Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך רכב היברידי נשאר חסכוני גם בנסיעה בינעירונית?


outnex
 שיתוף
עוקבים 17

פוסטים מומלצים

 

SchnitzelLova

תמיד שאני כותב נהיגה רגועה ישר משייכים את זה למהירות שלא עוברת את 100 קמ"ש

ואני בכלל לא מתכוון לזה. שיש אפשרות והכביש בטוח, אני נוהג גם על 110 או 130 קמ"ש. (בלי בעיה)

 

נהיגה רגועה = לחיצה עדינה על הגז, הגברת מהירות לפי יכולת המנוע (לא לעלות לטורים גבוהים) לזרום בלי לחץ בעומס תנועה, להגיע לרמזור אדום, להאט (להבדיל מכאלה שעוצרים מטר מהרמזור בזריקת/טלטול גוף) כבר מרחק על ידי שחרור עדין של הגז  (לא עצירה חלילה) לנהוג בימין כדי לא לראות רכב שועט מאחור שמאלץ אותך להעלות מהירות, לזרום עם התנועה בלי להיצמד. (גז, ברקס ברוטלי)

 

כל זה הופך אותך לנהג רגוע ונינוח, הבונוס זה גם חיסכון בדלק. (אבל כאמור לא החיסכון עומד בראש סדר עדיפות)

  • רעיון טוב! 3
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

אני נהג מונית עם טויוטה פריוס, נוסע בערך 8-9 שעות ביום. אני מצליח להשיג צריכת דלק טובה יותר דווקא בבינעירוני ובפער לא קטן. וזה בגלל שהסוללה יחסית קטנה ומספיקה ל 2-3 קילומטר ללא עזרה ממנוע בנזין.

SchnitzelLova תמיד שאני כותב נהיגה רגועה ישר משייכים את זה למהירות שלא עוברת את 100 קמ"ש ואני בכלל לא מתכוון לזה. שיש אפשרות והכביש בטוח, אני נוהג גם על 110 או 130 קמ"ש. (בלי בעיה)  

מה שמונע מהרכב להשתמש באנרגיה של הסוללה זו העובדה שהאנרגיה הזו נגמרת מהר מאוד. לא אמרתי שהאיוניק לא חסכונית בנסיעה בין עירונית. אמרתי שהפער בין רכב היברידי ללא היברידי דומה מבחינת גודל וביצועים יהיה מ

תמונות שפורסמו בשרשור

איוניק בכביש 6 בנסיעה על 120 לרוב המנוע בנזין מתכבה והמנוע החשמלי מחזיק את הרכב על המהירות המבוקשת.

בנסיעה על 120 עם מנוע מכובה זה משפיע בצורה חזקה על חישוב צריכת הדלק.

 

פיג'ו 3008 GT, שנת 2018

יונדאי איוניק, שנת 2018

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 23 דקות, yogev20 כתב:

 

SchnitzelLova

תמיד שאני כותב נהיגה רגועה ישר משייכים את זה למהירות שלא עוברת את 100 קמ"ש

ואני בכלל לא מתכוון לזה. שיש אפשרות והכביש בטוח, אני נוהג גם על 110 או 130 קמ"ש. (בלי בעיה)

 

נהיגה רגועה = לחיצה עדינה על הגז, הגברת מהירות לפי יכולת המנוע (לא לעלות לטורים גבוהים) לזרום בלי לחץ בעומס תנועה, להגיע לרמזור אדום, להאט (להבדיל מכאלה שעוצרים מטר מהרמזור בזריקת/טלטול גוף) כבר מרחק על ידי שחרור עדין של הגז  (לא עצירה חלילה) לנהוג בימין כדי לא לראות רכב שועט מאחור שמאלץ אותך להעלות מהירות, לזרום עם התנועה בלי להיצמד. (גז, ברקס ברוטלי)

 

כל זה הופך אותך לנהג רגוע ונינוח, הבונוס זה גם חיסכון בדלק. (אבל כאמור לא החיסכון עומד בראש סדר עדיפות)

 

