Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה עשיתי את זה? הוצאתי רשיון A1. איך נהנים מאופנוע בצורה יחסית בטוחה?


farkash7
שימו לב! השרשור הזה בן 1199 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הוצאתי רשיון A1. עשיתי את זה בזמן ממש לא טוב. נולד לי ילד לא מזמן ואני כבר לא אחראי רק לתחת שלי...
בעקרון אני לא צריך אופנוע להתניידות כי יש לי רכב ואני לא סובל מפקקים. אני גם לא מחפש את הפוזה או האדרנלין הפסיכי. כל שאני רוצה הוא הזדמנות לרכב קצת על אופנוע בימים שטופי שמש.
מצד שני יש לי רשיון על רכב כבר 16 שנה, אני יודע מה קורה בכבישים. פחד אלוהים, אפילו במהלך הוצאת הרשיון והטסט שזה סיבוב קטן סביב הבלוק הייתי בטוח שכל שניה מישהו הולך לטבוח בי.

השאלה איך נכון לאדם כמוני להתחיל?
חשבתי לרכוש אופנוע שטח לא מוגזם, למשל wr250 של יאמהה (אפילו חשבתי לקנות טייפון 50 וזהו). לנסוע לטיולים בשטח שבאזור הבית בדגש על המילה טיולים. לא קפיצות, לא ווילי לא החלקות. ללמוד, להנות, לתרגל להעלות את הבטחון. במקביל לקחת קורס הדרכה קצת מתקדם כדי להבין איך בולמים את הכלי הזה ואיך מתנהגים איתו.

אשמח לעצה/עידוד/תמיכה כי כצופה מהצד כל האופנוענים תמיד נראו לי כמו מתאבדים. 
 

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השטח זה בדיוק המקום להתחיל.

 

אבל: קח בחשבון שאתה צריך ציוד שונה מרכיבת כביש (צב, קסדת שטח, משקפי אבק, מגפיים, וזה מה שאני זוכר מלפני המוווון זמן), שכרגיל הוא לא זול.

 

קח גם בחשבון שצריך להגיע לשטח. אם אתה גר באיזה מושב זה פחות משמעותי, אם אתה תל-אביבי זה לפעמים מחייב רכיבה לא קצרה (ולא תמיד כיפית במיוחד על דו"ש קטן), או לגרור את האופנוע על עגלה - מה שמחייב עגלה, ורכב לגרירה, וזו חתיכת השקעה. ד"א, מילא להגיע, צריך גם לחזור - וזו הבעיה האמיתית.

 

והכי חשוב: גם כשאתה ממוגן לגמרי ורוכב לאט ובזהירות, אתה עדיין יכול להחליק ולשבור רגל / יד / כל מיני איברים חשובים אחרים. אם אפשר, ממש ממש כדאי לא לצאת לבד אלא למצוא עוד מישהו לרכב איתו שיוכל לעזור במקרים כאלה.

 

רק נקודה אחרונה: לפעמים הרבה יותר בטוח בכביש להיות על אופנוע "סביר" (כלומר לא דו"ש חלש) גם כי אתה יכול לברוח מסיטואציות מסוכנות הרבה יותר מהר וגם כי אתה לא עף ברוח במהירות תלת ספרתית. אז לא חייבים את האופנוע עם הכי הרבה R-ים בשם, אבל גם משהו חלש נורא זו לא תמיד הבחירה ה"בטוחה" יותר.

 

ובסוף, זה עדיין מסוכן. ביטוח חיים וכרטיס אדי הם החברים הכי טובים של האופנוען, just in case. 

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השטח זה בית הספר הכי טוב לרכיבה, ויחסית הכי בטוח (נפצעים קלות הרבה יותר מבכביש אבל בכביש כל פציעה היא קשה הרבה יותר). 

 

Wr250 זה אופנוע לא רע להתחלה.

עם טייפון 50 אין לך מה לעשות. אלא אם כן אתה מתכנן איתו רכיבה יומית למכולת.

 

ואחרי שכל זה נכתב- לדעתי מקומך לא על דו גלגלי. רמת הפראנויה שלך לא מתאימה לרוכב דו גלגלי. אז הוצאת רשיון, סבבה, זה לא אומר שאתה חייב להשתמש בו.

