Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה עשיתי את זה? הוצאתי רשיון A1. איך נהנים מאופנוע בצורה יחסית בטוחה?


farkash7
שימו לב! השרשור הזה בן 1204 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני דווקא חושב שבשטח ובטח לרוכב מתחיל חשוב שהאופנוע לא יהיה גבוה מידי.

הגעה לקרקע עם שתי הרגליים תפצה על טכניקה לא מושלמת ותשרה ביטחון, דבר חשוב לרוכב מתחיל.

 

לwr ניתן להתקין לינק הנמכה שעוזר למאותגרי גובה.

 

אגב, במקומך הייתי מכוון דווקא לdrz. הוא אומנם מיושן יותר, הוא מוזן קרבורטור (לעומת הזרקה בwr(, יש לו 5 הילוכים ולא 6 כמו בימאהה... אבל כמו שאומרים - אין תחליף לנפח. המחירים אגב יהיו דומים בין השניים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה, קראתי עוד על DRZ והWR.
הDRZ חזק יותר ללא ספק. ראיתי מבחן השוואה ביוטיוב, ולמרות שעל הנייר ההספק זהה, ציינו שם שהDRZ מרגיש חזק יותר (תאוצות) והמומנט הנמוך מורגש מאוד.
מה שכן גם דיברו על זה שהוא מיושן יותר, מוזן קרבורטור, 5 הילוכים, מתלים קצת יותר רכים שפחות ביצועיסטיים בשטח.

עקבתי גם במשך כמה ימים אחר הלוחות. כמובן שיש הרבה יותר DRZ מWR בלוחות. עוד משהו ששמתי לב אליו שמחירון הוא המלצה, במיוחד אצל הWR, אבל לא רק. אני לא מכיר את שוק האופנועים זה באמת המצב? כלים נמכרים במחירים גבוהים מהחירון (גבוהים משעותית, באחוזים אנשים מבקשים 20-25% יותר)?
עוד משהו ששמתי לב אליו הוא מספר הידיים, נראה שמחליפים אופנועים כמו גרביים... עד כמה לייחס לזה חשיבות?

עוד אופנוע שעלה הוא הKLX250. המושב שלו קצת יותר נמוך. איך הוא?
ראיתי שיש גם הונדה, המושב שלו אפילו עוד יותר נמוך (הכי נמוך מבין כל אלה שציינתי), אבל הוא משמעותית חלש יותר. מה שכן ראיתי שבחו"ל הוא מוצע עם אופציה של ABS האם גם פה?. נשמע שעל הנייר ההונדה הוא הכי "אופנוע למתחילים".

לגבי ביטחון עצמי. דיברתי עם 3 רוכבים. שניים רוכבים לשעבר, אחד פעיל רק בשטח.
שלושתם אמרו לי שביחס לכביש השטח פחות מסוכן, נתנו לי יותר בטחון (למרות שאחד ענה לי ב"אתה מוכן לשבור יד/רגל לעיתים?") ואני מתחיל לצפות כבר לרכיבות בשטח.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר את זה שהם נמכרים מעל המחירון. אופנועים במצב שמור מאוד אולי יקבלו מחירון אבל לא יותר. בקבוצת הפייסבוק של הWR קראתי כבר כמה פעמים על רוכבים שהתלוננו שהם מנסים למכור תקופה ארוכה ולא מצליחים.

 

אם אלה האפשרויות שלך עדיין הייתי הולך על הסוזוקי, רכבתי על שניהם והסוזוקי כחבילה מרגיש הרבה יותר נכון.

 

לגבי ההונדה והקוואסקי - רכבתי גם על שניהם והםחלשים מאוד עם בולמים רכים, אין לי ספק שהם יספקו פאן לרוכב מתחיל אבל אתה מהר מאוד תרצה להחליף אותם למשהו יותר.

 

דבר אחרון - אני לא יודע מה התקציב שלך, אבל יש את "מלך הדו"שים" - קטמ 690 (או אחיו ה701).

ה690 הוא כמה רמות מעל כל האופנועים שציינת וברשיון הוא מוגבל לA1. אני מכיר רוכבים מתחילים שהתחילו איתו והמשיכו איתו שנים ולא מוכנים להחליף כי בת'כלס אין דו"ש טוב ממנו היום. 