עשיתי ניסוי ברכב שלי והפער בין 110 - 120 קמ"ש ובין 90-100 קמ"ש באותו הכביש בדיוק ובאותו סגנון נהיגה (בלי ברקסים עצבניים והאצות תכופות) ההבדל היה 1:13 - 1:14 בהשוואה ל-1:17 - 1:18 בנהיגה יותר איטית. השיא היה 1:19, אבל נאלצתי לנסוע במהירות 80 קמ"ש בהילוך 6. זה היה יותר מידי איטי בכביש משאיות כבדות יצאו לעקיפה. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נהגתי שנים בכביש אילת מרכז, מהירות בערבה לא מעבר ל -110 קמ"ש. (לא עוצרים) אחרי באר שבע מהירות זהה. בכביש 6 - 130/120 קמ"ש. צריכה ממוצעת על רכב ישן 1:17. כלומר, תא דלק מלא היה עושה 680 קילומטר ועוד קצת ללא מילוי נוסף. (הלוך חזור)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 11 שעות, motizkn כתב:

איוניק בכביש 6 בנסיעה על 120 לרוב המנוע בנזין מתכבה והמנוע החשמלי מחזיק את הרכב על המהירות המבוקשת.

בנסיעה על 120 עם מנוע מכובה זה משפיע בצורה חזקה על חישוב צריכת הדלק.

 

 

במכונית היברידית שאינה נטענית האנרגיה בסוללה יכולה לבוא רק משני מקורות:

  1. מנוע הבנזין
  2. בלימה רגנטיבית

בשיוט במהירות קבועה במישור איו בלימה רגנטיבית ולכן אין מקור אנרגיה למנוע החשמלי פרט למנוע הבנזין. לכן במצב כזה היתרון בצריכת הדלק של רכב היברידי מצטמק ואף נעלם.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ומה מונע מהרכב להשתמש באנרגיה שבסוללה בזמן הנסיעה?

בשיוט המנוע החשמלי או הבנזין לא מתאמץ, הוא רק צריך להשלים את האנרגיה שהולכת לאיבוד כתוצאה מהתנגדות הרוח, ובאיוניק כנראה עשו עבודה טובה ואין הרבה התנגדות אוויר.

בזמן שיוט של שעה וחצי על כביש שש הרכב עובד על האנרגיה החשמלית שבסוללה ומדי פעם שהכוח בסוללה יורד הוא מעיר את המנוע בנזין ששומר על מהירות ומטעין את הסוללה.

לכן הטיעון שלך לא נכון, עובדתית הרכב מציג צריכת דלק של 1:20 ל 1:22 בנסיעה בין עירונית.

  • אהבתי 1

פיג'ו 3008 GT, שנת 2018

יונדאי איוניק, שנת 2018

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

למדידת תצרוכת דלק ברכב,
ממליץ שלא להתחשב במחשב הרכב
שתמיד מראה תוצאה טובה יותר מאשר
מדידה של מרחק הנסיעה כפי שמראה במד האוץ ברכב
לכמות הדלק שנכנס בפועל למיכל הדלק בתחנת התדלוק.

  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מסכים, המדידה במשאבת הדלק מודדת את כל זמן הפעולה של המנוע כולל זמנים שבהם הרכב מונע אבל לא נוסע.

לצורך המחשה, אם אני עומד עם הרכב כל יום 10 דקות בבוקר מונע ומחכה לאישתי אז אני יראה את זה בצריכת הדלק במשאבה.

האם זה באמת צריכת הדלק של הרכב? לפי דעתי לא.

לעומת זו מחשב הרכב מודד את צריכת הדלק כאשר הרכב בתנועה.

בכל מקרה באיוניק הצריכה "האמתית" במשאבה הציגה (בנסיעה עירונית כי לא מדדתי במשאבה בבין עירוני) 1:19.

עריכה אחרונה על ידי motizkn

פיג'ו 3008 GT, שנת 2018

יונדאי איוניק, שנת 2018

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 11 שעות, motizkn כתב:

ומה מונע מהרכב להשתמש באנרגיה שבסוללה בזמן הנסיעה?

בשיוט המנוע החשמלי או הבנזין לא מתאמץ, הוא רק צריך להשלים את האנרגיה שהולכת לאיבוד כתוצאה מהתנגדות הרוח, ובאיוניק כנראה עשו עבודה טובה ואין הרבה התנגדות אוויר.

