Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

bobi

התמוטטות חברות הליסינג. אסון, או ששון?

Recommended Posts

אין היום שום הבחנה ברכבים לפי השימוש.

אלא אם מדובר ברכב סגור ונעול בחניית החברה שלוקחים בתחילת יום העבודה ומחזירים בסופו (כן בטח).

 

כל דבר אחר שעל הסקאלה בין "נסעתי לקנות ארוחת צהריים" ועד "פרטי מוחלט" ממוסה באותו אופן. כאחוז ממחיר הרכב כחדש

  • רעיון טוב! 2

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 10 שעות, bobi כתב:

2) חברות הליסינג בונות על כך שהן רוכשות את הרכבים במחיר נמוך מהמחיר הרשמי

3) יבואני הרכב מנפחים את מחירי הרכב החדש ללקוחות פרטיים, כדי שהם יוכלו לתת הנחה על מחיר המחירון לחברות הליסינג. מה שגורם לאזרחים פרטיים לשלם יותר.

4) ניפוח של מחירי היד השניה שנגזרים ממחיר המחירון ומסימביוזה מפוקפקת בין חברות הליסינג וכותבי מחירוני הרכב.

5) הסכמה בשתיקה למחירי דלק גבוהים, רוב נהגי הליסינג לא משלמים על דלק ולכן לא איכפת להם מה מחירו.

6) תרבות נהיגה אגרסיבית.

לנהגי הליסינג יצא שם של נהגים אלימים שנוהגים בצורה פראית עם האצות מהירות, תוך כדי צפירות, הבהובים בלתי פוסקים באורות וחיתוכים של נהגים אחרים בכביש, מכיוון שלא איכפת להם מצריכת הדלק וגם לא ממצב הרכב לאחר שהם מוסרים אותו.

 

2-4) נכון, אבל גם נהגי הליסינג סובלים מזה (שווי שימוש מנופח). הבעייה שזה לא ישתנה בכלל כי יש יותר מדי גורמים נוספים (הבנקים המלווים שהרכבים משמשים אותם כבטחונות, המדינה שגובה מיסים לפי השווי המנופח) שתלויים במודל המעוות הזה. אפילו בנק ישראל רק הוציא התראות אבל לא ממש עשה משהו כדי לתקן את העיוות הזה.

 

5) לא קיים. כמעט בכל החברות ישנה הגבלה על צריכת הדלק או על הקילומטרז' החודשי.

6) לא יודע מאיפה אתה מסיק את זה איביזה FR ועונדה טייפ ערס לא נפוצית בליסינג. ברוב החברות נהג ליסינג ישלם מכיסו אם הוא יגרום לבלאי לא סביר ברכב.

  • רעיון טוב! 1

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 18 שעות, bobi כתב:

מתן תגמול כספי לעובדים על אחזקת רכב ומעבר של אותם עובדים לרכישה בצורה פרטית של רכבים, לדעתי תיצור שוק רכב בריא יותר.

 

כמו שזה עובד בכל העולם חוץ מישראל. שוק הליסינג בישראל גדל למימדים מפלצתיים בגלל הטבת מס שהיתה בסוף שנות ה-90. זה היה הרסני הן לשוק הרכב והן לשוק העבודה. אותו הדבר עם תן ביס ודומיו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

משלמים שווי מס גם על תן ביס, טלפון חברה ומתנות לחג, אל תדאג לזה.


X 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018

 

Wherever you go, there you are

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 5 שעות, eladts כתב:

כמו שזה עובד בכל העולם חוץ מישראל. שוק הליסינג בישראל גדל למימדים מפלצתיים בגלל הטבת מס שהיתה בסוף שנות ה-90. זה היה הרסני הן לשוק הרכב והן לשוק העבודה. אותו הדבר עם תן ביס ודומיו.

 

דווקא תן ביס זו דוגמה מצוינת, אבל לא לטענה שלך.

פעם (ואולי זה מה שאתה מכיר בתור אמריקאי) המעסיק היה ממלא לך את הכרטיס תן ביס כל יום ב-30 שקל נניח, והכסף היה מצטבר שם.

