Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

bobi

התמוטטות חברות הליסינג. אסון, או ששון?

Recommended Posts

דמגוגיה?
פתיחת עיניים על לקוחות הליסינג?
חברות הליסינג תורמות לתחרות?
איך? כי 0 קמ?

ולא, חברות הליסינג הן לקוחות של היבואנים, ממש לא עומדות איתם בשורה אחת כספקים ולא מגדילות את מספר השחקנים. רק מוחקות אלפי לקוחות על רצונותיהם וגחמותיהם ומציגות היצע מצומצם שנבחר תחת שיקולי המעסיק.

בכל מודל כלכלי שאני מכיר, עם הפחתת מספר השחקנים החופשיים, התחרות נפגעת.

כמו כן, כתבתי בפירוש, ברוב המקרים/ בממוצע וכו׳.
שוב אומר, שוק הליסינג נולד עקב רשלנות הרגולטור, עם שווי מס לא כלכלי, אך יצר הרגלים מסוימים, זה לא שהשוק נולד מכוחות השוק הטבעיים.

ושוב, גם מסכים שיש מי שעסקת ליסינג מיטיבה את מצבו, בעיקר מי שעבורו שווי המס/עלות אלטרנטיבית עדיין נמוך מאחזקה פרטית עקב קילומטראז גבוה וכו׳.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני רואה שזה כבר נהפך לויכוח עקר, אבל בכל זאת

שוק הליסינג מיטיב גם עם מי שמוכן לשלם עבור השרות (וגם אם הוא עולה לו הרבה כסף),

שוק הליסינג חוסך דאגות מחלק מהאנשים (אחת מהעבודה שלי עושה 8K ק"מ בממוצע בשנה ולוקחת ליסינג שניסיתי לשכנע אותה שלא כדאי לה, "אני חד הורית ולא מבינה כלום, זה שומר עלי מרמאים, כבר החזקתי רכב פרטי וזה עלה לי יותר בבריאות").

שוק הליסינג לטעמי כן מוסיף שחקנים בשוק...

 

ולא אין לי מניות באף חברת ליסינג.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה בסדר, לא חייבים להסכים. ; )

 

במובן הצר, חברות הליסינג מציעות ערך ללקוחות, יש להם זכות קיום בכל שוק, אין על כך ויכוח.

 

עם זאת, לעניות דעתי, בישראל חלקן הגדול בשוק, בשילוב העובדה שהיבואנים מחזיקים גם בחברות ליסינג גדולות גורם לכך שקיומן מונע תחרות אמיתית.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא אם לוקחים שלוש שחקניות ליסינג גדולות(אלבר,אלדן ושלמהסיקסט) מדובר בשלישיית שחקניות מהגדולות במשק שבפועל לא ייבואניות רכב(שלמה לא מזמן מסרה את אופל ללובינסקי ואלבר התעסקה גם בעבר בייבוא מקביל האמנם אבל כבר תקופה שלא) .

 

נכון שאוויס(UMI) הרץ(מאיר) וליספוריו/פרייםליס(קרסו/לובינסקי) הן בבעלות היבואנים(שאגב, נותנות בליסינג רכבים שלא בהכרח הן מייבאות).

 

חברות הליסינג בסופו של יום צריכות ללחוץ על דגמים פופולאריים בקרב הקהל הרבה פעמים(כי אם לא רכבים כמו הטיפו ירקיבו במגרשים) והקהל הישראלי אוהב דגמים ספציפיים - דגמים שהוא כנראה לא היה קונה בשוק הפרטי ככה שלדעתי יונדאי איוניק וקיה נירו הן היו הצלחה מסחררת גם ללא קיומן של חברות הליסינג הגדולות.

 

 

 


VW Golf TRENDLINE 2018 1.4TSI DSG7 - Company car

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הכי מצחיק שלפעמים החברת ליסינג שבבעלות יבואן, אתה מבקש הצעת מחיר לרכב שהם מייבאים, ומקבל הצעת מחיר יותר גבוהה משל חברת ליסינג מתחרה.

 

אז הבנתי שיש להם בכלל דגמים שהם לא מעוניינים שתיקח אצלם, גם אם הם מייבאים אותם.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 7.7.2020 בשעה 17:48, m3x7r3m3 כתב:

אז הבנתי שיש להם בכלל דגמים שהם לא מעוניינים שתיקח אצלם, גם אם הם מייבאים אותם.