 

מה שמונע מהרכב להשתמש באנרגיה של הסוללה זו העובדה שהאנרגיה הזו נגמרת מהר מאוד. לא אמרתי שהאיוניק לא חסכונית בנסיעה בין עירונית. אמרתי שהפער בין רכב היברידי ללא היברידי דומה מבחינת גודל וביצועים יהיה מקסימלי בנסיעה עירונית פקוקה ומינמלי בנסיעה בין עירונית. להשתמש במנוע הבנזין כדי לטעון את הסוללה ואז לכבות אותו עד שהסוללה נגמרת לא בהכרח יותר חסכוני מלהפעיל אותו במהירות קבועה.

 

לפני 5 שעות, motizkn כתב:

אני לא מסכים, המדידה במשאבת הדלק מודדת את כל זמן הפעולה של המנוע כולל זמנים שבהם הרכב מונע אבל לא נוסע.

לצורך המחשה, אם אני עומד עם הרכב כל יום 10 דקות בבוקר מונע ומחכה לאישתי אז אני יראה את זה בצריכת הדלק במשאבה.

האם זה באמת צריכת הדלק של הרכב? לפי דעתי לא.

האם על הדלק שאתה שורף כאשר אתה עומד עם הרכב מונע אתה לא משלם? האם הדלק הזה כשנשרף לא פולט מזהמים? 

עריכה אחרונה על ידי eladts
  • אהבתי 3
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי לצערי נמצא בדיוק בשלב הזה שהוא מבין דבר או שניים, אבל לא מספיק לעומק - ולכן כותב דברים שנשמעים חכמים מאד, אבל ברגע שמבינים בתחום קצת יותר - מבינים את חוסר דיוקם.

נתחיל מהמדידה, המחשב לא מודד דבר במשאבת הדלק, שכן ברוב הרכבים המשאבה בונה לחץ וברגע שהלחץ נבנה וסת הדלק מחזיר את העודף למיכל.
צריכת הדלק נמדדת במזרקים, ספיקת המזרקים ידועה וזמן פעולתם ידוע גם כן.
רק מה - אתה לא משלם על מה שהזרקת, חלק מהדלק מתאדה למשל. המס' במחשב קרוב - אבל לא מדוייק ב100%.

נמשיך לטענה שלך על שיטת העבודה של מערכת היברידית - זה אמנם משתנה בין רכבים אבל ביונדאי\קיה למשל שני המנועים מחוברים לגיר, המנוע החשמלי עובד קבוע. מנוע הבנזין עוזר לו ברגע שהנהג דורש (ע"י רגל ימין) יותר ממה שהחשמלי יודע לתת.
בנוסף המחשב משתדל מאד לשמור על הסוללה באיזור ה50-55%, וברגע שאתה יורד מהמספר הזה הוא יניע את מנוע הבנזין בכ"מ על מנת להטעין.
ולכן - גם בשיוט בכביש מהיר, המנוע לא יכבה ליותר מדקה אלא אם אתה בירידה כי רוב התנועה נעה בטווח של פחות מ20% סוללה (בערך בין 40 ל60 אחוזים) וזה נגמר מהר מאד בשיוט על אף מקדם הגרר היחסית נמוך של האיוניק והקצת פחות נמוך של הנירו.
יתרה מכך - אם תנסה לעלות את סדום ערד בפול גז - אתה עלול להגיע למצב שהאנרגיה בסוללה תגמר ותחווה אבדן כח משמעותי, מצד שני - את הירידות תסיים עם סוללה מלאה כך שתצליח לשייט כמה דקות עד שתצטרך להניע שוב (אם תהיה זהיר על הגז) כשהסוללה תגיע לכ45%.

הרכב היחיד שאני מכיר שיש לו יתרון משמעותי הוא השברולט וולט, בה המנוע לא מחובר לגלגלים כלל ועובד כגנרטור שמטעין את הסוללה.
מדובר בשיטה יעילה יותר (כי מנוע חשמלי יעיל יותר להנעת הרכב ושימוש במנוע בעירה כגנרטור יעיל יותר משימוש בו לצורך הנעה), זאת אגב גם השיטה בה עובדים קטרי הדיזל של הרכבת.
הסיבה שצריכת הדלק של ההיברידיות היא די דומה בעיר ומחוצה לה היא שהיעילות הפחותה של ההנעה החשמלית והטעינה (בהיעדר בלימה) מתקזז עם המהירות הגבוהה בה עוברים יותר ק"מ לכל ליטר.