אם היית כזה שאוכל בחוץ כל יום היית מוסיף כמה שקלים כל יום, אבל אם לא אז היה מצטבר לך כסף והיית מדי פעם יוצא לארוחות שחיתות, או לארוחת ערב עם אשתך וכו'.

 

היום זה לא המצב ברוב החברות, יש לי כרטיס תן ביס, הוא לא נטען, לא נצבר, לא צובר, למעשה אין בו כסף, הוא מקושר לכרטיס אשראי רגיל, וחיוב התן ביס מחייב את האשראי, רק עם הטבות שמסעדות נותנות לתן ביס.

את הכסף על ארוחות אני מקבל בשורה בתלוש השכר, ומכיוון שכך זה ממוסה באופן מלא.


ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

^ מוזר, מה שאתה מתאר לא מוכר לי בכלל. אצל כל מי שאני מכיר התןביס נטען ב-X ש״ח ליום, ויש לך אפשרות (אבל לא חובה) לקשר אותו לכרטיס אשראי כך שאם אתה חורג מהמכסה כרטיס האשראי מחוייב על ההפרש. ההבדל בד״כ הוא אם ניתן לצבור את הטעינה לאורך זמן - ברוב המקרים שאני מכיר, לא ניתן (כלומר אם לא בזבזת את ה-X ש״ח שלך היום, איבדת אותם). אבל כן מכיר מישהו שעובד בחברה גדולה יחסית בירושלים שם הטעינה היא חודשית והוא יכול לעשות עם הסכום מה שבא לו. כמובן שמשלמים בתחילת כל חודש שווי מס על היתרה שנוצלה בחודש הקודם.

 

 

עריכה אחרונה על ידי malcishua

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אצלכם זה פתרון חצי אפוי, פעם זה היה נטען לתקופה מסוימת (חלק סיפרו לי על 3 חודשים, חלק על 6 חודשים) ואז היו יוצאים לארוחות שחיתות לפני התאריך הזה.

אז אפשר להכריח את הבנאדם להוציא את הכסף הזה בכל יום, אבל אתה מבין למה זה פתרון חצי אפוי?

 

אצלי נותנים לי כסף, הוא ממוסה, החברה מוסיפה כסף כדי שאני אקבל נניח 40 שקל ליום לארוחות בנטו (3 שורות בתלוש שכר, אחת זה סעיף שכר, אחת זה תוספת על שווי השימוש ואחת זה שווי השימוש).

כמובן שהחברה שבה אני עובד לא המציאה את הגלגל.

קצת שונים למשל IBM שיש להם חדר אוכל פנימי שלהם אז הם לא נותנים כסף לארוחות בכלל אלא ארוחה.

קצת שונים גם אינטל שהיו נותנים לעובדים שלהם ארוחה בחדר אוכל חיצוני (אבל לא כסף), ואחרי שעברו לבניין החדש בפ"ת יש להם גם חדר אוכל פנימי.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 5.7.2020 בשעה 09:16, bobi כתב:

עוד ועוד כתבות מתפרסמות על הקשיים שנקלעו אליהם חברות הליסינג בגלל משבר הקורונה שגרם לחברות במשק להוציא עובדים לחל"ת ולעכב קבלת רכבים חדשים.

כתוצאה מכך חברות הליסינג הממונפות נתקעו עם מלאי גדול של רכבים והיבואנים מצאו את עצמם בלי הלקוחות המועדפים עליהם.

מה שגרם לכמה החלטות שנויות במחלוקת, כמו מתן אפשרות ליבואני רכב לקבל בחזרה רכבים שכבר נמסרו לחברות הליסינג ולמחוק את הרישום שלהם, כך שהם יחשבו לרכבים יד ראשונה והחלטות מקוממות שבהן מותר ליבואן לשווק רכב שעמד במשך כשנה וחצי בשמש בנמל כרכב חדש בגלל מלאי שהצטבר, החלטה שהתקבלה עוד לפני משבר הקורונה, אבל מאז בלחץ היבואנים הוארכו ההקלות בשל הקורונה.

