Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

אתם מרגישים צורך לצילום של פנים הרכב או צילום מאחורה, בנוסף לצילום קדימה?

מתכנן להתזמין כרגע עוד G1WH (הקודמת שבקה חיים), בעיקר בגלל המחיר הזול והאיכות הטובה, ומאוד מתלבט אם לקנות מצלמה נוספת לשימושים שציינתי או אפילו מצלמה אחת עם שתי עדשות לצילום קדימה ופנים הרכב.

מה אתם מציעים? או שעדיף להישאר עם מצלמה פשוטה שמצלמת קדימה וזהו בלי להסתבך?

  • תגובות 17.4 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

כן, צילום הפנים (שמצולם הנהג וכל הנוסעים) חשוב מאוד.

על מנת להוכיח שלא דיברת בטלפון, שאתה וכל הנוסעים חגורים וכו'..

מומלץ להתקין את המצלמה מעל המראה ובזווית כזאת שרואים שכולם חגורים.

מה שכן, מצלמה כמו G1W לא מתאימה להתקנה כזאת. עדיף מוביוס או כל מצלמה קטנה ולא full size dashcam.

 

ההמלצה האופטימלית:

מצלמה אחת לצילום הכביש קדימה.

מוביוס לצילום של הנעשה מאחורי הרכב בשמשה האחורית מופנה כלפי הרכבים מאחורייך.

מוביוס (או אפילו מצלמה קטנה וזולה שמצלמת אפילו באיכות של איזה 480 ולא חייב הכי איכותי בעולם) לצילום פנים הרכב.

פורסם

קומבינציה דומה, אבל כדי שהרכב לא יראה כמו חדר בקרה, היא מוביוס מקדימה ומאחורה, קטנה ולא בולטת.

ולפנים הרכב כמו שהצעת, משהו זול ופשוט.

 

אבל לא נשמע מוגזם מדי? כמה אנשים פה מהפורום באמת שמו מעבר למצלמה אחת שמצלמת קדימה?

פורסם

כמובן שלכל אחד יש את ההעדפות שלו.

אני מסתדר בלי מסך, לכן המוביוס לדעתי זאת המצלמה המועדפת כרגע.

לצילום הכביש מקדימה אני עם מוביוס. לצילום פנים הרכב אני עם מצלמה זולה שמצלמת (לפחות כך היא טוענת) ב720P. הרזולוציה האמיתית היא 480P ואולי טיפה נמוך מזה. צילום של הרכבים מאחוריי אני דוחה מעט, הסבר למטה.

ולצילום פנים הרכב לא צריך להשקיע יותר מדי כסף במצלמה איכותית. העיקר שהיא תעבוד ותצלם באיכות של אפילו פחות מ 720P.

העיקר שיראו שזה אתה, חגור וללא טלפון. כמו גם הנוסעים שלך שיהיו חגורים. בשביל זה לא חייב מצלמת HD, אפשר להסתפק באיכות סבירה ולא לשלם יותר מדי.

מה שחשוב זה שצילום הכביש יהיה באיכות מקסימלית, בינתיים הרוב זה 1080P 30FPS.

 

הסבר שהבטחתי: אני מחכה למצלמות עם המעבדים והחיישנים החדשים שמחירן יוזל עם הזמן,

שיאפשרו 1080P עם יותר מ-30 פריימים בשנייה (אבל עם שדה ראיה מצולם רחב ולא צר).

לדוגמא: 1080P60FPS או אפילו 1080P120FPS (כדי לאפשר הילוך איטי ב-frame by frame), וכמובן במחיר נורמלי.

לאחר שארכוש מצלמה כזאת, אעביר את המוביוס לשמשה האחורית.

פורסם

car141, אני חולק על דעתך. זהו לא גימיק.

כמה שיותר פריימרים בשנייה, הצילום נראה אמיתי יותר.

ומה שחשוב, בזמן שאתה רוצה לבדוק את מספר הרכב שמולך או בכלל פרטים נוספים, אתה תראה בצורה חדה יותר ולא מטושטש ובנוסף לזה שלא תפספס פריימים עם מידע יקר.

