Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת שמן גיר אייסיןAWF21 - פורד S-max 2010 w 2.3


Wiking
שימו לב! השרשור הזה בן 1488 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מדובר על ford s-max 2.3 2010

134000 ק"מ

גיר Aisin AWF21 עם 6 הילוכים.

מעוניין לבצע החלפת שמן גיר.

בהתחלה חשבתי לבצע החלפה על ידי ריקון מהפקק ומילוי בדיוק אותה הכמות חזרה של שמן חדש.

לנסוע סביב 500 ק"מ וביצוע פעם נוספת החלפה כזו.

זה נקרא החלפה חלקית.

עם זאת, השמן גיר אף פעם לא הוחלף וקיבלתי אזהרה ששמן חדש יכול לגרום להעלאת המשקעים ולהרס התיבה.

אשמח לעצה מה כדאי? יש בארץ במוסכים מכונה לריקון וחידוש מלאים ?

 

מבחינת התיבה עצמה, לרוב עובדת חלק, לפעמים יש מכה במעבר פסי האטה כאשר בולמים לפני ואז מאיצים.

*תושבות חדשות אז לא ללכת לכיוון ההוא.

תודה מראש

ליאור

 

 

 

Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk

 

 

Veni Vidi Vici

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן מקוריות חדשות. אין טעם ללכת לתושבות.
הכל שם תקין. הבעיה היתה לפני כן וגם אחרי החלפה בדיוק באותה תדירות.
השמן לא הוחלף אף פעם. בחול אנשים מחליפים שמן גיר בתיבה הזו סביב 30-40 החלפה חלקית.
אצלי לא הוחלף מעולם ולכן יש התסייגות וסיכון לבצע חלקית.
קיבלתי המלצה לבצע החלפת מכשיר. יש בארץ מכשיר להחלפת שמן גיר אוטומטי ?

 

Veni Vidi Vici

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממליץ לך להתייעץ בפרטי עם חבר הפורום שי לי ממוסך שי לי,בעל מוסך מורשה היבואן או להמתין לתגובתו כאן.

בטוח,שיש לו עצות טובות מניסיון

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה גיר awf21-160? אצל יצרנים אחרים יש הוראה להחלפת שמן כל 90 אלך.
Aisin AW TF-80SC series
בפורד זה נקרא awf21.
התייעצתי עם אנשים בחול שהחליפו פעם ראשונה סביב הק"מ שלי. מציינים לרוקן מהפקק (אין אגן שמן דרך אגב). למלא את אותה הכמות, לנסוע בין 200-500 ק"מ ולבצע שוב ריקון ומילוי כזה. כך סביב 75% יהיה כבר חדש. כל ריקון מהפקק (שהוא בעל 2 הברגות - אחת לבדיקה (רק למנוע 2.3 יש מדיד לפחות ב-smax ) מוציא סביב 3.5ליטר. זו הדרך הבטוחה לבצע החלפה.
לקבלת מעל 80% שמן חדש צריך 12 ליטר.
שמן מומלץ (מה שניתן להשיג בארץ) הוא Mobil 1 3309

Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk

Veni Vidi Vici

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שבעולם מגוון הדיעות לזמן החלפת השמן הוא עצום.

ראיתי למשל שבעלי וולבו מחליפים כל 60K, בלי שום סיבה נראית לעין.

התיבה מוגדרת כללא טיפול לכל החיים, כמו AL4 :-P 

בתכל'ס היום כולם למדו שכדאי לרענן את התיבה ולא לחכות יותר מידי.
אני חושב שכל 60K ק"מ זה הגיוני (בממוצע זה כל 3-4 שנים למי שמבצע נסועה ממוצעת שנתית).

דווקא ממה שבדקתי ב PSA (תיבה זהה - AWTF80SC) הכלים הנדרשים לביצוע העבודה הם בוקסה T40, בוקסה T50 ובוקסה זכר 17 מ"מ לריקון השמן.

האם בפורד התקינו מנגנון שונה לריקון ובדיקת מפלס השמן ? אין לי מושג.
מאוד נשמח אם תוכל לצלם לפני שאתה מבצע את התהליך או בזמן שאתה מבצע.

