Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חיוב התקנת מסנן ברכב דיזל מזהם


eish
 שיתוף
עוקבים 7

Recommended Posts

עיינתי כאן: https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?595120-%D7%99%D7%A9-%D7%9C%D7%9A-%D7%92-%D7%99%D7%A4-%D7%93%D7%99%D7%96%D7%9C-%D7%A2%D7%93-2005-%D7%94%D7%9B%D7%9F-%D7%90%D7%A8%D7%A0%D7%A7%D7%9A ולא מצאתי תשובות. עבדתי בכוחות עצמי, והנה התוצאות:

 

ברשותי טויוטה הייאס 2001 מוגדר כאוטובוס זעיר פרטי, 11 מקומות.

כתנאי "לעבור טסט" נדרשתי להתקין מסנן, למניעת זיהום אויר. מאחר והרכב בבעלות פרטית, כל הפרוייקט (24,000 ש"ח) על חשבון המדינה. כך בדיוק.

 

אמנם, היתה לי אפשרות להוריד שני מושבים, לשנות את סוג ברכב ב"משרד הרישוי" ולהיפטר מההתקנה. (אך עדיין האיסור על נסיעה בחיפה יישאר בתוקפו). העדפתי להתקין את המסנן.

 

לאחר קביעת תור, והמתנה של כחודשיים, נכנסתי למוסכי "זוקו", (אגב, הם חברה מדהימים ואדיבים, עובדי המשרד והמוסך שם), וסורבתי להתקנה. הם הסבירו לי, שהרכב מזהם מעל התקינה, והמסנן החדש ייסתם, ולא יהיה אפקטיבי. הכנסתי את הרכב ל"ליאור מרכז הדיזל - תלפיות", ולאחר ניקוי אינג'קטורים והחלפת הטורבו, התקבלתי סופסוף להתקנה.

 

ההתקנה ארכה כחצי יום, בסופו קיבלתי את הרכב עם 0.01 זיהום אויר, ב4,000 סל"ד. (מה שאומר, שההקלדה עכשיו מזהמת יותר מהדיזל שלי...). בטסט, הרכב פלט 0.00 זיהום אויר. אמיתי לגמרי. אסמכתאות בידי. אכן לא שילמתי על המסנן וההרכבה כלום.

 

מה שעוד רציתי להחכים את המעוניין: המסנן רותך ישירות על המרכב, ללא תושבות כלל. (לדברי המתקין, אין דרך אחרת, וזאת כדי שהמסנן לא יהיה נמוך מהנקודה הנמוכה ביותר ברכב). הדבר גרם שהרעידות של המנוע מורגשות היטב בסל"ד נמוך מ1,000, ומפריעות מאוד בסל"ד הגבוה מ3,000. אולי אצליח להתרגל. בנתיים קשה לי. (לדעתי, צינור הפליטה מהמנוע, שנכנס אל תוך המסנן, היה צריך להיות גמיש יותר. זה כל הבעיה).

 

ביצועי הרכב אולי השתנו מעט לרעה, אך מוקדם מידי לקבוע. המסנן החדש דורש נסיעות ארוכות באופן תכוף למדי. וזאת, כי רק בטמפרטורה העולה על 230 מעלות, המערכת מנקה את עצמה, ושורפת את הפיח. (לדוגמא: טיפסתי את 443, וכשהגעתי למחסום, המד הגיע לשיאו, הראה על 473 מעלות. כמובן שאני מרגיש זאת היטב בכפות רגלי... הריח הנפלט מזכיר תנורי פירוליטי. אלו המנקים את עצמם). בנקודה זו, הבלמים הופכים להיות רכים, דוושת הבלם נלחצת עמוק יותר, אך תוך כמה רגעים, הם חוזרים לעצמם.

 

התאמצתי באישון לילה, כחמישים דקות, לפתוח את האשכול, ולנסח אותו בבהירות לטובתכם. נהניתם? אם כן, כתבו את חוות דעתכם, ובעיקר הגיבו על הנקודה האחרונה, הבעייתית, שהזכרתי.

 

בוקר טוב, אי"ש.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תודה על המידה.

 

אני מבין שמותקן גם סוג של מחשב ניהול נוסף לטובת הרגנרציה. תוכל להסביר איך זה מיושם?

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

משהוא לא מובן לי בכול העניין הזה הטמפ הם של ממיר ולא של DPF בניקוי עצמי שצריך לעבור את ה600 מע"צ.

אם זה אכן DPF מאיפה מוזרק הסולר?

