Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דלק מהול ב 2020 ייתכן?


Jenek
שימו לב! השרשור הזה בן 1303 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 16 שעות, TsachiE כתב:

 פבל, האם אין בעיה למלא דלק ברשתות דלק קטנות ופחות מוכרות? גם תחנות פרטיות שאינן חלק מרשת? האיכות היא אחידה בכולם?

כל מקרה לגופו, אי אפשר לדעת. זה שתחנה היא חלק מרשת גדולה זו לא ערובה (כמו שאתה רואה מרשימת התחנות המוהלות) לדלק איכותי בדיוק כמו שתחנה קטנה היא לא ערובה לקומבינות ודלק מהול. 

תדלקתי מאות פעמים בתחנות של רשתות קטנות ואפילו פרטיות, ומעולם לא נתקלתי בבעיות.

יש תחנות שמוהלות דלק, אבל הן כל כך(!) נדירות שזה לא משהו שאני בכלל חושב עליו כשאני חושב איפה לתדלק. 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, פבל כתב:

, אין דבר כזה "חברות" באיכות דלקים. כל המיכליות של כל החברות מעמיסות דלק באותם בתי זיקוק, והמיכליות ננעלות כדי שהנהגים לא יעשו קומבינות. מי שמוהל דלק הם הזכיינים של התחנות עצמן. מעולם, אף פעם, לא נתקלתי בשום פיסת מידע אודות חברה שהדלק נמהל בכל התחנות שלה. מעולם. מה שכן נתקלתי הרבה פעמים זה בזכיינים של תחנות ספציפיות שמהלו את הדלק לאחר שהוא הגיע לתחנה.

מדויק, וברשותך ארחיב קצת.

המיכלית מגיעה לתחנת הדלק כשכל תא נעול עם פלומבה ממוספרת, המספר מצוין על גבי תעודת המשלוח. כעקרון זה אמור למנוע קומבינות אבל מי שבודק וחותך את הפלומבה זה המתדלק (שמרוויח שכר מינימום) וממש לא מסובך לו ולנהג המשאית להגיע ל"הבנות". פה הקומבינות לא נוגעות לנהג המתדלק (הלקוח) שכן הקומבינות בשלב זה נעשות ברמת גניבת דלק מהתחנה. לא כל הדלק נשפך מהתא במיכלית, הנהג והמתדלק מסתדרים בינהם ומנהל התחנה לא שם לב שבמקום 10,000 ליטר הוא קיבל 9,800. כאמור, פה הקומבינה היא על גב הזכיין/מנהל.

 

קומבינה מס' 2- הזכיין/מנהל מוסיף לדלק שבתחנה נוזלים שונים (שמן שרוף וכו') ובכך מגדיל את כמות הדלק שיש ברשותו. הנהג המתדלק מקבל דלק מהול והמנהל/זכיין גורף את הרווח. עם או בלי ידיעת המתדלקים. פה הקומבינה היא על הגב שלנו, הלקוחות.

הרווח הוא קטן מאוד אך כמובן מצטבר. בתחנה קטנה שלא עובדת חזק זה לא ממש משתלם כל ההתעסקות הזו, בתחנה שעובדת נון-סטופ זה משתלם כי הרווח מצטבר לסכומים יפים מהר מאוד.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסבר אפשרי לסטיה בצריכת הדלק או ההתנהגות לאחר תדלוק בתחנה "חדשה" (שאינה הקבועה) יכול להיות נעוץ בעצם שינוי מסלול הנסיעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו יודע להגיד האם הדו״ח של משרד האנרגיה הוא דגימה חודשית או תקופתית, או שזה סך כל התחנות הבעיתיות מכלל התחנות במדינה ?

אם בארץ יש, סדר גודל של 1400 תחנות, ה 15-20 בעיתיות האם מספר זניח מאוד.

 

מעניין אם יש עבודה יותר מסודרת על התוצאות, אזורים בעייתיים? חברות בעייתיות? חריגות חוזרות באותה תחנה ?