 

נולד לך ילד- תתרכז בזה ובהצלחה. כשהילד יגדל קצת יקרו שני דברים:

א. רמת הפראנויה תפחת.

ב. ככל שנשואים יותר חשים יותר צורך למצוא תחביב שלא כולל את האשה ובמהלכו לא ניתן לענות לטלפון. 

ואז תחזור לחשוב על הרעיון הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן אני מעט פרנואיד (הפוסט הראשון היה גם אקסטרה דרמתי בשביל העניין), בעיקר כי כפי שאמרתי אני מודע למה שקורה בכבישים. בנוסף לאופנוען מתחיל תמיד קשה למצוא סביבה תומכת. כל מי שתדבר איתו הסתכל עליך כעל מתאבד.
תוסיף לזה את תהליך הוצאת הרשיון שאין לי מילה אחרת לתאר אותו פרט לבזיוני ותקבל פרנואיד. הרי רמת השליטה שלי בכלי עכשיו היא מצחיקה באמת.
בגלל זה גם פתחתי את הפוסט הזה, להתייעץ, ללמוד וגם כדי לדבר עם רוכבים אחרים (החברים שלי לא רוכבים ומסתכלים עליי כפי שאמרתי, כעל מתאבד).

יש לי שטח מטר מהבית ובגלל זה חשבתי להתחיל שם. עד כמה עניין הגובה באופנועי דו"ש הוא בעייתי לרוכב מתחיל?

 

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל יש לך שטח מטר מהבית. נקודת פתיחה משמעותית.

לגבי הגובה- כעקרון- הגובה לא משחק תפקיד כשיודעים לרכב. 7 שנים רכבתי עם דוש גבוהה בכביש ובשטח שלא הגעתי עם שתי רגליים לקרקע.

כעקרון 2, לרוכב גבוהה יש יתרון קל בשטח.

שאלתך מתמקדת בכמה זה משמעותי לרוכב חדש? אני מניח שאם אנחנו מדברים על אופנוע רגוע לשבילים זה לא ממש משנה. בשורה תחתונה- אין צורך להיות מסוגל להגיע עם שתי הרגליים לקרקע.

 

עכשיו, בוא נעזוב את הפחד מהסביבה, מהכבישים, מנהגי המוניות והחברים.

איך אתה מרגיש על אופנוע? אתה עכשיו נמצא במישורי המלח בסולט לייק סיטי, אין נפש חיה, עץ, בור או תלולית ברדיוס של קילומטרים. אתה על הWR שלך, ממוגן. אתה מרגיש נוח? בא לך לפתוח מצערת? או שאתה מפוחד, מחזיק את הכידון חזק חזק בשתי ידיים נעולות ומחבק את מיכל הדלק עם ברכיים רועדות?

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע שאלה טובה ומעניינת שרק ממחישה את האבסורד שבתהליך הלימוד.
הפעם היחידה שפתחתי בה מצערת וגם זה היה לזמן קצר הייתה בטסט. הטסטר הוריד אותנו לכביש החוף לנסיעה קצרה ומיד החזיר אותנו בחזרה לעיר.
בזמן הקצר הזה פתחתי מצערת ופשוט נסעתי. זה היה בלי מיגון ועם קסדת חצי של שקל וחצי. זה היה כיף! אני לא יכול להגיד שלא חששתי מעט, אבל שוב זה בעיקר כי זו הייתה הפעם הראשונה והמיגון היחיד שלי היה אפוד זוהר וקסדת אופניים, וזה לא היה פחד ברמה שתיארת.
אני מניח שעם מיגון מתאים, ועם אופנוע שאני מכיר זה יהיה שונה, בטח אחרי שאירוע כמו לנסוע יותר מ-50 קמ"ש יהיה משהו שכיח.
שתבין את האבסורד, כשחזרנו מהטסט והמורה שמע שהוא הוריד אותנו לכביש החוף הוא התפלץ "כביש החוף? אולי פעם במאה טסטים הוא מוריד לכביש החוף". זה התהליך זו הדרך, אז איך אני לא אהיה פרנואיד?