עריכה אחרונה על ידי shellcase
  • אהבתי 2

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

אתה טועה בשני דברים.

  1. הוולט היא לא היברידית סדרתית. יש בה מערכת שדומה מאוד למערכת של טויוטה בה שני מנועים חשמליים משולבים בתיבת ההילוכים. בהחלט יש קשר מכאני בין המנוע לגלגלים בתנאים מסויימים, כמו למשל שיוט במהירות בין עירוניות. מה שמיוחד בוולט הוא שהמנועים החשמלים חזקים יחסית וכל עוד הסוללה טעונה מנוע הבנזין לא יפעל גם אם תדביק את הדוושה לרצפה. בשאר ההיברדיות הנטענות מנוע הבנזין ידלק בהאצה חזקה גם אם הסוללה טעונה.
  2. הנעה היברידית סדרתית לא יותר יעילה כיוון שבהמרת האנרגיה ממכנית לחשמל וחזרה יש אובדנים. למיטב ידיעתי שתי היברידיות סדרתיות שווקו לקהל: BMW i3 REX ופיסקר קארמה. אף אחת מהן לא חסכונית בשימוש במנוע הבנזין.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

התיקון שלך נכון חלקית, הוולט בדור הראשון (שאולי חבל שלא כתבתי שלזה התכוונתי, כי לגבי הדור השני אין לי מושג ונראה לי שאתה התכוונת דווקא אליו) הייתה מתוכננת כseries hybrid, עם יכולת לעבור להיברידי מקביל במקרי קצה. ואכן אתה צודק שהחיבור הפיסי בין מנוע הבעירה לגלגלים קיים - אך הוא מנותק רב הזמן וכאשר מנוע הבנזין נכנס לפעולה - הוא דבר ראשון מסובב את הגנרטור ורק במצבים מסויימים מתחבר גם לגלגלים. אתה טוען שהיברידי סדרתי פחות יעיל ממנוע בעירה בתצורה סטנדרטית שמחוברת לגלגלים?

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

התכוונתי לשני הדורות של הוולט. לשניהם יש את היכולת לפעול בתנאים מסויימים כמו היברידית סדרתית אבל הם גם יכולים לפעול כהיברידית מקבילה וזה מה שקורה בשיוט בין עירוני. כמו שמוסבר בסרט המערכת שבוולט דומה מאוד למה שיש בטויוטה. זו לא מערכת היברידית סדרתית ולא מקבילה. במערכת היברידית סדרתית אמיתית אין תיבת הילוכים ואין חיבור מכני בין המנוע לגלגלים בשום מצב. במערכת מקבילה פשוט מוסיפים מנוע חשמלי לתיבת הילוכים קונבנציונלית. המערכות של GM, פורד וטויוטה הן מערכות משולבות שיכולות לתפקד בשתי הצורות בהתאם לתנאים. בתנאים מסויימים כמו תנועה במהירות איטית עם הרבה עצירות וזינוקים מערכת סדרתית תהיה יותר יעילה. בתנאים אחרים, כמו שיט במהירות גבוהה תיבת הילוכים רציפה תתן את החסכון המירבי. הגאונות במערכות ההיברדיות המשולבות היא שהן יכולות להתאים את אופן הפעולה שלהן לתנאי הנהיגה. היתרון של הוולט הוא שבניגוד לטיוטה אין למערכת את ההרגשה שהמכונית לא מגיבה ללחיצה על דושת התאוצה.

עריכה אחרונה על ידי eladts
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לשניכם יש טענות טובות אבל במבחן המציאות הם לא מתממשות.