מהיכן מגיע לחץ הדלק למזרק ?

האם זאת מע מושלמת - חיישני טמפ ,חיישן לחץ דיפרנצייאלי , יח בקרה?

 

ואם כן רק ה SOOT מטופל ?

הרי הNOX יותר בעייתי משהו מוזר לי בתקנה ובהתקנה הרי זה לא הופך את הרכב ליורו 5 הוא נולד לזה.

 

מכווה שבעל הרכב המותקן ייתן יותר תבונות להתקנה ,לרכיבים שנבין .

 

חיים יוד.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
(לדוגמא: טיפסתי את 443, וכשהגעתי למחסום, המד הגיע לשיאו, הראה על 473 מעלות. כמובן שאני מרגיש זאת היטב בכפות רגלי... הריח הנפלט מזכיר תנורי פירוליטי. אלו המנקים את עצמם). בנקודה זו, הבלמים הופכים להיות רכים, דוושת הבלם נלחצת עמוק יותר, אך תוך כמה רגעים, הם חוזרים לעצמם.

 

האם אתה אומר פה בעצם שהמסנן החדש שלך גורם לחימום מוגבר של נוזל בלם, עד כדי ירידה בביצועי הבלמים???

אם כן, מדובר בכשל ובסכנה בטיחותית ממדרגה ראשונה.

ממליץ בחום שלא לסוע במצב הזה, לחזור למתקין לתיקון התקלה במיידי, ולהחליף נוזל בלם בהקדם, שכן תכונותיו כבר נפגעו.

יום טוב גם לך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מתקשה להבין את הקשר ביו המסנן לבין נוזל בלמים.

 

יתכן שהתשמשו בוואקום ממשאבת וואקום להפעלה של משהו, המשהו הזה לוקח וואקום מהמערכת וזו התופעה.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני מבין שמותקן גם סוג של מחשב ניהול נוסף לטובת הרגנרציה. תוכל להסביר איך זה מיושם?

 

אכן. המתקינים הניחו על הדש-בורד, צג בקרה. הוא מדווח על טמפרטורת המערכת, ועל הלחץ הנתון. (סל"ד אמור להופיע, אך משום מה הוא מראה על 0 RPM כל הזמן). בסל"ד נמוך, פחות מ1,000, מומלץ שיהיה לחץ נמוך עד אפסי. כרגע זה המצב אצלי. כבר נסעתי עם הרכב נסיעות רבות, ארוכות וקצרות, והלחץ עומד על 3 BAR.

 

לדוגמא. אם אסע רק בסל"ד נמוך בתוך העיר, המערכת תיסתם. גם כי נכנס עשן רב יותר כשהמנוע קר, וגם כי הוא איננו "מתנקה". במקרה שהBAR עולה בסיבובי סרק, כבר לא יעזרו נסיעות ארוכות. המערכת כבר נסתמה. במקרה כזה, אפשרי לפרק את הפילטר, ולנקות אותו באמצעות לחץ אויר. אם הבנתי את ההדרכה שקיבלתי, אז זה פשוט למדי.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
האם אתה אומר פה בעצם שהמסנן החדש שלך גורם לחימום מוגבר של נוזל בלם, עד כדי ירידה בביצועי הבלמים???

אם כן, מדובר בכשל ובסכנה בטיחותית ממדרגה ראשונה.

ממליץ בחום שלא לסוע במצב הזה, לחזור למתקין לתיקון התקלה במיידי, ולהחליף נוזל בלם בהקדם, שכן תכונותיו כבר נפגעו.

 

מתקשה להבין את הקשר ביו המסנן לבין נוזל בלמים.

 

יתכן שהתשמשו בוואקום ממשאבת וואקום להפעלה של משהו, המשהו הזה לוקח וואקום מהמערכת וזו התופעה.

 

התופעה עליה כתבתי, הופיעה פעמיים, ובדיוק באותה נקודה. לאחר מאמץ מוגבר של המנוע (3,500 סל"ד) לאורך 10 דקות, כשהטמפרטורה טיפסה ל472 מע"צ! למעשה זוהי נקודת השיא אצלי. לא ראיתי בנסיעה אחרת מע"צ גבוהות כל כך, או דומות.

אני מאוד מקווה שיהיו עוד משתמשים, שגם אצלם הותקן המסנן, וידווחו מה קורה אצלם. המידע יעזור לי מאוד מול המתקין.

תודה, אי"ש

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
משהוא לא מובן לי בכול העניין הזה הטמפ הם של ממיר ולא של DPF בניקוי עצמי שצריך לעבור את ה600 מע"צ.

