Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה 3- אלטרנטור או מצבר - שני חשמלאים עם חוות דעת שונה


shohayon
מעבר לפיתרון נפתר ע"י shohayon,
שימו לב! השרשור הזה בן 1306 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום וברכה,

יש ברשותי מאזדה 3 2006,

בתחילת השבוע הרכב התחיל להתקשות בהנעה אך לאחר פעמיים הניע,אתמול הוא לא הניע חיברנו כבלים והניע, היום בבוקר שוב,חיברנו כבלים והניע.

נסעתי לחשמלאי בעיר, הוא חיבר רב מודד ומכשיר נוסף , ואמר לי שהאלנטרנטור הלך ללא ספק והמצבר תקין. (נסעתי לחשמלאי נוסף כי לא הייתי סגור עליו והוא חיבר רב מודד ואמר לי שהמצבר הלך, אין לי מושג מה הלך באמת),מישהו יכול לסייע?

 

החשמלאי השני אמר לי שאם היה הולך אלטנרטור הרכב היה עוצר באמצע הדרך,ובנוסף הייתה צריכה להידלק מנורת מצבר בלוח שעונים (וזה לא קרה).

חשוב לציין שהחשמלאי הראשון הציע לי אלטרנטור ב400 שקלים מפירוק,ללא אחריות, כולל עבודה (שזה חשוד)!!

 

וחשוב לציין שראיתי שכתוב במכשיר 11.60 או משהו דומה לזה.(הרכב היה דלוק בזמן הבדיקה).

עריכה אחרונה על ידי shohayon
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכדי לבדוק את תקינות האלטרנטור תחילה יש לבדוק שהמצבר תקין בעזרת בודק אלקטרוני או תחת עומס. במידה והמצבר "גמור" יש להחליפו ורק לאחר מכן לבדוק את תקינות האלטרנטור בסל"ד סרק ותחת עומס.

 

אם המצבר רק נפרק בגלל אלטרנטור לא תקין יש להטעינו בעזרת מטען מצברים ייעודי.

 

מתח המוצא של האלטרנטור צריך להיות בסביבות 13.6-14 וולט ללא הפעלת צרכנים נוספים והבדיקה צריכה להתבצע כאשר המצבר מלא.

 

בכול מקרה אם המנורה של "המצבר" בלוח השעונים לא נדלקת ייתכן מאוד שהאלטרנטור תקין.

 

מתי החלפת מצבר לאחרונה ?

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

החלפתי מצבר לפני שנתיים או פחות.

ביצעתי בדיקה עם רב מודד פשוט שיש לי בבית.

כשהרכב כבוי- המצבר מראה 8.69

כשהרכב דלוק עם שילוב של גז קצת- הוא מתפס בין 12 13.5 בערך.

 

אפשר להסיק מסקנה כלשהי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

כי הוא לא למד מספיק. זה הדבר הבסיסי ביותר שהוא היה צריך לעשות או להחליף מצבר או לנסות להטעין את המצבר הקיים במשך מספר שעות ורק לאחר מכן לבדוק את האלטרנטור.

 

  • אהבתי 1

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שההבנה שלך בחשמל רכב טובה משלי.

רק אציין שניתן לבדוק אלטרנטור גם מחוץ לרכב בעזרת מכשיר יעודי שמסובב אותו במהירויות שונות (ברח לי השם שלו)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדהים ... ״בעלי מקצוע״

 

יש עוד משהו לקחת בחשבון - אולי יש משהו שהשתנה באוטו ש״גונב מתח״ כשהאוטו כבוי.

מצבר בן שנתיים בגדול - לא אמור לעשות בעיות - ולפעמים אפילו עדיין באחריות.

על פניו לפי מה שציינת (8.9 ואז עולה ל12-13 כשאתה מניע אפילו שהמצבר לא מלא + אין נורה דלוקה בנסיעה) - זה נשמע מצבר.

פשוט שווה לבדוק אם זה באמת מצבר או משהו שנשאר מחובר וגומר אותו.