להבנתי חברת ליסינג היא בסך הכל מתווך שקונה מהיבואן את הרכב ומביא לך. אז למה שהם לא ירצו להביא לך דגמים מסויימים?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חברות הליסינג,במיוחד מול מקומות עבודה גדולים, מעדיפות להתעסק עם מספר מוגבל של דגמים, ועם דגמים שהולכים טוב בשוק. כנראה בשביל הפשטות וכדי שיהיה קל למכור בסוף התקופה.
כשהיתה לי אופציית ליסינג יכולתי להזמין כמעט כל דבר, אבל עם קנס החזרה שלא קיים בדגמים הסטנדרטיים, ואולי גם הגבלות נוספות. דווקא הצעות המחיר היו סבירות.

עריכה אחרונה על ידי icohen436
  • רעיון טוב! 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

^

צריך להבין שרוב האנשים גם לפי תקופת הליסינג קנו אותו דבר(סובארו dl, סופר לאנסר וכו׳) - גם ככה רוב האנשים קונים אוטו כמו שהם קונים מכונות כביסה וממש לא אכפת להם האם זה דגם מבוקש אחד או אחר.

 

כאן גם נכנס המעסיק ויש מעסיקים יותר ״מפרגנים״ ויש פחות - כל מעסיק מחליט לגופו של עניין(זה גם נושא של גודל חברה, קצין רכב, אופי ארגוני וכו׳ וכו׳) ולרוב העובדים באמת שלא אכפת על איזה רכב הם ינהגו ולא רואים באופציה לבחור רכב ״מיוחד״ הטבה גדולה.

 

הנה, כשאני הגעתי לחברה שלי לקחתי מבחור אחר גולף - כי הוא קיבל גולף(שהייתה לפני כן אצל מישהו אחר שעזב) אבל הוא ממש רצה יונדאי איוניק, אפילו שהיה לו רכב יחסית לא סטנדרטי בליסינג(אני הרווחתי פעמים, גולף שמורה עם המנוע החזק יותר מהדור הקודם ורכב קיים בציי החברה בלי לקחת רכב חדש).

  • מעניין 1

VW Golf TRENDLINE 2018 1.4TSI DSG7 - Company car

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 9 שעות, icohen436 כתב:

חברות הליסינג,במיוחד מול מקומות עבודה גדולים, מעדיפות להתעסק עם מספר מוגבל של דגמים, ועם דגמים שהולכים טוב בשוק. כנראה בשביל הפשטות וכדי שיהיה קל למכור בסוף התקופה.
כשהיתה לי אופציית ליסינג יכולתי להזמין כמעט כל דבר, אבל עם קנס החזרה שלא קיים בדגמים הסטנדרטיים, ואולי גם הגבלות נוספות. דווקא הצעות המחיר היו סבירות.

 

כאן יש חוסר דיוק,

חברת הליסינג תביא לחברה שלך כל רכב שתרצה ההנחות או התמחור יהיו בהתאם למה שהם יכולים להשיג (היו זמנים שאצלינו בחברה לי4יו סיפק את כל רכבי הקיה, ופתאום חודש אח"כ זה עבר לאלדן הכל תלוי במחיר באותו קגע שחברה ספציפית נותנת)

היצע הדגמים בחברה נגזר ממה שקצין הכרב\החברה רוצה לתת לעובדים,

במרבית המקרים חברות לא אוהבות להתעסק עם מגוון של רכבים מכיון שזה גוזר בעיות, אני עוזב את החברה ומחזיר רכב, בחור חדש מגיע ורוצה ררב ואז הוא אומר אני בכלל לא רוצה את הרכב הזה אלא אחר וכו' וזה יוצר בעיה וקנסות לעובדים שעוזבים מכיוון שאין מי שלוקח את הרכב אחריהם.

במידה וההיצע מצומצם אז זה מה יש בכל מקרה תקבל איוניק או קורולה...תסתדר לשנה שנותרה עם הרכב הזה ואח"כ נזמין לך חדש.