אני לעיתים נוהג בטרנטה שלי, רכב ישן בלי כריות אוויר/ABS/דרוג בטיחות. כמובן שהוא עדיין בטוח פי מיליון יותר מאופנוע, אבל גם שם היו רגעים מפחידים, כשמשאבת בלם קורסת לך באמצע בלימה זה מפחיד... פחד תמיד יש, אני חושב שמעט פחד הוא משהו טוב, זה הופך אותך לזהיר וערני יותר.

עריכה: נזכרתי שבטיול בחו"ל עשיתי טיול על טרקטורון. זה היה במדינת עולם שלישי (בוליביה), בשטח שאני לא מכיר ועל כלי שלא נהגתי עליו אף פעם (טרקטורון די ספורטיבי עם הילוכים והכל). שם אחרי שהתרגלתי קצת לכלי רק רציתי לנסוע כמה שיותר מהר... 
מצד שני כשטיילתי בתאילנד עם הגברת שם לא הייתי מוכן לעלות אפילו על טוסטוס יחד איתה כי לא היה לי רשיון וביטוח. שכרתי רכב ליום אחד בתאילנד במחיר מופקע במקום.
אני מניח שאפשר לקרוא לי בנאדם שקול, מאוד שקול, אולי מפה הפארנויה והפחד, אבל אני לא מפחד מנהיגה/תפעול של מכונות חדשות. אני נוהג על רכב ידני מיום קבלת הרשיון ועד עכשיו ונהנה מאוד לנהוג על רכב ישן ולא בטיחותי בעליל.

 

לגבי הגובה הבנתי שזה יכול להיות מעט טריקי אולי אפילו מפחיד לרוכב מתחיל, מדבריך אני מבין שזה פשוט דורש תרגול ולימוד ולא היית פוסל בגלל זה להתחיל מדו"ש?

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אתה בעצם לא מפחד מהאופנוע. אתה מפחד מאופנוע שנלחם בג'ונגל העירוני.

בשטח יש סכנות שונות ומשונות אבל רובן ככולן לא יפתיעו אותך אם תהיה זהיר ושקול. בטח לא כמו שאפשר להיות מופתע מהנהגים הסובבים אותך בכביש.

גובה- ראשית, תמיד אפשר להנמיך את הבולם האחורי. אמנם זה פחות נוח לרכיבת שטח והאופנוע לא ממש מרגיש טוב עם עצמו ככה אבל קח בחשבון שזו תמיד אופציה.

שנית, מנסיון- אם יש לך "שטח מטר מהבית" אז יש לך גם שכנים שרוכבים. תתייעץ, תשב, תחוש, אולי תיקח סיבוב (אבל זה האחרון כבר נושא שנוי במחלוקת).

שלישית- שוב, אין צורך להגיע עם שתי רגליים לקרקע. אני לא יודע להגיד לך אם אי פעם הגעתי עם אחד מאופנועי השטח שלי לקרקע עם שתי רגליים (אחרי הכל בן 40 ורוכב מגיל 14), אבל אני אישית, בתור בחור בגובה ממוצע בהחלט, לא אוהב אופנועים נמוכים. אני מאמין שתרגיש בבית מהר מאוד עם כל דו"ש מהבחינה הזאת.

אתה צריך לשים דגש על זה שבהטייה קטנה של האופנוע (או של הגוף) רגל אחת מגיעה לקרקע. לא צריך יותר מזה.

עריכה אחרונה על ידי אורח לרגע
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, אורח לרגע כתב:

אז אתה בעצם לא מפחד מהאופנוע. אתה מפחד מאופנוע שנלחם בג'ונגל העירוני


אני חושב שזו הגדרה מאוד מדוייקת.
זו הסיבה שחשבתי להתחיל מהשטח, קודם כל להתמקצע על עניין הרכיבה והשליטה עם נסיעות פה ושם על הכביש בימים עם שמש כשהתנועה פחות מאיימת (שבת בבוקר), ובמקביל לקחת קורס נהיגה מתקדם.
האמת שיש עוד אופנוע שמאוד התחברתי למראה שלו, ובתמונות נראה שהוא מגיע עם צמיגים שהם חצי שטח, אני מדבר על ה401 Svartpilen. מה שכן לא ממש מכיר את המותג וכמה הוא אמין... ולא יודע אם הוא יכול להוות תחליף לWR (הוא בטוח לא, השאלה אם הוא באמת יכול להתמודד עם שטח קל)
 

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוסקוורנה זה מותג אמין מאוד. נרכשו לפני כמה שנים ע"י ק.ט.מ. 

