Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

bobi

התמוטטות חברות הליסינג. אסון, או ששון?

Recommended Posts

תשמע האפשרויות האלה נולדו בדיוק בשביל הפינה הזו אצל אנשים שלא מקבלים ביד (כן כן תתחילו עם הציטוטים)


ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בעולם העסקים אין ואקום, גם אם חברה אחת או שתיים יפלו, השאר ימשיכו לעבוד ולספק את השירות.

ככל שיתמעטו החברות כך יעלו המחירים.

שלא לדבר על זה שלחלק מהיבואנים הגדולים יש חברות ליסינג משלהם.

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 5 שעות, Metronome כתב:

פות״ש אולי התנסח באופן שקצת קומם כמה חברים.

הניסוח באמת יצא כך שמקרין הרבה צרות עין. שכירים בחברות האלה עובדים מצאת החמה עד צאת הנשמה, ומוכנים לשלם על רכב פי 3 ממה שעולה אחזקת המשומשת שלי, רק כדי לא להתעסק איתו. זכותם, משלמים על השירות. פות"ש מאשים אותם במחירי המכוניות הגבוהים. אף מילה על זה שיש 100% מס על קניית רכב, 400% על דלק, 400% על חלפים, מונופול ביבוא, אגרת רישוי וכו'. וכל הדברים האלה קיימים הרבה לפני תקופת הליסינג.
רכב תמיד היה דבר יקר במדינה הזו. להיפך, היום בהשוואה לעבר זה כל כך קל. מיני ידנית ב 60 אלף ומטה, ואם אין מזומן אז הלוואה עם ריבית אפסית. המבוגרים כאן זוכרים איך זה היה פעם, שנים של עבודה וחיסכון, וכשקנית השכנים מברכים אותך כאילו חיתנת ילד.
 

 

  

לפני 5 שעות, Metronome כתב:

התופעה נולדה במקור לניצול פרצת מס וכיום כבר לא אטרקטיבית, אבל יצרה הרגלים, שקשה להיפטר מהם.

יש ציבור גדול שמוכן לשלם יותר כדי לא לראות בעיניים קונים\מוכרים\מוסכים\מכוני טסטים. לא לממש אחריות ולא לריב עם היבואן. לנו בפורום ההרגלים האלה נחשבים לכפירה, אבל זו זכותם לדעתי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט זכותם.

אבל אי אפשר להכחיש שהם משלמים מחיר על כך.

וכמובן, כדאי להכיר בכך שההסדר הזה מונע התפתחות השוק הפרטי עבור אותם מחפשי נוחות - בייבאק והסדרי אחזקה ישירות מול היבואנים.

מאמין שעם הזמן גם זה יגיע.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 שעה, icohen436 כתב:

יש ציבור גדול שמוכן לשלם יותר כדי לא לראות בעיניים קונים\מוכרים\מוסכים\מכוני טסטים. לא לממש אחריות ולא לריב עם היבואן. לנו בפורום ההרגלים האלה נחשבים לכפירה, אבל זו זכותם לדעתי.

 

אם יש צורך אמיתי בשירות של ליסינג תפעולי בשוק חברות הליסינג התפעולי צריכות לפעול ישירות מול הנהגים ולא מול מקומות עבודה כחלק מתנאי השכר. יש גם אנשים שלא רוצים להתעסק עם קנית דירה. זה אומר שמקום העבודה צריך לספק להם מקום מגורים?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש הסדרים כאלה בשוק הפרטי, כמו ליסינג פרטי, אחריות יבואן, התחייבות לטרייד אין. לא יודע למה אפשר עוד לשאוף, בשאר העולם בדרך כלל אין יותר מזה.
אין רע לדעתי בסידור של ליסינג משולב עם מקום העבודה, שנותן יותר ביטחון ונוחות ללקוח, והמדינה ממש לא מפסידה מזה.
מפריע לי ה"עליהום" הזה על נהגי הליסינג. פעם אחרונה כשזה קרה והעלו את המס לא יצא מזה כלום לשוק הרכב, רק עוד כסף לאוצר

 

לפני 1 דקה, eladts כתב:

 

אם יש צורך אמיתי בשירות של ליסינג תפעולי בשוק חברות הליסינג התפעולי צריכות לפעול ישירות מול הנהגים ולא מול מקומות עבודה כחלק מתנאי השכר. יש גם אנשים שלא רוצים להתעסק עם קנית דירה. זה אומר שמקום העבודה צריך לספק להם מקום מגורים?

