Jump to content

mightybear

  • פרסום הודעות

    113
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

1 נייטרלי

אודות mightybear

  • דירוג
    נהג חדש (> 40 הודעות)
  1. בהחלט נכון וראוי לבדוק כל רכב לפני - אבל בדרך כלל רוב האנשים לוקחים את הרכב למכון בדיקה ובכך בעצם עושים לעצמם ראש שקט. הקטע הוא שלא הרבה יודעים על הבדיקה הפשוטה הזאת (שעולה 10 שקל לבעל הרכב) - ויכולים ככה לחסוך לעצמם הרבה עוגמת נפש. כמובן שגם הבדיקה הזאת לא מכסה הכל, אם אני לא טועה, אם הרכב לא תוקן במוסך הסדר או שפשוט בעל הרכב לא תבע את הפוליסה - אז זה לא יתגלה בפירוט הזה.
  2. רציתי לחלוק עם הפורום מקרה שנתקלתי בו בחיפושי רכב משומש. מצאתי בלוח יד2 אקסמפלר שעל פניו נראה טוב מבחינת נתונים. יצרתי קשר עם בעל הרכב, נפגשנו והתרשמתי לטובה מרכב. המוכר טען שהיה בעבר פגיעה בטמבון האחורי שהוחלפה על ידי היד1. הוא גם הציג בפני היסטורית טיפולים מלאה של הרכב - ועל פניו הכל נראה טוב. ביקשתי מבעל הרכב כי ישלח לי פלט של עבר ביטוחי של הרכב ממרכז הסליקה של חברות הביטוח (שירות שהמוכר לא ידע על קיומו בכלל). הוא אמר שאין לו בעיה להתחייב בבדיקה ולמרות שהוא לא מכיר את המרכז הזה, הוא הסכים לבדוק. חזר אלי לאחר יום ושלח לי את הדוח. ופה הגיע ההפתעה. הסתבר שהייתה פגיעה ברכב ביד הקודמת ששוי התיקון שלה מעל 26 אלף שקל. ועוד תשלום של ירידת ערך לבעל הרכב הראשון על סך 4000 שקל. המוכר היה מופתע מאוד ואמר לי שנכון לעכשיו הוא כבר לא יודע אם שווה לו למכור, כי ישנה ירידת ערך של 12%. אמר בנוסף שיצור קשר עם הבעלים הראשון, למרות שאני לא יודע מה היכולת שלו לעשות עכשיו. בקיצור, אני ירדתי מהרכב הזה. מה שכן ראיתי שבעל הרכב ממשיך להקפיץ את אותה מודעה (ד"א - היא עדיין בלוחות) - ללא אינדיקציה לירידת הערך וללא הסבר על תאונה. דבר ראשון - זה רק מראה עד כמה זה חשוב לבדוק אקסמפלר לפני שלוקחים את הרכב לבדיקה. דבר שני - מה אתם הייתם עושים? לא רוצה לשתף בפרטים, אבל נשארתי עם תחושה לא טובה שואללה מישהו יכול לקנות את הרכב בסכום בלי התחשבות בירידת הערך.
  3. אפשר לקבל את פרטיו של פיטר