 

אני שואל האם זה בהכרח רע שחברות הליסינג יעלמו?

לדעתי לא מכמה סיבות.

1) רוב האזרחים לא עובדים במקום עבודה שמאפשר להם לקחת רכבים בליסינג בתנאים מועדפים, כן יש ליסינג פרטי, אבל זה ממש לא אותו הדבר.

 

2) חברות הליסינג בונות על כך שהן רוכשות את הרכבים במחיר נמוך מהמחיר הרשמי משתי סיבות עיקריות:

א) כדי להעלות את שווי הנכסים שלהן (הרכבים), מה שמאפשר להן להמשיך לקבל הלוואות בקלות.

ב) להעלות את התגמול ממכירת רכבים ביד שניה.

 

3) יבואני הרכב מנפחים את מחירי הרכב החדש ללקוחות פרטיים, כדי שהם יוכלו לתת הנחה על מחיר המחירון לחברות הליסינג. מה שגורם לאזרחים פרטיים לשלם יותר.

 

4) ניפוח של מחירי היד השניה שנגזרים ממחיר המחירון ומסימביוזה מפוקפקת בין חברות הליסינג וכותבי מחירוני הרכב.

 

5) הסכמה בשתיקה למחירי דלק גבוהים, רוב נהגי הליסינג לא משלמים על דלק ולכן לא איכפת להם מה מחירו.

 

6) תרבות נהיגה אגרסיבית.

לנהגי הליסינג יצא שם של נהגים אלימים שנוהגים בצורה פראית עם האצות מהירות, תוך כדי צפירות, הבהובים בלתי פוסקים באורות וחיתוכים של נהגים אחרים בכביש, מכיוון שלא איכפת להם מצריכת הדלק וגם לא ממצב הרכב לאחר שהם מוסרים אותו.

 

לדעתי בשל כל הסיבות שרשמתי למעלה, התמוטטות של חברות הליסינג ומעבר של המעסיקים למתן תגמול כספי ישיר במשכורת על אחזקת רכב, במקום חלוקה של רכבים בליסינג, תהיה צעד מבורך לשוק רכב בריא יותר שמתנהג בצורה יותר טבעית ושיוויונית.

 

https://www.themarker.com/career/.premium-1.8970052?v=487FEE139FDAAA27B6EC02E63D7F53B8

 

לדעתי אתה לא מבין את השוק, ויש לך טעות נצברת,

מדינת ישראל עושה יד אחת עם היבואנים במחירוני הרכב עבור שווי השימוש שנגזר ישירות מעלות הרכב זו הסיבה למחירונים מנופחים, לא ההנחות לליסינג, מדינת ישראל מרוויחה הרבה מאוד כסף מהמס הזה, וזאת הסיבה שכמות מכוניות בליסינג (בחסרות) בצניחה מתמדת מידי שנה, דווקא הליסינג הפרטי עולה.

נתון נוסף ברוב החברות היום לא מתירים לך "להשתולל" עם הרכב, אתה מחיוב על נזקים שנגרמים מנסיעה בשטח, מותר לנהוג רק לקרובים מדרגה ראשונה ויש בקרה על הנהיגה,

כאחד שנוסע הרבה מאוד (יותר מ60K ק"מ בשנה) אני נתקל לא מעט בעברייני תנועה ואי אפשר לשייך אותם למגזר זה או אחר (למעט באיזור הנגב אבל זה סיפור אחר).

 

לפני 7 דקות, m3x7r3m3 כתב:

 

דווקא תן ביס זו דוגמה מצוינת, אבל לא לטענה שלך.

פעם (ואולי זה מה שאתה מכיר בתור אמריקאי) המעסיק היה ממלא לך את הכרטיס תן ביס כל יום ב-30 שקל נניח, והכסף היה מצטבר שם.

אם היית כזה שאוכל בחוץ כל יום היית מוסיף כמה שקלים כל יום, אבל אם לא אז היה מצטבר לך כסף והיית מדי פעם יוצא לארוחות שחיתות, או לארוחת ערב עם אשתך וכו'.

