Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פג׳ו 208 אזהרת engine fault


galbh
שימו לב! השרשור הזה בן 1593 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שאתה מבקש לסגור מבלי לתקן - צפה לחיוב על שעות הדיאגנוסטיקה - הן לא זולות.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 272
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מלטבשי צודק. אני שילמתי על שעת דיאגנוסטיקה (שבדיעבד התבררה כשגוייה ברובה) כ ₪350 במוסך היבואן.

גם שם ניסו לחייב אותי על חלקים תקינים . הבנתי את זה בזמן אמת. הוצאתי משם את הרכב לתיקון במוסך פרטי.

כשחזרתי אליהם עם דיאגנוזה ושיטת הבדיקה הנכונה הם רק התעצבנו עוד יותר. מסרבים להשכיל.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ציינתי שרצו ממני 450 ש״ח על דיאגנוסטיקה. כשיש תיקון הם עושים 50% הנחה על זה.

ביקשתי הנחה אז שינו את זה ל ״בדיקת רכב״ בגלל הצלבת השסתומים ושילמתי 250 ש״ח.

 

לגבי הבדיקה של גבע - ההצעה שלהם פה בפורום היא בדיקה חינם ללא התחייבות לתיקון, לא? ברור שלא נעים לבקש לסגור בלי לתקן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיחה עם שירות הלקוחות אחרי ששלחתי מייל מפורט כולל הסריקה וה-TSB - סמוך על המוסך או שתלך למוסך אחר. אמרתי שזאת לא באמת דרך להוציא אלפי שקלים על בדיקות והחלפות חלקים.

אין אפשרות לדבר עם גורם טכני. הכי הרבה שהצלחתי זה שיעבירו את זה למנהל המוסך ולמנהל איזורי ושהמוסך יצור איתי קשר.

עריכה אחרונה על ידי galbh
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש לך סבלנות ( + אתה יכול להסתדר בלי הרכב כי כנראה לא כדאי לנסוע בו כרגע), הייתי שולח מייל גם לפיג'ו/גורם כלשהו ב-PSA. אני יודע בוודאות שהמוסך ו/או לובינסקי איתם בקשר במהלך תיקונים שכאלו (כשלא ברורה הבעיה/צריך לבקש תיקון ע"ח היצרן). תנסה לעקוף אותם ולהגיע ישירות לפיג'ו (זה מה שאני התחלתי לעשות, כשעדכנתי את המוסך "פתאום" אחרי כמה שעות קיבלתי תשובה שהתקבל אישור מהיצרן שהתיקון יהיה על חשבונו. זה אחרי שאמרו לי שהתהליך יקח זמן וצריך להיות סבלני. צירוף מקרים? יכול להיות, ויכול להיות שלא).

 

אבל שוב, תצטרך להיאזר בהמון סבלנות בשביל זה. אתה יכול לנסות להתחיל מפה: https://www.groupe-psa.com/en/contact

 

אישית גם הייתי בודק אפשרות של לנסוע לגבע, לקבל ממנו דיאגנוסטיקה בכתב ולחזור איתה אל המוסך.

 

*עריכה: כל מה שאמרתי למעלה עדיין תקף, אבל צריך קצת סדר בראש (במקום לקרוא שוב 10 עמודים): איפה הדברים עומדים כרגע? נדרשת החלפה של הרצועה והמוסך של לובינסקי מתנער והחליט שזה בית מצערת? אם אכן יחליפו רצועה, זה יהיה בתשלום מלא על ידך? כי אם כן, למה לא לנסוע לגבע, לבצע שם את ההחלפה (אם ימצאו שזה באמת מה שנדרש) וזהו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדברים עומדים ככה -

1. נכנסתי למוסך של רשת היבואן אחרי שנדלקו התראות תקלה, מבחינתם צריך להחליף בית מצערת שכרגע לא במלאי ויש תקלה נוספת שלא איבחנו עדיין, הצליבו בין שסתומי ה-vvt ואיפסו את התקלות ומבחינתם לנסוע עד שתדלק שוב תקלה להמשך אבחון. הם לא מוכנים לבדוק שום דבר מכאני כמו רצועה עד שתדלק שוב תקלה.

