Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך רכב היברידי נשאר חסכוני גם בנסיעה בינעירונית?


outnex
 שיתוף
עוקבים 17

פוסטים מומלצים

והמבחן הזה מייצג את המציאות בדיוק כמו לתת לפרארי ולוולוו FH12 לסחוב עגלה 20 טון ואז להגיד שפרארי לא מאיצה טוב.

X 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

אני נהג מונית עם טויוטה פריוס, נוסע בערך 8-9 שעות ביום. אני מצליח להשיג צריכת דלק טובה יותר דווקא בבינעירוני ובפער לא קטן. וזה בגלל שהסוללה יחסית קטנה ומספיקה ל 2-3 קילומטר ללא עזרה ממנוע בנזין.

SchnitzelLova תמיד שאני כותב נהיגה רגועה ישר משייכים את זה למהירות שלא עוברת את 100 קמ"ש ואני בכלל לא מתכוון לזה. שיש אפשרות והכביש בטוח, אני נוהג גם על 110 או 130 קמ"ש. (בלי בעיה)  

מה שמונע מהרכב להשתמש באנרגיה של הסוללה זו העובדה שהאנרגיה הזו נגמרת מהר מאוד. לא אמרתי שהאיוניק לא חסכונית בנסיעה בין עירונית. אמרתי שהפער בין רכב היברידי ללא היברידי דומה מבחינת גודל וביצועים יהיה מ

תמונות שפורסמו בשרשור

לסגנון הנהיגה יש השפעה גדולה על צריכת הדלק ברכב היברידי או חשמלי ובפרט בנסיעה עירונית. לצריכה אופטימלית צריך להמנע מהאצות ובלימות חזקות. ברגע שבולמים חזק הרכב משתמש בבלמים הרגילים ולכן מבזבז אנרגיה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לסגנון נהיגה יש השפעה על צריכת דלק, על שמירת ברקסים, על מכלולי המנוע,  צמיגים וכד'.

אבל זה עניין של סגנון נהיגה שאי אפשר ללמד. ככה הייתי מאז שאני זוכר את עצמי - רגוע וזורם לפי קצב המנוע/דרך.

 

עכשיו שהרכב ההיברידי נוסע לרוב נסיעות קצרות רואים שהצריכה יותר גבוה מאשר נהגתי נסיעות ארוכות.

עדיין זה בסביבות 17:1.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 דקה, yogev20 כתב:

אבל זה עניין של סגנון נהיגה שאי אפשר ללמד.

סגנון נהיגה חסכוני זה לא כוח על שנולדים איתו. בודאי שזה משהו שאפשר ללמוד ולתרגל. אם מחר היו מעלים את מחיר הדלק פי 10 כולם היו לומדים לנהוג בצורה חסכונית מהר מאוד.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רכב היברידי דווקא מדרבן אותך לנהיגה חסכונית - אתה כל הזמן בתחרות עם עצמך בלנסות לסחוב כמה שיותר על חשמל.

 

זאת הסיבה גם שלנהגי היברידיות יצא סטיגמה של נהגים איטיים ואדישים.

  • מבאס 1

X 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סגנון נהיגה שלי לא השתנה מהרכב ההיברידי, ככה נהגתי מאז ומעולם על עשרות רכבים רגילים.

וזה לא בגלל נהיגה חסכונית כפי שנהוג לחשוב, אלא בגלל שנהיגה רגועה יוצרת אצל הנהג פחות לחץ. 

  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תנהג עם גז ברצפה - גם תקבל ביצועים לא להיט (כי המנוע והגיר מכויילים לחיסכון), גם רעש מנוע דיזלי/פלסטיק מגעיל שצועק עזוב אותי באמש'ך.

 

וגם תהיה צריכת דלק דומה לזו של משפחתית בנזין מקבילה שנוהגים בה באותה צורה.

X 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 18 שעות, חיים.ש כתב:

אני נהג מונית עם טויוטה פריוס, נוסע בערך 8-9 שעות ביום. אני מצליח להשיג צריכת דלק טובה יותר דווקא בבינעירוני ובפער לא קטן.