ומה רע בזה שמקום העבודה וחברת הליסינג חוברים ביחד לתת לך עיסקה נוחה עם פחות כאב ראש ? זו מדינה חופשית. במקום שאתה תעמוד לבד מול חברת הליסינג, מקום העבודה כגוף גדול עומד מולם במקומך.
ניראה לי שזה מפריע לאנשים שלדעתם הליסינג הרס את שוק הרכב, לדעתי זה ממש לא נכון.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מה שרע בליסינג דרך מקום העבודה זה שהוא הופך את השוק לפחות חופשי ולכן לפחות יעיל. במקום שתשכור את הרכב שאתה רוצה, אתה שוכר את מה שמציעים לך במקום העבודה. במקום שיהיו כמה חברות שיתמודדו עליך כלקוח, אתה חייב לשכור מהחברה שמקום העבודה שלך בחר. אם תרצה להחליף מקום עבודה, תאלץ להפרד מהרכב שלך.

עריכה אחרונה על ידי eladts

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מה יעזור לחופש שלנו אם נבטל אופציה קיימת, ככה רק נישאר עם פחות אופציות ופחות חופש.
אין חובה לקחת רכב מהעבודה. הרבה קונים רכב פרטי או נוסעים בתחבורה ציבורית. גם האופציה של ליסינג פרטי קיימת

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 14 דקות, eladts כתב:

מה שרע בליסינג דרך מקום העבודה זה שהוא הופך את השוק לפחות חופשי ולכן לפחות יעיל. במקום שתשכור את הרכב שאתה רוצה, אתה שוכר את מה שמציעים לך במקום העבודה. במקום שיהיו כמה חברות שיתמודדו עליך כלקוח, אתה חייב לשכור מהחברה שמקום העבודה שלך בחר. אם תרצה להחליף מקום עבודה, תאלץ להפרד מהרכב שלך.

 

ובגלל שיש יבואני רכב אתה יכול לבחור רק מה שהיבואן רכב מחליט לך(אם בא לי רנו מגאן דיזל האצ'בק ידנית ולא את הסטיישן האוטומטית שנמכרת ע"י היבואן?) - אז לא הבנתי את הקשר.

 

גם אף אחד לא מכריח אותך לקחת רכב מהעבודה ואם לא תיקח תקבל החזר נסיעות לא רע במקום ברוב המקרים(או שאם זה לא מגיע לך כתנאי העסקה לא תשלם על רכב ליסינג).

 

והלקוח שעליו מתמודדים הוא החברה המעסיקה, שכאחת שכנראה תיקח יותר מרכב אחד תקבל תנאים מועדפים - ויש תחרות, חברות הליסינג מתחרות על ליבה של החברה לבחור בהן.

 

אז לא הבנתי מה הבעיה.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

VW Golf TRENDLINE 2018 1.4TSI DSG7 - Company car

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול לחזור שוב על מה שכתבתי קודם במילים אחרות... אבל הכל נכתב.

 

שוק הליסינג אכן מבצע עסקאות בין מעסיקים לחברות ליסינג, הרווח הנוצר מעסקאות אלה הוא בין היתר על חשבון העובד.

 

השוק בכללותו נפגע מהעובדה הפשוטה שיש כוח רב בידי חברות הליסינג בביצוע רכש מרוכז.

במקום שוק של קונים בעלי רצונות מגוונים, השוק הפרטי מצטמצם באופן משמעותי וגם זה תורם להיעדר היצע מצד היבואנים.

 

במאמר מוסגר, אירוני שיש עובדים שיכולים מצד אחד להתווכח על דמי ניהול בהסדר הפנסיוני ולצטט כי ההשלכות הן עצומות במצטבר ועד הפרישה ומצד שני לבחור באופציית רכב ליסינג שברוב ההסדרים גורעת מהפנסיה לא פחות אם לא הרבה יותר.

 

זה פשוט חוסר הבנה בשילוב של הרגלים ישנים ואינטרס מכוער של מעסיקים.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 2 שעות, Metronome כתב:

השוק בכללותו נפגע מהעובדה הפשוטה שיש כוח רב בידי חברות הליסינג בביצוע רכש מרוכז.