  4. הרכב עמד על בערך 87K ק"מ בזמן המכירה. אני לא יודע בוודאות עלות החלפת מצמדים, כי ההחלפה האחרונה שאני ביצעתי לפני חצי שנה עוד הייתה במסגרת האחריות. על פי מה ששמעתי בין 3K-4K במורשה.
  5. אני לא יודע אם הוא קשור לCollection - ע"פי מה שהבנתי מהמודעות שלהם, לפחות בפורום, הם לא מתעסקים עם רכבים עממים. לגבי הגיר? הרוכש קיבל את כל המידע לגבי הגיר גם ממני וגם מפיטר. הוא ידע מהבעיות, מהאחריות, מהסיכוי להחלפת מצמדים על חשבונו. הרוכש שלח כמה הודעות שאמר שהוא מאוד מרוצה מהרכב לביינתים. וכמובן - לדעתי, תמורת המחיר הזה, ועצם העובדה שהנסועה של הרוכש נמוכה - יכול בהחלט להיות לטובתו.
  6. אז לאחר כשנה וחצי עם הפוקוס החלטתי למכור. כשרכשתי את הרכב הייתי בטוח שאהיה איתו יותר זמן אבל הגיעה הזדמנות לשדרג והלכתי על זה. אפשר לקרוא יותר על הרכב בשרשור שפתחתי. אחת מהחששות שהיו לי עם תהליך שדרוג הרכב זה הסיוט שנקרא "מכירת רכב משומש בישראל בשנת 2019". התחלתי בקטן. פרסמתי את הרכב בקבוצת חובבי פוקוס (כן יש חיה כזאת). הייתה דווקא היענות ומישהו הגיע לראות את הרכב אבל הציע מחיר נמוך מאוד (יותר מ-20% פחות מהמחירון). המשכתי לפרסם את הרכב, הפעם גם ביד2. לאחר יום מפרסום הרכב מיד2, יצר איתי קשר בחור נחמד ושאל שאלות לגבי האוטו. בסיום השיחה שאל אם תהיה לי בעיה אם מישהו טכני יגיע איתו לבדוק את הרכב. אמרתי שאין לי בעיה, והכנתי את עצמי ל"חבר מבין" שהולך להוציא את המיץ בשביל עוד 100 שקל מהמחיר. באותו היום יצר איתי קשר באמצעות SMS אדם שהזדהה בתור מישהו שעוזר לאותו הקונה לבדוק את הרכב בשם פיטר. שוחחנו והוא היה מאוד נימוסי ודיבר לעניין בלי הרבה מסביב. הוא שאל שאלות שהראו על הבנה של האקסמפלר והתמקד בדברים החשובים (היסטורית טיפולים ותיעודם, תוואי נסיעה של הרכב). לאחר שיחה של כמה דקות קבענו שיגיע לראות את הרכב. כאשר הוא הגיע לראות את הרכב, התמקד במסמכים הרלבנטים ולקח את הרכב לנסיעה שבמהלכה בדק את התנהגות הרכב (נסיעה איטית, עליה על באמפים, האצה / בלימה) כמובן בטעם טוב ובמקצועיות. לאחר הנסיעה אמר לי כי הוא חושב שהרכב מצויין, שמור היטב ונוסע כהלכה ומתכוון להמליץ עליו לרוכש, כמובן במחיר הנכון. גם בנושא המחיר הצלחנו להגיע לעמק השווה שלא גרמה לי להרגיש נפסד מהעסקה. לאורך כל התהליך לא היה שום ניסיונות מצידו 'לשחק' על נושאים על מנת להוריד את המחיר (כמו העובדה שהרכב נרכש במסגרת ליסינג מימוני ביד הראשונה) והיה מאוד ענייני ובאמת הראה בקיאות מעל ומעבר לגבי הרכב הזה ולגבי רכבים מקבילים. בערב קיבלתי טלפון מהקונה, סיכמנו בע"פ את מה שסיכמתי עם פיטר ויום לאחר מכן התבצעה העברת בעלות. נותרתי עם טעם מאוד טוב ועם חוויה שונה מאוד ממה שעברתי עם הפיאט. רק שתבינו, פורד פוקוס 2012 רובוטית, עם עבר ליסינג (מימוני) נמכרה לאחר שבוע. חברים אחרים בקבוצת הפוקוס מתלוננים שכמעט בלתי אפשרי למכור את הרכב במחיר הגיוני - ולרובם מציעים מחירים מאוד מצחיקים. אז נכון... הרכב שלי היה יחסית שמור ומטופל עם ק"מ נמוך וברמת הגימור הגבוהה ביותר (טיטניום פלוס) אבל מצד שני גם יד3 / ליסינג. אחר המכירה שוחחתי ארוכות עם פיטר. מסתבר שהוא פעיל מאוד בתחום המוטורי ובעולם הרכב הישראלי והחליט לתת שירות (בתשלום סמלי) למחפשי רכב. הוא עזר לי המון להבין בעצם מה אני מחפש במחליפה של הפוקוס. לסיכום ארצה לומר שאם מישהו מעוניין בעזרה במציאת אקסמפלר או בכלל להבין איזה רכב הכי מתאים לו ולתקציב שלו - מאוד ממליץ על פיטר. למעוניינים - אשמח לתת את פרטיו של פיטר בפרטי. ולגבי המחליפה? מקווה מאוד לעדכן בקרוב
  7. בתור אחד שהחזיק פוקוס 5 דלתות עם הגיר הרובוטי - זה מאוד תלוי ברכב עצמו. אתה בעצם לוקח פה סוג של צאנס - מחיר מאוד אטרקטיבי אבל להחליף ערכת מצמדים על חשבונך יכול להיות בהחלט לא נעים. מה שכן, תקבל הרבה רכב במעט כסף וגם אין לרכב עוד הרבה לרדת במחירון
  8. אני גם אוהב לשייט לפעמים על כביש 20 בימני. מכוון את בקרת השיוט ל105 ומסתכל לכיוון צריכת הדלק הרגעית - ורואה אותה משתנה בהתאם לתנאי הדרך (מישור, קצת עליה / ירידה). עוד משהו שאני אוהב, ואני חושב שאולי אני היחיד שמשתמש בו - זה כפתור הResume - במידה ואני משייט ויש רכב זוחל מקדמה - לוחץ על הכפתור שמבטל את המערכת ומתאים את עצמי לתנועה (עוקף או מוריד מהירות שיוט). שאפשר לחזור לשייט - לוחץ עליו שוב. כל זה מבלי נגיעה בבלמים או בגז. כמובן וכמובן שהכל לפי שיקול דעת - אם יש צורך בבלימה מהירה - מגיב עם בלם.
  9. נשמע כמו התלבטות קלאסית בין הלב והשכל. מה שאולי יכול לעזור לך זה לחשב בצורה פסימית עלויות אחזקה של המזדה אל מול הs60 כולל הכל - ולהבין כמה כל חודש יעלה לך התענוג. אם זה הבדל שתוכל לעמוד בו (לדוגמא, תוספת של 500 ש"ח כל חודש) - תשאל את עצמך האם אתה מוכן לעבוד X ימים כל חודש (בהנחה שאתה מרוויח 500 שקל ביום לדוגמא) עבור התענוג הזה. קח בחשבון גם שאולי אתה תרגיש בנוח להוציא את ה500 ש"ח האלה במצב הנוכחי שלך (אתה ובת הזוג עובדים, ילד אחד, משכנתא...) המצב הזה בהחלט יכול להשתנות ולשנות את חוקי המשחק.
  10. איזה שרשור מעולה! פות"ש הבין ושינה את סגנון הנהיגה שלו בעקבות המלצות הפורום. כן ירבו...
  11. היי,

