Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פגו 3008 2018 דיזל פרימיום BLUE HDI - צריכת דלק גבוהה מהמצופה.


asip
שימו לב! השרשור הזה בן 1829 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כנ"ל עם 5008 דיזל מגיע ל 1 ל 14 בנסיעה עירונית עם רגל כבדה ומצב ספורט דלוק קבוע. בשיוט בינעירוני אכן השיפור ניכר.

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי ב208 מחשב הדרך מזייף והוא מראה צריכה אופטימית יותר מאשר הצריכה בפועל - כמעט תמיד יש סטייה של 10%.

אני מעריך שרוב הנסיעה שלך היא עירונית ולכן הגיוני שזו תהיה צריכה הדלק - שלא רעה לכשעצמה לרכב כזה

Peugeot 208 GTI 2014

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פולו SDI פרא היסטורית שהייתה לחבר בנסיעות פנימיות בתוך בעיר היה גם מקבל 1/15 לטענתו ובבין עירוני צריכה טובה יותר.

בצע את הבדיקה הבאה.

לך לכביש בין עירוני בשעה שהוא ריק/לא פקוק שאתה יודע שיש לך 2 תחנות דלק. בתחנה הראשונה תמלא מיכל מלא. תסע לתחנת דלק שנמצאת על אותו כביש רצוי שתהיה רחוקה ככל האפשר כדי לקבל תמונה מדויקת. סע אליה במהירות 90-100 בלי מזגן בלי עקיפות או האצות גסות. ושתגיע אליה תדלק שוב פעם עד הסוף וכך תוכל לדעת כמה ק"מ נסעת וכמה ליטר הייתה צריך לתדלק. אני מאמין ובמידה וביצעת זאת ובהנחה ש2 משאבות הדלק תקינות אתה תקבל צריכת דלק שתפתיע אותך לטובה במידה ואין לא בעיה ברכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לסגנון הנהיגה ותוואי הנסיעה השפעה מהותית. נסיעה במהירות של 120 קמ"ש במקום 90 קמ"ש וכבר הגעתה בקלות להפרש של 20% בצריכת הדלק. נסיעה עם האצות מרובות, ולא רק בעיר, יכולה בקלות להגיע ל-30%.... אני לא מדבר על האצה מלאה, סתם נהיגה בכביש המהיר כאשר הנהג כל הזמן מדלג בין 100-120 קמ"ש, לדוגמה. אחד הרכבים שיש לי בבית מצויד במנוע דיזל, אני בקלות משיג 18 ק"מ לליטר, נהג אחר על אותו מסלול, שלא נוהג מהר אבל "עצבני", תמיד חוזר עם 12 ק"מ לליטר.

 

בקיצור, זה לא הרכב אלא סגנון הנהיגה שלך.

 

ההבדל בצריכת הדלק בין 90 קמ״ש ל-120 הוא הרבה יותר מ-20%, בכל מכונית שהיא. זאת כיוון שהתנגדות האוויר פרופוציונלית לריבוע המהירות. חשבון פשוט מראה שהצריכה תהיה גבוהה ב-78%.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
לסגנון הנהיגה ותוואי הנסיעה השפעה מהותית. נסיעה במהירות של 120 קמ"ש במקום 90 קמ"ש וכבר הגעתה בקלות להפרש של 20% בצריכת הדלק. נסיעה עם האצות מרובות, ולא רק בעיר, יכולה בקלות להגיע ל-30%.... אני לא מדבר על האצה מלאה, סתם נהיגה בכביש המהיר כאשר הנהג כל הזמן מדלג בין 100-120 קמ"ש, לדוגמה. אחד הרכבים שיש לי בבית מצויד במנוע דיזל, אני בקלות משיג 18 ק"מ לליטר, נהג אחר על אותו מסלול, שלא נוהג מהר אבל "עצבני", תמיד חוזר עם 12 ק"מ לליטר.

 

בקיצור, זה לא הרכב אלא סגנון הנהיגה שלך.

 

חייב להודות שהתגובה שלך עשתה אותי "עצבני", וזה גרם לי לתהות מה בדבריך... במתכוון איפסתי את השעונים ויצאתי לדרך חדשה תוך כדי שאני מביט על הצריכה בזמן אמת כמעט בכל רגע נתון כדי לבחון את הנהיגה. זה עזר לי מאוד לווסת את הגז ולהבין איפה אני "עצבני", מתי אני לוחץ על הגז סתם ולמה בעצם אני נוהג כך... השתמשתי במערכת השיוט בכביש 6 על 130 קמ"ש לאורך כל הדרך עם התערבות קלה מצידי וללא שום עקיפות מיותרות, בדרך עירונית נסעתי מעט ונוכחתי לדעת שהצריכה שם יותר גבוה באופן משמעותי אם אני לא רגוע ומחפש להיצמד כל רגע...

בקיצור, כמה ק"מ בודדים בדרך עירונית ונסיעה של סה"כ 45 ק"מ והצלחתי להוציא תוצאה של 18.8 ק"מ לליטר עם תשומת לב אמיתית ללחיצות על הגז!! מאמין שגם אם לא אהיה כה נוקשה אגיע בקלות ל 17..

מדהים איך הדבר ממש שינה את הרגלי הנהיגה ה"עצבנית" שלי!!

 

תודה לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההבדל בצריכת הדלק בין 90 קמ״ש ל-120 הוא הרבה יותר מ-20%, בכל מכונית שהיא. זאת כיוון שהתנגדות האוויר פרופוציונלית לריבוע המהירות. חשבון פשוט מראה שהצריכה תהיה גבוהה ב-78%.
אכן חישוב פשוט. אך שגוי

 

Sent from my MI 5 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בגדול מה שאתה אומר הוא, שגם כאשר נהגת בדרכים בינעירוניות, לא שמרת מרחק והדבר גרם לך לבלום ולהאיץ לעיתים קרובות, במקום לנסוע עם רגל עדינה על הגז ומרחק סביר מהרכב מלפנים. האחרון היה גורם לכך שלא היית לוחץ על הברקס במשך עשרות קילומטרים, ובעצם מבזבז יותר דלק.

אגב במקרה האישי שלי הנסועה שלי השתנתה מבעיקר בינעירןני (1 ל16.5 משולב) ל99 אחוז עירוני מנוע קר (1 ל12.5), אז כן זה מבאס אומנם, אבל אני מתדלק פעם בחודש לעומת פעם בשבוע עכשיו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה שרשור מעולה!

פות"ש הבין ושינה את סגנון הנהיגה שלו בעקבות המלצות הפורום.

כן ירבו...

היום: Fiat Bravo Tjet

בעבר: Ford Focus Mk3 2.0 Titanium, BMW Z4 E85 3.0, BMW 118i F20
בעבר הרחוק: האיטלקיה האדומה - Fiat Punto Evo MultiAir Turbo 135 HP

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע לי בהחלט גבוה.

הסיבה היחידה שאני יכל לראות (למעט תקלה כמובן) היא נסיעות קצרות בתוך העיר.

אני לדוגמא אחרי כמעט 40 אלף ק"מ עומד על ממוצע של 1-16.5 עם רגל די כבדה ולא מעט נסיעות קצרות בתוך העיר.

הייתה תקופה שנסעתי בעיקר בין עירוני שם הצריכה הממוצעת הייתה בין 1-20 ל 1-22.

2017 Type R

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1829 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...