 

בדו״ח הנ״ל מופיעות 16 תחנות, פעמיים מופיעה התחנה אלעוברה, פז ברהט - מסקנה - עד שיוכח אחרת, להיזהר!

כנ״ל תחנת הדלק מצדה בראשון לציון.

 

כמו כן, נראה שיש יותר תחנות בצפון בעיתיות, אבל אם מדובר בדגימה, יכול להיות שהדוגם בצפון פשוט עובד יעיל יותר, אז זה לא אומר הרבה..

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן זאת התחנה ברח השיש (תחנה חדשה) גם אצלי אותו מקרה  -זול משהו....תדלקתי, לא מניע  בפעם ראשונה -רק לאחר מספר נסיונות. 

אחרי שנגמר כל הדלק - תדלקתי בדלק גולד 95 והמצב חזר לקדמותו..... 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל עוד אין ניטור קבוע ומאובטח שנשלח ישירות למשרד האנרגיה, קשה עד בלתי אפשרי להיות באמת מעודכן..

מדגימות "ידניות" אי אפשר להסיק כלום

אבל פרויקט בסדר גודל כזה זה ידרוש יותר מדי השקעה וזמן על מנת שזה ייושם 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Ooga
אשמח אם תוכל לשתף את שם התחנה, גם אם בפרטי. 
 
אז הגענו למסקנה שכל תחנה מקבלת בדיוק אותו ''95'' , לא משנה עם רשום על המשאיות דראגון או כל שקר אחר, זה בא בדיוק אותו דבר, או שבכל זאת בתי זיקוק מכינים לפי מתכון של הלקוח וברשתות מסוימות דלק יותר מתוסף? 
הדלק של כל החברות זה אותו דלק בדיוק, יש מיכל אחסון בגודל 50-40 מיליון ליטר וכל חברה קונה הקצאה לאותו חודש.
הדלק נבדק מספר פעמים בחודש על ידי מכון הדלקים ולעיתים פוסלים מיליוני ליטרים בגלל זיהום ביולוגי/חריגה בצפיפות.
כך שהדלק שמגיע למיכליות תקין.
לנהגי מיכליות גם אין אפשרות לשחק עם הדלק מכיוון שישנן פלומבות ידניות ואלקטרוניות על הפתחים.
היחידים שמקבלים דלק בנפרד מכולם זה משרד הבטחון ושלוחותיו.
מה שקורה אחרי שנהג פורק את הדלק זה כבר עניין אחר.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, פבל כתב:

כל מקרה לגופו, אי אפשר לדעת. זה שתחנה היא חלק מרשת גדולה זו לא ערובה (כמו שאתה רואה מרשימת התחנות המוהלות) לדלק איכותי בדיוק כמו שתחנה קטנה היא לא ערובה לקומבינות ודלק מהול. 

תדלקתי מאות פעמים בתחנות של רשתות קטנות ואפילו פרטיות, ומעולם לא נתקלתי בבעיות.

יש תחנות שמוהלות דלק, אבל הן כל כך(!) נדירות שזה לא משהו שאני בכלל חושב עליו כשאני חושב איפה לתדלק. 


בגדול אתה צודק, כל מקרה לגופו, והשתייכות לרשת גדולה היא לא ערובה, בדיוק כמו שרשת קטנה היא לא ערובה בכיוון ההפוך.

אבל - תסתכל בכל זאת על הרשימה, ועל מספר התחנות הקטנות שמככבות בה. עכשיו, לפז נניח יש מאות תחנות. כמה תחנות של ליזול וחפוז וגד"ש יש? אני בתור לוגם סולר כן מקדיש מחשבה לעניין הזה - מחיר טעות של false positive מאוד גבוה עבורי, מצד שני מחיר של false negative נמוך עד לא קיים. אז מעדיף בכל זאת לנקוט משנה זהירות.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטח שתחנה גדולה של רשת היא ערובה מסויימת לאיכות. לתחנה המשתייכת לרשת גדולה ומוכרת, יש סטנדרטים ונהלים קפדניים שהולכים על פיהם כל סניפיה, יש שם גדול בכל הארץ  ומוניטין לשמור עליו, והנזק במרמה יהייה הרבה יותר גדול ורחב היקף לחברה. הרבה פחות סביר להיתקל במהילות ברשת גדולה כמו סונול/דלק/פז, מאשר תחנה פרטית נידחת באמצע הדרך.