אם זה אכן DPF מאיפה מוזרק הסולר?

מהיכן מגיע לחץ הדלק למזרק ?

האם זאת מע מושלמת - חיישני טמפ ,חיישן לחץ דיפרנצייאלי , יח בקרה?

 

ואם כן רק ה SOOT מטופל ?

הרי הNOX יותר בעייתי משהו מוזר לי בתקנה ובהתקנה הרי זה לא הופך את הרכב ליורו 5 הוא נולד לזה.

 

מכווה שבעל הרכב המותקן ייתן יותר תבונות להתקנה ,לרכיבים שנבין .

 

חיים יוד.

 

כל הפילטר מותקן על פליטת ה"גזים" של המנוע. אין לו קשר למערכת הסולר. למעשה, בהתקנה שלו, חתכו את האגזוז המסורתי על כל משתיקיו ותושבותיו, וקרוב קרוב למנוע, הותקן המסנן החדש. הוא מחליף את התוף הישן. שתבין, אין לי אגזוז מאחורה, אלא אי שם מתחת הרכב.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
מתקשה להבין את הקשר ביו המסנן לבין נוזל בלמים.

 

יתכן שהתשמשו בוואקום ממשאבת וואקום להפעלה של משהו, המשהו הזה לוקח וואקום מהמערכת וזו התופעה.

 

חוסר ואקום יגרום לדוושה קשה.

פותח השירשור מדווח על דוושה רכה, ורק כאשר המערכת חמה מאוד.. אישית זה לא נשמע לי טוב בכלל. אולי התקינו את המסנן בצמוד לצינור בלם מתכתי כלשהו והוא מטגן לו את החיים.. שווה בדיקה.

יום טוב גם לך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פותח השירשור מדווח על דוושה רכה, ורק כאשר המערכת חמה מאוד.. אישית זה לא נשמע לי טוב בכלל. אולי התקינו את המסנן בצמוד לצינור בלם מתכתי כלשהו והוא מטגן לו את החיים.. שווה בדיקה.

 

זוהי בדיוק הערכתי, בעקבות כך, שלאחר נסיעה של כמה מאות מטרים, הכל חוזר לתיקונו.

 

תודה לכולם. בעקבות חוות דעתכם, קבעתי תור במוסך, לאבחון הבעיה. להשתמע.

אי"ש

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לקחו אוטו אמין, אמנם קצת ישן, אבל סוס עבודה והרסו לו את הצורה והעמיסו אותו בקובינות.

במדינה מתוקנת היו מורידים את הרכב מהכביש, נותנים לבעל הרכב מענק כדי שיתקדם לרכב שמזהם פחות.

במקום זה המדינה משלמת 24,000 שקל לקומבינה שספק יעילה- ספק לא, הורסים אוטו אמין באמצעות קומבינות ומשאירים את בעל הרכב עם הרכב להתמודד עם כל מיני קומבינות.

 

רק במדינת חלם זה יכול להיות.

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ברור, ככה דואגים לכל הלוביסטים והיחצ"נים , וכמובן טיפוח קשרים אישיים.

 

ע"ע מובילאיי .

 

מדוע מותקן מוביל-איי במאזדה 3 חדשה?

 

לתת עוד קול זמרה למערכת המקורית?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ככה זה כשהכסף מעניין יותר מזיהום אוויר.

כמו במקרה של המיסוי על רכבים היברידים.

במקום לעודד גריטה......

לפות"ש, אם אתה באמת רוצה להישאר עם הרכב אני ממליץ שתסיר הכל ותחזור למקוריות.

מהרכב הזה אתה כבר לא תהנה במצב הזה ובסוף אתה תתיאש ממנו והכי גרוע שגם יהיה לך קשה להיפטר ממנו.

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על המידע והשיתוף. חידשת לי שהמערכת מנקה את עצמה רק החל מטמפרטורה מסויימת. תכונה זאת הפוכת כמעט לחלוטין רכבי דיזל ללא משתלמים למי שמחפש רכב זול לנסיעות קצרות.

 

יפה מצד המדינה שהיא משתתפת בצורה מלאה בהתקנה. באמת מראה סוג של התקדמות מבחינת המודעות לאיכות הסביבה. רק לפי דעתי, עכשיו כל עסק עם רכבים רלוונטים ירשום את הרכבים על הבעלים ועל העובדים כדי להמנע מהתשלום.

 

אגב, אחלה כתיבה, קצרה תמציתית ולא הולכת סחור סחור.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...