 

מי שרוצה רכב שונה "בכוח" והחברה מאפשרת היא תתנה את זה בקנס אם הוא עוזב לפני סיום הליסינג (אלא אם נמצא מישהו אחר שמסכים לקחת את הרכב).

  • אהבתי 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 11 שעות, Gorpi כתב:

להבנתי חברת ליסינג היא בסך הכל מתווך שקונה מהיבואן את הרכב ומביא לך. אז למה שהם לא ירצו להביא לך דגמים מסויימים?

 

בגדול כן, אבל יש עניין של טיפולים ואחזקה (זו הסיבה שפורד נמחקה פחות או יותר מהשוק המקומי בשנים האחרונות עד ממש לפני כמה חודשים בודדים), ויש עניין של הנחות, ועוד כל מיני שיקולים.

 

לפני 2 שעות, llaavvii כתב:

חברת הליסינג תביא לחברה שלך כל רכב שתרצה ההנחות או התמחור יהיו בהתאם למה שהם יכולים להשיג

 

ממש לא, התשובות נעות בין: ביקשת הצעת מחיר על 5 דגמים, אני אתן לך מחיר על 2-3, אם ממש תבקש אז אני אגיד לך שאין לי את הרכב הזה, ועד כדי "אין לי מאזדה" למשל שקיבלתי מאחד הנציגים.

לא דגם, לא רמת גימור, אין לו מאזדה, אין לו גם רנו.

 

אני אגב לא מוגבל במה שקצין הרכב רוצה, אני ביקשתי את ההצעות מחיר בעצמי וגם קיבלתי את התשובות בעצמי.


ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 7.7.2020 בשעה 12:46, llaavvii כתב:

שוק הליסינג מיטיב גם עם מי שמוכן לשלם עבור השרות (וגם אם הוא עולה לו הרבה כסף),

שוק הליסינג חוסך דאגות מחלק מהאנשים (אחת מהעבודה שלי עושה 8K ק"מ בממוצע בשנה ולוקחת ליסינג שניסיתי לשכנע אותה שלא כדאי לה, "אני חד הורית ולא מבינה כלום, זה שומר עלי מרמאים, כבר החזקתי רכב פרטי וזה עלה לי יותר בבריאות").

 

מבין אותה לגמרי. גם אני לא בדיוק מתלהב מהעובדה שאני צריך לחזור לזוועה הזאת שנקראת "רכישה ואחזקה של רכב יד שניה בישראל", וזה לדעתי פלוס מטורף בליסינג תפעולי.


X 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018

 

Wherever you go, there you are

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 2 שעות, m3x7r3m3 כתב:

 

בגדול כן, אבל יש עניין של טיפולים ואחזקה (זו הסיבה שפורד נמחקה פחות או יותר מהשוק המקומי בשנים האחרונות עד ממש לפני כמה חודשים בודדים), ויש עניין של הנחות, ועוד כל מיני שיקולים.

 

 

ממש לא, התשובות נעות בין: ביקשת הצעת מחיר על 5 דגמים, אני אתן לך מחיר על 2-3, אם ממש תבקש אז אני אגיד לך שאין לי את הרכב הזה, ועד כדי "אין לי מאזדה" למשל שקיבלתי מאחד הנציגים.

לא דגם, לא רמת גימור, אין לו מאזדה, אין לו גם רנו.

 

אני אגב לא מוגבל במה שקצין הרכב רוצה, אני ביקשתי את ההצעות מחיר בעצמי וגם קיבלתי את התשובות בעצמי.

 

כאן השאלה מה הכח שיש לך מול חברת הליסינג, בוודאי שהם לא ישקיעו בך עם רכב אחד או 5 (למרות שחבר סגר עכשיו ליסינג פרטי לרכב אחד ונענה יפה),
אני הייתי ב3 חברות שונות (בעבודה) בפורום מול חברות הליסינג (עסקאות של מאות רכבים במצטבר) ובגדול כל חברה אומרת לך באיזה דגם היא "חזקה" ובמה לא כדאי המחירים שלהם לא יהיו טובים.

וכן קרה פעם שחברה אמרה לנו אני עם 308 (בזמנו) לא מתעסק אכלתי מספיק...