 

 

 

 

What worries you, masters you. - John Locke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 11.8.2020 בשעה 01:16, המחליף כתב:

היום אמר לי נהג מונית ותיק: סונול הדלק הטוב והמזוקק בישראל. גם בסולר גם בבנזין.

האמת שגם דור אלון מוכרת כתחנה איכותית.

עוד לא הבנת שבישראל יש תעשיה מהגדולות בעולם של 'שמעתי מההוא' ולרוב זה חרטות.
הרי אותו נהג מונית לא מבסס את מה שאמר לך על כלום חוץ מתחושות.

מה גם - שסונול זה מותג, חלק מהתחנות בבעלותם וחלק בבעלות פרטית של זכיינים שעושים מה שבא להם.

לגבי הבדלי אוקטן, קושי בהנעה שנעלם אח"כ הוא לא 'לא סביר' כי יש חיישן נקישות שבעזרתו המחשב יודע לפצות באיחור\קידום הצתה.

עריכה אחרונה על ידי shellcase

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

חוזר לעדכן,

 

בלי לשים לב עברתי עוד 800 קמ ועוד מיכל נגמר.

היום תדלקתי בתחנה הקבועה.

 

אסכם:

מייד אחרי התידלוק על מיכל כמעט ריק בדלק "דאן", לא שמתי לב לכל שינוי.

יום אחרי, התנעת בוקר "קרה" רכב הניעה יותר קשה מהרגיל,

ומאז מסרב להתניע מפעם ראשונה או שנדרש סטרטר ארוך.

בנוסף, תחושת סל"ד נמוך עם רעידות קלות בניוטרל, וחוסר כוח במאמץ.

כל אלו לא מורגשים בצורה קיצונית, ובספק אם נהג ממוצע היה שם לב.

 

הפתעה, צריכת דלק השתפרה בכ- 5%, למרות שמשכתי הילוכים יותר מהרגיל, בגלל תחושת חוסר כוח.

מבולבלים? גם אנחנו.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר היחיד שאני יכול לחשוב, שזה שאריות של של דלק מחורף, שלא נמכר בגלל קורונה. הוא פחות מתאים לתנאי הסביבה של 35 מעלות. למרות שגם זה מוזר 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 11.8.2020 בשעה 08:36, Jenek כתב:

אני גם חושב שלרוב הדלק בסדר, 

מצד שני, למה לא מבאים מנעים מתקדמים כמו של מזדה, שרגשים לאיכות הדלק... 

 

לנושא העיקרי, 

תחנת דלק ''דאן'' הצמודה לצומת אתא, יש ממה לחשוש? מחיר נמוך בכ 20 אג/ל

אולי לא יצא לך לראות שירשור שלי בנושא אחר שהתפתח לזה.

אבל גם אני תדלקי בדאן במפרץ ובמשך חודש סבלתי מהנעת בוקר קשה ומנוע נחנק שהוא קר, עד שתידלקתי שוב במקום אחר, והבעיות נפתרו לחלוטין.

לא קישרתי לתידלוק בהתחלה מיכוון שהייתה לי גם תקלה אחרת במקביל, וזה הקשה מאוד עלי להבין מה הבעיה.

לא חוזר לשם בחיים - ועכשיו שאתה אומר את זה זה מחזק את דברי.

אולי כדאי לעשות שירשור דביק על תחנות כאלו, שחברי הפורום יזהרו מהם?

ליאור.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1303 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...