כמו כן, תמיד כדאי לבדוק עדכון תוכנה לתיבה.

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם PSA, וולבו, מאזדה ועוד משתמשים בגיר הזה.

 

אישית, לא הייתי חושש בק"מ כזה.

ספציפית לגיר הזה אין הוראת תחזוקה והשמן הוא לכל חיי הרכב חוץ ממוניות או רכבי גרירה.

 

אתה צריך בוקסה אלן 17 וטורקס 40 לריקון וטורקס 50 למילוי

עריכה אחרונה על ידי Adamm
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי יש את אותו גיר ברכב אני עובד במוסך ונוסע על עוד המון רכבים עם הגיר הזה במעבר הילוך כשאתה עוזב את הגז לפעמים יש מין מכה כזאת קטנה כמעט ולא מורגשת שמתי לב לזה ברוב הרכבים עם הגיר הזה חוץ מפיגו סיטרואן הכיול תוכנה שלהם שונה והם לא מעבירות הילוך כשאתה מוריד את הרגל מהגז למרות שגם אצלם לפעמים המעבר מראשון לשני לא הכי חלק .
סהכ הגיר הזה עובד מאוד יפה וראיתי כאלו שעשו 250+ על שמן מקורי. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התופעה קיימת בתחילת נסיעה (שהגיר קר) כמו גם אחרי נסיעה ממושכת (שהגיר בטמפ' עבודה) ?

 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתכנן לבצע בימים הקרובים. בנתיים נקנה שמן מוביל1 3309. אשתדל לצלם את התהליך

 

לגבי פקק - פקק ריקון מורכב משניים. אחד לבדיקת מפלס (רק במנוע 2.3 קיים מדיד בנוסף, בשאר המנועים משתמשים בפקק הזה לבדיקת מפלס)

והשני גדול לריקון (אחד בתוך השני).

על הגיר יש פקק מילוי טורקס (ארשום הכל אחרי הביצוע).

מתכנן לבצע בחלפה חלקית+ : לרוקן מהפקק, למלא את מה שרוקנתי, לנתק את צינור החזרה מהמצנן לגיר, לרוקן פעמיים ממנו על ידי הנעת הרכב ל-15 שניות לערך כל פעם ומילוי שמן חדש בין לבין.

לאחר מכן איפוס עם פורסקאן (לא בטוח שניתן - לא נבדק עדיין).

הגיר חובט לעיתים רחוקות יחסית וזאת לא חבטה חזרה מדי. יחד עם זאת, השמן בן 10 ואין מצב שהוא עושה את תפקידו כמו שצריך עדיין.

מתכנן לבצע את אותה בפעולה ב-B4 2008 אבל שם מתכנן להוריד קרטר (אין בפורד) להחליף פילטר פנימי (באייסין לא ניתן להגיע אליו ללא פירוק הגיר) ולשים פילטר חיצוני (לא קיים בדגם 2008 - יש מכסה במקום).

Veni Vidi Vici

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המלצה שלי: אל תיסחף.

 

רוקן מלמטה, מלא מלמעלה, סע כמה ימים ותבצע החלפה נוספת.

 

כל התעסקות ברכיבים או צינורות או פירוקים ברכב בן 10 עלולים להיגמר בנזקים נוספים. הנח לצינור של הקולר במקומו - צ'מע לי, הרבה תועלת לא תבוא לך משם (עיצה זו ניתנה לך בשמחה רבה בשביל שלא תסתבך לחינם).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד לפני שהספקתי לבצע משהו,
היום בעת הנעת הרכב ואחרי 2 דק' העברתי ל-R.
באותו רגע קפצה הודעה
Transmission service required

בסורק תקלות שגיאה P0814.
מחקתי, הנעתי מחדש. לאחר דקה, קפצה שוב.
על מה מדובר ? אין נזילות, שמו גיר לא חסר. הרכב מניע ומעביר בין R ל-D.
לא נהגתי ככה בנתיים.

Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk

Veni Vidi Vici

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1488 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...