 

היום זה לא המצב ברוב החברות, יש לי כרטיס תן ביס, הוא לא נטען, לא נצבר, לא צובר, למעשה אין בו כסף, הוא מקושר לכרטיס אשראי רגיל, וחיוב התן ביס מחייב את האשראי, רק עם הטבות שמסעדות נותנות לתן ביס.

את הכסף על ארוחות אני מקבל בשורה בתלוש השכר, ומכיוון שכך זה ממוסה באופן מלא.

 

בלא מעט חברות שאני מכיר ואיפה שאני עבדתי כן יש סכום טעון בכרטיס בכל חודש, כאשר אם אתה לא מנצל אותו הוא מתנדף בסוף החודש, והכסף הזה ממוסה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אצלכם זה פתרון חצי אפוי, פעם זה היה נטען לתקופה מסוימת (חלק סיפרו לי על 3 חודשים, חלק על 6 חודשים) ואז היו יוצאים לארוחות שחיתות לפני התאריך הזה.

אז אפשר להכריח את הבנאדם להוציא את הכסף הזה בכל יום, אבל אתה מבין למה זה פתרון חצי אפוי?

 

אני לא בטוח, לדעתי זה מכוון בדיוק כדי למנוע מצב שהעובד מבזבז את כל התקציב על ארוחת שחיתות אחת. למה? אין לי מושג, באמת לא ברור למה צריך להיות אכפת למעסיק איך העובד מבזבז את תקציב הארוחות שלו.

 

ציטוט

אצלי נותנים לי כסף, הוא ממוסה, החברה מוסיפה כסף כדי שאני אקבל נניח 40 שקל ליום לארוחות בנטו (3 שורות בתלוש שכר, אחת זה סעיף שכר, אחת זה תוספת על שווי השימוש ואחת זה שווי השימוש).

כמובן שהחברה שבה אני עובד לא המציאה את הגלגל.

 

אני מבין, פשוט לא הכרתי את מה שאתה מתאר (כאמור, מכיר רק כרטיסי תןביס נטענים). תכלס, נשמע יותר הגיוני. אבל אז למה צריך תןביס?

 

ציטוט

קצת שונים למשל IBM שיש להם חדר אוכל פנימי שלהם אז הם לא נותנים כסף לארוחות בכלל אלא ארוחה.

קצת שונים גם אינטל שהיו נותנים לעובדים שלהם ארוחה בחדר אוכל חיצוני (אבל לא כסף), ואחרי שעברו לבניין החדש בפ"ת יש להם גם חדר אוכל פנימי.

 

כן, זה (חדרי אוכל) נפוץ יותר מן הסתם בחברות גדולות. לא בטוח מה עדיף.

 

 

עריכה אחרונה על ידי malcishua

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש ויש.

 

יש חברות שבהן יש תקציב תן ביס חודשי/שבועי, ויש חברות עם תקציב יומי, שאם לא מנצלים אותו, הוא נשרף.

 

בדיוק כמו שיש מקומות עבודה שבהם אפשר לצבור ימי חופש לשנה הבאה, ויש כאלה שלא.

 

יש גם מעסיקים שאצלם אתה משלם רק שווי מס עבור רכב ליסינג, יש כאלה שמסבסדים לך לך את התשלום החודשי באיזושהי צורה (למשל אתה משלם על הרכב, אבל לא משלם על טיפולים/דלק/ביטוח), ויש כאלה שבהם אתה משלם מחיר מלא ועוד גובים ממך מס על שווי הטבה (לרוב חברות אאוטסורסינג כאלה ואחרות).


X 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018

 

Wherever you go, there you are

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 10 דקות, malcishua כתב:

אני לא בטוח, לדעתי זה מכוון בדיוק כדי למנוע מצב שהעובד מבזבז את כל התקציב על ארוחת שחיתות אחת. למה? אין לי מושג, באמת לא ברור למה צריך להיות אכפת למעסיק איך העובד מבזבז את תקציב הארוחות שלו.

 

כמו שאמרתי, חצי אפוי לגמרי.

