Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אופניים


phpclub
 שיתוף
עוקבים 17

פוסטים מומלצים

Just now, EliC25 כתב:

ו 500-600 שקל לאופניים שהילד ירכב עליהם שנה שנתיים ואולי בקושי 10 פעמים במצטבר.

 

 

הילד לא רוכב גם בגלל שהאופניים מחורבנים...

 

אני קניתי לילדה אופניים באלפייה (בת 4), ואחרי שנתיים וחצי (בערך) מכרתי ב-500 ש"ח. בסוף זה עולה אותו הדבר כמו מדבקה (שאין להם שום ערך כמשומשים).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 87
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

ולאד צודק. FURY אלו אופניים של מצמן שאני גם מכרתי תקופה (את הדגמים הזולים של ה800 שקל) באופן כללי לגבי אופני מדבקה: 90 אחוז מהם עשויים באיכות נמוכה מאוד, כי זה מה שאנשים מוכנים לשלם עליו. 50

את הבנות שלי לא רחצתי ככה כשהיו קטנות.

לפני כמה שנים קניתי לעצמי אופניים חדשים וזולים ( יחסית, כ 1300₪ ) שכתוב עליהם Fury . הכל נראה מצויין ( זנב קשיח, בלמי דיסק, מערכת בלמים ו 24 הילוכים של שימנו ) , עד שהשוותי אותם לאופניים די בסיסי

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 2 דקות, falou כתב:

אני קניתי לילדה אופניים באלפייה (בת 4), ואחרי שנתיים וחצי (בערך) מכרתי ב-500 ש"ח. בסוף זה עולה אותו הדבר כמו מדבקה (שאין להם שום ערך כמשומשים).

אנשים לא מבינים את זה.. ובעיקר אנשים שיש להם 2 ילדים - חייב לקנות אופני אלומניום ממותגים. יצא הפסדך בשכרך.

אגב יש אמצע - אופני מדבקה מאלומיניום סביב ה600 שקל. זה גם טוב, הילד לא מבדיל באמת אם הוא רוכב על טרק או ריינבו, העיקר שקל לו.

עריכה אחרונה על ידי EliC25

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

היום יש אמצע, בזמנו לא היו. זה היה או אלומיניום או ברזל. ת'כלס, הייתי קונה את הממותג בכל מקרה, כי היו ידיות בלם שמותאמות לילדים. האופניים היו פגז והעפתי אותם תוך יום במכירה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אגב,\ אישית, לא ממליץ על מרידה. כמות מיסבי הגלגל שהחלפתי בהם הזויה.

כן ממליץ:

טרק

אבוק

ספשילליזד

סקוט

GT

גיאנט

 

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 25 דקות, EliC25 כתב:

 

הבעיה היא לא בארגומטריה (זה לא משהו שקשור לקרדיו?)

ארגונומיה (ERGONOMICS) היא המדע העוסק ב"חיבורים"  שבין גוף האדם לעולם החפצים שסביבו, במשמעות של התאמת החפצים והסביבה בצורה מיטבית למידות האדם הממוצע. 

בעברית פשוטה - הנדסת אנוש. עוסקים בזה הרבה בעיצוב המוצר ובאדריכלות.

למשל- בישיבה על כיסא מסויים נרדמות לך הרגליים. למה? כנראה זווית ועומק המושב. זה מגיע לרזולוציות מטורפות. נניח לזה, כי לא זה הנושא.

 לענייננו- בהחלט יכול להיות שה"מהנדס" הסיני שתכנן את האופניים המדוברות אמר "נעשה את זה בערך בגובה הזה, זה נראה לי לגמרי אחלה" ועשה איזו טעות פאטלית שגורמת לאופניים להיות לא נוחות לרכיבה, בצורה שאי אפשר לתקן/לכוון.

 

 

ועכשיו הגיע תורי להתעלק על השרשור:

לבן הגדול יש זוג אופניים די מחורבן במידה 24. קניתי אותם לפני בערך 6 שנים, הוא רכב עליהם בערך 6 פעמים. (ימי כיפור :-) ) .

