Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה 3- אלטרנטור או מצבר - שני חשמלאים עם חוות דעת שונה


shohayon
מעבר לפיתרון נפתר ע"י shohayon,
שימו לב! השרשור הזה בן 1314 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני כשעה, danniel כתב:

כיסוי טעינה היא בדיקה לוודא כי האלטנרנטור מספק את הזרם הנדרש הכללי של צרכני הרכב, כולל טעינה המצבר

הבנתי. כמובן חשוב לוודא שכל הצרכנים כבויים בעת ביצוע הבדיקה. 

כאשר מירב הצרכנים כבויים, לדעתי הבדיקה על הכבלים של המצבר תתן מושג לא רע, שכן אלטרנטור רכב שאינו מסוגל לספק זרם מינימאלי להפעלת המנוע וזרם טעינה חלקי למצבר בסרק, דינו החלפה.. לא כך?

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארחיב:

ללא צרכנים ועם מצבר טעון, זרם הטעינה יהיה חיובי אבל לא בהרבה, מספר אמפרים בודדים. 

לא אומר הרבה על האלטרנטור ולכן רצוי כן להעמיס את המערכת בצרכנים "כבדים" סטנדרטיים, כמו מזגן, אורות ומפשיר אדים ולצפות לכיסוי טעינה תקין גם בסרק, כל תוצאה חיובית תהיה בסדר, לאורך זמן של לפחות 15 דקות (רצוי לבדוק ליותר זמן). 

אחרת יתכן כי האלטרנטור לא תקין, גם אם  בדיקת מתח וזרם על המצבר ללא עומס, תקינות. 

אם מצב זה של עומס אין כיסוי טעינה, ז"א תוצאה שלילית, הגורם יכול להיות מספר סיבות לכך ולא מייד אלטרנטור, למשל צרכן שצורך יותר מהנומינל, סל"ד סרק לא תקין, רצועה מחליקה, גלגלות  מנוע או אלטרנטור שעברו שינוי וכו'. 

 

עוד בדיקה חשובה שמפספסים הרבה, מפלי מתח של כבל טעינה ראשי ושל הארקה של בלוק המנוע , אליו מחובר האלט'. זאת בדיקה שחשוב לבצע בעומס צרכנים רב.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, danniel כתב:

ועם מצבר טעון

זה לא המצב המתואר בשרשור. המצבר בוודאות פרוק על פי מתח הקטבים שלו. 

דניאל אתה מתאר ולידציה מלאה לאלטרנטור. 

אני מדבר על המצב המתואר בשרשור, מצב שבו שני חשמלאים נותנים תשובות סותרות ועל פניו אף אחד מהם לא עשה בדיקה שמאששת את הקביעה שלו. ניראה שבדיקה של דקה עם צבת אמפרמטר תגלה מהר מאוד מי צודק ומי טועה, מבלי להכניס את פותח השירשור להוצאות מיותרות. ואני שואל את עצמי איך זה שחשמלאי ממוצע לא מבצע בדיקה כזו דבר ראשון כשיש חשד למצבר או אלטרנאטור

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על פניו לפי הבדיקות שצויינו, גם המצבר וגם האלטרנטור אינם תקינים. 

מכוון שאנו לא יודעים מה בדיוק עשו, בדקו ומה ראו, קשה לי לתת דיעה אמיתית, מי מהם או שניהם פיספסו. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 11.9.2020 בשעה 19:53, Igalz כתב:

סתם בתור רעיון, במקרה המדובר, ניתן לשים צבת אמפרמטר על אחד הכבלים של המצבר ולראות אם ישנו זרם טעינה בכיוון שלו.

אם האלטרנטור שבק חיים, הקריאה תראה זרם יוצא מההדק החיובי של המצבר, או נכנס אל ההדק השלילי. 

אם האלטרנטור תקין, אז ההפך, זרם טעינה יכנס אל ההדק החיובי של המצבר או יצא מהשלילי.  


לפני כ-11-12 שנים בניתי מעגל אלקטרוני לניטור זרם הטעינה/פריקה של המצבר המבוסס על הרכיב KMZ10B (רכיב למדידת שדה מגנטי וכיוונו). הפרוייקט פורסם בזמנו בחוברת אלקטור אלקטרוניקס בשנת 1997.

 

המעגל עבד יחסית בצורה תקינה  אבל הרזולוציה של ניטור הזרם הייתה נמוכה וגם הייתה בעיה של דיוק לכן לא פרסמתי את המעגל בפורום (למרות שהייתה לי כוונה כזו וגם התחלתי בתיעוד של הבנייה).

 

להנאתך מצורפות תמונות  של המעגל המודפס שייצרתי וגם המאמר שפורסם באלקטור.

 

HPIM1747.JPG

HPIM1749.JPG

HPIM1750.JPG

HPIM1751.JPG

HPIM1758.JPG

HPIM1760.JPG

car battery monitor-four-module control system.pdf

עריכה אחרונה על ידי מרק10
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, מרק10 כתב:

לפני כ-11-12 שנים בניתי מעגל אלקטרוני לניטור זרם הטעינה/פריקה של המצבר המבוסס על הרכיב KMZ10B (רכיב למדידת שדה מגנטי וכיוונו). הפרוייקט פורסם בזמנו בחוברת אלקטור אלקטרוניקס בשנת 1997.