ביחד עם הסריקה יצא TSB שבו רשום בפירוש לבדוק כמה פילטרים ולהחליף רצועת תזמון.

 

2. מוסך גבע אומרים שבהרבה מקרים שהם ראו תקלות בתזמון המשתנה נובעות מסתימה של הרשתית לפני משאבת השמן ושצריך לשלול התפוררות של הרצועה.

 

3. שירות הלקוחות של לובינסקי אומרים לי לסמוך על המוסך או לעבור מוסך. מבחינתם אני לא יכול לדבר עם אף גורם טכני.

 

4. אנחנו עם רכב אחד כרגע ולא יכולים להשבית אותו. שכרנו רכב למספר ימים בזמן ששלנו היה במוסך וזה עסק לא זול.

 

5. עדכון - התקשר אליי עכשיו יועץ השירות במוסך בעקבות הפניה לשירות הלקוחות - מבחינתם הם עושים את הבדיקות שצריך (כולל לפי ה-TSB) ואני יכול להיות רגוע, אם הייתה התפוררות של הרצועה היו רואים שמן שחור או סימנים על שסתומי ה-vvt. ברגע שתדלק תקלה להגיע אליהם. שאלתי אם אפשר לפרק אגן שמן כחלק מטיפול לבדיקה. אמר שכן עם חיוב על פי שעתון יצרן. שאלתי אם במידה ומתברר איכשהו שהרצועה מתפוררת מי משלם על זה - אמר שאם הרכב טופל מיומו הראשון בחברה אז בד״כ נהוג שהלקוח יהיה מרוצה, כנראה רמז לזה שלא כדאי ללכת לשום מקום אחר.

 

 

ההתלבטות לגבי ביצוע פעולה כלשהי שלא במוסכי הרשת היא האפשרות ל״גיבוי״ במקרה שיש צורך בהחלפת חלקים יקרים או תיקון יקר, כפי שראיתי שקרה במספר מקרים כאן בפורום. ברור לי שזה להיות נתון לחסד של היבואן וברור לי גם שאם מוסך אחר יגע ברכב הם יקפצו על הנושא הזה כסיבה להתנערות נוספת מאחריות.

עריכה אחרונה על ידי galbh
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז מחכים להכניס לך את המצערת?

:wink:

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחד הרכיבים הכי אמינים ברכב זה המצערת.

לא הייתי שקט לשלם על החלפת מצערת.

 

אני לא חושב שבדיקה במוסך שאינו רשת היא עילה להורדת אחריות מסוג כלשהי.

 

שים לב לכמות האנרגיה שמושקעת רק כדי לקבל מושג לגבי מצב הרצועה.

 

מוסך פרטי כמו גבע מוכן להוריד קרטר לבדיקה חינם וללא חיוב והתחייבות, זה לא עניין רציני כנראה מבחינת העבודה.

את הדבר הקטן הזה לא נותנים כשירות ללקוח כדי שיהיה מרוצה? אפילו כדי להשקיט את הלב של הלקוח

 

חומר למחשבה

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע פחות או יותר כמו ההתנהלות של המוסך בסיפור שלי, רק שאצלי הרצועה תקינה (בדקו לי אותה אצל אורן), כלומר אין להם מושג מה באמת גורם לזה.

 

גבע הציעו פה בדיקה בחינם, אני הייתי לוקח את הרכב לבדיקה אצלו (רק בדיקה), ככה תדע אחת ולתמיד אם מדובר ברצועה או לא. אם כן תתקדם משם מול לובינסקי, ואם לא, אז לא נותר אלא להמשיך לנסוע עד שתדלק הנורה כמו שאמרו לך.

 

ומה עם המצערת? על חשבון מי זה אמור ליפול?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע פחות או יותר כמו ההתנהלות של המוסך בסיפור שלי, רק שאצלי הרצועה תקינה (בדקו לי אותה אצל אורן), כלומר אין להם מושג מה באמת גורם לזה.