עכשיו הוא כבר גדול. ממש. 1.85 על כמעט מאה קילו (כן. גודל זה עניין תורשתי :-) ) .  

קורונה, בלגן בתח"צ, בקיצור-חשבנו על אופניים כתחליף להגעה מנק' A ל-B.

רוצה להשקיע מינמום (בטח בשנה הבאה כבר ירצה חשמליות), אבל שיהיה לו נוח ובטיחותי (עד כמה שזה אפשרי על הכלי הזה).

לא מבין פשוט כלום בתחום הזה. שני השרשורים שרצים פה לימדו כבר המון.

 

מה שכתבתם לפות"ש תופס גם לגבי המקרה הזה, או שיש דגשים אחרים?

 

 

 

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2. HYUNDAI ACCENT 08 1.4

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 דקה, natco כתב:

מה שכתבתם לפות"ש תופס גם לגבי המקרה הזה, או שיש דגשים אחרים?

 

כן, כי הילד שלך לא אמור לגדול יותר, לכן האופניים לא יהיו 'קטנים עליו' עוד שנה שנתיים. (אלא אם אתה 2.10 ואז יש צפי להמשך והוא רק בן 13)

לגבי חשמליים קצת לא ברור לי...

מצד אחד אתה רוצה כלי תחבורה בזול- אופניים, מצד שני אתה חושב על חשמלי, שזה כלי יקר לתחזוקה תיקון פנצ'ר יקר יותר, חלקי חשמל שמתבלים עולים הרבה כסף, ברקסים נשחקים פי כמה וכמה מהר יותר, צמיגים נשחקים מהר יותר ועוד, מעבר לכך גם העלות הראשונית שלהם גבוהה יחסית וגם הערך שלהם נשחק מהר יותר. לדעתי אם תתן לילד אופניים טובים, הוא ירצה להשאר עליהם ולהתנייד איתם (כמובן בגבול הסביר, אם הוא כל יום צריך לעשות דרך של 10 ק"מ זה קצת מתיש...), אם תתן לו אופניים זבל, הוא ישנא את הקושי וירצה חשמלי.

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הוא כבר בן 15. עצלן כמו אביו, אבל שומר חוק (שוב, גם אני כזה) . ברגע שתהיה לו האופציה לשבת בלי לפדל, אני מניח שירצה לנצלה...

הוא נוסע משהו כמו 3-4 ק"מ לכל כוון (בי"ס/חברים).  רחוק יותר (עניינים בעיר וכאלה) נראה לי מסוכן מידי ממילא.

 

אולי כשיגמר הסגר המטופש הזה, נתראגן לאיזו קפיצה אליך.

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2. HYUNDAI ACCENT 08 1.4

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעה, EliC25 כתב:

כללי אצבע לבחינת אופניים משומשים בעין בלתי מזויינת:

שים לב לכבלים החשופים, אם הם מלאים בחלודה כבר או שהם לא עוברים בקלות, סימן שהאופניים עמדו בחוץ והוזנחו.

שים לב לקרעים על הצמיגים ואם יש שחיקה בבשר שלהם.

שים לב למצב הרפידות - יש חריצים ברפידות V BRAKE שמסמנים את השחיקה שלהם.

שים לב לחופשים בצירים: ציר מרכזי (קראנק, איפה שהפדלים), וגלגלים (תנענע את הגלגל מצד לצד, הוא לא צריך לזוז.) כמו כן, תלחץ על הברקס הקדמי ותנסה להזיז את האופניים, תראה שהמיסבים במזלג לא שחוקים (לא צריך להיות שם חופש)

בגדול אופניים שהם במצב טוב לא קשה לשים לב, הבעיה עם אופניים שנראים 'בסדר אבל...' שם אתה צריך עין קצת יותר מקצועית כדי להבין כמה התענוג עלול לעלות לך.

מה שנקרא לגזור ולשמור. תודה.