פרוייקט חובבים נחמד, תודה על השיתוף. 

היום ניתן לרכוש צבת אמפרמטר מיצרן (סיני) מוכר, עם דיוק מרשים למדי, ולהשאר עם עודף מ150 שח. 

לי יש את הצבת הזו

 https://m.banggood.com/UNI-T-UT210E-Auto-Range-True-Rms-Clamp-Multimeter-p-1027721.html?act_poa=SKU347430&cur_warehouse=CN&rmmds=detail-bottom-alsolike

והיא כבר עזרה לי לאבחן מספר רכבים.. 

לדעתי, במחיר הזה, זה מכשיר חובה לכל אדם שיודע להבדיל בין אמפר לוולט.

  • רעיון טוב! 1

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • פיתרון
בתאריך 11.9.2020 בשעה 15:55, מרק10 כתב:

כי הוא לא למד מספיק. זה הדבר הבסיסי ביותר שהוא היה צריך לעשות או להחליף מצבר או לנסות להטעין את המצבר הקיים במשך מספר שעות ורק לאחר מכן לבדוק את האלטרנטור.

 

תודה רבה לך.

לבסוף הלך המצבר והאלטרנטור עובד בצורה מעולה.

חסכת לי המון כאב ראש עם חאפר שלא בהכרח רמאי יכול להיות שזה נטו חוסר מקצועיות.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצערי אנחנו נתקלים ביותר מידי חשמלאים חסר ידע בסיסי אשר עדיין משתמשים בשיטות וכלי עבודה כמו מנורה וחוט עם דוקרן שעבר זמנם.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצערי אנחנו נתקלים ביותר מידי חשמלאים חסר ידע בסיסי אשר עדיין משתמשים בשיטות וכלי עבודה כמו מנורה וחוט עם דוקרן שעבר זמנם.
המנורה זה כלי מצוין שלא עבר זמנו. צריך לדעת לעבוד איתו. היות והמנורה מעמיסה את המעגל הנבדק בניגוד לפלוק. יש מצבים שבהם הפלוק יראה מתח והמנורה לא. כגון מגעים שרופים וכו'. רק צריך להיזהר לא לבדוק עם המנורה מעגלים רגישים כגון כרית אויר.
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה עלה אתמול פרק חדש של Diagnose Dan.

בו הוא מדגים בדיוק את העניין הזה.

מגע (-) שרוף של המאווררים עם פלוק ועם נורת ביקורת אלקטרונית

מקבלים 12V ואילו נורת חוט להט סטנדרטית לא נדלקת ומורידה את קריאת המתח של הפלוק ל 0.

הוא ממליץ לבדוק מעגלי כח רק עם נורת חוט להט.

למי שמעוניין לצפות תדלגו בערך לאזור ה 8 דקות.

(בכלל הערוץ שלו מאוד מומלץ מדובר בדיאגנוזיסט בחסד...).

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 13.9.2020 בשעה 00:06, Igalz כתב:

לי יש את הצבת הזו

 https://m.banggood.com/UNI-T-UT210E-Auto-Range-True-Rms-Clamp-Multimeter-p-1027721.html?act_poa=SKU347430&cur_warehouse=CN&rmmds=detail-bottom-alsolike

והיא כבר עזרה לי לאבחן מספר רכבים.. 

לדעתי, במחיר הזה, זה מכשיר חובה לכל אדם שיודע להבדיל בין אמפר לוולט.

גם אני קניתי בדיוק את הדגם הזה לפני 4 חודשים, פצצה של מכשיר.
הוא משמש אותי לבדיקתי קבלים (ה FLUKE העתיק שלי לא היה מסוגל לקרוא מעבר למספר חד ספרתי בקיבול uF ועם המכשיר הזה אני בודק קבלים [של מזגנים] ללא שום בעיה [כאשר המקסימום במזגנים חד פאזיים זה לא יותר מ 60uF] ).

כמו כן הוא גם מד זרם השראתי AC וגם DC, שזה לא מובן מאליו בכל המכשירים.

המכשיר מאוד קומפקטי במידות שלו ואין בעיה לבדוק איתו זרם השראתי קרוב מאוד לאלטרנטור - גם אם אין הרבה מקום מסביב.

UNI-T היא חברה מאוד מוכרת ובלא מעט חנויות מקומיות בישראל מוכרים את המוצרים שלהם (שהם באמת טובים).

איציק

  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, teyal כתב:

מגע (-) שרוף של המאווררים עם פלוק ועם נורת ביקורת אלקטרונית

לא מגע שרוף אלא מינוס משוחרר. תקלה נפוצה. 

אכן זה אחד השימושים לנורת ביקורת רגילה, עם נורה שמעמיסה את המעגל. 

אגב אם הוא היה מבצע בדיקת אספקת מתח רגילה עם רב מודד, בזמן שהוא מפעיל את המעגל מאוררים, הוא גם היה עולה על זה, הרב מודד היה יורד ל 0 וולט.

לחילופין, עושה בדיקה של מפל מתח על הקווי אספקה, קו מינוס היה עולה ל 12 וולט בזמן המפעלת המאוורים.  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1314 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...