    הרכב שלי שנת 2012.

    כל רכבי הפוקוס / פיאסטה בעלי הגיר הרובוטי DPS6 (powershift) - כאשר הגיעו לטיפול במוסך מורשה - עודכן להם הקיט של מצמדי הגיר ועדכון למחשב הגיר. העדכון האחרון, על פי מיטב ידיעתי, היה לקראת סוף 2017. לכן, בדוק שהרכב שאתה מעוניין בו עבר כבר את זה (חלק מהרכבים כבר לא מטפל במורשה לכן דילג על העדכון).

    לא יודע אם זה יהיה רלבנטי עבורך - אבל במרץ אנחנו עושים רילוקיישן - ואני אחפש למכור את הפוקוס שלי ככה לקראת סוף פברואר.

    בכל מקרה, אם יש לך עוד שאלות אשמח לעזור.

     

    אמיר

  12. אהלן, אני שאלתי בקשר למזדה מול הפורד פוקוס.. איזה שנה יש לך? ומה זה אומר העדכון של הרכב? תודה.

  13. נראה כמו יום מהנה במיוחד! התמונות יצאו מעולה - עושה חשק ממש! שאלת תם - חלק מהמשתתפים עם קסדה וחלק לא - יש הנחיה או שכל אחד דואג לעצמו?
  14. מחזק את התגובה מעלי - הגיר הרובוטי לאחר סדרה של עדכונים הפך להיות די נוח (מרגישים שהוא רובוטי - אך העברות הילוכים חלקות יותר ב-1 ל2). גם לדעתי הפוקוס נותן תמורה גדולה יותר לנהג מאשר מאזדה 3 דור קודם. אנחנו זוג +1 ומסתדרים מעולה עם הפוקוס 5 דלתות, אין באמת צורך לסטיישן. תוכל לשלוח לי הודעה בפרטי ליותר מידע על הפוקוס, אם תרצה. בהצלחה!
  15. לאחר ההתרשמות שלי מהבחור פה בפורום (שרשור) שלוקח את הקסארה שלו לטיול מסביב לעולם - איזה רכב אתם הייתם בוחרים לקחת אתכם לטיול שכזה? האם הרכב הפרטי שלכם יעמוד למשימה? אם לא - מה כן הייתם לוקחים? שאני חושב על לקחת את הפוקוס שלי למסע כזה, ישר עולה לי לראש האם גם בחו"ל יש הרחבת אחריות לגיר בנימה יותר רצינית, דווקא אני מאוד נהנה מהשהות שלי ברכב ומהיכולות שלו. אבל למשימה כזאת אני מניח שהייתי בוחר רכב עם יכולות שטח, כמו לדוגמא איזה לנד קרוזר. מצד אחד, עלות הטיול קופצת עקב צריכת הדלק - מצד שני - אפשר להגיע למקומות מיוחדים יותר. מה אומרים?
×
×
  • Create New...