Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דעתכם על דאציה סנדרו/סטפווי/פיג'ו 208/שברולט ספארק


nir3
שימו לב! השרשור הזה בן 1309 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שבת שלום לכולם,

 

יש לי כרגע פולו ידני שנת 2008 עם 167 אלף ק"מ. תכלס אחלה רכב, אבל חשבתי אולי להשתדרג קצת מבחינת שנתון במידה והמעבר משתלם ולא מתפשר יותר מידי.

אני סטודנט ולא מעוניין להשקיע יותר מ- 18K-23K על השדרוג.

 

אני עושה בשוטף נסיעה בינעירונית פעם בשבוע של 67-70 ק"מ הלוך ואותו דבר חזור. כל השאר נסיעות עירוניות קצרות. (אם נתעלם מהקורונה).

 

הרכבים שאני שוקל מעבר אליהם הם:

1. דאצ'יה סנדרו שנתון 2016

2.דאצ'יה סנדרו סטפווי שנתון 2016

3. פיג'ו 208 שנתון 2014-2015

4. שברולט ספארק שנתון 2014-2016

 

ממחירים שראיתי ביד 2 ובקבוצות פייסבוק, את הדאציה אפשר למצוא באזור ה- 18K-22K

הפיג'ו והשברולט בטווח מחירים דומה בהתפשרות על השנתון.

ניסיתי לקרוא ביקורות וסה"כ היו המלצות על כל אחד מהדגמים.

 

בהשוואה לרכב הנוכחי שלי איך הדמים הנ"ל מבחינת צריכה דלק? בטיחות? אמינות, רואה הרבה מוסך? כח? חלקים זולים? נוחות נסיעה?

ובין האפשרויות הנ"ל האם באמת כדאי להתפשר ב-2 שנתונים בערך לטובת פיג'ו/שברולט?
אם למישהו יש ניסיון עם פולו כמו שלי ואחד או יותר מהדגמים הנ"ל זה יהיה מעולה.

ובכלל, אשמח לשמוע את דעתכם ניסיונכם.

 

 

תודה רבה למגיבים.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הסנדרו תוכל לקרוא את הסיכום שלי כאן.

סטפווי הייתי מחפש אחת לאחר מתיחת הפנים, לפני היה רעש תהודה מעצבן מבתי הגלגלים , נפתר לאחר מתיחת הפנים.

קשה להשוות בטיחות של רכב מ2008 (שתוכנן כמה שנים לפני ) לרכבים חדשים יתר כמו ספארק או 208. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כול הייתי מציין שבמקומך כול עוד הפולו נוסעת ואתה לא סובל הייתי נשאר עם הפולו היא כבר לא שווה הרבה ואתה כמעט לא מפסיד על ירידת ערך כשברכבים שציינת אתה יכול להפסיד 13-15% על ירידת ערך כול שנה (בסביבות ה300 שקל בחודש) 

הסנדרו לא מבריקה בנסיעה בין-עירונית בידוד הרעשים שלה לא טוב ואיך שיוצאים מהעיר מתחילים רעשי רוח מורגשים. לאופי נסיעה שעיקרו בין עירוני לא הייתי ממליץ על הסנדרו.

שברולט ספארק הכוונה שלך לדגם הקודם או הנוכחי? עם איזה מנוע ואיזה גיר (אוטומט או ידני? כנ"ל לגבי ה208.

 


בהשוואה לפולו מה שאני יכול לספר לך זה שלחבר קרוב הייתה פולו 1.4 אוטומט עם פנסים עגולים (לפני מתיחת פנים) בזמן שלי הייתה 208 ידנית. הפולו למרות היותה ישנה יותר לא הרגישה לי נחותה בהרבה הנוחות שלה טובה היא נוסעת חלק בידוד הרעשים טוב והרכב עושה רושם של מורכב ובנוי היטב לא היו קרשקושים או משהו כזה כאשר אצלי ב208 לפעמים היו קרשקושים בנסיעה בין עירונית מהמולטימדיה מה שהצריך לתת לה כמה הידוקים לפעמים באמצע נסיעה.

מה שכן הוא סבל מההחזקה שלה קשות בשנה הראשונה הוא החליף מדחס מזגן חיישן למדא ועוד משהו ובשנה השניה הלך לו המאייד כול תקלה עלתה לו לא מעט במצטבר החזקת הפולו עלתה לו יקר יותר ממה שעלתה לי ההחזקה של ה208.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה הולך על ידני יכול להתאים לתקציב שלך פורד פיאסטה. הרכב בנויי על מרכב של מאזדה 2 עם מנוע דיי אמין. אין ביצועים מדהימים אבל הרכב חמוד מאוד.