כשאתה נוסע נגיד במהירות של 100 קמ"ש ורכב מולך נוסע במהירות דומה, בצילום רגיל אתה תפספס מספר מטרים בין כל פריים לפריים.

פורסם

נכון 60FPS נראה הרבה יותר מציאותי, והתמונה הרבה יותר חלקה.

שהשוואתי בין 1080P 60FPS לאיכויות היותר גבוהות ב30FPS, ההבדל באיכות צילום היה די משמעותי.

NISSAN במבחן המציאות 60FPS לא כזה מושלם כמו שאתה חושב, בגלל זה אני אומר שלפחות במצלמת רכב זה סתם גימיק.

אם בעתיד יהיו מצלמות רכב שיצלמו באיכויות יותר גבוהות מ1080P ב60FSP, אז זה יהיה נחמד.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?440339-%D7%9E%D7%94-%D7%97%D7%93%D7%A9-%D7%91%D7%AA%D7%97%D7%95%D7%9D-%D7%94-CAR-DVR-%D7%A0%D7%95%D7%A1%D7%A4%D7%94-%D7%A1%D7%A7%D7%99%D7%A8%D7%94-DOD-LS430W/page245

פורסם

הסברתי לך, כולל דוגמה מספרית, למה דווקא במצלמות רכב מספר הפריימים בשנייה זה משמעותי ולא סתם גימיק. אתה בוחר להתעלם.

כמובן שרזולוציה גדולה יותר, טובה יותר. אבל מבחינת FPS; כמה שיותר פריימים בשנייה, יותר פרטים נקלטים.

פורסם

אתה רוצה שאני אצלם סרטון ב30FPS וב60FPS, ויעלה לפה את הקבצים המקוריים?

אני מסכים איתך לגמרי ש60FPS זה טוב יותר מכל הבחינות, אבל שאתה מנסה לקבל את התמונה הכי איכותית שאפשר, גם אם זה אומר שמספר הפריימים יהיה יותר קטן זה עדיף.

גם כשלך תהיה אופציה לבחור בין צילום ב1920X1080P 60 FPS וב2560X1080P 30 FPS, בסופו של דבר תבחר ב2560X1080P.

פורסם

כבר ציפיתי בסרטונים שצולמו ב25,30,45,60,120.

 

אני אבחר ב 1080p60fps על פני 1440p30fps

ואפילו גם על פני 2000p+ ב 30fps.

זה תלוי באובייקט המצולם.

אם התמונה נעה די מהר, עדיף כמה שיותר פריימים. בגלל זה נכנס כל הנושא של action cam, לתפוס את כל מה שקרה ולאפשר צפייה איטית יותר ע"מ לקלוט את מה שקרה.

כשמדובר במצלמת רכב כשאתה מצלם תנועה מהירה, עדיף 60 על פני 30.

 

חוץ מזה שלא כל המחשבים יכולים להציג בצורה רצינית רזולוציות ממש גבוהות, אבל מספר פריימים גבוה אפשר.

למשל אצלי במחשב, ביוטיוב כשהם מאפשרים רזולוציה של 2K או 4K, זה לא עובד כמו שצריך.

צריך לרכוש עוד מוצרים כמו כרטיס מסך משוכלל ומסך חדש וכל מיני דברים שמייקרים את העניין.

במחשב ממוצע אתה יכול לצפות בסרטונים של יותר מ 120FPS אפילו.

 

אישית, אני מסתדר טוב מאוד עם הקלטה ברזולוציה של 1080p שמתאימה לרוב המסכים (מחשב וטלוויזיה), השיפור לדעתי יהיה בFPS גבוה.

שוב, על טעם ועל ריח..

פורסם

חוץ מלראות את השנייה האחרונה בחייו של חרק שנמעך לי על השמשה, אני לא ממש מבין מה כבר אפשר לקלוט ב60FPS.

_____________________________________________________________________________________

1.jpg2.jpg3.jpg_____________________________________________________________________________________

 

התמונה יותר חלקה, יותר נעימה והרבה יותר אמתית, אבל בסופו של דבר רזולוציה יותר גבוה עדיפה על FPS גבוה.