המגבלה שלו היא גובה ולאנשים נמוכים צריך להחליף את הלינק ללינק הנמכה.

 

(גילוי נאות - אני רוכב היום על 690 ואני בגובה 1.70 וקצת).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שאשאר עם נפחים קטנים יותר בתור התחלה.
המשכתי לקרוא ולקרוא. אני בעיקר קורא בזמן האחרון קודם כל כי לא מצאתי משהו באמת מעניין בלוח (מסתכל על DRZ וWR), וגם כי אני צריך לחכות למעבר הדירה, נראה לי עדיף לבצע אותו לפני הקניה.
אופנוע חמוד שנתקלתי בו במהלך הקריאה הוא פאנטיק קאסה 250.
ממה שקראתי מדובר על אופנוע קל מאוד (104 קילו), שזה משמעותית קל מכל ה250 האחרים שהזכרנו ומהDRZ.
הוא לא גבוה במיוחד (נמוך מהWR למשל).
בנוסף ראיתי כמה ביקורות וידיאו ובכולם הוא קיבל הרבה מילים חמות.

מה שכן מדובר בכלי שהוא לא יפני ועם מנוע סיני ממותג שעשה קאמבק ולך תידע מה יהיה איתו בעוד שנה ואיך השוק שלו...

נראה כמו אופנוע סופר חמוד. אם למישהו יש משהו לספר עליו נהדר.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

קפצתי לחנות להתרשם מהפאנטיק הזה ובעיקר כדי לנסות לשבת על אופנוע דו"ש. אופנוע חמוד, אבל מותג חדש/ישן+מנוע סיני... אני חושב שאתחיל ממשהו אחר.
הישיבה עליו הרגישה בסדר, הגעתי עם שתי הרגליים לריצפה עם קצות האצבעות.

הוצעה לי הצעה לרכישת אופנוע אחר בכלל שלא שקלתי, כנראה שלא אלך עליה כי כמו שאמרתי אני מחכה כרגע עם הרכישה אך אשאל בכל זאת.
הוצע לי KTM Freeride 250 שתי פעימות. על פניו בפחות מהמחירון והמוכר הוא חבר של אחי.
קראתי קצת על האופנוע. נראה חמוד מאוד ויכול להתאים. מדובר באופנוע קל משקל, דו פעימתי אומנם אבל מאוד סלחן לרוכב מתחיל. קסמה לי גם העובדה שהוא מוכוון שטח מאוד וממש לא מתאים לכביש, ככה אשמור את התחת שלי בשטח.
השאלה שלי נוגעת יותר לאופנועים דו פעימתיים באופן כללי , ממה שהבנתי התחזוקה שלהם יקרה יותר, והם דורשים טיפולים לפי שעה שכוללים החלפות בוכנה וכו' מדי פעם.
עד כמה זה באמת יקר יותר ממנוע 4 פעימתי יפני נניח?
עד כמה זה כיף ? 😃

מישהו מכיר את האופנוע הזה?
מה נחשב לכמות גבוהה של שעות מנוע בשנה?
 

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק ההפך. דו פעמתי קל מאוד לתחזוקה, הכל פשוט והחלפת בוכנה היא עבודה הרבה יותר פשוטה ממנועי 4 פעימות.

אם אני זוכר נכון החלפת בוכנה בכלל אופנועי ktm היא בסביבות 80-100 שעות (דני תקן אותי אם אני טועה @dj_dani(. טיפול לפי הוראות יצרן כל 15 שעות אבל ההוראות מתייחסות לשימוש תחרותי.

 

בלי קשר, אם כבר הלכת לכיוון הזה אני במקומך לא הייתי הולך על הפרירייד אלא על KTM EXC 125/250.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מדויק.

אמנם ב2 פעימות יש פחות חלקי מנוע, והטיפול פשוט יותר אך עם זאת צריך להחליף בוכנה כל X שעות ולפי הספר גם מנוע תחתון כל Y שעות.

X זה לא 80-100 שעות (ב125) כפי שנהוג לחשוב. לפי הספר זה כל 40 שעות ובתנאים תחרותיים גם כל 20. 