וזה בגלל שהסוללה יחסית קטנה ומספיקה ל 2-3 קילומטר ללא עזרה ממנוע בנזין. כשאני מעביר יום עבודה בעיר עם מזגן היא נגמרת תוך 10 דקות ומתחילה לאמץ את המנוע כדי להיטען מחדש ולכן בנסיעה ממושכת בעיר צריכת הדלק שלי היא בערך 1 ל 17-18. לעומת זאת אם אני נוסע בבינעירוני צריכת הדלק לא יורדת מ 1 ל 22 כל עוד אני לא עובר את ה 100 קמ"ש. הסיבה היא שהמנוע (מחזור אטקינסון) מטעין את הסוללה ובאותו זמן הסוללה עוזרת למנוע. מהניסיון שלי(היה לי גם מונית דיזל) רק מנוע דיזל יכול להיתחרות בפריוס שלי בצריכת דלק בבינעירוני. למנועי בנזין רגילים אין סיכוי.

 

ברכב דיזל אני יכול לנסוע 110-120 קמ"ש עם מזגן, רכב עמוס ב-4-5 מבוגרים ומטען ועדיין לקבל צריכה כמו שלך מחוץ לעיר. מניסיון, מדוד במשאבה.

סביר להניח שב-100 קמ"ש צריכת הדלק תהיה טובה יותר מזו שאצלך.

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 11 שעות, vadim6385 כתב:

רכב היברידי דווקא מדרבן אותך לנהיגה חסכונית - אתה כל הזמן בתחרות עם עצמך בלנסות לסחוב כמה שיותר על חשמל.

 

זאת הסיבה גם שלנהגי היברידיות יצא סטיגמה של נהגים איטיים ואדישים.

 

בטסלה זה לא היה קורה. שמתי לב שהאצות חזקות אך קצרות לא ממש מעלות את צריכת החשמל הממוצעת, כל עוד מקפידים להאט במתינות בלי להשתמש כמעט בכלל בבלמים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי כבר מעל שנה איביזה ליסינג, כשאני נוהג רגוע בבינעירוני זה יכול להגיע לצריכה של 1:20 (עם מזגן כמובן), וזה רכב בנזין - לא דיזל...

כך ש 1:22 עם רכב היבירדי לא כזה מרשים, מצטער.

אני לא משלם על הדלק - כך שהצריכה לא ממש מעניינת אותי - אך כך יצא במספר בדיקות שביצעתי.

צריכה עירונית - זה כבר תלוי כמובן בעומס התנועה - אם כבר להשוות אז באותו אזור וזמן...

עריכה אחרונה על ידי syaron24
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 37 דקות, syaron24 כתב:

 

מצטער אבל צריכת דלק כזו תקבל רק אם אתה על 90 קמ"ש קבוע ללא האצות כלל, נוהג לעיתים קרובות בארונה של בת הזוג , צריכת הדלק גם ללא מגע עם הדוושה לא מתקרב לתוצאה הזו.

  • רעיון טוב! 1

Seat Arona FR– הבחירה של האישה..

Hyundai Ioniq Premium

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל בדיקה שלי זה נסיעה הלוך וחזור - בהלוך זה גם יכול להגיע ל-1:22 (ירידות) אך בחזור זה מתאזן.

גם אני לא האמנתי ולכן בצעתי גם בדיקה למחשב רכב מספר פעמים (מיכל דלק מלא ובדיקה בעת מילוי) - יצא בדיוק כמו מה שהמחש מציג...

שוב, זה רק מתוך סקרנות - אני ממש לא נוהג כך בד"כ

 

לגבי דיזל - גולף מושכרת בגרמניה שהצלחתי להגיע ליותר מאלף קילומטר למיכל (לא יודע מה גודל המיכל; לא נהיגה חסכונית, כולל נסיעות באוטובאן ונסיונות לבדיקת מהירות מירבית...)

 

כך שאף פעם לא ממש הבנתי למה צריך רכב היברידי - רק אולי עבור הטבות מס

לעומת זאת רכב חשמלי זה כבר עולם אחר

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 18 שעות, yogev20 כתב:

לסגנון נהיגה יש השפעה על צריכת דלק, על שמירת ברקסים, על מכלולי המנוע,  צמיגים וכד'.

אבל זה עניין של סגנון נהיגה שאי אפשר ללמד. ככה הייתי מאז שאני זוכר את עצמי - רגוע וזורם לפי קצב המנוע/דרך.

 

עכשיו שהרכב ההיברידי נוסע לרוב נסיעות קצרות רואים שהצריכה יותר גבוה מאשר נהגתי נסיעות ארוכות.

עדיין זה בסביבות 17:1.

 

 

סגנון נהיגה אפשר לשנות. הייתה תקופה שנהגתי כמו נהג ישראלי טיפוסי עד שהבנתי שזה לא נותן לי כלום. היום אני נוהג על 90 - 100 ברגוע בלי מאמץ. צריכת דלק שלי עומדת על 1:17 - 1:18 עם מנוע טורבו בנזין רגיל. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...