110 קמ"ש.

 

היא הנותנת, למי נראה שמהירות 80 קמ"ש לגיטימית ברכב של סוף שנות ה-60, אבל רק 110 קמ"ש לגיטימית ברכב של שנת 2020, ושוב בהתעלמות מוחלטת מהכביש, בסוף שנות ה-60 כמה כבישים עם 2 נתיבים היו בארץ? כבישים מהירים אני יודע, היו 0 עגול, אפילו לא כביש אחד.

 

לפני 22 דקות, Potato כתב:

לעניין,מותר 120,ב130 לא יטרחו לעצור אותי ו140-145 זה קנס של 250 שקל שהמון מוכנים לספוג אז התנועה זורמת על 140-150.

גם על כביש 2 לכיוון צפון אחרי חדרה התנועה זורמת על 130-140 למרות שמותר 110.

 

זה בדיוק מה שאני אומר, התנועה מתנרמלת לאיפה שהקנס נמוך והמציאות מכתיבה.

 

לפני 18 דקות, sperial כתב:

פוטייטו, מאמרים מעודכנים מארה"ב ואירופה, עם השוואות בין כבישים או מדינות בהם הוגדלה או הוקטנה המהירות המותרת, ורובם המוחלט הראו שבגדלת המהירות המותרת מגדילה משמעותית את כמות התאונות וחומרתן. דרך אגב, גם מחקרים שסותרים עוד איזו הנחה שמקובלת כאן, טהיא שמצלמות מהירות אינן מועילות.

 

כל כך הועילו בישראל, שכשהשיקו אותן, אף בעל תפקיד לא דיבר על תאונות, דיברו על ROI, דיברו על הכנסות, דיברו על הנבת כסף.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3
  • אהבתי 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אישית בעד העלאת המהירות החוקית במדינה, נמאס לי להיות עבריין תנועה בכל פעם שאני נוסע מעל 90 קמש בכביש בין עירוני.

 

מצד שני יש את עניין התאונות הקשות כשאני כמובן לא מדבר על להיכנס בקיר במהירות 120 או 140 אלא יותר מינורי ההבדל בלהיכנס במשאית\רכב איטי שנוסע במהירות 100 כשאתה על 110-120 לעומת להיכנס בו כשאתה על 140-150 והוא עדיין על 100 כי זה המקסימום שלו..

 

אבל כן אני בעד העלאת המהירות גם לצפונה מכך במקומות מסויימים אולי עם שינוי חוקים מסויים 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@m3x7r3m3  כנראה שה-IIHS הם שקרנים בני שקרנים. המחקרים שלהם מראים שעליה של 5 מי"ש (8 קמ"ש) במהירות המותרת בכבישים מהירים גוררת עליה של 8% בהרוגים באותם כבישים. 

 

אני כרגע לא בעניין של סקירת ספרות, אבל הממצאים האלה עקביים, עולל מחקרים על הפחתת המהירות המותרת. האמת היש שלפני איזה שנה-שנתיים קישרתי כאן צרור מחקרים, אבל אני לא משאיר לעצמי תזכורות אז אני לא יכול לאתר אותם כעת.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1153 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...