 

גבע הציעו פה בדיקה בחינם, אני הייתי לוקח את הרכב לבדיקה אצלו (רק בדיקה), ככה תדע אחת ולתמיד אם מדובר ברצועה או לא. אם כן תתקדם משם מול לובינסקי, ואם לא, אז לא נותר אלא להמשיך לנסוע עד שתדלק הנורה כמו שאמרו לך.

 

ומה עם המצערת? על חשבון מי זה אמור ליפול?

 

נשמע שזה בדיוק מה שאני אעשה. מחר אצל גבע.

 

המצערת על חשבוני כמובן, 2600 ש״ח. לשמחתי אין אותה במלאי כרגע כך שאין ויכוח אם מחליפים סתם או לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה מה אני עושה במידה וזאת אכן הרצועה המתפוררת? גם לא נעים מגבע לבקש מהם לסגור אחרי שהשקיעו מאמץ בבדיקה, גם לא מצויין מבחינת האוטו וגם ללכת אחרי זה לשכנע את לובינסקי להתעסק עם הרצועה (אני בטוח שהם מאוד ישמחו לשמוע שמוסך אחר נגע באוטו).

 

מצד שני כן מדברים פה על לקיחת אחריות במקרים האלה.. רק שהם לא רוצים לבדוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז תשלם לגבע כמה שתרצה או טיפ למכונאי.

השאלה אם לגרור את הרכב מהבית לגבע?

והשאלה אם משם יש בעיה ברצועה, הרכב מגיע על גרר ללובינסקי שורק ?

או שאתה משאיר אותו שם.

עוד שאלה פתוחה האם 50% הנחה או יותר בלובינסקי = מחיר רגיל בגבע.

כי אני לא מומחה גרר, אבל מגיע לך אחד פר תקלה.

לפי מה שאורן או גבע כתבו, עוד מקודם, זה מאוד מאוד פשוט לפתוח אגן שמן.

אני מהמר שמצב הרצועה לא משהו במילים עדינות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הם מבחינתם אם לא רואים לא יודעים.

 

במוסך גבע מורידים שמן וקרטר בלי להתווכח - אם יש בעיה אתה יודע שכבר לא משנה הכסף - אתה מציל את המנוע שלך - הרי לא תשפוך שמן עם חלקיקי רצועה לפתח מילוי השמן בחזרה (אותו דבר לגבי הרשתית, אם היא סתומה).

 

במוסך גבע אתה פותר את הבעיה אחת ולתמיד.

במורשה - תלך, תבוא, אולי זה, אולי לא, תחליף מצערת - כל זה מהזמן הפרטי שלך (לפעמים גם ימי עבודה שגם שווים כסף).

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הם מבחינתם אם לא רואים לא יודעים.

 

במוסך גבע מורידים שמן וקרטר בלי להתווכח - אם יש בעיה אתה יודע שכבר לא משנה הכסף - אתה מציל את המנוע שלך - הרי לא תשפוך שמן עם חלקיקי רצועה לפתח מילוי השמן בחזרה (אותו דבר לגבי הרשתית, אם היא סתומה).

 

במוסך גבע אתה פותר את הבעיה אחת ולתמיד.

במורשה - תלך, תבוא, אולי זה, אולי לא, תחליף מצערת - כל זה מהזמן הפרטי שלך (לפעמים גם ימי עבודה שגם שווים כסף).

 

אלעד

 

אחרי שקבעתי בדיקה של הרצועה שלי במרכזי בשורק והם סרבו לבדוק, אני הולך לבדוק אצל גבע.

 

במידה ואכן הרצועה דורשת החלפה, אדאג לתיעוד מלא של התהליך, ואתבע את לובינסקי בתביעות קטנות. לא בשביל הכסף, בשביל להניע פה שינוי בתפיסה של חלק מנותני השירות (והאחריות!) בארץ.

 

במקביל בודק גם היתכנות לתביעה ייצוגית.

עריכה אחרונה על ידי avargel
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1593 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...