אם הוא יכול להתמודד עם שבילים 'לבנים'? כן.

אבל זה כמו שאני אשאל אותך אם הספארק שלי יכולה להתמודד עם שבילים. אתה תגיד כן אבל תעקם פרצוץ.

האם יכאב להוסקוורנה הזה כשייפול בשטח? כן. האם לך ממש יכאב בכיס כשזה יקרה? כנראה שכן. 

עד פה זרמתי איתך. דו"ש, wr וכו'. עם ה401 איבדת אותי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשאר עם הWR אם כך, אלה אם אפשר לקחת 401 בליסינג 🙄?
הוא פשוט ממש יפה... ממש יפה, אבל בסדר צריך ללמוד ללכת לפני שמתחילים לרוץ ואני מעדיף ללמוד ללכת בארגז חול.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק על תוותר על מיגון טוב. בשטח אמנם הכל קורה הרבה יותר לאט אבל יש המון נפילות, גם ממש קטנות וטפשיות. צב ומגפיים הופכים כל ארוע פשוט שבו אתה והאופנוע מתבלבלים ב"מי אמור להיות למעלה ומי למטה", מגבס לכמה שבועות ל"לא קרה כלום, אפשר להמשיך".

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה!
חשבתי לקנות את המיגון אפילו לפני האופנוע. ככה אי אפשר להתבלבל לא מבחינת הרכיבה ללא מיגון ולא מבחינת התקציב של המיגון.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוסקוורנה 401 זה קטמ דיוק 390 בתחפושת.

הדיוק לא ידוע בתור כלי אמין במיוחד אבל חלק גדול מזה נובע מהעובדה שהוא נרכש על ידי ילדים שקורעים לו את הצורה. תטפל בו כמו שצריך ותתנהג אליו יפה והוא יהיה בסדר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

401 זה 390 בתחפושת, ואם כבר 390 ושטח אז אדוונצ'ר 390. 

 

המון פיצרים שלא תמצא בכלים בקטגוריה או דושים כמו מיגון רוח, בקרת אחיזה, סליפר קלאץ', קוויק שיפטר, abs בהטייה, תאורת לד, מסך TFT עם חיבור לנייד, מתלים מתכווננים, גם מגיע ממוגן עם מגיני ידיים מגן גחון ומגן לרדיאטורים אפשר גם להוסיף מגן מנוע וליפול בשקט. יש לזה יכולת הרכבה בנוחות, הרבה יותר מלwr, גם הרוכב מתפנק לעומת רכיבה על דוש, יש לזה יכולת שבילים ואפילו יותר (ובסטטוס שלך אתה רחוק מגבול היכולת של הכלי), יש יכולת נסיעת מטען אם רוצים לטייל בכיף (אופציה ל3 ארגזים) יש מספיק כוח לשייט במהירות כביש 6 וגם להתחמק מסכנה במידת הצורך בזריזות, והכי חשוב לדעתי, יש מועדון פעיל במיוחד של היבואן... ככה שתפגוש עוד משוגעים לדבר כמוך ותרגיש סופר בנוח עם הבחירה בדו גלגלי. (ואתה תתפלא לפגוש שם כמה שהגיעו לתחום הזה באמצע החיים מבלי שום רקע דוג בעברם) 

 

*הכותב משוחד היות ועובד בKTM. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה מעניין מאוד, אבל אני חושב שאתחיל בכל זאת עם דו"ש כדי לכוון את עיקר הרכיבה שלי לשטח.
לאחר שנה נשקול את הצעד הבא והKTM הנ"ל בהחלט נראה מעניין.

לגבי השטח באזור מגורי, אזור מגורי הולך להשתנות. אולי רוכבי השטח יוכלו לספר לי על האזור שאני הולך לעבור אליו? האזור סביב קיבוץ מענית. דעתכם? יש שם שטח לרכב בניחותה ולהנות מהטבע?

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1199 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...