במקום שוק של קונים בעלי רצונות מגוונים, השוק הפרטי מצטמצם באופן משמעותי וגם זה תורם להיעדר היצע מצד היבואנים.

אם נבטל את חברות הליסינג, נישאר עם המונופול של יבואן אחד לכל מותג, שיצחקו עלינו כל הדרך לבנק כמו שעשו תמיד.
הליסינג זה עוד דרגת חופש, אם נבטל אותה לא נרוויח כלום, רק נגרום סבל לאלה שמשתמשים בה. צר לי אבל זה נישמע קשור לסוג הזה של קינאה "תיראו את ההייטקיסטים האלה עם אוטו חדש מהעבודה". הבעיה בשוק היא מיסוי ורגולציה כבדים, מונופול, והיותה של ישראל שוק קטן ומבודד. לא היה כאן טוב יותר לפני הליסינג, וגם במדינות גדולות אין היצע של כל הדגמים.

לדוגמה כמה התפתחויות חיוביות בזכות הליסינג:

- "רכב חדש 0 קילומטר"
- שפע של משפחתיות אמינות שאפשר לקנות בשוק המשומשות בזול, בזכות מה שהחברות האלה קנו לפני עשור, וירידה בגיל המכונית הממוצע בגלל שהקונספט מעודד הכנסת מכוניות חדשות לשוק (נו טוב, למוכרים זה פחות נעים)

 

לפני 2 שעות, Metronome כתב:

במאמר מוסגר, אירוני שיש עובדים שיכולים מצד אחד להתווכח על דמי ניהול בהסדר הפנסיוני ולצטט כי ההשלכות הן עצומות במצטבר ועד הפרישה ומצד שני לבחור באופציית רכב ליסינג שברוב ההסדרים גורעת מהפנסיה לא פחות אם לא הרבה יותר. 

עבדתי בחברה כזו, הם יודעים טוב מאוד כמה זה עולה להם בפנסיה. הנוחות יותר חשובה להם.

 

עריכה אחרונה על ידי icohen436
  • אהבתי 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני עובד בחברה שיכולתי לבחור בין תוספת הוצאות נסיעה לבין לקחת ליסינג על חשבונם וכמובן לשלם שווי מס. להחזיק רכב שני במשפחה שנוסע 35k בשנה וכשהרכב הראשון נוסע גם הוא 20-25k?

 

החשבון לא מזהיר וזה משתלם רק בהינתן התנאים הבאים -

  • השוואה מול רכב חדש וירידת ערך שלו
  • קמ שנתי גבוה
  • דלק יקר יחסית שכרגע זה לא המצב ורק על זה אנשים עוד יחזירו רכבים
  • מי שיש לו נהג חדש בבית

 

הרבה מאוד אנשים הפסיקו עם הרכב ליסינג. מי נשאר? בעיקר מי שגר רחוק או המבוגרים שחייבים שקט נםשי וגם מקבלים סיפיק נפשי מלהכניס את הרכב לשטיפה חינם שחלק מהעסקת ליסינג בעבודה.

 

הרצון לא להתעסק עם אחזקת שתי מכוניות והצערת הצי המשפחתי הוביל אותי להזמנת הרכב ועדיין שוקל דחיה של ההזמנה בכלל.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 12 שעות, Metronome כתב:

אני יכול לחזור שוב על מה שכתבתי קודם במילים אחרות... אבל הכל נכתב.

 

שוק הליסינג אכן מבצע עסקאות בין מעסיקים לחברות ליסינג, הרווח הנוצר מעסקאות אלה הוא בין היתר על חשבון העובד.

 

השוק בכללותו נפגע מהעובדה הפשוטה שיש כוח רב בידי חברות הליסינג בביצוע רכש מרוכז.

במקום שוק של קונים בעלי רצונות מגוונים, השוק הפרטי מצטמצם באופן משמעותי וגם זה תורם להיעדר היצע מצד היבואנים.

 

במאמר מוסגר, אירוני שיש עובדים שיכולים מצד אחד להתווכח על דמי ניהול בהסדר הפנסיוני ולצטט כי ההשלכות הן עצומות במצטבר ועד הפרישה ומצד שני לבחור באופציית רכב ליסינג שברוב ההסדרים גורעת מהפנסיה לא פחות אם לא הרבה יותר.