לטענה על משאבת הדלק כנראה שלא הבנתה אותי, לא טענתי שהמחשב מודד את צריכת הדלק במשאבת הדלק, טענתי שהחישוב שמשתמשי הפורום מבצעים על ידי מדידה של מספר הליטרים במשאבה (בתחנת הדלק) למספר הקילומטרים לא מייצג את צריכת הדלק האמיתית של הרכב. (קראתי לזה מדידה במשאבת דלק כהשכוונה הייתה למשאבת הדלק בתחנת הדלק, מסתבר שזה היה ניסוח לא טוב)

שיטה זו מושפעת מצורת השימוש ברכב ונתתי דוגמא שעם כל יום אתה מחכה עם רכב מונע 10-15 דקות ללא תזוזה ליד הבית אז המנוע צורך דלק,  ולפי בדיקה במשאבת הדלק בתחנת הדלק אז הצריכה שלך תהיה יותר גרוע ממשהוא שנוסע על אותו רכב אבל לא מחכה.

מחשב הרכב לעומת זו מודד צריכת דלק אמיתית של המנוע בתנועה (במאמץ) מה שיותר מיצג את צריכת הדלק האמיתית של הרכב ללא תלות באופן השימוש.

לטענה שהמנוע מתכבה לפחות מדקה בנסיעה במהירות שיוט היא לא נכונה, תנהג על האיונק בדרך בין עירונית במהירות קבוע ותראה שבמישור המנוע מתכבה למספר דקות. אכן אם יש עליה אז מנוע הבנזין ידלק אבל שוב בנסיעה בכביש 6 לרוב הכביש מישורי וכן מספר דקות של נסיעה על 120 ק"מ עם מנוע בנזין כבוי משפרת בצורה משמעותית את צריכת הדלק.

לטענה שאין להברידיות שום יתרון על רכב לא הברידי בנסיעה בין עירונית הרי שוב במבחן המציאות זה לא מתקיים, עובדתית האיוניק עושה לפחות 1:20 בדרך בין עירונית ואם אתה ממש רוצה להתווכח (שהמחשב מדד ולא במשאבה) אז נירד  ל 1:18.5. עדין אין שום רכב משפחתי בגודל הזה (שהוא לא דיזל) שיכול לתת צריכת דלק שקרובה לזה בכביש בין עירוני. אז עם בפועל הרכב מציג צריכת דלק יותר טובה בכביש בין עירוני מכל רכב מקביל לא היברידי אז אך אתה יכול לטעון שזה שולי?

ודרך אגב יש מספיק אנשים בפורום עם האיוניק שיכולים לתמוך בטענה שבבין עירוני הרכב מציג את צריכת הדלק שציינתי כך שזה גם לא מצריך נהיגה מיוחדת.

אני כן יציין שלפני האיוניק היתה לי טויוטה אוריס היברדית ושם לצערי כל הטענות שלכם נכונות, הרכב לא היה מכבה מנוע בנסיעה מהירה ובאמת לא היה שום יתרון לעובדה שהיתה מערכת הברידית בכביש בין עירוני.

 

  • מעניין 1

פיג'ו 3008 GT, שנת 2018

יונדאי איוניק, שנת 2018

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אז אנחנו מקצרים אחד עם השני :)
לגבי ההתחלה - אתה צודק ולא צודק, כי מחשב הרכב מודד גם בעמידה. אם אתה מציע לאפס ולראות כמה זה צורך במקטע מסויים - מסכים, רק חשוב שהמקטע יהיה ארוך מספיק אחרת הוא לא יהיה מייצג.

לגבי הטענה של חסכון - אני טוען שיש הבדל, הדוגמא שנתתי הייתה אל מול הטענה של אלעד בעניין הנצילות של השיטה בוולט.

ולגבי האיוניק - יש לנו נירו במשפחה, זה די זהה. אין לי נסיון בכביש 6 איתו, אבל בכביש החוף לא זכור לי יותר מדקה  (קח דקה וחצי עליי) בלי מנוע בעירה (אולי יש קשר לזה שהאיוניק קצת יותר אווירודינמית), עוד אגב - כביש 6 רחוק מאד מלהיות מישורי, פרט למקטע בין שורק לב"ש אולי, אבא שלי בהחלט הגיע מהכיכר בערד עד בית המלון בים המלח בלי שהמנוע יניע פעם אחת. ואצלו בנסועה שרובה עירוני הצריכה עומדת על 22 קמ"ל.

@eladts
בטוח?

 

עריכה אחרונה על ידי shellcase

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...