ב250 זה יכול להיות 80, תלוי בדגם.

עם זאת, הרוב מושכים ל60 שעות לפחות.

עם זאת 2, מחיר בוכנה עם רינגים ואטם ופלאג וכל מה שצריך כולל הבירה ישאיר עודף מ1000 שח וניתן לעשות זאת בגינה עם טיפה סבלנות.

 

לשאלת פות"ש- עד כמה זה כיף? 

בקצרה- מאוד. 

בפירוט- זה ממכר.

 

לגבי הדגם- הפרירייד יותר רגוע כביכול מהexc אבל כשלי היה exc היה איזה בחור שרכב איתנו קבוע על פרירייד 250 ולא היה משהו שהוא לא הצליח לעשות בגלל מגבלות האופנוע.

 

Screenshot_2021-01-01-15-27-47-167_com.google.android.apps.docs.jpg

עריכה אחרונה על ידי אורח לרגע
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צפיתי עכשיו בסרטון החלפת בוכנה ביוטיוב. האמת פרט לזה שצריך לפרק כל מני חלקים כדי להוריד את המנוע העליון לא נראה כמו משהו מאוד מסובך. החלפתי מכסה שסתומים בטרנטה שלי לפני שנה מאמין שאוכל להתמודד גם עם זה.

הפרירייד המדובר הוא משנת 2017 ועומד על 120 שעות.
המחיר שדובר עליו הוא 25K.
לא יודע אם זה הרבה שעות או מעט, עשיתי חישוב של מהירות נסיעה ממוצעת בשטח היא 30 קמ"ש נניח? אז זה אומר שהאופנוע הזה נסע כ-4000 ק"מ. לא נשמע לי הרבה.
אם לדעתכם זו חתיכת מציאה אולי אלך על זה, אם לא מעדיף לדחות. במרץ אגור במקום אחר עם מקום גם ל-10 אופנועים. כרגע זה יותר בעייתי.

בנוסף מתישהו ב2021 אמור להגיע CRF משודרג לארץ עם נפח 300 ומעט יותר כוח. האמת שהוא קורץ לי. קודם כל גובה מושב נמוך מאוד יחסית. מותג מאוד אמין, פה שוב מדובר בדו"ש סטנדרטי עם שגרת טיפולים סטנדרטית שגם יוכל לעלות על כביש מתישהו בעתיד, ואולי אולי תוספת הנפח והשלדה החדשה תיצור אופנוע טוב יותר.

אם מחירו לא יהיה רחוק מאוד מה250 הנוכחי אז אולי אשקול לקנות חדש וזהו, מבחינת שוק יד 2, בגלל הקורונה או שזה שיא העונה עכשיו לא ראיתי עסקאות טובות בשוק היד 2, אנשים מבקשים מחירים גבוהים רחוק מהמחירון (שוב אין לי נסיון זו רק הרגשה).


כן אני עדיין קצת מבולבל ולא ממוקד. בגלל זה אני גם לא ממהר...
קראתי כתבה על שתי פעימות מול 4 פעימות. בשורה התחתונה אמרו שבשלב מסויים כל רוכב צריך להתנסות בשתי החוויות. אני לא יודע אם גיבשתי דעה חד משמעית ממה כדאי להתחיל...

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה קורה עם השוק של הכלים האלה (WR250)?
ברגע שעולה ללוח אופנוע עם נתונים טובים-מצויינים הוא נחטף ברגע!
אני דוגם את הלוח בכל יום. עלו שני אופנועים עם נתונים מעולים השבוע, אחד בראשון, אחד אתמול.
זה שעלה אתמול נמכר בתוך שעתיים-שלוש אני לא מגזים, מחירון משוקלל.
זה שעלה בראשון נמכר היום בבוקר כשהבעלים היה זמין (הבעלים לא היה כל השבוע בבית), גם ביקשו מחירון.

שניהם מאוד עניינו אותי, אבל לא הייתי קרוב ללקנות אותם ולא בגלל המחיר, הם פשוט נמכרו במהירות, פשוט מדהים... זה תמיד היה ככה?

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1204 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...