 

זה פשוט חוסר הבנה בשילוב של הרגלים ישנים ואינטרס מכוער של מעסיקים.

 

שוב לטעמי הרבה דמגוגיה, והרבה אולי חוסר הבנה 

כמעט כל העובדים או לפחות 99% מהם מודעים לעלות הליסינג ולפגיעה בזכויות שלהם, ברוב החברות יש מחשבונים ומודעים לעובד את עלות הרכב מהנטו והפגיעה, כך שאם אתה לוקח רכב זה על אחריותך בדיוק כמו שיש הרבה אנשים שלקחו משכנתאות מטורפות מליון ומליון +, אתה רוצה לאסור את זה כי זה מרים את מחירי הדירות? שוק חופשי....

הליסינג דווקא פתח את השוק, שוק ה0 קלומטר נולד שם מהצורך שלהם להפטר ממלאים, היבואנים הצחקת אותי שנים ההנחות היחידות היו לחבר, וימי מכירות הסתכמו בזה שנתנו לך 5000 ש"ח אבזור (וגם זה עבודה בעניים חיישני רברס בשווי 1800 ש"ח - אותם חיישנים בשוק הפתוח 300 ש"ח), כך שהליסינג דווקא פתח את השוק לטעמי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 14 שעות, Metronome כתב:

וכמובן, כדאי להכיר בכך שההסדר הזה מונע התפתחות השוק הפרטי עבור אותם מחפשי נוחות - בייבאק והסדרי אחזקה ישירות מול היבואנים.

 

למה זה מונע את זה?

אם היבואן היה רוצה להציע בייבאק (ויש כאלה) היה עושה את זה בלי קשר לליסינג, אם היבואן היה רוצה לספק הסדרי אחזקה הוא היה עושה את זה (ליסינג פרטי למשל).

 

לפני 14 שעות, eladts כתב:

אם יש צורך אמיתי בשירות של ליסינג תפעולי בשוק חברות הליסינג התפעולי צריכות לפעול ישירות מול הנהגים ולא מול מקומות עבודה כחלק מתנאי השכר. יש גם אנשים שלא רוצים להתעסק עם קנית דירה. זה אומר שמקום העבודה צריך לספק להם מקום מגורים?

 

למה לא? מה אכפת לך אם יציעו דבר כזה?

 

לפני 14 שעות, eladts כתב:

מה שרע בליסינג דרך מקום העבודה זה שהוא הופך את השוק לפחות חופשי ולכן לפחות יעיל. במקום שתשכור את הרכב שאתה רוצה, אתה שוכר את מה שמציעים לך במקום העבודה. במקום שיהיו כמה חברות שיתמודדו עליך כלקוח, אתה חייב לשכור מהחברה שמקום העבודה שלך בחר. אם תרצה להחליף מקום עבודה, תאלץ להפרד מהרכב שלך.

 

ואם החברה שבה אני עובד נותנת לי 3 אופציות לבחירתי?

ויותר מזה, כשאני מבקש הצעת מחיר על רכב, הבקשה נשלחת לכל ה-3

וכמו שהחתימה מראה, אני בחרתי רכב שהוא ממש ממש לא "מה שמציעים לך במקום העבודה".


ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, m3x7r3m3 כתב:

 

למה זה מונע את זה?

אם היבואן היה רוצה להציע בייבאק (ויש כאלה) היה עושה את זה בלי קשר לליסינג, אם היבואן היה רוצה לספק הסדרי אחזקה הוא היה עושה את זה (ליסינג פרטי למשל).

 

 

למה לא? מה אכפת לך אם יציעו דבר כזה?

 

 

ואם החברה שבה אני עובד נותנת לי 3 אופציות לבחירתי?

ויותר מזה, כשאני מבקש הצעת מחיר על רכב, הבקשה נשלחת לכל ה-3

וכמו שהחתימה מראה, אני בחרתי רכב שהוא ממש ממש לא "מה שמציעים לך במקום העבודה".

נכון, הסדר ליסינג דרך העבודה הוא פחות גמיש. לא תמיד אפשר לבחור את הרכב שרוצים או את רמת האבזור הגבוהה. אבל זו בעיה של העובד. למה זה משפיע על שוק הרכב כולו?
גם לפני שתופעת הליסינג היתה נפוצה, מגוון גרסאות יחידות ההנעה והאבזור לא היה גדול במיוחד.

  • אהבתי 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...