 

 

לפני כשעה, EliC25 כתב:

אגב,\ אישית, לא ממליץ על מרידה. כמות מיסבי הגלגל שהחלפתי בהם הזויה.

כן ממליץ:

טרק

אבוק

ספשילליזד

סקוט

GT

גיאנט

איפה היית לפני חודשיים? 

בדיוק מחליף מיסב אחורי אחרי שהתחיל לחרוק. מבאס מאוד, אבל מצד שני עכשיו אפשר להשקיע באחד איכותי. המיסב הנוכחי (לינק) דווקא נראה סבבה אבל כנראה לא מספיק טוב.

ד"א מבחינת VFM באופני אמצע-אמצע פלוס מרידה נותנים פייט טוב ביחס למתחרים. צריך גם לזכור שמרידה וספשיליזד הם סוג של אותה חברה.

 

מה דעתך על פינרלו/BMC/רידלי/קאנונדייל?

 

לפני 40 דקות, natco כתב:

קורונה, בלגן בתח"צ, בקיצור-חשבנו על אופניים כתחליף להגעה מנק' A ל-B.

רוצה להשקיע מינמום (בטח בשנה הבאה כבר ירצה חשמליות), אבל שיהיה לו נוח ובטיחותי (עד כמה שזה אפשרי על הכלי הזה).

 

מה שכתבתם לפות"ש תופס גם לגבי המקרה הזה, או שיש דגשים אחרים?

אולי להשקיע מעט יותר מהמינימום באופניים רגילות ככה שיהיה לו כיף/קל לרכב.

בשביל השימושים שציינת, 3-4 ק"מ, ייקח משהו כמו 15 דק' רכיבה וזה נשמע לא ארוך מידי כדי שלא יימאס לו.

  • רעיון טוב! 1

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע עד כמה הדבר בטיחותי, אבל האופניים הכי נוחים שיצא לי לרכב עליהם היו אופני עיר טאוני עם תנוחת רכיבה זקופה. 

לטעמי, השליטה עליהם קצת פחות נוחה ודורשת הסתגלות מסוימת. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעה, EliC25 כתב:

אגב,\ אישית, לא ממליץ על מרידה. כמות מיסבי הגלגל שהחלפתי בהם הזויה.

 

 

מעניין. על אילו מיסבים באילו דגמים מדובר?

 

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 6 דקות, Benor כתב:

לא יודע עד כמה הדבר בטיחותי, אבל האופניים הכי נוחים שיצא לי לרכב עליהם היו אופני עיר טאוני עם תנוחת רכיבה זקופה. 

 

יכול להגיד לך שעשינו 3 חברים רכיבה של 40 ק"מ בכיפור

אני על BTWIN היברידים עם צמיגים 700*35, קשיחים לגמרי, 8 הילוכים (13.5 קג, עולים בקושי 800 שח)

חבר נוסף אופני מדבקה 29 אלומיניום בלמים הידראולים ו24 הילוכים (16 ק"ג בערך, אופניים של 1700-1800 ש"ח)

חבר נוסף על אופני גרי פישר קרבון 29 סינגל ספיד קשיחים (9.800 ק"ג עם הפנסים, אופניים בסביבות ה5 ספרות)

הקצב שלנו היה די דומה, הגרי פישר טסו כשהבחור האיץ קצת והתאמץ, אבל מבחינת עייפות לא היה הבדל משמעותי, אך זה גם תלוי בכושר של הרוכב. לבחור עם האופני מדבקה היה הכי קשה.

אז מה שאני מנסה להגיד זה שלרכיבה של כמה ק"מ בהחלט יהיה אפשרי לרכב על אופני עיר במידה ואכן הנסיעה היא רק בעיר, אבל כדאי כאלו טובים. לדעתי במקום הזה הדגם שאני רוכב עליו של BTWIN נותן תמורה מעולה למחיר (אפשר למצוא בדקתלון, נקרא RIVERSIDE 120)

לפני 14 דקות, Benor כתב:

EVOKE זה לא מותג מדבקה? 