אתה באמת תעדיף 720P 60FPS על 1080P 30 FPS, או 480P 120FPS על 720P 60 FPS?

אין כמעט שום דבר שיקרה בכביש שהמצלמה לא תקלוט ב30FPS, מה שחשוב במצלמת רכב זה לקלוט כמה שיותר פרטים בכל תמונה.

מה יעזרו לך 60 או 120 תמונות שהאיכות שלהם נמוכה לעומת התמונות שאתה יכול לקבל ב30FPS?

אני מקווה שעוד כמה חודשים יתחילו לצאת לשוק עוד דגמים עם מעבד AMBARELLA A7AL70, והמחירים יהיו קצת יותר נורמלים.

מבחינת מצלמות נורמליות יש רק את הG90 עם מעבד AMBARELLA A7AL70 ואת MARCUS 3, וMARCUS 4, והמחירים של כולם באזור ה600-700 ש"ח.

 

בכל מקרה הרשיתי לעצמי להעלות כמה סרטונים ב1080P 60FPS להורדה:

1.

2.

3.

4.

5.

פורסם

לא דיברתי על רזולוציה של פחות מ 1080P, שים לב למה שכתבתי ואל תהיה בטוח בדברים שלא כתבתי.

אמרתי שאני מסתדר עם 1080 ולא צריך יותר. לא אמרתי שאני יכול להסתדר עם פחות.

סתם דוגמה: לי חשוב כל מטר שהרכב עובר ולך חשוב כל 2 מטרים שהרכב עובר.

לא אכפת לך לפספס התרחשויות במטר שחסר לך, לי אכפת.

המטר שכן תפסת אתה רוצה שהוא יהיה ענקי. אני רוצה שהמטר שאני תפסתי יהיה בגודל נורמלי ושיהיה לי עוד אחד, המטר שלאחריו.

אני לא צריך תמונה ענקית לשדר על מקרן מפלצתי.

מספיק לי המסך של המחשב או הטלוויזיה בגודל של 22/29 אינצ', לא צריך יותר מזה (ולא רוצה פחות מזה). חשוב לי יותר הפריימרים.

אני ואתה לא משדרים על אותו גל. זה בסדר, לא חייבים להסכים.

פורסם
כמובן שלכל אחד יש את ההעדפות שלו.

אני מסתדר בלי מסך, לכן המוביוס לדעתי זאת המצלמה המועדפת כרגע.

לצילום הכביש מקדימה אני עם מוביוס. לצילום פנים הרכב אני עם מצלמה זולה שמצלמת (לפחות כך היא טוענת) ב720P. הרזולוציה האמיתית היא 480P ואולי טיפה נמוך מזה. צילום של הרכבים מאחוריי אני דוחה מעט, הסבר למטה.

ולצילום פנים הרכב לא צריך להשקיע יותר מדי כסף במצלמה איכותית. העיקר שהיא תעבוד ותצלם באיכות של אפילו פחות מ 720P.

העיקר שיראו שזה אתה, חגור וללא טלפון. כמו גם הנוסעים שלך שיהיו חגורים. בשביל זה לא חייב מצלמת HD, אפשר להסתפק באיכות סבירה ולא לשלם יותר מדי.

מה שחשוב זה שצילום הכביש יהיה באיכות מקסימלית, בינתיים הרוב זה 1080P 30FPS.

הבנתי, תודה :-).

במחשבה נוספת, התקציב לא מאפשר כרגע כזו התפנקות, למרות שזה נשמע כרעיון טוב דווקא (צילום קדימה, פנים הרכב ואחורה!).

הזמנתי שוב את ה-G1WH, זולה ועדיפה מהכלום שיש לי כרגע!

בעתיד, אני כנראה אזמין מצלמה כמוה עם מסך אבל צילום דו צדדי (קדימה ופנים הרכב), ומאחורה מוביוס. משער שיעלה לי בסביבות ה-1000-1500 שקלים, אבל הכל יראה נקי יותר לפי דעתי.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...