בכל מקרה ממליץ כמו שאמרו לפני להשאר עם הרכב הנוכחי עוד שנה ולחסוך בנתיים לרכב יותר מתקדם.

אבא של חבר אמר לי פעם שמה שבזול עולה יקר מאוד בזמן הארוך.

עריכה אחרונה על ידי dorban3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, yoav911gt2 כתב:

לגבי הסנדרו תוכל לקרוא את הסיכום שלי כאן.

סטפווי הייתי מחפש אחת לאחר מתיחת הפנים, לפני היה רעש תהודה מעצבן מבתי הגלגלים , נפתר לאחר מתיחת הפנים.

קשה להשוות בטיחות של רכב מ2008 (שתוכנן כמה שנים לפני ) לרכבים חדשים יתר כמו ספארק או 208. 

 

קראתי אותו, וגם את הסיכום של השנה השנייה בתגובה 😉. רוב מי שקראתי שנהג על הרכב תקופה די מרוצה בסה"כ.

מתי הייתה מתיחת הפנים? 2017-2018? אני לא רוצה לעלות יותר מידי בשנתונים ובמחירים בהתאם. בעיקרון עד כמה שהבנתי ההבדלים בין 2 דגמים הם בעיקר מראה יותר ותנוחת ישיבה גבוה יותר אבל לא שום דבר מהותי. מקסימום אקח סנדרו.

אכן קשה להשוות, וזאת גם התלבטות כי לפולו בשעתו היה ציון טוב. לא יודע מה היא הייתה שווה היום.

לפני 2 שעות, Gavrik כתב:

קודם כול הייתי מציין שבמקומך כול עוד הפולו נוסעת ואתה לא סובל הייתי נשאר עם הפולו היא כבר לא שווה הרבה ואתה כמעט לא מפסיד על ירידת ערך כשברכבים שציינת אתה יכול להפסיד 13-15% על ירידת ערך כול שנה (בסביבות ה300 שקל בחודש) 

הסנדרו לא מבריקה בנסיעה בין-עירונית בידוד הרעשים שלה לא טוב ואיך שיוצאים מהעיר מתחילים רעשי רוח מורגשים. לאופי נסיעה שעיקרו בין עירוני לא הייתי ממליץ על הסנדרו.

שברולט ספארק הכוונה שלך לדגם הקודם או הנוכחי? עם איזה מנוע ואיזה גיר (אוטומט או ידני? כנ"ל לגבי ה208.

 


בהשוואה לפולו מה שאני יכול לספר לך זה שלחבר קרוב הייתה פולו 1.4 אוטומט עם פנסים עגולים (לפני מתיחת פנים) בזמן שלי הייתה 208 ידנית. הפולו למרות היותה ישנה יותר לא הרגישה לי נחותה בהרבה הנוחות שלה טובה היא נוסעת חלק בידוד הרעשים טוב והרכב עושה רושם של מורכב ובנוי היטב לא היו קרשקושים או משהו כזה כאשר אצלי ב208 לפעמים היו קרשקושים בנסיעה בין עירונית מהמולטימדיה מה שהצריך לתת לה כמה הידוקים לפעמים באמצע נסיעה.

מה שכן הוא סבל מההחזקה שלה קשות בשנה הראשונה הוא החליף מדחס מזגן חיישן למדא ועוד משהו ובשנה השניה הלך לו המאייד כול תקלה עלתה לו לא מעט במצטבר החזקת הפולו עלתה לו יקר יותר ממה שעלתה לי ההחזקה של ה208.

 

 

יש אמת במה שאתה אומר לגבי ירידת ערך. עוד סיבה מבחינתי לא לקחת רכב חדש מאוד. בגדול הבנתי שירידת הערך המשמעותית ביותר מתרחשת ב-5 השנים הראשונות.

לגבי השברולט והפיג'ו - האמת שאני לא בקיא בדורות, במנועים ובגירים, לכן אם יש המלצה על מי מהדגמים אשמח גם להמלצה על דגם ספציפי. ממה שהבנתי, את ה-208 מומלץ לבחור עם מנוע 1.2 טורבו. את השברולט 1.4 (דיזל?).

גם הפולו שלי 1.4, אמנם ידנית. יודע להגיד איזה שנה היה הרכב של חבר שלך ואיזה שלך באותו זמן? השאלה היא אם ההפרש במחיר בין כמה שהפולו שווה היום ל-208 כמו שתיארתי, שווה את השדרוג בנוחות, בשנתונים, בבטיחות וכו'. טפו טפו טפו חוץ מהיישור קו שעשיתי לה בזמנו, לא היו תקלות משמעותיות. כן החלפתי לה גיר לפני שנתיים בערך. כמובן שככל שהזמן עובר גם הסיכוי לתקלות משמעותיות גדל.