כן אבל מהטובים שבהם, מגיעים אלי אופניים אחרי 7-8 שנים שלא צריך לתקן בהם שום דבר מיוחד. בלי קשר, הם מיוצרים על ידי מי שמייצרים גם את FUJI וGT.

לפני 14 דקות, Gosser1860 כתב:

איפה היית לפני חודשיים? 

בדיוק מחליף מיסב אחורי אחרי שהתחיל לחרוק. מבאס מאוד, אבל מצד שני עכשיו אפשר להשקיע באחד איכותי. המיסב הנוכחי (לינק) דווקא נראה סבבה אבל כנראה לא מספיק טוב.

ד"א מבחינת VFM באופני אמצע-אמצע פלוס מרידה נותנים פייט טוב ביחס למתחרים. צריך גם לזכור שמרידה וספשיליזד הם סוג של אותה חברה.

 

מה דעתך על פינרלו/BMC/רידלי/קאנונדייל?

לפני חודשיים הייתי פה גם כן :)

מה שהעלת זו נאבה, לא מיסב, והיא נראית סבירה.

עם פינרלו ורידלי אין לי נסיון בכלל (לא ראיתי כאלו עדיין)

קאנונדייל מצויינים וכך גם BMC, פחות נפוצים בארץ.

Just now, falou כתב:

מעניין. על אילו מיסבים באילו דגמים מדובר?

 

מיסבי גלגל רגילים, באופני כניסה, לא בדגמים היקרים יותר.

מתפתח חופש בציר גלגל וצריך לנקות את כל הציר ולהחליף את המיסבים.

  • רעיון טוב! 1

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 16 דקות, Benor כתב:

לא יודע עד כמה הדבר בטיחותי, אבל האופניים הכי נוחים שיצא לי לרכב עליהם היו אופני עיר טאוני עם תנוחת רכיבה זקופה. 

לטעמי, השליטה עליהם קצת פחות נוחה ודורשת הסתגלות מסוימת. 

 

הטאוני טובים לתחבורה לטווחים קצרים. הם לא לספורט, כי התנוחת ישיבה בהם, זו שמאפשרת להגיע עם הרגליים לקרקע,  מפעילה יותר עומס על הברכיים בדחיפה של הפדלים. הם גם מאוד כבדים. האורך שלהם עוזר ליציבות ולנוחות, אבל התמרון שלהם מאוד מסורבל.

לפני 2 דקות, EliC25 כתב:

מיסבי גלגל רגילים, באופני כניסה, לא בדגמים היקרים יותר.

מתפתח חופש בציר גלגל וצריך לנקות את כל הציר ולהחליף את המיסבים.

 

היה לי את זה באופני מארין 29" שקניתי (בשנה הראשונה שמידה כזו היתה זמינה ברמת מחיר סבירה). פשוט שמתי נאבה אחרת. גם המעביר הקדמי (Altos) התפרק. בגלל זה אני אומר לכל מי שרוצה לרכוב שטח, שיש רמת מחיר מינימום שמתחת לה בסוף אתה תשלם את ההפרש, בהחלפת רכיבים שלא עמידים מספיק...

 

  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שים לב שלא שמתי מארין ברשימת האופניים המומלצים. אגב, בזמן שאני כותב את זה יש מאחוריי מארין שאני מחכה לציר מרכזי וזרוע שיגיעו כדי להחליף להם.

לדתעי אתה מבלבל פה בין שני דברים, אני מדבר על מיסב גלגל (ציר) ואתה על מיסב נאבה כנראה?

ENDURO Ceramic bearings Powerway PFH R51 3 Pawls freehub body R51 road bike  rear back hub LEAF SPRING aluminum cassette body| | - AliExpress

What forces are at work in a loose ball bearing bicycle hub? - Physics  Stack Exchange

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כן. מיסבי הנאבה, אם אני זוכר נכון...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
 שיתוף

×
×
  • Create New...