או מאזדה 3 אני לא יהיה רלוונטי במחיר אז חבל על המאמץ.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 6.7.2020 בשעה 09:47, m3x7r3m3 כתב:

 

דווקא תן ביס זו דוגמה מצוינת, אבל לא לטענה שלך.

פעם (ואולי זה מה שאתה מכיר בתור אמריקאי) המעסיק היה ממלא לך את הכרטיס תן ביס כל יום ב-30 שקל נניח, והכסף היה מצטבר שם.

אם היית כזה שאוכל בחוץ כל יום היית מוסיף כמה שקלים כל יום, אבל אם לא אז היה מצטבר לך כסף והיית מדי פעם יוצא לארוחות שחיתות, או לארוחת ערב עם אשתך וכו'.

 

היום זה לא המצב ברוב החברות, יש לי כרטיס תן ביס, הוא לא נטען, לא נצבר, לא צובר, למעשה אין בו כסף, הוא מקושר לכרטיס אשראי רגיל, וחיוב התן ביס מחייב את האשראי, רק עם הטבות שמסעדות נותנות לתן ביס.

את הכסף על ארוחות אני מקבל בשורה בתלוש השכר, ומכיוון שכך זה ממוסה באופן מלא.

 

עד כמה שידוע לי רק מטריקס מתנהלת ככה.

 

בתאריך 6.7.2020 בשעה 09:54, malcishua כתב:

^ מוזר, מה שאתה מתאר לא מוכר לי בכלל. אצל כל מי שאני מכיר התןביס נטען ב-X ש״ח ליום, ויש לך אפשרות (אבל לא חובה) לקשר אותו לכרטיס אשראי כך שאם אתה חורג מהמכסה כרטיס האשראי מחוייב על ההפרש. ההבדל בד״כ הוא אם ניתן לצבור את הטעינה לאורך זמן - ברוב המקרים שאני מכיר, לא ניתן (כלומר אם לא בזבזת את ה-X ש״ח שלך היום, איבדת אותם). אבל כן מכיר מישהו שעובד בחברה גדולה יחסית בירושלים שם הטעינה היא חודשית והוא יכול לעשות עם הסכום מה שבא לו. כמובן שמשלמים בתחילת כל חודש שווי מס על היתרה שנוצלה בחודש הקודם.

 

 

 

לעומת זאת, שאר חברות ההייטק חוץ ממטריקס (לפחות כל חברה שאני או כל מי שאני מכיר עבד בה) לרוב מתנהלות ככה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 45 דקות, llaavvii כתב:

כאן השאלה מה הכח שיש לך מול חברת הליסינג, בוודאי שהם לא ישקיעו בך עם רכב אחד או 5 (למרות שחבר סגר עכשיו ליסינג פרטי לרכב אחד ונענה יפה),
אני הייתי ב3 חברות שונות (בעבודה) בפורום מול חברות הליסינג (עסקאות של מאות רכבים במצטבר) ובגדול כל חברה אומרת לך באיזה דגם היא "חזקה" ובמה לא כדאי המחירים שלהם לא יהיו טובים.

וכן קרה פעם שחברה אמרה לנו אני עם 308 (בזמנו) לא מתעסק אכלתי מספיק...

או מאזדה 3 אני לא יהיה רלוונטי במחיר אז חבל על המאמץ.

 

דווקא כשאתה עובד בחברה גדולה הרצון שלהם לתפור משהו שמתאים לך פחות.

בחברות הקטנות / בינוניות יש הרבה הרבה יותר רצון להתאים אליך.

 

אצלנו אתה רוצה את תזמין רכב שאתה רוצה, בצבע שאתה רוצה, ואם יצאת לפני התום 3 שנים אתה משלם את הקנס (אם התפטרת, אם פוטרת הם משלמים).

 

לפני 20 דקות, MostlyWicked כתב:

עד כמה שידוע לי רק מטריקס מתנהלת ככה.

 

אז תכיר, אני לא עובד במטריקס :)


ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אלדן בקשיים:

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001335188

ככל הנראה לא יוכלו להחזיר את החוב ויפשטו רגל בהמשך השנה.

 

מה קורה למישהו שיש לו ליסינג והחברה פושטת רגל?

האם הוא יכול להחזיר את הרכב לחברה (שכנראה תמכור אותו כדי להחזיר כסף לנושים) ללא תשלום קנסות ?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...