לפני 1 שעה, dorban3 כתב:

אם אתה הולך על ידני יכול להתאים לתקציב שלך פורד פיאסטה. הרכב בנויי על מרכב של מאזדה 2 עם מנוע דיי אמין. אין ביצועים מדהימים אבל הרכב חמוד מאוד.

בכל מקרה ממליץ כמו שאמרו לפני להשאר עם הרכב הנוכחי עוד שנה ולחסוך בנתיים לרכב יותר מתקדם.

אבא של חבר אמר לי פעם שמה שבזול עולה יקר מאוד בזמן הארוך.

אתה חושב שלפורד פיאסטה יש יתרון על הדגמים שציינתי? מאיזה בחינה?

בעיקרון אין לי צורך ברכב "יותר מתקדם". אני לא רוצה רכב מהניילונים שמאבד ערך בצורה מהירה. אני גם לא נוסע המון, ולרוב נוסע לבד ככה שאין לי צורך ברכב משפחתי או גדול במיוחד. הפולו בזמנו לא עלתה לי הרבה יותר מהטווח שציינתי, ואני בסה"כ מרוצה מהתקופה שהיא איתי. אבל חושב לשדרג קצת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דאציה סנדרו ידנית הגיע עם מנוע 1.2 חלש- הייתי מוותר.

הסנדרו לעומת זאת הגיע עם מנוע 0.9 טורבו עם ביצועים הרבה יותר טובים, לדעתי הרכב נוח, מרווח.

איכות חומרים פשוטה.

 

הפיגו ידנית ניראית מודרנית יותר, בטיחותית יותר, איכות חומרים עדיפה לצד צריכת דלק טובה. מה שכן בעליות הרכב פחות חזק.

 

ספארק זה רכב מיני, כלומר תא מטען קטן, צפופה יותר אל המנוע מספק ביצועים לא רעים.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, dorban3 כתב:

תקנה פולו יותר חדשה.

פולו מ-2014 תעלה 40K ומעלה שזה הרבה יותר מהדגמים שציינתי. אם אחד הדגמים האלה יעשה עבודה טובה לא רואה סיבה לשלם כפול כסף בשלב הזה. לא מבחינת כמות הנסיעה שלי ולא מבחינת גדול ומספר נוסעים.

לפני 18 דקות, yulianx כתב:

דאציה סנדרו ידנית הגיע עם מנוע 1.2 חלש- הייתי מוותר.

הסנדרו לעומת זאת הגיע עם מנוע 0.9 טורבו עם ביצועים הרבה יותר טובים, לדעתי הרכב נוח, מרווח.

איכות חומרים פשוטה.

 

הפיגו ידנית ניראית מודרנית יותר, בטיחותית יותר, איכות חומרים עדיפה לצד צריכת דלק טובה. מה שכן בעליות הרכב פחות חזק.

 

ספארק זה רכב מיני, כלומר תא מטען קטן, צפופה יותר אל המנוע מספק ביצועים לא רעים.

מניח שבשורה הראשונה התכוונת לסנדרו ידנית סטפווי.

ראיתי כבר כמו חוות דעת שהסנדרו הרגילה מומלץ יותר מהסטפווי באופן מפתיע.

 

זהו לגבי הפיג'ו והספארק - הבנתי ששתיהן נחשבות בטיחותיות, ולשתיהן יש דגמים חזקים יחסית שנותנים חוויה טובה. אני לא זוכר במדויק על איזה מהתת דגמים שלהם ראיתי המלצות, אבל קראתי בכמה מקומות.

 

נשמע שאם אתה היית צריך לבחור היית הולך על ה-208.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשורה הראשונה התכוונית לסנדרו הרגילה, בשניה לסטפוואי.

אני חושב שסטפוואי עדיפה בזכות המנוע החזק יותר.

הפיגו בטיחותית מהספארק, הייתי מחפש ברמת אבזור אקטיב.

 

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכוונה פה הייתה להשתדרג קצת ברכב חדש יותר עם עלויות תחזוק סבירות, חווית נהיגה טובה יותר, בטיחותי יותר, וצריכת דלק טובה יותר אבל בלי לקרוע את הכיס.

הפולו גם קצת חלש לפעמים במיוחד בעקיפות.

ובנוסף, להימנע מתקלות שעלולות אולי להופיע בגלל גיל הרכב.

 

בשורה התחתונה, אני לא בטוח אם אכן זה מה שאקבל במעבר לאחד הרכבים הנ"ל אם הבנתי אתכם נכון.

אני כמובן לא מצפה להרים וגבעות בהשקעה קטנה יחסית אבל כן להשתדרג מעט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

208 ידנית אוטו מעולה. לדעתי נותן תמורה מעולה למחיר. 