ואם ביום מסוים הבאתי אוכל מהבית כי ערב לפני עשיתי על האש?

סתם חצי אפוי, מכניסים לשם כסף כי הכניסו לשם כסף וימשיכו להכניס לשם כסף כי אין רצון לבדוק אם יש אופציות יותר טובות.

 

לפני 29 דקות, malcishua כתב:

אני מבין, פשוט לא הכרתי את מה שאתה מתאר (כאמור, מכיר רק כרטיסי תןביס נטענים). תכלס, נשמע יותר הגיוני. אבל אז למה צריך תןביס?

 

הנחות וגם סדר, בכרטיס אשראי שלי אני מסתכל על החיובים ומתעלם מכל מה שכתוב 10 ביס.

וגם ככה יש לנו במשרד מכונות שתייה מסובסדות שעובדות עם 10 ביס, אז גם ככה בחודש לא קורונה יש לי איזה 40 חיובים רק על זה.

וזה עוד בלי ארוחות צהריים.

 

לפני 34 דקות, malcishua כתב:

כן, זה (חדרי אוכל) נפוץ יותר מן הסתם בחברות גדולות. לא בטוח מה עדיף.

 

אישי אני מניח, אני מעדיף כסף, כי אני בד"כ מביא אוכל מהבית.


ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פות״ש אולי התנסח באופן שקצת קומם כמה חברים.

אבל, בוודאות גבוהה - קיומן של חברות ליסינג בשוק הרכב מונעת ירידות מחיר בשוק הרכב.

בנוסף, בממוצע - המעסיקים מרוויחים מעסקאות הליסינג - והעובד מפסיד, גם אם נדמה לו שזה כדאי.
לעיתים ההפסד הנצבר בעל השלכות משמעותיות, בעקבות הפרשות פנסיוניות פחותות.

התופעה נולדה במקור לניצול פרצת מס וכיום כבר לא אטרקטיבית, אבל יצרה הרגלים, שקשה להיפטר מהם.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 17 דקות, m3x7r3m3 כתב:

ואם ביום מסוים הבאתי אוכל מהבית כי ערב לפני עשיתי על האש?

 

האמת שהיום מקבלים תןביס לא רק במסעדות, אלא גם במכולות/פיצוחיות/מאפיות וכו׳. הרבה אנשים מביאים אוכל מהבית ומבזבזים את תקציב התןביס על לחמי מחמצת או קניות במכולת לבית...

 

 

עריכה אחרונה על ידי malcishua

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 שעה, llaavvii כתב:

בלא מעט חברות שאני מכיר ואיפה שאני עבדתי כן יש סכום טעון בכרטיס בכל חודש, כאשר אם אתה לא מנצל אותו הוא מתנדף בסוף החודש, והכסף הזה ממוסה.

 

לא שמתי לב להודעה שלך, הנקודה היא שפעם כל החברות עשו משהו כי האחרות עשו, כולן נתנו לאנטיס ליסינג כי האחרות נתנו, כולן נתנו תן ביס עם מגבלה חודשית כי האחרות נתנו.

היום זה לא המצב.

 

לפני 22 דקות, malcishua כתב:

האמת שהיום מקבלים תןביס לא רק במסעדות, אלא גם במכולות/פיצוחיות/מאפיות וכו׳. הרבה אנשים מביאים אוכל מהבית ומבזבזים את תקציב התןביס על לחמי מחמצת או קניות במכולת לבית...

 

ידוע, יש אפילו באיזור פתח תקווה מכולת שמקבלת תן ביס ועושה משלוחים.

אבל אתה מבין שזה מעקף לפתרון החצי אפוי שנשאר בחלק מהמקומות?

 

אין לי באמת סיבה להזמין ממכולת דרך תן ביס אלא אם יש לי תקציב נדיף שם

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שעדיף לקבל את הכסף ביד (כמו אצלכם), אני רק מציין שגם למי שמעדיף להביא אוכל מהבית יש די הרבה אפשרויות אחרות לנצל את ההטבה במקום ״לשרוף״ אותה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...