Jump to content

eish

  • פרסום הודעות

    107
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

1 נייטרלי

אודות eish

  • דירוג
    נהג חדש (> 40 הודעות)
  1. אם היית חווה את הויברציה של הטנדר שלי, בDRIVE + מנוע קר + מצב עמידה, היית מנסח את דבריך כך: "יהיו אנשים שאולי יסכימו לחיות עם הויברציות..." פשוט, כי מדובר בטרטור מטלטל, רעשני ומרגיז. אבל כנראה שלכל דבר אפשר להתרגל.
  2. עמדתי איתו מתחת ה'ליפט' ובעצמי ראיתי שהוא מזיז צינור בלם. רק הסתייגתי וכתבתי שאולי לא זה עזר, כי אין לי חוו"ד מקצועית, שפעולה כזו נדרשת. תרשה לי לסכם את השרשור, שהיום, לאחר שנה של שימוש במסנן, אפשר לומר שהוא עושה את העבודה ללא בעיות נלוות. (דיווחתי כאן, וזה עדיין נכון, שהמסנן יושב ומרותך על גוף הרכב, (ללא תושבות המתבקשות מאגזוז) ולכן הרכב רועד ורוקד יחד עם המנוע... אמנם בניוטרל זה נורא, אבל בדרייב זה סביל. ושוב, הבנתי מהמתקינים שאין לזה פתרון. ככה וזהו!).
  3. ורכב פרייבט, כמה ליטרים הוא שותה לשעה, כשפועל ב'סרק'?
  4. אמרתי ואומר שוב. המוסכ'ניק הזיז ואיזק צנורות בלם במרחק מהתוף הרותח. אם בדיוק זה מה שעזר? אני לא מתחייב. והעדכון הזה חשוב, אדון danniel, כדי לא להשמיץ סתם מערכת מצויינת כמו שהותקנה אצלי. (ועוד בחינם). אשכול העוסק בענין ה"מסנן חלקיקים" לא נמצא במקום אחר. אני מניח שרבים שאבו ממנו מידע חיוני עבורם. אז השלמתי פרטים, ככל שמצויים תחת ידי. שבת שלום!
  5. אם אתה מדבר על הI30CW עם הגגון המקורי, הוא אמנם חזק. אבל גם דברים קלים, כשהם בנפח גדול, לא מומלץ. כמו ארון גדול שתהיה לו התנגדות עם הרוח, וגם רצון חזק ליפול במהמורות, לא הייתי מעמיס. 80-100 ק"ג בנפחים קטנים נראה לי לגמרי בתקן. נראה לי מהיכרות עם הגגון. אם אתה נוסע רק בתוך העיר למרחקים קצרים, תעמיס קצת יותר. בהצלחה בס"ד.
  6. אמנם עברה שנה מאז סיפרתי כאן על הבעיה. (מאז התקנת 'מסנן החלקיקים' שחוייבתי להתקין בסוסתי המזדקנת, ולאחר נסיעה מאומצת במעלה 443 לכיוון ירושלים, הבלימה נחלשת, עד כדי שדוושת הבלם נמעכת כמו חמאה. מיד כשמערכת מתקררת משהו, הבעיה היתה נעלמת לגמרי. לפרטים בהרחבה, גלגלו למעלה). מחובתי לדווח לכם, שבעקבות הזזת צנורות הבלמים, והרחקתם מעט מתוף המסנן, (או לא יודע בדיוק מה עשה המוסכ'ניק), הבעיה כבר לא קיימת. כאילו דמיינתי אותה. א-לוקים גדול. ו... כן כן, אני עדיין עם הטנדר טויוטה הייאס, ואם תראו שרשורים ישנים שלי, תגלו שלאחרונה חגגתי איתה, 10 שנות ידידות...
  7. תודה לכולם. נכנסתם לעובי הקורה, ובעקבותיכם גם אני. מקווה לדווח כאן על סידור הליקוי.