יש לי כזו, מבסוט ממנה מאוד. 

הפולו שלך רכב מצוין, אין מה להשוות אותה בכלל לספארק ואני הייתי נישאר איתו אם ההתלבטות בינו לבין ספארק. מבחינת אמינות רק תבצע החלפת טיימינג אם לא ביצעת והרכב יכול לשרוד אצלך עוד הרבה זמן (זה מנוע וגיר של סמי טריילר אם מטפלים ונוהגים כמו שצריך)  בדאצ'יה יש הרגשה כאילו חסכו עלייך, 

אם אתה מתעקש לשדרג, אני הייתי חושב על כיוון של  פאביה/איביזה/208 ותוסיף גם לרשימה פיאסטה ידנית. 

עריכה אחרונה על ידי itamarg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, nir3 כתב:

הכוונה פה הייתה להשתדרג קצת ברכב חדש יותר עם עלויות תחזוק סבירות, חווית נהיגה טובה יותר, בטיחותי יותר, וצריכת דלק טובה יותר אבל בלי לקרוע את הכיס.

הפולו גם קצת חלש לפעמים במיוחד בעקיפות.

ובנוסף, להימנע מתקלות שעלולות אולי להופיע בגלל גיל הרכב.

 

בשורה התחתונה, אני לא בטוח אם אכן זה מה שאקבל במעבר לאחד הרכבים הנ"ל אם הבנתי אתכם נכון.

אני כמובן לא מצפה להרים וגבעות בהשקעה קטנה יחסית אבל כן להשתדרג מעט.

אתה לא תקבל שידרוג בכול הדברים עקב התקציב הנמוך , אבל ברוב הדברים כן תקבל.

פשוט אתה צריך לבחור מה פחות משנה לך.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, itamarg כתב:

208 ידנית אוטו מעולה. לדעתי נותן תמורה מעולה למחיר. 

יש לי כזו, מבסוט ממנה מאוד. 

הפולו שלך רכב מצוין, אין מה להשוות אותה בכלל לספארק ואני הייתי נישאר איתו אם ההתלבטות בינו לבין ספארק. מבחינת אמינות רק תבצע החלפת טיימינג אם לא ביצעת והרכב יכול לשרוד אצלך עוד הרבה זמן (זה מנוע וגיר של סמי טריילר אם מטפלים ונוהגים כמו שצריך)  בדאצ'יה יש הרגשה כאילו חסכו עלייך, 

אם אתה מתעקש לשדרג, אני הייתי חושב על כיוון של  פאביה/איביזה/208 ותוסיף גם לרשימה פיאסטה ידנית. 

בוצעה החלפת טיימינג לפני כמה שנים. אבדוק לגבי הפורד, אתה כבר השני שמציין אותו.

לפני 58 דקות, yulianx כתב:

אתה לא תקבל שידרוג בכול הדברים עקב התקציב הנמוך , אבל ברוב הדברים כן תקבל.

פשוט אתה צריך לבחור מה פחות משנה לך.

אני מנסה להבין בכמה כן יתקבל שדרוג עבור איזה רכב. ככה יהיה אפשר לעשות שיקולים לפה ולפה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקציב שלך נמוך לשדרוג משמעותי. אני הייתי נשאר עם הרכב וממשיך לחסוך. החלפה גם תדרוש יישור קו, ובתקציב הזה יש סיכוי שתיפול על רכב עם תקלה בלתי צפוייה.

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

תודה לכל העוזרים עד עכשיו.

בדקתי עוד קצת והחלטתי לרדת מהשברולט ספארק ומהפיג'ו 208.

הדאצ'יה והקליאו גם כרגע בצד, והחלטתי להתמקד בפורד פיאסטה ובאופל קורסה.

עבור 2 הדגמים אני בודק גיר ידני מודלים 2013-2015.

החלטתי גם לבדוק אופציה של גיר אוט' מהדור הקודם (לא רובוטי), זה שמגיע עם מנועי 1.4 ולא 1.6. עבור הפיאסטה זה אומר מודל 2012 (97 כ"ס). עבור הקורסה עד 2015(100 כ"ס).

 

בגדול אני מתרשם שלפחות עם גיר ידני שני הרכבים מפגינים אמינות ובטיחות. הקורסה משום מה הרבה רכבים נמכרים מליסינג לשעבר.

אשמח לשמוע חוות דעת לגבי אמינות גיר-מנוע,טיפולים (עלויות) וחלפים, ביטוחים, מחלות ידועות, צריכת דלק וכל השאר עבור הדגמים, הגירים והמודלים שציינתי.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1309 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...