 

דרך פשוטה אחת לבדוק לדוגמא זה אחרי נסיעה ארוכה לכבות ולמדוד - ואז לבדוק גם את הצריכה כשהרכב כבוי או להשוות מצבר מנותק אחרי לילה למצבר מחובר אחרי לילה.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מה שמרק כתב נכון ומדויק.

רק בקצרה, כשזרם טעינת האלטרנטור גבוה

(בגלל מצבר פרוק או פגום, צרכני חשמל פועלים וכו')

אז מתח הטעינה יהיה נמוך ולכן צריך לבדוק מתח טעינת אלטרנטור

עם מצבר תקין וטעון.

בעבר, הייתי בודק עם מד זרם השראתי (צבת) גם את זרם הטעינה המירבי 

של האלטרנטור, בהעמסה רגעית של המצבר התקין עם בודק מצברים

פשוט.

בברכה  -  רפי לין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, om2 כתב:

אני מניח שההבנה שלך בחשמל רכב טובה משלי.

רק אציין שניתן לבדוק אלטרנטור גם מחוץ לרכב בעזרת מכשיר יעודי שמסובב אותו במהירויות שונות (ברח לי השם שלו)

בכדי לבדוק את תקינות האלטרנטור אין צורך לפרק אותו מהרכב. קיימים מספר כלים ייעודים לבדיקת האלטרנטור כאשר הוא מותקן ברכב.

 

לאחר שיפוץ האלטרנטור רצוי לבדוק את ביצועיו על Bench Test מכשיר/מכונה הנמצאת אצל המשפצים.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, מרק10 כתב:

קיימים מספר כלים ייעודים לבדיקת האלטרנטור כאשר הוא מותקן ברכב.

סתם בתור רעיון, במקרה המדובר, ניתן לשים צבת אמפרמטר על אחד הכבלים של המצבר ולראות אם ישנו זרם טעינה בכיוון שלו.

אם האלטרנטור שבק חיים, הקריאה תראה זרם יוצא מההדק החיובי של המצבר, או נכנס אל ההדק השלילי. 

אם האלטרנטור תקין, אז ההפך, זרם טעינה יכנס אל ההדק החיובי של המצבר או יצא מהשלילי.  

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יותר פשוט, אם מתאפשר פיזית , זה לשם  את הצבת זרם על הכבל טעינה עצמו לראות שיש זרם טעינה.

בדיקת על המצבר היא בדיקת כיסוי טעינה ולאו דווקא אומרת שיש בעייה עם האלטרנטור באופן חד משמעי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, danniel כתב:

בדיקת על המצבר היא בדיקת כיסוי טעינה

מה הכוונה כיסוי טעינה?

כאשר המצבר פרוק (על פי המתח הדקים רואים שהוא פרוק), הוא יהווה צרכן לא קטן וימשוך זרם משמעותי. 

אתה צודק שהכי טוב לשים אמפרמטר על יציאת האלטרנטור, פשוט לא תמיד הוא נגיש. הדקי המצבר לרוב נגישים מאוד.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיסוי טעינה היא בדיקה לוודא כי האלטנרנטור מספק את הזרם הנדרש הכללי של צרכני הרכב, כולל טעינה המצבר. תוצאה חיובית (זרם זורם למצבר ולא ממנו החוצה)  אומרת שיש כיסוי טעינה.

אם תפעיל הרבה צרכנים חשמליים ברכב, יתכן לא יהיה כיסוי טעינה ולמעשה המצבר ולא האלט', יהיה זה שיספק את הזרם האקסטרא והתוצאה של הבדיקה תהיה שלילית ולא חיובית.

מצב זה לאו דווקא אומר שהאלט' תקול, אלא שהוא לא מספק את כלל הדרישה של הצרכנים, מה שעלול לקרות במצבים מסויימים. למשל בסרק, יום קר מאוד, מצבר לא תקין או פרוק, אביזרים מותקנים ברכב כמו מע' שמע ועוד. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1306 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...