  8. לא היתה לי ברירה, אם רציתי להשאר עם 11 מקומות. גיר אוטומט, המערכת לא משולבת עם כלום. היא רק מחליפה את האגזוז המסורתי. הייתי במוסך ההתקנה, והבעיה בבלם לא קשורה למערכת. מה הבעיה בכל זאת, עדיין לא עליתי עליה. איכות הנסיעה גרועה, מה לעשות. נסיעות ארוכות, הכרחיות. עדיף במעלה 443... כנ"ל. לטענת המכונאים, המערכת הותקנה ב"הייאס"ים רבים, ולא נוצרה שום בעיה. צריכת הדלק השתפרה פלאים, לא תאמינו עד כמה. גם ביצועי המנוע טובים יותר, בעקבות שיפוץ המזרקים והחלפת הטורבו. מסכים עם כל מילה. אלו היו השיקולים שלי.
  9. זוהי בדיוק הערכתי, בעקבות כך, שלאחר נסיעה של כמה מאות מטרים, הכל חוזר לתיקונו. תודה לכולם. בעקבות חוות דעתכם, קבעתי תור במוסך, לאבחון הבעיה. להשתמע. אי"ש
  10. כל הפילטר מותקן על פליטת ה"גזים" של המנוע. אין לו קשר למערכת הסולר. למעשה, בהתקנה שלו, חתכו את האגזוז המסורתי על כל משתיקיו ותושבותיו, וקרוב קרוב למנוע, הותקן המסנן החדש. הוא מחליף את התוף הישן. שתבין, אין לי אגזוז מאחורה, אלא אי שם מתחת הרכב.
  11. התופעה עליה כתבתי, הופיעה פעמיים, ובדיוק באותה נקודה. לאחר מאמץ מוגבר של המנוע (3,500 סל"ד) לאורך 10 דקות, כשהטמפרטורה טיפסה ל472 מע"צ! למעשה זוהי נקודת השיא אצלי. לא ראיתי בנסיעה אחרת מע"צ גבוהות כל כך, או דומות. אני מאוד מקווה שיהיו עוד משתמשים, שגם אצלם הותקן המסנן, וידווחו מה קורה אצלם. המידע יעזור לי מאוד מול המתקין. תודה, אי"ש
  12. אכן. המתקינים הניחו על הדש-בורד, צג בקרה. הוא מדווח על טמפרטורת המערכת, ועל הלחץ הנתון. (סל"ד אמור להופיע, אך משום מה הוא מראה על 0 RPM כל הזמן). בסל"ד נמוך, פחות מ1,000, מומלץ שיהיה לחץ נמוך עד אפסי. כרגע זה המצב אצלי. כבר נסעתי עם הרכב נסיעות רבות, ארוכות וקצרות, והלחץ עומד על 3 BAR. לדוגמא. אם אסע רק בסל"ד נמוך בתוך העיר, המערכת תיסתם. גם כי נכנס עשן רב יותר כשהמנוע קר, וגם כי הוא איננו "מתנקה". במקרה שהBAR עולה בסיבובי סרק, כבר לא יעזרו נסיעות ארוכות. המערכת כבר נסתמה. במקרה כזה, אפשרי לפרק את הפילטר, ולנקות אותו באמצעות לחץ אויר. אם הבנתי את ההדרכה שקיבלתי, אז זה פשוט למדי.
  13. עיינתי כאן: https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?595120-%D7%99%D7%A9-%D7%9C%D7%9A-%D7%92-%D7%99%D7%A4-%D7%93%D7%99%D7%96%D7%9C-%D7%A2%D7%93-2005-%D7%94%D7%9B%D7%9F-%D7%90%D7%A8%D7%A0%D7%A7%D7%9A ולא מצאתי תשובות. עבדתי בכוחות עצמי, והנה התוצאות: ברשותי טויוטה הייאס 2001 מוגדר כאוטובוס זעיר פרטי, 11 מקומות. כתנאי "לעבור טסט" נדרשתי להתקין מסנן, למניעת זיהום אויר. מאחר והרכב בבעלות פרטית, כל הפרוייקט (24,000 ש"ח) על חשבון המדינה. כך בדיוק. אמנם, היתה לי אפשרות להוריד שני מושבים, לשנות את סוג ברכב ב"משרד הרישוי" ולהיפטר מההתקנה. (אך עדיין האיסור על נסיעה בחיפה יישאר בתוקפו).
×
×
  • Create New...